Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() LUH-3417 |
![]() |
|
Ben het er niet mee eens dan gamen een sport is. Dat sluit niet uit om er een olypisch tournament van te maken, maar een sport durf ik het niet te noemen.
Sommige adventure games kunnen misschien nog onder mind sports worden gerekend, zoals ook schaken. Daar is daadwerkelijk logisch nadenken bij vereist (denk aan Myst en Riven, daarna wordt de serie steeds makkelijker en meer gericht op motoriek). Het probleem met dit genre is dat je dan een totaal nieuw spel zou moeten ontwerpen voor de wedstrijd, omdat anders de puzzels al bekend zijn. Maar de meeste RPGs hebben al geen quests meer waarbij je moet nadenken. (Sidenote: Hoewel ik vandaag nog een prachtig raadsel tegen kwam in Oblivion: Two bodies have I, though joined in one. The stiller I stand, the Harder I run. For a Hourglass.) Dan draait alles om motoriek. True, dat is bij veel sporten ook gedeeltelijk het geval. Maar zelfs bij zoiest als bv. polsstok hoogspringen heb je kennis van biologie en natuurkunde nodig. Punt is dat ik de meeste games niet uitdagend genoeg vind om op te gaan als olympische sport. De Olympische games echter, vind ik een prachtplan. De vraag waarom het ging: welke spellen dan? Ik zou zeggen: spellen die niemand nog ooit gespeeld heeft. Hoe goed je mototriek ook is, als je tegenstander het spel, de polotlijn en de secret areas al kent, kom je nergens. Ik zou denken dat er een soort commisie van topmensen uit grote gameing bedrijven zou moeten komen om daarover te beslissen.
||
Citaat:
Of 200 uur Oblivion.... No offence maar de genres die jij opnoemt zijn juist absoluut NIET geschikt voor een eventuele Olympic Cybergames. 1: Multiplayer Competitie. 1vs1 of Team VS Team. De enige spellen die daar eigenlijk echt goed geschikt voor zijn: RTS, FPS, SportGames en eventuele CMORPG of MMORPG 2: Snelheid Matches moeten niet hele dagen duren. Halfuur. Uur. Overtime misschien maar niet dat je UREN aan een stuk naar dezelfde mensen zit te kijken. Dat werkt gewoon niet. 3: Duidelijke winnaar Adventures en RPG's kun je een score systeem meegeven boven op het tijd gebeuren maar dan is het nog niet boeiend. In een FPS is de score de duidelijke deler. RTS win je of verlies je. Team vs Team is er altijd een met de mindere score. Etc RTS spellen met speciale tournament maps (die nog niemand vantevoren kent) zijn perfect. Tactisch inzicht (mind) en unit-management (skills, ik kan zoiets lang niet zo snel als iemand die dat al jarenlang getraint heeft) voor een soort digitale vorm van schaak (alleen dan met meer eenheden) FPS spellen met speciale tournament maps. Tactisch inzicht (weten wanneer je wel of niet iemand aan zou moeten vallen gezien je eigen health, ammo en armor) en skills (sommige van die gozers schieten al als ze 3 pixels zien bewegen en dan nog raak ook nog, dat doe ik ze niet na) En als je het echt goed wil doen ook nog teamplay. (en dat is echt een skill opzich. 1vs1 kan ik nog wel bijhouden maar als ik ook nog in de gaten moet houden of ik wel of niet op iemand kan schieten....) CMORPG/MMORPG Guild Wars? Combat in 1vs1 of Team vs Team. Of wat ik een tijdje terug heb zitten kijken. EvE Online. Die hadden een tijd terug een eigen toernooi. Tactiek (welke schepen neem ik, welke wapens daarbij, welke tactiek nemen we, Lange afstand? Energy Drain? Close Combat? Combinatie? Shields?) En skills (de besturing van al die schepen. 5 vs 5 teams. Ik heb teams puur op een combinatie van skill en tactiek van een 3vs5 situatie zien terugkomen tot een overwinning) En zo zijn er meer voorbeelden. Maak ook hier aparte maps voor en voila, iedereen op gelijke grond. Fightgames en andere sportgames zie ik het nut niet van. Laten we daar alleen de RL versies van houden graag. Weinig denksport inderdaad maar dat is gewoon niet boeiend om te zien. (hoeveel interessante schaakwedstrijden heb jij op TV gezien? Fucking hell, zelfs poker is duizend maal interessanter om te zien) EDIT: En "niet uitdagend genoeg" Ga voor de gein eens starcraft:Brood War online spelen op het Asia realm en kom over eens terug nadat je een stuk of 250 keer binnen de 5 minuten keihard gewhoopassed bent... Geen uitdaging? Ik daag je uit net zo goed te worden als de gemiddelde speler daar... Of ga eens op de gemiddelde UT Clan-server zitten tot je van ze wint (en kom dus over enkele maanden pas terug ALS je al terugkomt) De uitdaging zit niet in de singleplayer van zulke spellen maar in de multiplayer. En dat is precies waarom zulke games voor Olympische dingen in aanmerking moeten komen, omdat ze multiplayer tegen elkander zijn ![]() Single Player = ![]()
Laatst gewijzigd op 03-09-2006 om 21:44. |
![]() |
|
![]() |
Probeer jij maar eens metroid prime uit te spelen binnen het uur. Waar mensen het tegen elkaar opnemen, is wat mij betreft sprake van een sport. Er zijn wedstrijden voor gamers, waarbij het enige doel is uit te maken wie het beste is op een bepaald onderdeel. Gamen is dus een sport. Misschien niet eentje die hoog in het maatschappelijk aanzien staat of wijdverspreid is, maar toch een sport.
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
sport (de ~, ~en) 1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Zie ook vandale.nl |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 sport die veel vraagt van de geestelijke vermogens |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Er zijn al officiele wedstrijden met veel prijzengeld over de hele wereld, met een paar games die standaard gespeeld worden. Dus welke games gespeeld moeten worden is helemaal geen issue! ![]() OT. Het is zeker wel een sport, omdat de hand oog coordinatie zo goed moet zijn en de reflexen zo snel dat iemand die daar niet veel voor traint geen enkele kans maakt. Laatst gewijzigd op 04-09-2006 om 20:08. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Als dit een olypische sport word kan je overal een olimpische sport van maken
![]() vingerverfen ver spugen typen Ga niet zeggen dat je daar gaan skills voor nodig heb ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dr. Zoidberg |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als voorbeeld Fatality, heeft al weet ik het hoeveel overwinningen in UT en Quake 3 of 4 op zijn naam staan. Hij is/was dan ook Wereldkampioen UT & Quake3, en geen 'Beste gamer 200X'. Hetzelfde geldt voor MMORPG's, daar zal in China ofzo ook vast wel een wereldkampioen van zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder, nee prima dat er competities zijn en wedstrijden maar niet olypmisch. Gewoon gescheiden houden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom zou dat voor games niet kunnen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het mooie van gamen, is dat het ook mensen met een stel hersens en reflexen kansen kan geven. Connecties en een goed lichaam zijn geen noodzaak meer. Ik zelf heb helemaal geen zin om hele dagen in sportscholen te zitten, of op een atletiek baan bezig te zijn, tot mijn lichaam goed genoeg is. Daar heb ik de aanleg totaal niet voor. Ik ben weer beter met mijn hoofd en op het gebied van spel, mede door spelinzicht. Het zou dan ook gaaf zijn als er voor anderen die ook zo zijn, ook een manier is om aan de wereld te tonen. En dat het niet alleen om het lichaam draait. Ik kan me ook wel indenken dat het niet iets is voor op tv, ik moet er zelf niet aan denken om naar te kijken. En welke games? Ja, ik zou zeggen de populairste. Niet dat een Poy-Poy toernooi niet geweldig hilarisch zou kunnen zijn, maar het heeft vrees ik weinig bekendheid en spelers die erop trainen. In tegen stelling tot Warcraft, Command and Conquer, Counterstrike, en vast ook wat fighters, waarvan ik zelf wat minder op de hoogte ben. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Is Gamen een sport ? wat vind jij ? gameservers | 43 | 09-10-2006 14:25 | |
Games |
Gamen... De verslaving van de toekomst Verwijderd | 51 | 03-10-2006 16:00 | |
Vrije tijd |
Game is een Sport?? wouser | 38 | 24-11-2005 20:18 | |