Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2001, 19:46
Speedo
Speedo is offline
Vraagje:

Kan ut zijn dat in Win98 de Loader de PSP van een progje ergens anders stopt dan in Win95 (bij EXE files dan). Bij een COM progje stopt ie ze bij allebei in de eerste 256 Bytes van het segment, maar bij EXE files (verteld een of andere tutorial me) pointen zowel DS en ES naar de PSP. In WIn95 werkt dat maar in Win98 niet. (Ze pointen wel allebei naar hetzelfde adres). Maar daar zit geen PSP. (Of in ieder geval zit de command line niet @80h in de PSP)

Iemand enig ID?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2001, 20:58
Marc S
Marc S is offline
Ik was nooit zo'n ster in assembly, maar volgens mij zijn de progjes vanaf Windows 98 en 2000 anders aligned in het geheugen. Dit omwille van de performance, maar ik weet niet meer precies hoe het zit
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 22:01
1024
1024 is offline
Ik ben zelf pas ook begonnen met assembler. alleen niet op Win32. Maar platform onafvangelijk... tja, meteen maar het moeilijkste... maar goed,

Download PE-Explorer eens. Daar zit een Help file bij met veel informatie over EXE file's (Helpfile>PE File Basic's). Messchien staat daar wat tussen wat je kan helpen.

[Dit bericht is aangepast door 1024 (25-12-2001).]
Oud 27-12-2001, 19:49
Speedo
Speedo is offline
Bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2001, 20:59
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
1024 schreef:
Ik ben zelf pas ook begonnen met assembler. alleen niet op Win32. Maar platform onafvangelijk... tja, meteen maar het moeilijkste... maar goed,

Download PE-Explorer eens. Daar zit een Help file bij met veel informatie over EXE file's (Helpfile>PE File Basic's). Messchien staat daar wat tussen wat je kan helpen.

[Dit bericht is aangepast door 1024 (25-12-2001).]
hoe bedoel je platform onafhankelijk?
Oud 30-12-2001, 18:26
1024
1024 is offline
Citaat:
McMotion schreef:
hoe bedoel je platform onafhankelijk?
Ik ben bezig met het maken van een klein OS. Dus van de grond af aan bouwen en het is dus niet afhankelijk van een ander OS. Ik ben van plan een soort DOS te maken. Mijn assembler kennis is nog niet zo groot en dus zal het nog wel jaren duren voordat er eindelijk een soort prompt op het scherm staat
Reageren

Regels voor berichten