Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2002, 16:01
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Iemand hier gezien gister??

Was op de belgische tv, VT4. Was heel laat en het was alleen het 3de deel.

Wat vonden jullie ervan?? Ik heb de eerste 2 gemist, is het het waard het te gaan kijken?

Ik vond het 3de deel iig heel goed, had wat weg van The Godfather (wat van te voren ook was gezegt) maar niet te veel, waardoor het nog leuk bleef.

Mening?
Oud 30-12-2002, 16:02
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Of heeft iemand gewoon in het algemeen gezien, kan ook

En wat vonden jullie?
Oud 30-12-2002, 18:01
Diesel
Diesel is offline
Heb 'm op DVD.

Zeer slappe script, slecht acteerwerk (uitzondering Joe Mantegna) en geen realisme. THE LAST DON heeft niets gemeen met THE GODFATHER.

"One of the worst MAFIA movies ever"
Oud 30-12-2002, 19:25
Verwijderd
Vond hem ook niet echt denderend. Vooral die "zus" ofzo die gek was/werd en aan de drank zat..beetje overdreven.
Mwah..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 20:23
Casado
Casado is offline
zeer slechte film, niet de moeite waard

alleen belle maffia is een nog slechtere maffia film die ik kan bedenken

zegt wel iets over de maker van beide films
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 20:43
Rah Digga
Rah Digga is offline
Niet gezien, k heb wel het boek gelezen & dat vond ik wel op
Godfather nivo.

La bella maffia was idd een hele slechte film.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 17:21
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Diesel schreef:
Heb 'm op DVD.

Zeer slappe script, slecht acteerwerk (uitzondering Joe Mantegna) en geen realisme. THE LAST DON heeft niets gemeen met THE GODFATHER.

"One of the worst MAFIA movies ever"
Ik vond het persoonlijk wel meevallen...
En wat lul je nou met niks gemeen... Komaan, jij vind Last Don slecht ok, maar daarom heeft het nog wel wat met het meesterlijke Godfather Trilogie te maken. Beide maffia, 1 pater familias, onderlinge rivaliteit. Komt in beide films voor. Ik heb het niet over de details he.
Oud 01-01-2003, 17:32
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Ik vond het persoonlijk wel meevallen...
En wat lul je nou met niks gemeen... Komaan, jij vind Last Don slecht ok, maar daarom heeft het nog wel wat met het meesterlijke Godfather Trilogie te maken. Beide maffia, 1 pater familias, onderlinge rivaliteit. Komt in beide films voor. Ik heb het niet over de details he.
Alles is in THE LAST DON (in tegenstelling tot THE GODFATHER) slecht uitgewerkt. De moorden die worden gepleegd zijn standaard, de onderlinge rivaliteit is erg ongeloofwaardig en THE LAST DON heeft geen sfeer. Dat is natuurlijk logisch want wat verwacht je van een regisseur als Graeme Clifford? Hij wilde Coppolla nadoen wat 'm niet is gelukt.

Het kan wel over hetzelfde gaan maar dat betekend niet dat ze dingen gemeen hebben.

Een GODFATHER fan als jij ziet toch wel het verschil tussen een slappe, onrealistische en een scherpe, realistische mafia film.

Kom nou.
Oud 01-01-2003, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Rah Digga schreef:
Niet gezien, k heb wel het boek gelezen & dat vond ik wel op
Godfather nivo.

Is ook van dezelfde schrijver als de Godfather-boeken (Mario Puzo)
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 17:41
Diesel
Diesel is offline
Het boek (THE LAST DON) is enigzins te vergelijken met THE GODFATHER.

Als Coppolla THE LAST DON had geregisseerd zou alles anders geweest zijn. In ieder geval een sfeer en betere casting.
Oud 02-01-2003, 13:08
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Diesel schreef:
Alles is in THE LAST DON (in tegenstelling tot THE GODFATHER) slecht uitgewerkt. De moorden die worden gepleegd zijn standaard, de onderlinge rivaliteit is erg ongeloofwaardig en THE LAST DON heeft geen sfeer. Dat is natuurlijk logisch want wat verwacht je van een regisseur als Graeme Clifford? Hij wilde Coppolla nadoen wat 'm niet is gelukt.

Het kan wel over hetzelfde gaan maar dat betekend niet dat ze dingen gemeen hebben.

Een GODFATHER fan als jij ziet toch wel het verschil tussen een slappe, onrealistische en een scherpe, realistische mafia film.

Kom nou.
Ik zeg ook niet dat het een even zo goede film als The Godfather is. Ik vond hem alleen niet zo slecht als jij. Maar ik geef toe, wat je zegt klopt, over standaard etc. Daar zeg ik ook niks van. Maar het feit dat er rivaliteit is, moorden zijn en 1pater familias is geeft de gemeenschap met The Godfather weer. De regisseur wilde idd een Godfather-like film maken. Het feit dat hij minder of in jou mening totaal niet goed is uitgepakt zegt nog niet dat de twee films niks gemeen hebben.

Begrijp me goed, ook ik vind The Godfather 10x beter, maar The Last Don vind ik niet bar slecht. Minder, maar niet niks.
Oud 02-01-2003, 13:09
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Wat ook anders is is natuurlijk de tijd. Godfather heeft iets nostalgisch en Last Don speelt zich min of meer nu af toch.

Dus er moest meer actie in en meer show. Dat zag je ook aan Godfather part III, alleen werd die nog gered door de uitstekende regisseurs kwaliteiten van Coppola.
Reageren

Regels voor berichten