Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2002, 14:21
Egyptian
Egyptian is offline
Veel gamen is gevaarlijk'

Uitgegeven: 10-7-2002 7:52
Laatst gewijzigd: 10-7-2002 13:05

AMSTERDAM - Veel gamen leidt tot verminderde hersenactiviteit. Dit zegt Akio Mori van de Nihon universiteit. Hij onderzocht 240 mensen om te zien in hoevere het veelvuldig spelen van games van invloed is op de hersenfuncties.

Hoe langer mensen speelden, hoe minder hersenactiviteit. Zelfs nadat deze mensen waren gestopt vertoonden de hersenen weinig activiteit. "Veel videogames verhogen spanning en angstgevoelens en dit kan nadelige gevolgen hebben voor het autonome zenuwstelsen," aldus Mori in de Telegraaf.

Bron

Dus mensjes, wees gewaarschuwt.

ofzo
Oud 20-07-2002, 14:39
the 6th gate
the 6th gate is offline
je leeft maar 1x
Oud 20-07-2002, 15:01
TeiZ
TeiZ is offline
Haha so what
Oud 20-07-2002, 15:25
Verwijderd
Ach, gamen is ook goed voor je. Je reactievermogen en nog een paar dingen word beter (is onderzocht)

Enne als je puzzelspelletjes speelt word de hersenactiviteit groter Ja puzzelspelletjes kunnen leuk zijn, *denkt aan chu chu rocket*
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 15:41
BendeBen
BendeBen is offline
al die onderzoekjes zijn vet gaar

ze spreken elkaar allemaal tegen
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 16:26
Verwijderd
240 mensen is ook niet echt representatief...Die onderzoekjes zijn allemaal zo onbetrouwbaar.

Wat is bovendien het nut van zo'n onderzoek? Om minder mensen te laten gamen? Om de gamewereld "wakker te schudden"? Wat een onzin.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 20:29
Verwijderd
Hmm. Dan heeft Obi nu een IQ beneden 0
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 21:05
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik ook
Oud 20-07-2002, 22:55
WolterB
WolterB is offline
doen mijnenveger en andere denkspelletejs daar oko bij mee
Oud 20-07-2002, 23:56
Vice
Vice is offline
Citaat:
Duckje schreef:
Ach, gamen is ook goed voor je. Je reactievermogen en nog een paar dingen word beter (is onderzocht)
Ze hadden eerst in een bejaardetehuis een aantal mensjes een N64 gegeven. Wat gebleken was dat de mensjes die met de N64 hadden gespeeld, na een tijd een betere reactievermogen hadden.

En ze vonden het ook nog leuk.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 12:17
NightmareZ
NightmareZ is offline
Citaat:
Egyptian schreef:
Veel gamen is gevaarlijk'

Uitgegeven: 10-7-2002 7:52
Laatst gewijzigd: 10-7-2002 13:05

AMSTERDAM - Veel gamen leidt tot verminderde hersenactiviteit. Dit zegt Akio Mori van de Nihon universiteit. Hij onderzocht 240 mensen om te zien in hoevere het veelvuldig spelen van games van invloed is op de hersenfuncties.

Hoe langer mensen speelden, hoe minder hersenactiviteit. Zelfs nadat deze mensen waren gestopt vertoonden de hersenen weinig activiteit. "Veel videogames verhogen spanning en angstgevoelens en dit kan nadelige gevolgen hebben voor het autonome zenuwstelsen," aldus Mori in de Telegraaf.

Bron

Dus mensjes, wees gewaarschuwt.

ofzo
ONZIN Gamen is 1 van de leukste die er bestaat voor mij
je leef maar 1 X
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 12:25
Egyptian
Egyptian is offline
Ben 't er zelf ook ABSOLUUT niet mee eens hoor.

Game ook ontzettend veel, al jaren.

toch wel enkele uren per dag, laaste tijd vooral GTA 3 en hitman.
beetje multieplayen met Red Faction. heeeerlijk.

en alsof die paar uurtjes gamen per dag zo erg zouden zijn, laat ze eerst die kinderen maar 's onderzoeken die de hele dag achter de tv hangen.
Oud 23-07-2002, 13:02
Bean
Bean is offline
LOL, gamen is ook nog gevaarlijk voor je sociale leven
Ik heb na een halfuur gamen al last van mn nek, dus lang doek het nooit...
Oud 23-07-2002, 15:03
CrazY G
CrazY G is offline
als je jonko rookt vermindert je hersenactiviteit nog meer, waarom hoor ik daar niks over?
Oud 23-07-2002, 16:01
DreamLord
DreamLord is offline
Ze zoeken altijd de slechtste gevallen op
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 16:41
Firebolt
Firebolt is offline
kunnen mijn hersen aktiviteiten NOG MEER omlaag
( )
Oud 24-07-2002, 12:13
whizzer
whizzer is offline
te lang in de zon zitten is slecht, te lang tv kijken is slecht, sjeezus wat is dr allemaal niet slecht tegenwoordig? Daarnaast vraag ik me af wat voor gevolgen dat dan heeft, want ik game een jaar of 5 actief, en mn cijfers op school zijn de laatste jaren alleen beter geworden, en nee, ik ben niet harder gaan werken

Laat die mensen toch lekker oprotten met hun onderzoekjes, wie zit daar uberhaupt nog op te wachten? En dan staat het ook nog es in de telegraaf, als ik je vertel dat ze rondzwemmende eendjes in een vijver op de voorpagina zetten weet je wel wat voor soort krant het is.......
Oud 24-07-2002, 12:47
Onlyme
Onlyme is offline
Door alcohol te drinken vermoord je hersencellen, dus geen alcohol meer drinken!
Oud 24-07-2002, 14:25
ZonerX
ZonerX is offline
Minder hersenactiviteit. Geloof er geen bal van. Als dat zo is waarom heb ik dan zo een barstende hoofdpijn. En nog iets, angstgevoelens. Zou kunnen kloppen, bedoel iedereen waarmee ik speel is bang dat ik ze afmaak. Spanning, ja deuh, wie speelt er nu saaie spellen. Ze moeten wel spannend zijn.
Oud 24-07-2002, 15:55
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
ehm, Mejn harsunnen werkt toptopi ik nargus las vn heb
Oud 24-07-2002, 15:57
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
ZonerX schreef:
Minder hersenactiviteit. Geloof er geen bal van. Als dat zo is waarom heb ik dan zo een barstende hoofdpijn. En nog iets, angstgevoelens. Zou kunnen kloppen, bedoel iedereen waarmee ik speel is bang dat ik ze afmaak. Spanning, ja deuh, wie speelt er nu saaie spellen. Ze moeten wel spannend zijn.
films ook he? Die zijn ook meestal spannend, en dat is dan niet schadelijk, nee, films zijn ook niet eng, ik krijg eerder nachtmerries van films dan van spellen, hoewel spellen me langer bijblijven
Oud 24-07-2002, 18:11
DreamLord
DreamLord is offline
Citaat:
ZonerX schreef:
Bij jou kun je beter zeggen: Die hoofdpijn ontstaat door een tekort aan hersencellen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 20:51
McCaine
McCaine is offline
Het is wel bekend dat computeren en tv kijken en dergelijke activiteiten het creatief vermogen en de fantasie ondermijnen. Lezen en schrijven stimuleren hersenactiviteit, vooral het creatieve deel, veel meer en beter dan dat computeren dat doet, en van tv kijken worden je hersens helemaal gaar. Probeer het zelf maar es uit, je zult het merken.
Oud 25-07-2002, 21:30
Verwijderd
Citaat:
OnLyMe schreef:
Door alcohol te drinken vermoord je hersencellen, dus geen alcohol meer drinken!
Jaha, en van aangebakken aardappelen krijg je weer kanker, je kan dus beter geen aardappelen meer eten om dit te voorkomen

Enz.

Wat kan men tegenwoordig dan nog wel, ZONDER dat er risico's aan vast zitten?

Sommige onderzoekers hebben echt niets beters te doen denk ik soms wel...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 11:33
CM-Thebest
CM-Thebest is offline
van een brug springen is ook gevaarlijk
Oud 27-07-2002, 12:48
rutal
rutal is offline
gamen gevaarlijk?
HA

Ik sterf liever een herzenloze dood UT met een biertje en een zak chips op tafel. Dan dat ik van het wegdek wordt geschraapt en in plastic zakken wordt verdeeld,omdat degene die hierboven genoemd wordt naar de hoeren ging en het ongeluk overleefde.

Wetenschap kan de pot op

Als evolutie vooruitgang is waarom zouden we het dan testen? (Discovery Channel)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 14:30
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
rutal schreef:
gamen gevaarlijk?
HA

Ik sterf liever een herzenloze dood UT met een biertje en een zak chips op tafel. Dan dat ik van het wegdek wordt geschraapt en in plastic zakken wordt verdeeld,omdat degene die hierboven genoemd wordt naar de hoeren ging en het ongeluk overleefde.

Wetenschap kan de pot op

Als evolutie vooruitgang is waarom zouden we het dan testen? (Discovery Channel)
lolz

maar die reclame van discovery is echt dom
de correcte quote: "als je denkt dat verandering verbetering is, waarom zou je het dan eerst testen?"
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 15:58
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Duckje schreef:
Enne als je puzzelspelletjes speelt word de hersenactiviteit groter Ja puzzelspelletjes kunnen leuk zijn, *denkt aan chu chu rocket*
Laat ik nou net 24/7 patience spelen

Citaat:
McCaine schreef:
Het is wel bekend dat computeren en tv kijken en dergelijke activiteiten het creatief vermogen en de fantasie ondermijnen. Lezen en schrijven stimuleren hersenactiviteit, vooral het creatieve deel, veel meer en beter dan dat computeren dat doet, en van tv kijken worden je hersens helemaal gaar. Probeer het zelf maar es uit, je zult het merken.
Well. Computer is nogal ruim. Je kunt op een computer ook creativiteit uiten. Zelf muziek maken, fotosoep, texten schrijven, programmeren. Dus ik vind 't nogal generaliserend.
Oud 27-07-2002, 18:09
Verwijderd
Gamen is voor mij juist een bron van inspiratie, en dus creativiteit
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 09:52
Isa
Isa is offline
ik vraag me af of die 240 mensen gewone gamers zijn of die-hard gamers die 23 uur per dag gamen en 1 uur slapen.
of mensen die niet zoveel gamen maar door de onderzoekers gedwongen zijn veel te gamen. als je tegen je wil zit te gamen raak je vanzelf verveeld.

dat is het onbetrouwbare aan dat soort onderzoeken.

zo is er ook een onderzoek dat heeft uitgewezen dat Amerikaanse kids die veel snoep eten en aten dommer zijn en minder hersenactiviteit hebben. nou is de vraag of dat ligt aan het vele snoep eten of aan het de hele dag niksdoen, want mensen die de hele dag niksen zoals ik eten meer snoep dan mensen die sporten en bewegen.

(blijkt ook al uit een onderzoek)

en zoals noodles zegt:gamen kan een bron zijn van inspiratie. overigens vraag ik me ook af wat voor een soort spelletjes die 240 gamers speelden. racespelletjes zijn slechter voor je dan
RPG's denk ik kwa creativiteit-stimulatie.

Laatst gewijzigd op 28-07-2002 om 09:55.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 09:44
Orion84
Orion84 is offline
ach who cares, in 2019 gaan we toch allemaal dood
Oud 29-07-2002, 11:33
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
ach who cares, in 2019 gaan we toch allemaal dood
niet zo naief, de schaal is 0.6 en als 't 2 is zijn ze er pas vrijwel zeker van dat het gebeurd, en er zou een paar maanden gelden ook al een komeet neerstorten die ons allemaal zou vermorzelen (pff, tuurlijk joh)
Oud 29-07-2002, 14:46
Stinger_UT
Stinger_UT is offline
Alles wat je te veel doet is slecht voor je.
En ik rook niet, dat is nog slechter voor je. Dus game ik!
Oud 29-07-2002, 19:39
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
Stinger_UT schreef:
Alles wat je te veel doet is slecht voor je.
En ik rook niet, dat is nog slechter voor je. Dus game ik!
is niet roken slecht voor je????????
Oud 07-08-2002, 13:03
Stephanus
Stephanus is offline
roken = slecht
gamen = lol
Reageren

Regels voor berichten