Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() vreemd: flood-control, zal wel proxy geweest zijn.... [Dit bericht is aangepast door CycLoner (15-03-2002).] |
![]() |
|
Ik heb hem zelf nog niet gezien, alleen hoor ik wel overal dat het verhaal niet persé op waarheid is berust. Zo zou die John Nash ook biseksueel zijn en zouden hij en z'n vrouw gescheiden zijn.
Enfin, ik moet die film gewoon eerst zien voordat ik kan oordelen.
|
wow, ik vond die film écht wel goed.
Vooral het feit dat zen vrouw hem overal doorheen wilde slepen. Wow, zij is écht een geweldige vrouw, de droom van iedereen denk ik zo. Zelfs al had zij het oh zo moeilijk ze bleef houden van em...[snik]
||
Citaat:
![]() Wat had je dan verwacht, dat hij opeens van z'n schizofrenie af zou zijn? Verder: Het verhaal is op waarheid gebaseerd, John Nash heeft echt bestaan. Het verhaal gaat over z'n gevecht tegen z'n aandoening, en ik vond dat HEEL goed wordt weergegeven hoe ontzettend moeilijk het is voor een schizofreen om de waarheid te onderscheiden van wat afspeelt in z'n hoofd. Ook zeg je dat de hoofdpersoon geen ontwikkeling doormaakt. Hallo? Ben je na 10 minuten weggelopen ofzo? Het verhaal gaat juist over zijn ziekte, dat hij z'n ziekte onderkent, en ermee om leert gaan. Hoezo geen ontwikkeling? Iedereen heeft recht op een eigen smaak, maar als je A Beautiful Mind de slechte film ooit gaat noemen denk ik dat je het in het vervolg beter bij Crossroads o.i.d. kan houden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Typische staaltje van Amerikaanse sentimentalisme, met een vleugje autisme erdoorheen. En nog een serie gekrenkte personages en een happy end, dit is toch de ultieme oscarkandidaat en nu dus winnaar?
Gewoon niets nieuws, totaal niet bijzondere prestatie van Crowe. Levensloze regie van Howard. James Horner coverde voor de zoveelste keer zijn eigen muziek. En het script maakt het zichzelf ook wel heel makkelijk. Maar goed, het is een Amerikaans verhaal, over the American Dream (met een omweg). Dus tja, iedere amerikaan moet het wel geweldig vinden. Ik vond het tegenvallen.
|
Sorry hoor, maar zo'n film is natuurlijk een open doel voor een regisseur. "waargebeurd" verhaal (alhoewel ze praktisch alle belangrijke feiten hebben verdraait om een nog dramatischer effect te hebben), dramatisch..mensen huilen blabla. complex hoofdpersoon waar mensen sympathie voor hebben.
darnaast heb ik erg veel moeite om mij meer dan 2 uur te blijven interesseren voor een schizofrene wetenschapper die een nobelprijs wint...sorry maar er zijn interessantere onderwerpen om een film over te maken. en WTF? een nominatie voor beste make-up? wat was er zo geweldig aan die grauwe gezichten van russel crowe en jennifer connely?
|
![]() |
|
|