Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2002, 19:03
Purgatori
Purgatori is offline
Misschien een rare vraag.. En misschien ist stom om te vrage.. Maar bestaat et dat je een 6e zintuig kan hebbe?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2002, 19:18
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
t zou kunnen denk k.. t zou mijn dingen wle uitleggen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 19:58
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Iedereen heeft dat hoor, niks aparts aan. Alleen de een gebruikt het beter dan de ander.
Hoe bedoel je de een gebruikt et beter as de ander? Hoe kan ik et beter gebruike dan?

En nog ff vraagje...Kan je uittreden..? Of is dat een verzinsel? Want wat ik heb geleze enzo.. Is dat je uit je lichaam gaat enzo.. Kan dat?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 20:10
Verwijderd
Volgens mij kan je wel uittreden...'k weenie of het wetenschappelijk bewezen is, 'k denk het wel (maar 'k heb dus geen bronnen oid).
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 20:40
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Volgens mij kan je wel uittreden...'k weenie of het wetenschappelijk bewezen is, 'k denk het wel (maar 'k heb dus geen bronnen oid).
Uittreden kan wel, maar niet in de zin dat je letterlijk je lichaam verlaat. Het is alleen de psyche die het lichaam "verlaat". Mensen die bijvoorbeeld zware martelingen ondergaan hebben dan de indruk dat ze dit vanaf een afstand gadeslaan waardoor de pijn en de vernedering enigszins draaglijk worden.
Oud 15-12-2002, 20:43
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Uittreden kan wel, maar niet in de zin dat je letterlijk je lichaam verlaat. Het is alleen de psyche die het lichaam "verlaat". Mensen die bijvoorbeeld zware martelingen ondergaan hebben dan de indruk dat ze dit vanaf een afstand gadeslaan waardoor de pijn en de vernedering enigszins draaglijk worden.
Euhmz.. Ja.. Niet ECHT uit je lichaam.. Dat weet ik.. Je astrale lichaam gaat deruit.. Dat ik heb geleze.. Maar ze zegge overal dat je et ook bewust kan doen.. En dat wil ik een keer meejmake.. Alleen ik weet niet goed wat ik er voor moet doen.. Enzo..
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 20:50
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Purgatori schreef:
Euhmz.. Ja.. Niet ECHT uit je lichaam.. Dat weet ik.. Je astrale lichaam gaat deruit.. Dat ik heb geleze.. Maar ze zegge overal dat je et ook bewust kan doen.. En dat wil ik een keer meejmake.. Alleen ik weet niet goed wat ik er voor moet doen.. Enzo..
Of het ook bewust kan gebeuren weet ik niet. Misschien is het een idee om eens op http://psychologie.pagina.nl/ onder het kopje Parapsychologie te zoeken. Waarschijnlijk vind je dan meer informatie over dit soort zaken.

Laatst gewijzigd op 15-12-2002 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 21:14
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Iedereen heeft dat hoor, niks aparts aan. Alleen de een gebruikt het beter dan de ander.
nou k denk niet dat iedereen dingen ziet die dr niet zijn hoor..
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 21:32
a new noise
a new noise is offline
jep mn penis
Oud 15-12-2002, 22:09
Orion16
Orion16 is offline
Dat je spoken gaat zien enzo
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 12:50
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Dat zeg ik toch ook, niet iedereen maakt er (goed) gebruik van...
En ik vroeg owk... Hoe kan ik er dan gebruik van make? Want ik wil zoiets es meejmake.. Kben ERG geinterresseert in dat soort dingen...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 15:03
Phileine
Phileine is offline
Ja. Ik weet het wel zeker.
Oud 16-12-2002, 15:12
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Scatterheart schreef:
Wat weet je wel zekerz?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 15:56
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Purgatori schreef:
Wat weet je wel zekerz?
Dat je een 6e zintuig kan hebben lijkt me,
dat is toch de vraag?

Maar goed, ik denk idd dat het je intuïtie is..
Oud 16-12-2002, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Scatterheart schreef:
.....
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 16:38
wissie
wissie is offline
Ik denk van wel, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit 100%.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 21:51
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
wissie schreef:
Ik denk van wel, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit 100%.
Volgesmij moet je wel bewust gebruik kunne make van een 6e zintuig.. Ik weet niet of iemand dat programma 'Char' kent.. Maar dat is toch ook een 6e zintuig.. Zei kan contact hebben met de geestenwereld.. Of is dat dat dan weer niet?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 22:11
mirthe
jep, de sixth sense niet gezien ofsu sorry ik ben flauw op dit uur van de dag
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 13:15
REIE
REIE is offline
Intuitie, is dat niet gewoon onderbewust logisch het meest waarschijnlijke beredeneren?

REIE
Oud 17-12-2002, 15:57
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Dat zeg ik toch ook, niet iedereen maakt er (goed) gebruik van...
dat bedoel ik niet, ik denk niet dat iedereen dingen ziet die dr niet zijn..
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 16:39
Purgatori
Purgatori is offline
Kweet niet.. Een goeie kennis van me.. Die vrouw heeft vaak waanideeen.. En dan ziet ze een man ergens staan ofzow.. Die er helemaal niej is.. Of staat ze op de trap.. En wil ze naar benede.. En kan ze niet.. Of die man komt haar hale.. Ofzowiets.. Is dat ook iets van een 6e zintuig?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 20:48
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Purgatori schreef:
Kweet niet.. Een goeie kennis van me.. Die vrouw heeft vaak waanideeen.. En dan ziet ze een man ergens staan ofzow.. Die er helemaal niej is.. Of staat ze op de trap.. En wil ze naar benede.. En kan ze niet.. Of die man komt haar hale.. Ofzowiets.. Is dat ook iets van een 6e zintuig?
Nee, dat heeft meer weg van een psychose. Kijk maar eens op de site die ik in mijn vorige reply noemde. Waarschijnlijk zul je daar onder het kopje Parapsychologie wel het een en ander kunnen vinden.
Oud 18-12-2002, 13:51
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Nee, dat heeft meer weg van een psychose. Kijk maar eens op de site die ik in mijn vorige reply noemde. Waarschijnlijk zul je daar onder het kopje Parapsychologie wel het een en ander kunnen vinden.
Thanks daarvoor.. Kheb wel een en ander gevonde.. Maarja.. Ik wil gewoon iets over et 6e zintuig wete.. Of dat echt bestaat.. Daar staat verderz niks over.. En of je et kunt gebruike enzo.. Marja..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 13:58
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Thanks daarvoor.. Kheb wel een en ander gevonde.. Maarja.. Ik wil gewoon iets over et 6e zintuig wete.. Of dat echt bestaat.. Daar staat verderz niks over.. En of je et kunt gebruike enzo.. Marja..

denk niet dat t bestaat, denk meer dat de mensen die t hebben ziek in hun hoofd zijn, en t hebben dankzij een stoornis ofzo.. ik bedoel als echt iedereen t zou hebben zou je t echt wel weten
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 08:32
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
Citaat:
denk niet dat t bestaat, denk meer dat de mensen die t hebben ziek in hun hoofd zijn, en t hebben dankzij een stoornis ofzo.. ik bedoel als echt iedereen t zou hebben zou je t echt wel weten
Tja.. Das maybe wel true.. Maar der gebeure toch bes veel dinge die eig onverklaarbaar zijn.. Je heb wellis van die programma's op tv gezien over dat mense vanalles hebbe gezien wat eigelijk niej mogelijk is voor mense.. En ook dat programma Char.. Die vrouw kan contact hebbe met de geeste wereld.. En zei is totaal niej ziek in der hoofd ofzow.. Kenne jullie dat programma? Das dan toch weer iets van een soort 6e zintuig..?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2002, 19:29
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Purgatori schreef:
Tja.. Das maybe wel true.. Maar der gebeure toch bes veel dinge die eig onverklaarbaar zijn.. Je heb wellis van die programma's op tv gezien over dat mense vanalles hebbe gezien wat eigelijk niej mogelijk is voor mense.. En ook dat programma Char.. Die vrouw kan contact hebbe met de geeste wereld.. En zei is totaal niej ziek in der hoofd ofzow.. Kenne jullie dat programma? Das dan toch weer iets van een soort 6e zintuig..?
als je maar vaak genoeg tegen jezelf zegt dat je buikpijn heb krjig je uiteindelijk ook buikpijn
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 20:45
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Wat mijzelf betreft vind ik dat het 'Zesde Zintuig' alleen bestaat als je er in gelooft.
Als iemand zegt dat hij het zesde zintuig heeft zou ik hem natuurlijk niet geloven, ik wil bewijs hebben...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 20:59
Purgatori
Purgatori is offline
Ja.. Maar hoe verklaar je dat dan van die Char.. Als je dat kent dan he.. Die zegt allemaal dinge die gewoon waar zijn.. Bijv. dat bij de begrafenis.. Die vriendin een briefje derbij heeft gedaan enzo.. En wat gevraagt heeft.. En zei et antwoord weet.. Nou.. Lijk me sterk dat dat iets is net as die buikpijn wat je zei.. Toch?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 19:43
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Purgatori schreef:
Ja.. Maar hoe verklaar je dat dan van die Char.. Als je dat kent dan he.. Die zegt allemaal dinge die gewoon waar zijn.. Bijv. dat bij de begrafenis.. Die vriendin een briefje derbij heeft gedaan enzo.. En wat gevraagt heeft.. En zei et antwoord weet.. Nou.. Lijk me sterk dat dat iets is net as die buikpijn wat je zei.. Toch?
kweenie, umm ik moest van mn moeder een film zien A beatiful mind omdat ik zelf ook beetje vage klachten had. daar was ook iemand die in krantenberichten allemaal letters zag die hij als geheime russische codes zag.. die man was scizefronies en dat heetf geloof ik nix met elkaar te maken.. maarja ik ken Char dus niet.. maarja, msschien voelt ze dat gewoon aan. ik bedoel, iedereen voelt tot op een zeker punt wel aan dat iets mis is. ik bedoel als jouw moeder boodschappen ging doen en na 5 uur toch nog niet terug was zou jij je ook ongerust voelen en denken dat er wat mis is.. wat waarschijnlijk dan ook zo is.. maarja, msschien is dat bij die vrouw ook zo ofzo maar dan een beetje anders.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 01:21
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
kweenie, umm ik moest van mn moeder een film zien A beatiful mind omdat ik zelf ook beetje vage klachten had. daar was ook iemand die in krantenberichten allemaal letters zag die hij als geheime russische codes zag.. die man was scizefronies en dat heetf geloof ik nix met elkaar te maken.. maarja ik ken Char dus niet.. maarja, msschien voelt ze dat gewoon aan. ik bedoel, iedereen voelt tot op een zeker punt wel aan dat iets mis is. ik bedoel als jouw moeder boodschappen ging doen en na 5 uur toch nog niet terug was zou jij je ook ongerust voelen en denken dat er wat mis is.. wat waarschijnlijk dan ook zo is.. maarja, msschien is dat bij die vrouw ook zo ofzo maar dan een beetje????? anders.
Euhmz.. Nou.. Wat et vage is.. Ze weet echt gewoon dinge die niemand kan wete alleen as je derbij bent gewees.. Dat kan toch niej iets zijn wat je aanvoelt ofzow.. Zei zegt et gewoon precies zoas et gebeurd is.. Ze kent voorletters van name.. Soms hele name.. Das zekerz geen toeval.. Lijk me..
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 06:51
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
ik bedoel als jouw moeder boodschappen ging doen en na 5 uur toch nog niet terug was zou jij je ook ongerust voelen en denken dat er wat mis is.. wat waarschijnlijk dan ook zo is.. maarja, msschien is dat bij die vrouw ook zo ofzo maar dan een beetje anders.
nope,mijn moeder kan dat ook ergens heen gegaan zijn,stad ofzo nooit iets om me zorgen om te maken, behalve als ik een voorgevoel heb dan wel,die komen altijd uit bij mij
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 11:50
Purgatori
Purgatori is offline
Wat kan je ma dan precies allemaal?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef:
Wat kan je ma dan precies allemaal?
mijn moeder? waar lees je dat in godsnaam?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 14:00
Purgatori
Purgatori is offline
Sowwy.. Verkeerd geleze..

Maar niet spotte met 'gods' woorden, God bestaat niej...
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 14:58
Wasteland
Wasteland is offline
Nou ff een berichtje plaatsen tussen de rest van de onzin. Misschien nog iets serieus, sow wat wordt hier uitgelopen van onderwerp. Maar goe, ik denk dat iedereen een zesde zintuig heeft, alleen gebruiken we het maar af en toe en zonder het zelf te merken. Het is naar mijn mening ook iets waar je mee kan leren omgaan.......
Oud 24-12-2002, 22:27
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
Nou ff een berichtje plaatsen tussen de rest van de onzin. Misschien nog iets serieus, sow wat wordt hier uitgelopen van onderwerp. Maar goe, ik denk dat iedereen een zesde zintuig heeft, alleen gebruiken we het maar af en toe en zonder het zelf te merken. Het is naar mijn mening ook iets waar je mee kan leren omgaan.......
Ik WIL er meej om kunne gaan.. Enzo.. Dak bewust gebruik.. Maar hoe?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 23:23
Fade of Light
Fade of Light is offline
Iedereen heeft het, alleen is het geen (apart) zintuig
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 17:48
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Fade of Light schreef:
Iedereen heeft het, alleen is het geen (apart) zintuig
Bedoel je eig.. Je gebruikt et continu.. Maar zonder dat je et weet enzo..? Tis niks speciaals?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 18:23
Verwijderd
Nou ja, ik weet niet wat je onder een 6e zintuig verstaat?

Ik versta eronder voorgevoelens die je hebt over een bepaald iets, of dingen die je aanvoelt bij andere mensen...

Maar eigenlijk weet ik er maar heel erg weinig van, ik denk wel dat het bestaat maar ik weet niet wat er dan allemaal onder valt. Dingen zien die er niet zijn lijkt me niets met het 6e zintuig te maken hebben, dat is gewoon een ziekte. Ik denk dat het meer met gevoel te maken heeft, maar wie weet is het ook allemaal onzin.. ik heb geen idee. Ik hoef het ook allemaal niet te weten, ik ervaar gewoon ofzo
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 21:38
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Nou ja, ik weet niet wat je onder een 6e zintuig verstaat?

Ik versta eronder voorgevoelens die je hebt over een bepaald iets, of dingen die je aanvoelt bij andere mensen...

Maar eigenlijk weet ik er maar heel erg weinig van, ik denk wel dat het bestaat maar ik weet niet wat er dan allemaal onder valt. Dingen zien die er niet zijn lijkt me niets met het 6e zintuig te maken hebben, dat is gewoon een ziekte. Ik denk dat het meer met gevoel te maken heeft, maar wie weet is het ook allemaal onzin.. ik heb geen idee. Ik hoef het ook allemaal niet te weten, ik ervaar gewoon ofzo
zou eigenlijk nog best wel kunnen. iedereen heeft t en t is toch een gevoel.. nouwja, k weet de andere 5 zintuigen niet maar t zou best kunnen..

k weet ook wel dat dingen zien die dr niet zijn dr nix mee te maken heeft omdat niet iedereen t heeft..maar k gebruikte t als voorbeeld tegen t voorbeeld van purgatori..
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 22:08
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Purgatori schreef:
Bedoel je eig.. Je gebruikt et continu.. Maar zonder dat je et weet enzo..? Tis niks speciaals?
Naja...Ik denk meer dat het al om een combinatie gaat van al bestaande zintuigen in combinatie met de geest, en het onderbewuste (dubbelop, geest is deel van je onderbewuste)...

OF het speciaal is, sja ligt er meer aan heoe je ermee om gaat EN hoe sterk het is. Ik moet er echter eerst meer over lezen en over nandeken om er meer dan dit over te vertellen....

nog 6 boeken te gaan deze vakantie
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 11:38
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
zou eigenlijk nog best wel kunnen. iedereen heeft t en t is toch een gevoel.. nouwja, k weet de andere 5 zintuigen niet maar t zou best kunnen..

k weet ook wel dat dingen zien die dr niet zijn dr nix mee te maken heeft omdat niet iedereen t heeft..maar k gebruikte t als voorbeeld tegen t voorbeeld van purgatori..
zien
horen
proeven
ruiken
tasten

en de 6e is dan dus intuïtie (moederinstinct, wat je gevoel je zegt)
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 00:28
Verwijderd
Het schijnt dat sommige mannen hun pik achterna lopen en dat die hen dan ook daadwerkelijk ergens naar toe leidt.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 10:59
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het schijnt dat sommige mannen hun pik achterna lopen en dat die hen dan ook daadwerkelijk ergens naar toe leidt.
Kon je het weer niet laten?
Oud 27-12-2002, 16:30
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef:
heeh ik vind um strak
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 01:00
Purgatori
Purgatori is offline
Lolz.. Owkeej.. Mag hier owk wel beetje humor in da house kome zeer leuke trouwens.. Anyway.. Kschiet eig niej sow veel op.. Want eig niemand weet wat et is.. Te begrijpe natuurlijk.. Ik weet et owk niej.. Khoop datter nog iemand komt die echt iets weet.. Een belangrijk onderdeel ervan ofzow..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten