Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2002, 17:36
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Laatst zei een vriend tegen me dat je door iemand's ip-adres te pingen kan zien of degene online is. Ik d8 toen, jah wel een goed idee, maar nu ik er effe over nadenk Stel je hebt kabel/adsl dan is je modem altijd online ook al ben je zelf offline. Heb je nog internet via de telefoonlijn dan krijg je elke keer een andere ip adres als je inbelt dus weet je niet welke ip je moet pingen. Klopt dit of maak ik een (denk)fout
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2002, 17:40
Danny
Danny is offline
Veel kabel- en ADSL-gebruikers hebben inderdaad een vast IP-adres.

Danny
Oud 24-12-2002, 18:04
Spacey
Spacey is offline
inderdaad, bij dynamisch ip is het waarde loos en bij static ip ook in de meeste gevallen. ik heb mijn pc altijd aanstaan . ook als ik er niet ben. ok mijn pc is dan wel online. maar ok dat is het dan ook.
Oud 24-12-2002, 18:05
DEChengst
DEChengst is offline
Pingen zegt uberhaupt weinig. Ik drop op mijn firewall bijvoorbeeld alle ICMP traffic dat van buiten komt.

Daarnaast als iemand een router heeft, dan is er een goede kans dat die 24/7 online staat. Dat er dan op je ping gereageerd wordt wil nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk iemand aan het internetten is.
Oud 24-12-2002, 18:37
Koen
Koen is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Daarnaast als iemand een router heeft, dan is er een goede kans dat die 24/7 online staat. Dat er dan op je ping gereageerd wordt wil nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk iemand aan het internetten is.
Wat dus nog niet betekent dat als je modem aanstaat, een ping gereturned wordt. Een router kan dat wel doen, een modem zelf doet dat niet. De stelling die Dr HenDre voert dat een ping nutteloos is omdat een modem pings returned is dus niet waar.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Danny schreef:
Veel kabel- en ADSL-gebruikers hebben inderdaad een vast IP-adres.

Danny
Bijna alle kabelaars hebben een dynamisch IP adres, het vervalt alleen wel pas na een week ofzo, maar dan is het dus nog steeds dynamisch
(chello iig)

Verder als je een IIS webserver draait kun je ook niet pingen
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 19:20
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Bijna alle kabelaars hebben een dynamisch IP adres, het vervalt alleen wel pas na een week ofzo, maar dan is het dus nog steeds dynamisch
(chello iig)

Verder als je een IIS webserver draait kun je ook niet pingen
Ik heb @home en mn ip vervalt helemaal niet, ik heb zoals ik kabel heb nog altijd hetzelfde ipadres.
Ennuh als je kabel hebt ben je sowieso 24/7 online omdat je modem altijd in verbinding staat met het netwerk van je provider (bij @home iig, ik hoef niet in te bellen wat wel het geval is bij kabelfoon en wannadoo cable)
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 19:38
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:

Ennuh als je kabel hebt ben je sowieso 24/7 online omdat je modem altijd in verbinding staat met het netwerk van je provider (bij @home iig, ik hoef niet in te bellen wat wel het geval is bij kabelfoon en wannadoo cable)
je bent echt 24/7 online als je pc dat ook staat
zodra je hem uitzet ben je niet meer online en kan je modem ook niets verveoeren

datgene dat een ping terugstuurt is een computer en zolang die niet aanstaat komt er geen ping terug
Oud 25-12-2002, 14:02
Danny
Danny is offline
Citaat:
McLaren schreef:
(chello iig)
Ligt er aan waar je precies zit met Chello .. Ik weet van Chellogebruikers in Almere, Hilversum en Amsterdam dat die gewoon een vast IP-adres hebben.

Danny
Oud 28-12-2002, 12:44
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
JJzD schreef:
je bent echt 24/7 online als je pc dat ook staat
zodra je hem uitzet ben je niet meer online en kan je modem ook niets verveoeren

datgene dat een ping terugstuurt is een computer en zolang die niet aanstaat komt er geen ping terug
Nou als ik problemen heb met mn internet bel ik mn provider en die proberen eerst mn modem te bereiken. En dat lukt gewoon ook al staat mn computer gewoon uit. Maar dus volgens jou, als iemands computer uit staat en je stuurt een ping naar zn vaste ip-adres krijg je geen antwoord.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef:
Nou als ik problemen heb met mn internet bel ik mn provider en die proberen eerst mn modem te bereiken. En dat lukt gewoon ook al staat mn computer gewoon uit. Maar dus volgens jou, als iemands computer uit staat en je stuurt een ping naar zn vaste ip-adres krijg je geen antwoord.
Inderdaad niet. De reden dat chello of @Home kan zien of jouw modem goed werkt terwijl je PC uitstaat, is dat ze dat heus niet doen door jouw IP te pingen. Het is niet zo dat een modem een IP-adres 'heeft' (wel een MAC-adres wat in de firmware vastligt). Maar een IP zal echt via software verkregen moeten worden en dat kan dus alleen als je computer aanstaat.

Als jij de helpdesk belt en ze gaan je modem testen leggen ze gewoon een paar metingen aan de kabels, ze gaan 'm dan echt niet pingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten