Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2002, 12:03
Tofke_H
Tofke_H is offline
Nederland: Schaatser Jochem Uytdehaage en turnster Verona van de Leur zijn woensdagavond tijdens het nationale sportgala in de Amsterdamse RAI gekozen tot sportman en sportvrouw van het jaar 2002. De vrouwenturnformatie werd sportploeg van het jaar.

Bron Sitecast.nl

Belgie: Tennister Kim Clijsters en motorcrosser Stefan Everts hebben, zoals vorig jaar, de prijs van beste sportvrouw en sportman van het jaar gekregen.

Bron Standaard.be, alleen om dat te kunnen zien moet je betalen.
Bron Clijsters: comeonkim.be

Verdiende winnaars? Indien nee, wie verdiende het voor jou en waarom?
Oud 24-12-2002, 12:45
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Nederland

Jochem Uytdehaage vind ik wel terecht.

Verona van de Leur weet ik eigenlijk, het is natuurlijk wel knap dat ze zo goed heeft gepresteerd maar ik vond Greta Smit ook erg goed wat zij heeft gedaan is ook bijzonder.

België

Kim Clijsters ik denk absoluut terecht ik denk dat zij op dit moment de bekenste belgische sporter(ster) is op dit moment.
En natuurlijk haar prestaties zijn uitermate goed.

Stefan Everts ik heb geen idee of dat terecht is of niet ik ken hem niet.
Oud 24-12-2002, 13:16
Boogie
Boogie is offline
Uytdehaage absoluut, hij is allround kampioen en pakte 2 gouden en een zilveren medaille op de OS. Daar kan Van Velde niet aan tippen, al was zijn prestatie unieker omdat hij 10 jaar nadat hij op de OS 4e was geworden, eindelijk won. En Vd Hoogeband heeft eigenlijk weinig echt bijzonders gepresteerd in het jaar 2002.

Bij Verona van de Leur heb ik mijn twijfels. Zij heeft niet eens iets gewonnen, werd slechts 2e. Maar die prestatie is weer bijzonder omdat de Nederlandse turnsters nooit zo succesvol zijn geweest. Leontien van Moorsel daarentegen werd wel weer eens een paar keer wereldkampioen, zowel op de baan als op de weg. Gretha Smit heeft ook een bijzondere prestatie geleverd door zowel bij de marathon te winnen als goed te presteren op de lange baan, maar zij won ook niet, het werd zilver bij de OS.

In België weet ik niet wat de tegenkandidaten waren, maar Clijsters lijkt me op het eerste gezicht een goeie winnaar, omdat zij een wereldvedette is en ook veel won.

Stefan Everts domineert volgens mij al jaren de motorcross dus dat zal ook wel terecht zijn. Wat de andere Belgische heren dit jaar hebben gepresteerd, weet ik zo niet. Alleen dat Johan Museeuw 2 wereldbekerwedstrijden heeft gewonnen.
Oud 24-12-2002, 19:42
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Nederland:

Utdehaaghe: Terecht want aan wat hij presteerd heeft kan niemand tippen.

Van der leur: : Gemengde twijfels, het is wel uniek wat ze presteerd heeft. Ik zou ze bij de dames allemaal de 1e plaats willen geven als dat kon maar dat gaat helaas niet.

Belgie:

Clijsters : Terecht want als ze de WTA Wereldkampioenschappen wint is dat een zeer goede prestatie wat ze niet snel weer zal doen denk ik.

Everts: : Everts is weer wereldkampioen motocross geworden geloof ik dat is wel een prestatie maar de belgen domineren demotocross gewoon dus dat vind ik dan meer een open belgischkampioenschap dus daar heb ik mijn twijfels dan aan of zie ik dat verkeerd!!! Museeuw was beter op zijn plaats
Oud 25-12-2002, 11:19
sammiej
sammiej is offline
jochem uytdehaage vind ik superleuk dat hij gewonnen heeft, ik vind schaatsen erg leuk om te kijken (en om te doen ook natuurlijk!) en ik vond het schitterend toen het zo goed met hem ging!

verona van de leur vind ik ook leuk dat ze heeft gewonnen, omdat ik zelf op turnen zit en ik heb dus ook het hele wk opgenomen op video banden, die ik nog regelmatig bekijk!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 12:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vond zowel Uytdehaage als Van der Leur geen verrassing.
Oud 25-12-2002, 13:48
Tofke_H
Tofke_H is offline
Nederland

Jochem Uytdehaage lijkt me zeer logisch.

Verona van de Leur weet ik niet, maar zo er geen schaatster "beter" geweest zijn ofzo?

België

Kim Clijsters, geen discusie mogelijk.

Stefan Everts, vind ik ook. Waarom? Minster 875 (dwz dat hij wereldkampioen is geweest in zowel de 500, de 250 als de 125 cc klasse), behaalde zijn 6de wereldtitel (= absolute record), gelijkaarde dit jaar het magisch aantal Grand Prix overwinningen en ging er meteen ook overheen (het record is nu gevestigd op 54 GP overwinningen). Hij is ook de eerste die een wereldtitel pakte met elk merk in de motorcross, dat leverde hem ook een naam op, die ik me nu niet kan herinneren.
Oud 25-12-2002, 16:14
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:

Verona van de Leur weet ik niet, maar zo er geen schaatster "beter" geweest zijn ofzo?

De dames schaatsters doen het de laatste jaren na Marianne Timmer niet zo geweldig meer. Af en toe nog eens een medaille op een allroundkampioenschap of een medaille op de wereldafstandskampioenschappen (mooi woord), maar op de OS was het bijvoorbeeld niets. Behalve Gretha Smit met een zilveren medaille.
Oud 25-12-2002, 23:08
Mad Ruda
Mad Ruda is offline
BELANGRIJKE AANVULLING VOOR NEDERLANDSE ZIJDE

Esther Vergeer is gehandicapte sporter van het jaar, dus ook een volwaardige kampioen .

Ik weet niet of deze categorie al in Belgie bestaat, anders zou dat snel moeten gebeuren !
Oud 26-12-2002, 13:04
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
ik vind van hooydonk de beste man te wereld

ps waarom is mijn topic weg
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 16:05
REIE
REIE is offline
Krijgt Raymond Ceulemans nog eens erkenning voor zijn jarenlange dominatie bij het biljarten?

REIE
Oud 26-12-2002, 17:24
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
REIE schreef:
Krijgt Raymond Ceulemans nog eens erkenning voor zijn jarenlange dominatie bij het biljarten?

REIE

ik zou het niet weten

en kap aub met dat REIE onder elke post te zetten ik en waarschijnlijk nog wel meer ergeren me er flink aan
Reageren

Regels voor berichten