Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2002, 14:59
Quiana
Quiana is offline
.. is dat de schuld van die leraar zelf.

Ok, moet hier dus een discussie hierover voeren,
maar wil ff wat dingen van anderen horen,
kan ik ook ff kijken waar ik het mee eens ben ed.
Heb wel een beetje een idee,
maar andere meningen zijn altijd handig.
Oud 14-12-2002, 15:04
marlies
marlies is offline
Nee, schuld van allebei. Die docent is niet autoritair genoeg, maar die leerlingen zijn niet goed genoeg opgevoed en zien niet de gevolgen van hun daden in.
Oud 14-12-2002, 16:27
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Sommige klassen zijn gewoon moeilijker dan andere. Het enige verwijt dat je aan zo'n leraar mag maken, is dat hij (zij) niet sterk genoeg in z'n schoenen staat. Maar dat is met driekwart van de nieuwbakken docenten zo...

Het ligt eraan of je de asocialiteit van de betreffende leerlingen als constante, niet mee te rekenen factor ziet of niet.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 17:19
[KeiZeR]
[KeiZeR] is offline
als de leraar zich een beetje fair opstelt en niet zo enorm ouderwets is, maar lekker mee ouwehoert met de klas, dan weet de klas precies tot hoever ze mogen gaan en gaan dan zeker niet verder, tenminste bij ons op school werkt het bij de leraren die het doen!!!!!!!!!!1
Oud 15-12-2002, 14:26
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
marlies schreef:
Nee, schuld van allebei. Die docent is niet autoritair genoeg, maar die leerlingen zijn niet goed genoeg opgevoed en zien niet de gevolgen van hun daden in.

Of juist te autoritair...
Oud 15-12-2002, 14:58
Marsel
Marsel is offline
Wij hadden in de eerste een invalster voor frans..Ze kon egt geen les geven, sprak zowat geen normaal nederlands... zo ver weten te krijgen dat ze jankend de klas uit liep!
Best wel ver... de hele klas zou uren straf krijgen.. nooit meer wat van gehoord.. en die docente ook nooit meer gezien... maja
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 15:24
Quiana
Quiana is offline
Maar als die leraar niet goed z'n grenzen aangeeft,
vind ik dat het wel een beetje z'n eigen schuld is..
De klas gaat dan steeds verder enzo,
als dan vanaf het begin werd gezegd van;
nu gaan jullie tever oid,
dan zou het misn niet zo ver komen..
Mja, t ligt idd wel een btje aan de klas denk ik ook..
Oud 15-12-2002, 16:10
PV
PV is offline
Eerst wilde ik zeggen, de schuld van de klas.. maar 't is ook wel de schuld van de docent zelf, hij/zij moet op de juiste manier weten op te treden.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 21:20
Thomas
Thomas is offline
Als zo´n docent zich weg laat pesten dan heeft die desbetreffende docent veel te weinig karakter en is niet bepaald geschikt voor het vak. Dan is het ook nog zo dat die leerlingen niet voor de docent leren, maar voor zichzelf. Als ik, als docent zijnde, zo een klas zou hebben dan zou ik juist keer op keer terugkomen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 10:31
alpha
alpha is offline
Hier ben ik het niet mee eens.
Leerlingen willen nou eenmaal alles uitproberen. En ookal kan de leraar goed lesgeven, wanneer hij naar een andere school gaat wil nou eenmaal iedereen proberen wat er te proberen kan.
Oud 16-12-2002, 10:58
JCI
JCI is offline
Ik heb het zelf mee gemaakt was wel vet eigelijk, maar zielig voor die man.
was met biologie. die kerel kon dus echt geen les geven
Als je wat deed gaf i een zucht, soms zei die ga je maar melden maar dan bleef je gewoon zitten en ging de les "verder"
Op het eind van het jaar gingen lui zelf op hem springen en aan hem hangen. hij is uiteraard gestopt als leraar
Oud 16-12-2002, 11:59
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
De klas..
Leraren zijn ook mensen, kom op zeg. Tuurlijk moet de leraar het allemaal in de hand hebben enzo, maar in sommige gevallen is dat echt niet haalbaar.. Dan leg ik de schuld toch bij de leerlingen, meer respect mag dan toch wel..
Oud 16-12-2002, 14:26
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Nomen-nescio schreef:
De klas..
Leraren zijn ook mensen, kom op zeg. Tuurlijk moet de leraar het allemaal in de hand hebben enzo, maar in sommige gevallen is dat echt niet haalbaar.. Dan leg ik de schuld toch bij de leerlingen, meer respect mag dan toch wel..
Daar ben ik het absoluut mee eens!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 15:58
Sithan
Sithan is offline
Ieder mens weet dondersgoed hoever ver genoeg is...dus de klas heeft schuld en niet de leraar...
of vind je dat als een klasgenootje wordt weggepest, dat ook de schuld van dat klasgenootje was, omdat ie misschien wat apart was?
Oud 16-12-2002, 16:21
tacidvs
tacidvs is offline
Juist, de klas is de schuld, stomme kinderen...
Oud 16-12-2002, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Nomen-nescio schreef:
De klas..
ik denk inderdaad dat je er rekening mee moet houden dat leraren net zo goed mensen zijn als dat de leerlingen zijn. het zijn geen soort supermensen of iets dergelijks. ze hebben hun fouten en gebreken. maar ook heeft ieder mens zijn sterke punten. veel leerlingen willen dat bij onderwijzers schijnbaar niet inzien. toch denk ik dat de leraren wel enige schuld hebben aan het feit dat leerlingen zich misdragen. zij stellen, zoals al eerder gezegt, zich niet of juist te autoritair op. je moet de gulden middenweg zien te vinden. maar dat is heel moeilijk. als je net nieuw binnenkomt en je wordt direct weggepest kun je moeilijk alles zomaar weer even op de rails krijgen. de grootste oorzaak is denk ik de maatschappij. de tolerantie in de nederlandse samenleving is te aan het worden. men moet inzien dat de opvoeding vaak verzaakt en dat de jeugd steeds meer het respect voor de medemens verliest (let wel: ik behoor ook nog tot de jeugd en spreek uiteraard niet uit ervaring
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 16:27
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Juist, de klas is de schuld, stomme kinderen...
Met als aanvulling dat die docent ook eens wat karakter kan tonen. Die klas hoeft toch niet voor hem te leren, als ze niet willen. Jammer voor hun dan.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 19:32
Menahem
Menahem is offline
Kijk, in d brugklas is dat misschien heel stoer, maar dat is echt niets om trots op te zijn, of een doel om naar te streven.

Ik heb medelijden met diegenen die dat wél op hun geweten hebben. Maar ook een vraagje:
Waar zien jullie jezelf later?

Stumpers...
Oud 17-12-2002, 21:49
Verwijderd
I agree
quote: "Kijk, in d brugklas is dat misschien heel stoer, maar dat is echt niets om trots op te zijn, of een doel om naar te streven.

Ik heb medelijden met diegenen die dat wél op hun geweten hebben. Maar ook een vraagje:
Waar zien jullie jezelf later?

Stumpers... "
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 21:56
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Met als aanvulling dat die docent ook eens wat karakter kan tonen. Die klas hoeft toch niet voor hem te leren, als ze niet willen. Jammer voor hun dan.
Dan moeten ze niet naar school komen..
Oud 18-12-2002, 08:28
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Nomen-nescio schreef:
Dan moeten ze niet naar school komen..
Uiteraard, maar ben persoonlijk van mening dat een docent zich niet zo gemakkelijk moet laten wegpesten.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 13:58
Verwijderd
een docent moet aan het begin van het jaar al laten zien wie de baas is. Dit hoeft niet eens per se superstreng te zijn. Als hij maar laat zien dat het stil moet zijn en dat het huiswerk af moet zijn. Zo leer je iig ook. Naarmate het jaar vordert kan de leraar wat losser doen, af en toe een grapje enzo.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 22:48
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Citaat:
Bosdwerg schreef:
een docent moet aan het begin van het jaar al laten zien wie de baas is. Dit hoeft niet eens per se superstreng te zijn. Als hij maar laat zien dat het stil moet zijn en dat het huiswerk af moet zijn. Zo leer je iig ook. Naarmate het jaar vordert kan de leraar wat losser doen, af en toe een grapje enzo.
bij een enorme kutklas werkt zelfs dat niet
Reageren

Regels voor berichten