Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2001, 21:28
jungle_brother
jungle_brother is offline
Ik had gehoord dat het mogelijk is om je videokaart op te voeren. Weet iemand hoe (en of het mogelijk is) je een Asus AGP DDR64/V6800 kunt opvoeren?
Oud 27-10-2001, 22:13
broed
broed is offline
waarom zou je hem ingodsnaam opvoeren ?

alles is optevoeren maar ik denk dat het vrij slecht voor je kaart is omdat hij ook al zo warm word, word hij helemaal warm als je hem opvoert
Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 23:13
Verwijderd
Moet je ff op een site kijken van een gebruikers-community van die kaart...(zoals bv bij Matrox de Matrox Users Community). Grote kans dat je daar een hele rits utilities aantreft. In zo'n geval kun je dan dus vaak de kloksnelheid van de core en het geheugen regelen en ook nog wat andere features van het geheugen (latencies enz.)
Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 23:54
Verwijderd
Citaat:
broed schreef:
waarom zou je hem ingodsnaam opvoeren ?

alles is optevoeren maar ik denk dat het vrij slecht voor je kaart is omdat hij ook al zo warm word, word hij helemaal warm als je hem opvoert
euh, wel eens gehoord van koeling?

bdw, ik kan mijn GeForce II MX (Hercules) gewoon fijn zo op 205/205 (core/memspeed) laten draaien, terwijl 175/183 de normale snelheid is.. zonder extra koeling..

Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 10:39
LB06
LB06 is offline
http://www.nvmax.com
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 12:46
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
kan zeker, maar aangezien dit een GeForce DDR is heeft het niet veel zin, die krijg je niet veel hoger
Met citaat reageren
Oud 29-10-2001, 10:13
jungle_brother
Ik zit dus eigenlijk met het volgende probleem. Ik heb een Haupage TV-kaart gekocht. Dit in samenhang met een 1GHZ AMD, 512 MB RAM, ABIT KT7 Pro-A (geloof ik), 2x HD 7200 (voor Win2k en video opslag) en een vrij oude Compaq 17” 60 HZ. Nu kan ik wel video opnemen van de TV, maar niet groter dan half het formaat. Op het moment dat ik vol formaat ga opnemen dan krijg ik scanlines, alsof het beeld niet snel genoeg verfrist wordt. Ik kan wel gewoon full-screen TV kijken. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen (eventueel hardwarematig)?

O, dit wil ik er nog even aan toe voegen. Met WinAmp kun je toch een venster openen die de framerate toont…. Nou zit die framerate op 25…volgens mij is dat wat laag voor de hardware die ik heb. Verder kan ik ook geen Visual Plugin met een volledig beeldscherm bekijken (gaat traaaaaaaggggg…) Een vriend van me heeft een veel minder zware configuratie (lees half zo zwaar) en die kan dit wel gewoon….

[Dit bericht is aangepast door jungle_brother (29-10-2001).]
Oud 29-10-2001, 16:26
Dutchian
Dutchian is offline
Met TweakAll kan je je videokaart opvoeren, ik heb nu net een 32Mb TNT2 gekocht, draait lekker, ik wil het risico niet oplopen om hem op te voeren en kapot te maken, maar met TweakAll moet je hem kunnen opvoeren
Oud 29-10-2001, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Dutchian schreef:
Met TweakAll kan je je videokaart opvoeren, ik heb nu net een 32Mb TNT2 gekocht, draait lekker, ik wil het risico niet oplopen om hem op te voeren en kapot te maken, maar met TweakAll moet je hem kunnen opvoeren
je kunt stapsgewijs gewoon proberen hoor.. zodra je lijntjes in je beeld ziet tijdens het gamen (zorg wel voor wat stress tijdens het testen op hogere snelheden, dus Quake 3 ofzo) dan zit je te hoog..

Met citaat reageren
Oud 29-10-2001, 17:09
ick
ick is offline
Citaat:
jungle_brother schreef:
Ik zit dus eigenlijk met het volgende probleem. Ik heb een Haupage TV-kaart gekocht. Dit in samenhang met een 1GHZ AMD, 512 MB RAM, ABIT KT7 Pro-A (geloof ik), 2x HD 7200 (voor Win2k en video opslag) en een vrij oude Compaq 17” 60 HZ. Nu kan ik wel video opnemen van de TV, maar niet groter dan half het formaat. Op het moment dat ik vol formaat ga opnemen dan krijg ik scanlines, alsof het beeld niet snel genoeg verfrist wordt. Ik kan wel gewoon full-screen TV kijken. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen (eventueel hardwarematig)?

O, dit wil ik er nog even aan toe voegen. Met WinAmp kun je toch een venster openen die de framerate toont…. Nou zit die framerate op 25…volgens mij is dat wat laag voor de hardware die ik heb. Verder kan ik ook geen Visual Plugin met een volledig beeldscherm bekijken (gaat traaaaaaaggggg…) Een vriend van me heeft een veel minder zware configuratie (lees half zo zwaar) en die kan dit wel gewoon….

de framerate van je video's ligt iig. niet aan je hardware, ligt aan jhe video's zelf, want 25 fps neemt minder ruimte in alks 50 fps terwijl 't beiden voor je sicht soepel draait, het opnemen ligt denk ik aan je TV-kaart en niet aan je videokaart, ik heb der ook last van met me hauppauge dat ik max. 320x240@24 fps mooi op kan nemen, bij 640x480 gaat ie erg langzaam (10 fps) of krijg ik lelijke strepen derin
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 14:56
jungle_brother
Citaat:
ick schreef:
de framerate van je video's ligt iig. niet aan je hardware, ligt aan jhe video's zelf, want 25 fps neemt minder ruimte in alks 50 fps terwijl 't beiden voor je sicht soepel draait, het opnemen ligt denk ik aan je TV-kaart en niet aan je videokaart, ik heb der ook last van met me hauppauge dat ik max. 320x240@24 fps mooi op kan nemen, bij 640x480 gaat ie erg langzaam (10 fps) of krijg ik lelijke strepen derin

Weet iemand een videokaart die wel goed op 640x480 kan draaien (geen million-dollar-kaart a.u.b)?

Oud 30-10-2001, 16:54
ick
ick is offline
ik weet nie welke 't kan, maar de Hauppauge series kunnen 't geen van allen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2001, 20:43
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
jungle_brother schreef:

Probeer ook mar eens ge processor te overclocken (overclocken wat is dat, dat heet opvoeren in computer taal.)
En probeer maar eens de nieuwste drivers te downloaden de 21.xx het preciese nummer weet ik niet meer.

Oud 01-11-2001, 03:00
MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
jungle_brother schreef:
Weet iemand een videokaart die wel goed op 640x480 kan draaien (geen million-dollar-kaart a.u.b)?

je hebt er nu toch één... ga je toch geen nieuwe meer kopen.. btw.. kwaliteit van tv is gewoon bar slecht.
Oud 01-11-2001, 19:34
jungle_brother
Citaat:
MaakUt schreef:

je hebt er nu toch één... ga je toch geen nieuwe meer kopen.. btw.. kwaliteit van tv is gewoon bar slecht.
Ik wacht wel tot de GeForce3 iets in in prijs is gedaald....

Oud 01-11-2001, 20:49
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
jungle_brother schreef:
Ik wacht wel tot de GeForce3 iets in in prijs is gedaald....

Anders neem de redeon 8500 dat is ook een heel relax kaarjte met dezelfde clocks. En die kos maar 700 piek.
Reageren

Regels voor berichten