![]() |
|
Veel gamen is gevaarlijk'
Uitgegeven: 10-7-2002 7:52 Laatst gewijzigd: 10-7-2002 13:05 AMSTERDAM - Veel gamen leidt tot verminderde hersenactiviteit. Dit zegt Akio Mori van de Nihon universiteit. Hij onderzocht 240 mensen om te zien in hoevere het veelvuldig spelen van games van invloed is op de hersenfuncties. Hoe langer mensen speelden, hoe minder hersenactiviteit. Zelfs nadat deze mensen waren gestopt vertoonden de hersenen weinig activiteit. "Veel videogames verhogen spanning en angstgevoelens en dit kan nadelige gevolgen hebben voor het autonome zenuwstelsen," aldus Mori in de Telegraaf. Bron Dus mensjes, wees gewaarschuwt. ![]() ofzo ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
je leef maar 1 X ![]() |
![]() |
|
Ben 't er zelf ook ABSOLUUT niet mee eens hoor.
Game ook ontzettend veel, al jaren. toch wel enkele uren per dag, laaste tijd vooral GTA 3 en hitman. beetje multieplayen met Red Faction. heeeerlijk. en alsof die paar uurtjes gamen per dag zo erg zouden zijn, laat ze eerst die kinderen maar 's onderzoeken die de hele dag achter de tv hangen.
|
LOL, gamen is ook nog gevaarlijk voor je sociale leven
![]() Ik heb na een halfuur gamen al last van mn nek, dus lang doek het nooit...
|
![]() |
te lang in de zon zitten is slecht, te lang tv kijken is slecht, sjeezus wat is dr allemaal niet slecht tegenwoordig? Daarnaast vraag ik me af wat voor gevolgen dat dan heeft, want ik game een jaar of 5 actief, en mn cijfers op school zijn de laatste jaren alleen beter geworden, en nee, ik ben niet harder gaan werken
![]() Laat die mensen toch lekker oprotten met hun onderzoekjes, wie zit daar uberhaupt nog op te wachten? En dan staat het ook nog es in de telegraaf, als ik je vertel dat ze rondzwemmende eendjes in een vijver op de voorpagina zetten weet je wel wat voor soort krant het is.......
|
Minder hersenactiviteit. Geloof er geen bal van. Als dat zo is waarom heb ik dan zo een barstende hoofdpijn. En nog iets, angstgevoelens. Zou kunnen kloppen, bedoel iedereen waarmee ik speel is bang dat ik ze afmaak. Spanning, ja deuh, wie speelt er nu saaie spellen. Ze moeten wel spannend zijn.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Het is wel bekend dat computeren en tv kijken en dergelijke activiteiten het creatief vermogen en de fantasie ondermijnen. Lezen en schrijven stimuleren hersenactiviteit, vooral het creatieve deel, veel meer en beter dan dat computeren dat doet, en van tv kijken worden je hersens helemaal gaar. Probeer het zelf maar es uit, je zult het merken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Enz. Wat kan men tegenwoordig dan nog wel, ZONDER dat er risico's aan vast zitten? Sommige onderzoekers hebben echt niets beters te doen denk ik soms wel... |
![]() |
|
![]() |
gamen gevaarlijk?
HA Ik sterf liever een herzenloze dood UT met een biertje en een zak chips op tafel. Dan dat ik van het wegdek wordt geschraapt en in plastic zakken wordt verdeeld,omdat degene die hierboven genoemd wordt naar de hoeren ging en het ongeluk overleefde. Wetenschap kan de pot op Als evolutie vooruitgang is waarom zouden we het dan testen? (Discovery Channel) |
![]() |
||
Citaat:
maar die reclame van discovery is echt dom de correcte quote: "als je denkt dat verandering verbetering is, waarom zou je het dan eerst testen?" ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
|
ik vraag me af of die 240 mensen gewone gamers zijn of die-hard gamers die 23 uur per dag gamen en 1 uur slapen.
of mensen die niet zoveel gamen maar door de onderzoekers gedwongen zijn veel te gamen. als je tegen je wil zit te gamen raak je vanzelf verveeld. dat is het onbetrouwbare aan dat soort onderzoeken. zo is er ook een onderzoek dat heeft uitgewezen dat Amerikaanse kids die veel snoep eten en aten dommer zijn en minder hersenactiviteit hebben. nou is de vraag of dat ligt aan het vele snoep eten of aan het de hele dag niksdoen, want mensen die de hele dag niksen zoals ik eten meer snoep dan mensen die sporten en bewegen. (blijkt ook al uit een onderzoek) en zoals noodles zegt:gamen kan een bron zijn van inspiratie. overigens vraag ik me ook af wat voor een soort spelletjes die 240 gamers speelden. racespelletjes zijn slechter voor je dan RPG's denk ik kwa creativiteit-stimulatie. Laatst gewijzigd op 28-07-2002 om 09:55. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[CPU] AMD of Intel? Boy17 | 22 | 06-11-2003 06:36 |