Advertentie | |
|
![]() |
|
Je bent niet alleen, dan had je geen naam gehad... waarom ben je niet alleen, omdat je bevestigd word door andere mensen, en daarom hebben we andere mensen nodig... om bevestigd te worden om te horen te krijgen dat je bestaat...
krijg je dat niet genoeg te horen dan ben je eenzaam...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dat zou ik niet alleen noemen, meer zeg maar individualiteit, dat ligt gewoon aan het feit dat iedereen anders is... ik wil niet zo ver gaan dat alleen te noemen jij misschien wel... dat kan, ik zie het niet zo...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelfs al lig je op je sterfbed en er is een goede vriend of vriendin die je ondersteunt. Je zult altijd dat gevoel dragen van gemis en terug denken aan al die (al dan niet leuke) momenten van vroeger, met als gevolg dat je je alleen voelt. Ik voel het zelf ook. Als ik bijvoorbeeld met vrienden ofzo onderweg ben, kan het gebeuren dat ze mij herinneren aan momenten die ik had met anderen met wie ik vroeger omging en voel ik weer een bepaald gemis. Vandaar dat ik altijd een beetje alleen ben. Maar goed, tot zover mijn theorie ![]() |
![]() |
||
Citaat:
wat de betekenis van alleen zijn betreft, in de klassieke betekenis van het woord hoef je niet alleen te zijn. en je hebt gelijk dat wat ik beschrijf individualiteit genoemd kan worden, maar is individualiteit niet eigenlijk heel eenzaam? klinkt misschien een beetje vaag en een beetje vergezocht, maar door die individualiteit blijf je eigenlijk altijd alleen staan in het leven... |
![]() |
|
******** heeft het over missen... als je mist, dan zou dat dus misschien wel kunnen betekenen dat je niet alleen bent geweest, anders zou je dat ook niet missen... of mis je dan de omgang met mensen waar je eerst mee omging
ik denk zelf dat je zo alleen bent als je doet... als jij je door je individualiteit alleen voelt en dan niet op een negatieve manier ofzo... maar gewoon alleen dus... het is dus zo dat ik mij niet alleen voel, mensen maken niet hetzelfde als mij mee, maar ik weet dat zij ook dingen meemaken denken beleven... voor mij het idee dat andere mensen dit ook bij mij doen(heel weinig overigens, mensen beseffen dat vaak niet van anderen) neemt mijn gevoel van eenzaamheid weg... je zou je dus alleen kunnen voelen, maar ja dan gewoon ook weer niet... ik voel me wel anders en beleef als enigste mijn leven op mijn manier, dat snap ik wel dat je dat eenzaamheid noemt en dat kan ook wel, maar dat hoeft dus niet...
|
het gaat mij niet zo zeer om het 'klassieke' idee van eenzaamheid. want natuurlijk hoef je niet alleen te zijn in je leven, je hebt altijd wel mensen om je heen, familie, vrienden etc.
maar das imo de oppervlakkige eenzaamheid... ik zoek ut iets dieper, het idee dat je altijd een persoon op zich bent, en dat de mensen in je omgeving niet verbonden met je zijn. je beleeft je hele leven alleen, ondanks al die mensen om je heen. en dat hoeft niet direct negatief te zijn.... ik vind t een beetje moeilijk uitleggen wat ik bedoel. ik bedoel iig niet het 'klassieke' idee van alleen zijn/eenzaamheid in de zin van geen vrienden hebben etc. |
![]() |
|
Ik geloof ook dat je je hele leven alleen bent.
Er kunnen dan wel mensen bij je zijn,die veel om je geven, maar je bent gewoonweg ALTIJD alleen. Niet heel negatief bedoelt trouwens, hoewel het eigeljik wel iets is om depri van te worden.... Jij alleen weet hoe je je voelt,wat je denkt etc. Er zit maar 1 ziel/geest/bewustzijn in je lichaam en dat is het jouwe. Tenzij dat "mind melting" gedoe echt kan (wat me wel mooi lijkt, maar heel erg betwijfel)
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Allemaal leuk en aardig, maar durf er eens aan te twijfelen of je tussen al die mensen niet nog steeds alleen bent, daar de medemens in questie niet bestaat? -->Je zou je ook voor kunnen stellen dat je altijd in de meest letterlijke zin van het woord alleen bent, en alles en iedereen om je heen slechts hallicunaties van je geest zijn. overigens zou ik ook graag meer weten over dat mindmelt.. heb je bronnen oid? of anders leg t maar uit op msn ofzo ![]()
Laatst gewijzigd op 23-12-2002 om 14:58. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Studenten en eenzaamheid Student22 | 22 | 17-09-2014 11:04 | |
Psychologie |
Eenzaam zijn OnderOns | 0 | 11-09-2014 10:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Eenzaam DaFrostyOne | 11 | 25-09-2003 12:00 | |
Psychologie |
Gevoel van eenzaamheid terwijl je eigenlijk niet eenzaam bent wissie | 9 | 01-09-2003 19:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Een strijd vol eenzaamheid Green Day | 2 | 27-12-2002 14:08 | |
Verhalen & Gedichten |
[betoog] Eenzaamheid Ieke | 0 | 29-11-2002 14:56 |