Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2001, 16:28
ick
ick is offline
ikke ga zelg 'n uitlaat op maat bouwen, maar welke moet ik nemen voor 'n mooi geluidje te maken en 'n beetje snel te blijven? gaat vooral om't geluid
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2001, 16:33
ick
ick is offline
ohja, genesis, jij zegt toch 75 cc bestaat niet? toch wel, de meeste brommers hebben een boringxslag van 40x40, ik heb 'n boring van 38 en heb 'n langere slag, met een korte slag zou die 70cc zijn, op mijne 74.7cc
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 21:11
Genesis
Genesis is offline
Nou ten eerste: je hebt mij nooit horen zeggen dat er geen 75CC cilinder bestaat..

Maarrehh zelf een uitlaat maken? hm.. nou ja, is je scooter op dat gebied in iedergeval origineel

Hm.. nou denk dat je gezien het feit dat je een laagtoerige cilinder hebt, je een expansieuitlaat moet hebben met een dik maar kort expansie gedeelte en een langere einddemper.

Verder weet ik het ook nie.. koop ze altijd gewoon
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 22:42
Razor - Blade
Razor - Blade is offline
uitlaat kan je nooi tzelf goed maken, kijk zelf maar eens als je naar al die uitlaten kijkt in de winkel. (ze lijken allemaal op elkaar, maar verschillen zo anders) dat komt door kleine wijzigingen in de bouw. (grote van conus endergelijke) ..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 23:05
Genesis
Genesis is offline
mjah.. komt idd erg precies jah, maar laat hem lekker, ben eigenlijk wel benieuwd naar zn bevindingen , alhoewel ik het vermoeden heb dat je beter meteen een echte uitlaat kan kopen, zoals ik meteen al zei
Met citaat reageren
Oud 17-10-2001, 12:01
Razor - Blade
Razor - Blade is offline
Citaat:
Genesis schreef:
mjah.. komt idd erg precies jah, maar laat hem lekker, ben eigenlijk wel benieuwd naar zn bevindingen , alhoewel ik het vermoeden heb dat je beter meteen een echte uitlaat kan kopen, zoals ik meteen al zei

idd, je kan altijd een goede tweedehandse kopen..
Met citaat reageren
Oud 18-10-2001, 18:22
ick
ick is offline
dat is 't probleem juist, DER ZIJN GEEN ECHTE RACEUITLATEN vOOR MIJN BROMMIE!

door de pk50 4 bak is der precies 1 sportuitlaat, voor de rest NIETS! ik moet wel!

een expansieuitlaat, wat oet ik me daarbij voorstellen?

't gaat me vooral om 't geluid, door 't lage toerental zal die uitlaat immers toch moeilijk een begrenzende factor zijn
Met citaat reageren
Oud 18-10-2001, 21:13
Genesis
Genesis is offline
Er zijn 2 verschillende soorten uitlaten: uitlaten model thermosfles en expansieuitlaten. Die laatste zijn het beste voor snelle(re) scooters. Dat model ken je wel: eerst een bocht, een trechtervormig vat, en dan een aparte einddemper. (zoals de echte raceuitlaat)

Ennehh.. je moet wel?? het enige wat je moet is een echte scooter kopen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2001, 15:00
scooterman
scooterman is offline
ji denkt echt iets te makkelijk, je ken echt niet zomaar een uitlaat maken. je moet precies de goeie afmetingen hebben
Met citaat reageren
Oud 20-10-2001, 21:12
ick
ick is offline
Citaat:
scooterman schreef:
ji denkt echt iets te makkelijk, je ken echt niet zomaar een uitlaat maken. je moet precies de goeie afmetingen hebben

wa dacht je van standaarduitlaat + leovinci (voorbeeld) beiden afzagen, en de pot van de leovinci op de bocht (aansluiting, pijp) lassen? dan MAAK ik me EIGEN CUSTOM uitlaat!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten