Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2002, 21:02
Gevederde
Gevederde is offline
Wat raden jullie aan werktuigbouwkunde of civiele techniek om te studeren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2002, 21:04
Quiana
Quiana is offline

Ken je niet, weet dus niet wat je leuker zou vinden..
(tis voor jou bedoeld?) En weet ook niet wat die studies zijn.
Oud 30-12-2002, 21:19
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Betamethason schreef:

Ken je niet, weet dus niet wat je leuker zou vinden..
(tis voor jou bedoeld?) En weet ook niet wat die studies zijn.
En weer een nutteloze reply. Net zoals deze...

Kan je niet helpen, sorry.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:11
Jesus God's Son
Jesus God's Son is offline
Civiel , doe ik nl. ook
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:18
Jesus God's Son
Jesus God's Son is offline
Magoed om een goede keuze te maken, moet je maar bedenken wat je leuker vindt: Civiel is toch meer het grovere werk van ontwerpen. Het maakt niet uit of de deklaag van een brug 50 cm of 60 cm dik is. Gemaakt kan het toch wel door het toepassen van dikkere wapeningstaven of sterker beton.
Werktuigbouw is toch wat preciezer werk. Je moet gewoon eens een keer naar een opendag van een school gaan en met wat leraren + studenten praten.
Beiden studies hebben overigens een goed toekomstperspectief, want er is veel vraag naar technische mensen .
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 00:52
Verwijderd
Ik kan het alleen maar met de zoon van de Heer eens zijn. Het is zoiets persoonlijks; bezoek open dagen, volg meeloopcursussen...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 13:30
jbtq
jbtq is offline
Ik kan alleen maar zeggen dat je een dagje moet gaan meelopen met beide opleidingen.

Ik doe zelf civ, en ja het is inderdaad grof werk, maar ook weer precies. Zomaar even 10 cm extra deklaag neerleggen mag niet [ vooral economische argument, want een extra dikke deklaag kost wel iets meer ]. En bij civ moet je echt geintreseerd zijn de de weg en water bouw en je moet ook behoorlijk exact zijn. Dat eerste omdat je toch in een andere wereld terecht komt dan normaal. De weg en waterbouw is een eigen wereldtje op zich en daar moet je je in thuis kunnen voelen. En verder is het natuurlijk wel logisch dat alles extact is. Je krijgt [ ik althans] wiskunde [ gelukkig wel een half jaar], en mechanica. En dat laatste is niet echt gemakkelijk.

Hoop dat je er wat aan heb.
Oud 31-12-2002, 14:17
Studentje
Studentje is offline
Hier in enschede kun je WB of CTM, civiele techniek en management doen. WB is dan technischer.
Oud 02-01-2003, 10:39
Snufje
Snufje is offline
M'n vriend heeft ook tussen die 2 studies getwijfeld en is uiteindelijk WB in enschede aan het studeren..... maar het is je eigen keuze, bezoek idd open dagen e.d.!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 12:49
Gevederde
Gevederde is offline
Ik heb al een open dag bezocht, zowel in Enschede als in Delft voor Cit & Wb, maar weet het nog steeds niet. Ze zeggen dat Cit makkelijker is dan Wb, en vooral de wiskunde dan. Klopt dat?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 16:36
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Ik ga denk ik ook Civiele Techniek studeren. Als je het wat (veel)technischer wilt moet je naar Delft gaan, maar anders zou je ook naar Enschede kunnen. Ik ga in elk geval meelopen in Delft op ehhhh.... 12 februari ofzo.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 17:43
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Verie schreef:
Ik heb al een open dag bezocht, zowel in Enschede als in Delft voor Cit & Wb, maar weet het nog steeds niet. Ze zeggen dat Cit makkelijker is dan Wb, en vooral de wiskunde dan. Klopt dat?
Citaat:
Studentje schreef:
WB is dan technischer.
Ja dus.
Oud 05-01-2003, 13:28
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
(ps.) Er is toch een redelijk groot verschil tussen Civiele Techniek in Delft en in Enschede? (Groter dan bij andere studies). Ik zou zelf nml liever naar Enschede gaan, maar de studie in Delft spreekt me meer aan.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 14:04
Verwijderd
Citaat:
BTL_BTR schreef:
(ps.) Er is toch een redelijk groot verschil tussen Civiele Techniek in Delft en in Enschede? (Groter dan bij andere studies). Ik zou zelf nml liever naar Enschede gaan, maar de studie in Delft spreekt me meer aan.
Ja klopt. In Enschede heet het geloof ik ook eigenlijk Civiele techniek & Management. In Enschede is het iets minder technisch dan in Delft.
Ik zou zeggen: lees de folders eens door van beide studies en ga naar de open dagen en kies dan welke je het leukst vind.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten