Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2002, 21:19
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
http://us.imdb.com/Title?0162346

Zeker een aanrader.

Heeft iemand de comic gelezen?
Oud 10-02-2002, 21:35
Verwijderd
Kheb 'em gelezen, vond het einde in de comic wat beter. Maar ja, die toevoeging van Seymour was op zich toch best leuk
Je hebt 'em wel uitgekeken tot de credits, he?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 22:52
T*
T* is offline
nog niet gezien, wil m zien, ga m zien
Oud 10-02-2002, 23:33
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
CycLoner schreef:
Kheb 'em gelezen, vond het einde in de comic wat beter. Maar ja, die toevoeging van Seymour was op zich toch best leuk
Wat waren de verschillen met de comic? Ik vond het wel een sterk einde. Ik las ergens dat de rol Seymour groter was geworden, en die van ehhhhhh Brad Renfro's personage kleiner.
Is de comic ook online ergens te vinden? Of moet ik een paar stripspeciaalzaken afzoeken....?

Citaat:
CycLoner schreef:
Je hebt 'em wel uitgekeken tot de credits, he?
Yup.
Oud 11-02-2002, 11:24
Verwijderd
Ghost World heb ik via bol.com besteld voor ongeveer 30 gulden. Het grootste verschil is Seymour, die zat dus helemaal niet in de strip. Hij is een soort van mengeling van karakters uit de strip. (ze hebben bijv. wel zo'n vent opgebeld uit een contactadvertentie, maar verder kwam die in de strip niet meer terug). In de strip worden Enid en Rebecca van elkaar verwijderd doordat Enid naar de universiteit wil.
Brad Renfro, is toch Josh? Ja die had een grotere rol in de strip, rebecca gaat daarin een relatie met hem aan, wat Rebecca en Enid nog meer uit elkaar drijft.
Maar het begin van de film bestaat vooral uit scenes die vrijwel regelrecht uit de strip zijn overgenomen.
Kga die film denk ik nog maar 's een keertje zien
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 17:44
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
CycLoner schreef:
Het grootste verschil is Seymour, die zat dus helemaal niet in de strip.
Da's apart. Maar het schijnt dat Seymour nogal wat gemeen heeft met de regisseur Terry Zwigoff, die het scenario samen met Daniel Clowes heeft geschreven....

Citaat:
CycLoner schreef:
Brad Renfro, is toch Josh? Ja die had een grotere rol in de strip, rebecca gaat daarin een relatie met hem aan, wat Rebecca en Enid nog meer uit elkaar drijft.
Aha.

En hoe was het einde in de comic?

Ik vond het een hele goede film, het einde was misschien een tikje voorspelbaar, maar ook de enige die bevredigend zou zijn. En je kunt het einde zowel goed als slecht zien. Jammer is misschien dat de relaties tussen Enid en Rebecca en vooral de meisjes en Josh wat weinig worden uitgewerkt.
Oud 12-02-2002, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Aha.

En hoe was het einde in de comic?

Ik vond het een hele goede film, het einde was misschien een tikje voorspelbaar, maar ook de enige die bevredigend zou zijn. En je kunt het einde zowel goed als slecht zien. Jammer is misschien dat de relaties tussen Enid en Rebecca en vooral de meisjes en Josh wat weinig worden uitgewerkt.

Het was niet specifiek de eindescene, maar meer de laatste scens die ik uit de strip wat beter vond. Daarin bereidt Enid zich helemaal voor om naar de universiteit te gaan, maar wordt ze uiteindelijk niet toegelaten. En dan is het zeg maar al te laat; ze hebben hun vriendschap "verbroken".
Er was 1 scene, die overigens PERFECT voor film was gewees, die ik heel graag gezien had: Enid komt huilend thuis, en haar vader vraagt dan wat er aan de hand is. Ze zegt niets en vraagt waar haar oude platen zijn. Ze loopt vervolgens wat depressief buiten rond en als ze thuis is ziet ze haar oude platen op bed liggen, die ze dan de hele nacht doordraaid(liedje: a ribbon and a smile, zat ook kort in de film). Was gewoon een erg mooie scene geweest.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 00:05
T*
T* is offline
Ik vond t eigenlijk zwaar tegenvallen ofzo

nou ja.. een beetje dan..
t was een beetje saai
buscemi is wel king

en "we totally have to" hebben we ingevoerd als standaardzin..
Oud 22-02-2002, 09:54
-Enid-
-Enid- is offline
ik ken de strip helemaal niet, 'k vond het een hele leuke film, alleen de mensjes in de bioscoop waren irri. iedereen liep gewoon onder de film de zaal uit.
Oud 22-02-2002, 16:43
BillyFish
BillyFish is offline
Geweldig!
Ik ben nu echt heel erg benieuwd naar de strip.
Oud 22-02-2002, 19:13
T*
T* is offline
Citaat:
-Enid- schreef:
ik ken de strip helemaal niet, 'k vond het een hele leuke film, alleen de mensjes in de bioscoop waren irri. iedereen liep gewoon onder de film de zaal uit.
ik zat in de bios met allemaal van die kutkoters (jaar of 12/13 ofzo whatever) die het leuk vonden snoep naar elkaar te gooien en elkaar te meppen met die snoepzak en WEET IK VEEL wat ze aan het doen waren, maar als ik achter ze had gezeten had ik ze op hun hoofd geslagen met me schoen..

grr

Oud 01-03-2002, 18:51
Black Sugar
Black Sugar is offline
Hij draait hier niet
Oud 01-03-2002, 19:07
scala
scala is offline
ik wist nie dat het een strip was! wat koel=) de film lijkt me nl leuk...en die 2 meisjes, Thora Birch(american beauty) en Scarlet Johansson(horse wispherer)zijn echt koel!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten