Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2002, 10:25
qwertyu2
qwertyu2 is offline
He ik heb ff een vraagje over draeds, kan je die zelf zetten en zo ja hoe doe je dat? waar haal je de spullen vandaan wat heb je allemaal nodig, hoe lang ben je ermee bezig etc.
Alvast bedankt
Oud 22-03-2002, 13:22
Verwijderd
jazeker kun je die zelf zetten
ik ken iemand die dat wel heeft gedaan, maar die moest het toch eerst nog een maand gewoon niet wassen e.d. om het échte dreads effect te krijgen. maar het is wel iets inder slecht voor je haar als e het zelf doet (geen moordende chemicalien van de kapper) maar aan de andere kant is het natuurlijk maar de vraag of het ook zo mooi wordt.

dat meisje wat ik kende die was er wel een middag mee bezig geweets, het is gewoon wel rotwerk (maar ja bijv vlechtjes maken kost ook hoop tijd, vooral zonder ervaring)

ik weet verder ook niet precies hoe je ze moet maken, kkan je niet echt veel uitleggen, maar staat dr verder niets op het wereldwijde web?!

en ken je geen vriend(in) van een neef van een nicht van de tante van de zus d'r vriend en diens achterneefje's buurjongen die het kan? vaak toch ietsje geodkoper en toch mooi

ben benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 17:32
qwertyu2
qwertyu2 is offline
Ken niemand die het al kan, wel iemand die het wel wilt proberen! maar dan moet ik wel een handleiding hebben (en hopen dat het goed gaat! hahaha)
Oud 23-03-2002, 09:39
aeris318
aeris318 is offline
Ik heb zelf ook dreads gehad, ik heb ze er 3 weken geleden afgeschoren, na ze een half jaar gehad te hebben

De mijne zijn gezet door de zus van m'n vriend en een vriendin van haar. De reden dat ik ze afgeknipt heb is dat ik ze niet mooi meer vond. Er gingen pukken uit steken enzo. Die van mij waren dus ook homemade, denk er goed over na voordat je het zelf gaat doen want het kan echt heel erg mislukken! (Andere vrienden van me hebben ze overigens wel zelf gemaakt, en die zijn nog steeds goed.)

Als je het toch wil heb ik wat tips voor je:
-ga eens kijken op www.knottyboy.com, daar kun je lezen hoe je ze zelf maakt
-NIET wassen, zeker de eerste tijd niet. Als je het veel wast gaat het ontzettend pluizen en dat wil je niet! Iemand die ik ken (ja, ik ken veel mensen met dreads) waste zijn haar elke dag en doordat het niet zo snel droogt, kwamen er beestjes in.
-niet te veel wax, niet te weinig. ik heb zelf de wax van de site besteld, die is duur maar wel erg goed. na een halfjaar is er nog maar 1/6 deel uit ofzo. Als je wax uit de winkel koopt, moet je zorgen dat hij zo hard mogelijk is.
-op tijd bijwerken! als je er te lang mee wacht wordt het minder mooi.
Oud 27-03-2002, 17:38
qwertyu2
qwertyu2 is offline
Thanx ga ff kijken hoe ik het ga doen kapper is wel 'veiliger' maar ook duurder...
Oud 28-03-2002, 11:10
Saraï_h
Saraï_h is offline
ieman die k ken heeft ze ok zelf gedaan door eerst vlechtjes erin te laten doen, en dan heeft hij het gewoon 2 jaar lang laten zitten (en geloof ik niet gewassen, zo te ruiken..) en het zit best grappig
Oud 28-03-2002, 12:38
the exploding boy
the exploding boy is offline
zelf 1,5 jaar gehad en ik heb effe geen zin in de uitgebreide uitleg dus effe kort;

*zelf touperen en dan permanetvloeistof erover wat je bij de drogist kan kopen.
*20 min. laten zitten en dan goed uitspoelen
*3 maanden niet wassen, dan vervilt het goed (dus ook geen wax of treop erin, hoe minder je dat doet des te sneller het echte dreads zijn)
*bijwerken door de dread aan de bovenkant bij je hoofd door zichzelf hee te halen via verschillende kanten, tot het weer strak is.
*uitstekende plukjes kun je na die 3 maanden voorzichtig eraf knippen (niet ervoor want dan valt je dread uitelkaar)

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 15:38
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
ach mensen...! ik hep ze net 2 weekskes geleden eruit gehaalt hahah ik vin ut errug jammer..mja...wel ietsie beter voor de hiegie eene ...werd een beetje witteg groen achtige plantjes haha wat je niet zag eigenlijk......ik had ze wel erzelf in gezet ..lukt goed....toeperen...waxxen draajen etcterea...

mja...dreadsies blijven koel! vind ik nog steeds
Oud 29-03-2002, 15:40
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
haha.....ik had ze ook iets van een half jaarofzo..misschien iets langer.....en ik hep nu wir normaal haar...lang ook me moeder heeft ze eruit gekamt duurde 12 uur....en de paar dreddies waar ik op lig te slapen...waren echte stronken geworden. ahhaha koel! maargoed..die krege we erniet uitgekamt......dus de schaar erin gezet.....--> duss heele korte plekken op me achterhoofd wel gappug maar ach....
Oud 29-03-2002, 19:29
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
ZzZzJaNtAlZzZzkiE schreef:
wel ietsie beter voor de hiegie eene ...werd een beetje witteg groen achtige plantjes haha wat je niet zag eigenlijk......ik had ze wel erzelf in gezet ..lukt goed....toeperen...waxxen draajen etcterea...

ehhh...wat sommige mensen toch met hun haar uitspoken?
juist GEEN wax---> ook geen vieze schimmel troep aan de binnekant dreadjes...
Gewoon zo droog mogelijk houden en dan vervilten ze lekker goed. ik had ze dus bijna 2 jaar en toen ik ze eruit haalde knipte ik ze door en de binnen kant was gewoon HELEMAAL schoon
wax maakt het ranzig en onverviltbaar (pas na tijden lukt het dan) zo krijg je nooit echt de ECHTE dreads zeg maar.
en 12 uur uitkammen?

Ik had gewoon een fles cremespoeling erin en kammen maar. maar ik had ze ook tot 15 cm afgeknipt ofzo.

Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 20:19
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
Citaat:
the exploding boy schreef:
ehhh...wat sommige mensen toch met hun haar uitspoken?
juist GEEN wax---> ook geen vieze schimmel troep aan de binnekant dreadjes...
Gewoon zo droog mogelijk houden en dan vervilten ze lekker goed. ik had ze dus bijna 2 jaar en toen ik ze eruit haalde knipte ik ze door en de binnen kant was gewoon HELEMAAL schoon
wax maakt het ranzig en onverviltbaar (pas na tijden lukt het dan) zo krijg je nooit echt de ECHTE dreads zeg maar.
en 12 uur uitkammen?

Ik had gewoon een fles cremespoeling erin en kammen maar. maar ik had ze ook tot 15 cm afgeknipt ofzo.

het vervilt wel gewoon hoor met de wax die ik gebruikte......maar ja je p glijk.....word wel viezerig
haha was ik ook wel achter gekomen.....
het was mir waxerig -----> hep wel spijt ervan dat ze weg zijn ooit .......dan ga ik ze erwir inzetten denkik
Oud 04-04-2002, 15:13
qwertyu2
qwertyu2 is offline
geen wax dus. enne hoe lang moet mijn haar ongeveer zijn??? Tis nu 8 cm ofzo dus nog wel te kort

Regels voor berichten