Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2002, 08:55
Koningin van de Nijl
Koningin van de Nijl is offline
Ik heb gisteren a beautiful mind gezien en ik vond het echt de emest slechte film ooit. Het acteren van Russel crowe was nog enigszins goed, amar het verhaal was vreselijk.

Het plot was niet echt een plot, de hoofdpersoon blef met dezelfde problemen kampen. Daarnaast was de snelle ' veroudering' die op het laatste werd ingezet niet vloeiend. De hoofdperoson maakte in mijn ogen geen enkele ontwikkeling door.
ik kan wel door blijven gaan, amar WAAROmz ou het dan, volgens vele critici zo'n goede film zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2002, 10:10
legatus
legatus is offline
Meest slechte film ooit?

Ga eens wat vaker uit of naar de videotheek.
Oud 15-03-2002, 10:28
miro
miro is offline
Citaat:
legatus schreef:
Meest slechte film ooit?

Ga eens wat vaker uit of naar de videotheek.
idd.

A beautiful mind was een prachtige film, en zeg nou niet dat ik niks van films afweet want dat weet ik wel. Hele duidelijke trekken bij de hoofdpersoon (autistisch) onvoorspelbare gebeurtenissen. Het verhaal roept reacties bij het publiek op, je krijgt medeleven met de personen in het verhaal. Heel erg goed.

Ik zou nog enigszins kunnen begrijpen dat je de film slecht vindt als je het boek gelezen hebt. Omdat veel belangrijke stukken weggelaten zijn, maar dat vermeld je er niet bij dus...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 11:04
Marcade
Marcade is offline
De andere films die zijn genomineerd, zijn anders ook niet bijster goed imho.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 11:06
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Koningin van de Nijl schreef:
Ik heb gisteren a beautiful mind gezien en ik vond het echt de emest slechte film ooit. Het acteren van Russel crowe was nog enigszins goed, amar het verhaal was vreselijk.

Het plot was niet echt een plot, de hoofdpersoon blef met dezelfde problemen kampen. Daarnaast was de snelle ' veroudering' die op het laatste werd ingezet niet vloeiend. De hoofdperoson maakte in mijn ogen geen enkele ontwikkeling door.
ik kan wel door blijven gaan, amar WAAROmz ou het dan, volgens vele critici zo'n goede film zijn?
?????? je bent zeker zo`n type die films als Pearl Harbor (2001) of Jurassic Parc 3 goed vind...... hoe kan je nou zeggen dat A Beautiful Mind een slechte film is?
Oud 15-03-2002, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef:
hoe kan je nou zeggen dat A Beautiful Mind een slechte film is?
Joh, ieder z'n mening Dat het oscarnominaties heeft en dat er goede reviews zijn betekend nog niet dat je het zelf per se goed moet vinden.

vreemd: flood-control, zal wel proxy geweest zijn....

[Dit bericht is aangepast door CycLoner (15-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 19:57
Spirit
Spirit is offline
ik von ut wel een mooie film russel acteerde goed.... da's mijn mening nie echt belangrijk maar ik vond de filmmuziek ook ERRUG mooi
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 07:01
Anonymous John
Anonymous John is offline
Ik heb hem zelf nog niet gezien, alleen hoor ik wel overal dat het verhaal niet persé op waarheid is berust. Zo zou die John Nash ook biseksueel zijn en zouden hij en z'n vrouw gescheiden zijn.

Enfin, ik moet die film gewoon eerst zien voordat ik kan oordelen.
Oud 16-03-2002, 15:02
Laijun
Laijun is offline
ik vond het echt een mooie film en de oscarnominaties zeker terecht........
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 16:28
moenbase
moenbase is offline
wow, ik vond die film écht wel goed.
Vooral het feit dat zen vrouw hem overal doorheen wilde slepen. Wow, zij is écht een geweldige vrouw, de droom van iedereen denk ik zo. Zelfs al had zij het oh zo moeilijk ze bleef houden van em...[snik]
Oud 16-03-2002, 17:06
Verwijderd
ik heb een afgelopen zondag gezien, en ik von hem echt super goed!! en strak!
maar das mijn mening
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 17:37
wyner
wyner is offline
Oscarnominaties zijn een bout-maatstaf voor de kwaliteit van een film. De "Academy" is een stelletje populistische en oppervlakkige poeperds.

(Vooral omdat Crouching Tiger zo ontieglijk veel nominaties had... leuke film, maar niet fantastisch, baanbrekend of origineel.)
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 14:32
linkingirl
linkingirl is offline
WAAAT!!!! een slechte film??? ik vond het echt een superfilm, Crowe acteerde echt megagoed en van mij krijgt hij de oscar voor beste acteur!!
Oud 24-03-2002, 16:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Koningin van de Nijl schreef:

Het plot was niet echt een plot, de hoofdpersoon blef met dezelfde problemen kampen.

Wat had je dan verwacht, dat hij opeens van z'n schizofrenie af zou zijn?

Verder: Het verhaal is op waarheid gebaseerd, John Nash heeft echt bestaan. Het verhaal gaat over z'n gevecht tegen z'n aandoening, en ik vond dat HEEL goed wordt weergegeven hoe ontzettend moeilijk het is voor een schizofreen om de waarheid te onderscheiden van wat afspeelt in z'n hoofd.

Ook zeg je dat de hoofdpersoon geen ontwikkeling doormaakt. Hallo? Ben je na 10 minuten weggelopen ofzo? Het verhaal gaat juist over zijn ziekte, dat hij z'n ziekte onderkent, en ermee om leert gaan. Hoezo geen ontwikkeling?

Iedereen heeft recht op een eigen smaak, maar als je A Beautiful Mind de slechte film ooit gaat noemen denk ik dat je het in het vervolg beter bij Crossroads o.i.d. kan houden.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 16:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
linkingirl schreef:
WAAAT!!!! een slechte film??? ik vond het echt een superfilm, Crowe acteerde echt megagoed en van mij krijgt hij de oscar voor beste acteur!!
Idd. Zulke rollen zijn moeilijk. IMHO is hij niet zo goed als De Niro in Awakenings, of Hoffman in Rain Man, maar ik vond 'em erg overtuigend.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 14:47
JoRTh
JoRTh is offline
Typische staaltje van Amerikaanse sentimentalisme, met een vleugje autisme erdoorheen. En nog een serie gekrenkte personages en een happy end, dit is toch de ultieme oscarkandidaat en nu dus winnaar?

Gewoon niets nieuws, totaal niet bijzondere prestatie van Crowe. Levensloze regie van Howard. James Horner coverde voor de zoveelste keer zijn eigen muziek. En het script maakt het zichzelf ook wel heel makkelijk.

Maar goed, het is een Amerikaans verhaal, over the American Dream (met een omweg). Dus tja, iedere amerikaan moet het wel geweldig vinden.

Ik vond het tegenvallen.
Oud 25-03-2002, 16:53
BillyFish
BillyFish is offline
Sorry hoor, maar zo'n film is natuurlijk een open doel voor een regisseur. "waargebeurd" verhaal (alhoewel ze praktisch alle belangrijke feiten hebben verdraait om een nog dramatischer effect te hebben), dramatisch..mensen huilen blabla. complex hoofdpersoon waar mensen sympathie voor hebben.

darnaast heb ik erg veel moeite om mij meer dan 2 uur te blijven interesseren voor een schizofrene wetenschapper die een nobelprijs wint...sorry maar er zijn interessantere onderwerpen om een film over te maken.
en WTF? een nominatie voor beste make-up? wat was er zo geweldig aan die grauwe gezichten van russel crowe en jennifer connely?
Reageren

Regels voor berichten