Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
DMA wil zeggen dat de HD zelf de data rechtstreeks in het geheugen zet, zonder tussenkomst van de CPU. Als je DMA niet aanzet, moet de CPU zelf blok voor blok die data van de HD afhalen. Kost een hoop CPU-power, en die hebt je juist niet vrij beschikbaar als een programma data nodig heeft. Die waarschuwing is overigen alleen maar een indekking tegen risico's. Je kunt alleen in hele extreme gevallen (lees: ontzettend brakke hardware) iets beschadigen. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
laat maar je hebt boven vertelt wat het nut ervan is.. Citaat:
maar het gaat dus helemaal niet sneller ofzo.. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
tentweende: moet je mij geen eigenwijze hoop ellende noemen want dat slaat nergens op. ik haalde mijn conclusie uit het antwoord van Chimera: Citaat:
want die zegt dat het niet sneller gaat. |
![]() |
||
![]() |
DMA
Direct Memory Access. Het volschrijven van werkgeheugen zonder tussenkomst van de processor. Een techniek om de snelheid van de fileserver te vergroten. De processor van de fileserver zendt parameters naar een speciaal integrated circuit (chip) die onafhankelijk van genoemde processor het gebruik van het intern geheugen bewaakt. Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
met het opnoemen van een bij lange na niet complete definitie van DMA en het naratelen van anderen die wellicht erg interessant overkomen maak je niet echt een snuggere indruk hoor..
doe nou maar gewoon eens wat ik al veel eerder gezegd heb: BENCHMARK.. schrik niet al teveel van het verschil |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
er zit een *flink* verschil tussen het aantal MB/s met en zonder.. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Hij dacht dat een HD sneller kapot ging als je DMA aan zou zetten. Volgens mij denkt hij dus dat de omwentelingssnelheid hoger wordt. Natuurlijk gaat de doorvoerssnelheid wel omhoog. Dikke duh. Ik stel dan ook voor om die gare gast lekker in z'n eigen sop gaar te laten koken. |
![]() |
||
Citaat:
Harddisks draaien ALTIJD op een constante snelheid. DMA aanvinken zorgt dus NIET dat dat ding harder gaat draaien. De doorvoersnelheid wordt wel veel groter, maar dat heeft geen zak met de omwentelingssnelheid te maken. Damn. Je kan de koters ook niet ff een paar daagjes alleen laten... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Hoe kan dit? Gerard316 | 5 | 15-08-2006 21:55 | |