Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Feanor was de zoon van het eerste huwelijk van Finwe (met Mirel). Finwe troude later opnieuw en kreeg twee zoons met Indis. Galadriel is de dochter van 1 van die zoons -Finarfin.
geen tijd om het gedetailleerde antwoord op te zoeken, maar ze vielen samen de diepte in, nog steeds vechtend. Kwamen in water of slijm terecht en kwamen daar bijden uiteindelijk om - maar Gandalf werd teruggestuurd. Nieuwe vraag: hoeveel katten had Beruthiel? En wat voor kleur waren ze?
||
Citaat:
![]() Katten: Tien stuks, negen zwart, een wit. En zo trouw als het maar kon. |
![]() |
|
Ik heb de vraagstelling veranderd, anders word het een wedstrijdje 'alfabetisch opzoeken op een website'.
Het is moeilijker zo, maar wel te doen. kudos voor degene die er 6 of meer goed heeft ![]() 1] Wie waren de originele 'blonde elfen' en hoe komt het dat er blonde elfen in ME waren? (negeer de film please) 2] Wie bracht in het geheim groot Tuor (zoon v. Huor)? 3] Hoe heette de grootvader van Aragorn? 4] Van wie zijn de Argonath beeltenissen? 5] Hoe heette het paard van Fingolfin? 6] Hoe heette Aragorn's eigen paard, en waarom had het die naam? 7] Hoe heette de afgezand van Cirdan die aanwezig was bij de Raad van Elrond? 8] Wie was Lomion en wat betekent de naam? 9] Wie was de enige dwergen vrouw die ooit genoemt werd?
||
Citaat:
Ff kijken of de andere antwoorden kan vinden.... ![]()
|
2, 3, 4, 7 en 9 zijn goed.
8 - de tweede naam van Meaglin (die naam zocht ik). Het betekend 'Child of Twilight' trouwens. Die tel ik voor half-goed ![]() 6 - nee, dat paard 'leende' hij van de Rohirrim. The Grey Company bracht zijn eigen paard mee uit het noorden. - die bedoel ik. 5 en een half goed... Lang niet slecht ![]()
||
Citaat:
1]Wat is de reden van de breuk tussen Fingolfin en Fëanor? 2]Hoe zijn Orcs op de wereld gekomen? 3]Hoeveel "rings of power" bestaan er waarschijnlijk nog? Als ik wat meer tijd heb, verzin ik wat betere. ![]()
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Volgens mij door Sauron gefokt en het had iets met de elfen te maken. Citaat:
Nieuwe vragen: Wat waren de namen van de vijf Istari? Wat waren de namen van de Negen? (Dus niet Nazgul, Ulari, Ringwraiths e.d., maar de namen van alle negen afzonderlijk) [Dit bericht is aangepast door Rimmer_Dall (11-01-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De namen van de Negen zijn niet in de Silmarillion te vinden, dus daar hoef je niet te zoeken. De naam van één van hen weet iedereen (de aanvoerder), de naam van de tweede weten de meesten ook nog wel, maar die van de overige zeven worden zelden genoemd. Welke vorm heeft Middle Earth van opzij gezien? Hoe van opzij precies? Vanaf het westen of het oosten gezien? Ik weet niet hoe Middle Earth doorloopt in het zuiden en oosten, dus ik zou het niet weten. Ben benieuwd. [Dit bericht is aangepast door Rimmer_Dall (11-01-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
namen...
van het kaartspel ken ik wel een paar namen (dwoarmurath, Ren) maar ik geloof niet dat Tolkien zelf de Nazgul namen gegeven heeft :/ Van opzij gezien (oost-west as) ziet Middle Earth eruit als een schip. Ik kan geen page references geven, mar dat was het oorspronkelijke idee. Misschien in Unfinished Tales. Nieuwe vraag: heeft Numenor een koningin gehad, en zoja, hoe heette ze?
|
Even zien hoor...
1] Wie waren de originele 'blonde elfen' en hoe komt het dat er blonde elfen in ME waren? (negeer de film please) De Vanyar. De "Fair Elves". Dat is goed, maar er is nog geen antwoord op de tweede helft van de vraag.. 1]Wat is de reden van de breuk tussen Fingolfin en Fëanor? [dit is uit m'n hoofd, ik kan vast wel eerst scherpers vinden maar ik ben te moe om te zoeken] Feanor was het kind van het eerste huwelijk van Finwe. Toen zijn vader later hertrouwde was hij heel afgunstig en wilde niets van zijn stieftmoeder en halfbroers weten (Fingolfin was 1 v/d halfbroers) Feanor maakte later de Silmarillen en liet zijn kinderen een eed zweren om die terug te bemachtigen [die eed heeft onzettend veel leed gebracht door de Ages heen].
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
1. The Witch-King of Angmar (Murezor, Dwimmerlaik, etc.) 2. Khamul the Easterling 3. Dwar of Waw 4. Indur Dawndeath 5. Akhorahil 6. Hoarmurath of Dir 7. Andunaphel 8. Ren the Unclean 9. Uvatha the Horseman Voor achtergronden van iedereen, kijk op "Nine Nazgul" site [Dit bericht is aangepast door Rimmer_Dall (12-01-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik bedoel eigen: In welke boeken? |
![]() |
|
![]() |
Ik heb geen idee of er boeken zijn waarin die namen worden genoemd. Wel weet ik dat Tolkien meer over Middle Earth heeft geschreven dan er aan het publiek is uitgegeven, dus dat het niet in de boeken staat wil niet meteen zeggen dat die namen verzonnen zijn.
Maar jullie kunnen best gelijk hebben dat de namen van de overige 7 Nazgul (de Witch-King en Khamul zijn wél zeker van Tolkien) misschien verzonnen zijn voor spellen. Het is alleen wel toevallig dat al deze namen precies hetzelfde zijn bij meerdere spellen, maar dat kan ook allemaal van elkaar overgenomen zijn. Namen als "Dawndeath" en "the Unclean" vind ik idd wel typisch iets voor spelletjes. In dat geval vind ik het wel heel fantastisch dat mensen van die bijverzonnen namen hele verhalen zelf gaan bijverzinnen alsof het van Tolkien kwam. Pagina's die bijvoorbeeld gaan over Akhorahil moeten met net zoveel fantasie zijn geschreven als Tolkien dat toendertijd deed. Elkeweg, bepaal zelf maar of je deze namen als de goede accepteert. Als je ze niet accepteert, excuses dan dat ik deze vraag erbij betrok die niets met Tolkien te maken heeft. [Dit bericht is aangepast door Rimmer_Dall (13-01-2002).] |
![]() |
|
ik denk dat fans er net zoveel bijverzonnen hebben als het originele verhaal... Ik heb al die boeken al een aantal keren gelezen en volgens mij staat een heleboel er gewoon niet in. (nou ja ken de silmarillion niet zo geod maar toch..)
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Maak een contactadvertentie voor de persoon boven je. Missy | 75 | 30-08-2009 12:10 | |
Lifestyle |
Lord of the Rings/Star Wars CharismaticBass | 153 | 14-09-2005 13:06 | |
Films, TV & Radio |
LotR: questions JediJoel | 53 | 23-01-2002 18:57 |