Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2003, 01:08
Tampert
Tampert is offline
okee. Ik heb op school geleerd dat AIDS wordt overgedragev door bloed- en spermacontact. Maar hoe kan het dan dat AIDS óók wordt overgedragen van een vrouw die AIDS heefft op een man die aids heeft? Dat sperma gaat toch niet spontaan het lichaam van de man weer in?

Sowieso. Dat zoudan zeggen dat er éénzijdige overdracht van AIDS zou zijn dan en slechts dan als er ook daadwerkelijk door de man wordt klaargekomen. Lijkt me niet echt de realiteit.
Oud 02-01-2003, 09:46
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Maar hoe kan het dan dat AIDS óók wordt overgedragen van een vrouw die AIDS heefft op een man die aids heeft ?
Ik zal wel dom zijn, maar overdracht van een persoon die het al heeft naar een persoon die het ook heeft ... of was het niet zo bedoeld ?

Anders, ik dacht dat AIDS ook met de vaginale vocht overgedragen kon worden.
Oud 02-01-2003, 10:28
tacidvs
tacidvs is offline
Bij heteroseksuele seks, genitaal dan, heeft de ontvangende partij een groter risico om eventuele geslachtsziekten over te nemen dan de schenkende partij. Het gebruikelijke verhaal: "doe maar voorzichtig"
Oud 02-01-2003, 10:48
Verwijderd
Het virus kan zich bevinden in: bloed, sperma, vaginaal vocht, voorvocht en moedermelk. Bij iemand die geďnfecteerd is met hiv bevatten bloed en sperma een hoge concentratie van het virus. In vaginaal vocht en voorvocht is deze concentratie beduidend lager, maar overdracht via deze lichaamsvochten is wel mogelijk.

In andere lichaamsvochten kan het virus wel aanwezig zijn, maar in een veel te lage concentratie om een infectie te kunnen veroorzaken. Speeksel, zweet, traanvocht, urine en ontlasting zijn alleen gevaarlijk als er zichtbaar bloed in zit, en er risico is dat dit rechtstreeks in de bloedbaan van de ander terecht kan komen.

In de dagelijkse omgang met seropositieve mensen loop je geen enkel risico. De kans op infectie bestaat bij onveilige handelingen met bloed, sperma, vaginaal vocht en voorvocht. In de onderstaande informatie wordt uitgelegd om welke onveilige handelingen het gaat.

wat shezbaeron zegt
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 14:49
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Bij heteroseksuele seks, genitaal dan, heeft de ontvangende partij een groter risico om eventuele geslachtsziekten over te nemen dan de schenkende partij. Het gebruikelijke verhaal: "doe maar voorzichtig"
1:3 was het bij AIDS dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 15:25
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
******** schreef:
1:3 was het bij AIDS dacht ik.
\

Mmm, je blijft er hoedanook wel wakker van liggen denk ik zo... Maar, weer wat geleerd
Oud 02-01-2003, 21:18
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Ging mij meer om de puur technische uitleg dan om de waarschuwing om het voorzichtig te doen.

komt dat vaginale vocht dan écht zó ver in de penis? Ik vind het nameelijk een beetje een onlogisch verhaal...
Oud 02-01-2003, 21:53
tacidvs
tacidvs is offline
Die waarschuwing was meer voor de grap, zal er aan denken een smiley erbij te typen de volgende keer. Maar het is vooral theorie indedaad, het is alleen bijzonder ongelukkig als het je overkomt. Er wordt zoveel met seropositieve mensen gecopuleerd, dat er wel vrouw-op-manbesmettingen zijn. Net als met neerstortende vliegtuigen enzo, maar da's weer een heel ander verhaal
Oud 03-01-2003, 09:48
snoopy
snoopy is offline
ik dacht dat de kans dat een man bij genitale seks (of hoe je dat ook noemt) hiv van een vrouw krijgt heeel klein is. (ook bij orale seks, trouwens). Het veiligst is als 2 vrouwen het met elkaar doen.
Oud 03-01-2003, 09:50
Gatara
Gatara is offline
Jullie mannen verneuken weer de boel
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef:
okee. Ik heb op school geleerd dat AIDS wordt overgedragev door bloed- en spermacontact.
Klopt, dat is wetenschappelijk bewezen.
Wat men veelal beweerd en ook probeerd duidelijk te maken is dat het niet door gewoon lichamelijk contact en contact door het lichaamsvocht speeksel (zoenen en tongen dus ) kan worden overgedragen.
Het is echter NOOIT wetenschappelijk bewezen dat dit niet kan gebeuren. Het zal mij niet verbazen als men er ooit achter komt dat het op deze manier wel degelijk mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 14:20
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Er is een natuurlijk een reden dat AIDS onder homo's veel vaker voorkomt dan onder mensen met een andere sexuele voorkeur. Maar alles is mogelijk, dus waan je niet onterecht veilig.
Oud 03-01-2003, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:
Er is een natuurlijk een reden dat AIDS onder homo's veel vaker voorkomt dan onder mensen met een andere sexuele voorkeur. Maar alles is mogelijk, dus waan je niet onterecht veilig.
Mannelijke homoseksuelen hebben over het algemeen vaker seksuele gemeenschap dan vrouwelijke homoseksuelen. Dit komt doordat mannen en vrouwen wezenlijk verschillen. Mannen doen het sneller dan vrouwen (mannen en vrouwen hadden vroeger een geheel andere taak en dus zijn we nu anders, kunnen we niets aan doen).

Doordat mannelijke homoseksuelen vaker sexuele gemeenschap hebben dan vrouwelijke homoseksuelen in AIDS onder homoseksuele mannen nou eenmaal vaker voorkomend dan onder de andere groepen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 15:17
tacidvs
tacidvs is offline
Om eens een anti-homo-standpunt aan te hangen: De anus is, in tegenstelling tot de vagina, niet bedoeld voor seksueel contact. Bij penetratie gaat er eerder wat stuk in de achteruitgang, waardoor er bloed met het geslachtsdeel van de penetrerende partij in aanraking komt. De penis van de penetrator loopt ook meer risico op kleine wondjes, door schuren dan. Bloedcontact is gewoon handiger voor het HIV om zich over te dragen.

Dus, ook daarom hebben homoseksuele mannen een grotere kans op het overdragen van SOA's, in deze AIDS.
Oud 03-01-2003, 15:24
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Om eens een anti-homo-standpunt aan te hangen: De anus is, in tegenstelling tot de vagina, niet bedoeld voor seksueel contact. Bij penetratie gaat er eerder wat stuk in de achteruitgang, waardoor er bloed met het geslachtsdeel van de penetrerende partij in aanraking komt. De penis van de penetrator loopt ook meer risico op kleine wondjes, door schuren dan. Bloedcontact is gewoon handiger voor het HIV om zich over te dragen.

Dus, ook daarom hebben homoseksuele mannen een grotere kans op het overdragen van SOA's, in deze AIDS.
mee oneens.
Dat 'openhalen' zoals jij beschrijft zal toch wel meevallen? Maargoed, misschien heb je er ervaring mee, dus daar oordeel ik dan amar niet over

Kan je met beffen/pijpen eigenlijk een soa krijgen, volgens de huidige wetenschappelijke mening?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 18:34
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Ik schreef:
mee oneens.
Dat 'openhalen' zoals jij beschrijft zal toch wel meevallen? Maargoed, misschien heb je er ervaring mee, dus daar oordeel ik dan amar niet over

Kan je met beffen/pijpen eigenlijk een soa krijgen, volgens de huidige wetenschappelijke mening?
Ja, het virus komt in je lichaam en kan dus opgenomen worden in je bloed.
Oud 03-01-2003, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Lindansje schreef:
Ja, het virus komt in je lichaam en kan dus opgenomen worden in je bloed.
Logisch geredeneerd
Bedankt.

lijkt nou net alsof ik er heel erg mee zat
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 19:22
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Ik schreef:
Logisch geredeneerd
Bedankt.

lijkt nou net alsof ik er heel erg mee zat
Offtopic: was dat dan niet zo?
Oud 03-01-2003, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Lindansje schreef:
Offtopic: was dat dan niet zo?
stiekum wel
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 13:00
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
tacidvs schreef:

Hmm dat 'openhalen' is ontzettend overdreven. En kun je bewijzen dat de anus niet bedoeld is voor seksueel contact? Hoe kun je zoiets weten? Verder klets je hier een hoop onzin, een penis is niet scherp, de kans op schuren en daardoor het ontstaan van wondjes is klein, als je glijmiddel gebruikt. Een vagina wordt (bij de meeste vrouwen) vanzelf vochtig/nat, een anus moet je nat maken. Als je dat niet doet, is de anus zo droog, dat de penis er niet zomaar in kan.
Oud 05-01-2003, 13:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Unique schreef:
Verder klets je hier een hoop onzin, een penis is niet scherp, de kans op schuren en daardoor het ontstaan van wondjes is klein, als je glijmiddel gebruikt.

Maar wat als je gepoept hebt waarvan de poep je anus heeft verwond?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:24
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Maar wat als je gepoept hebt waarvan de poep je anus heeft verwond? [/B]
Ik moest die zin 4 keer lezen, maar ik denk dat ik snap wat je bedoelt.

Ja, das een ander verhaal. Ik was alleen het anti-homo-standpunt van tacidvs aan het tegenspreken, wat betreft het 'schuren' bij anale sex. Maar als je bij het poepen je anus verwondt (bv door harde poep), kunnen er natuurlijk wel (open) wondjes ontstaan. Denk ik. Ook al ben ik geen arts. En dán is het hiv-virus inderdaad via het bloed uit het wondje en via anale sex overdraagbaar.
Oud 05-01-2003, 17:27
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Unique schreef:
Hmm dat 'openhalen' is ontzettend overdreven. En kun je bewijzen dat de anus niet bedoeld is voor seksueel contact? Hoe kun je zoiets weten? Verder klets je hier een hoop onzin, een penis is niet scherp, de kans op schuren en daardoor het ontstaan van wondjes is klein, als je glijmiddel gebruikt. Een vagina wordt (bij de meeste vrouwen) vanzelf vochtig/nat, een anus moet je nat maken. Als je dat niet doet, is de anus zo droog, dat de penis er niet zomaar in kan.
Lieve schat, ontspan. Biologisch gezien is de anus niet bedoeld om een penis in te stoppen, voortplanting is dan onmogelijk. En voorts is glijmiddel ook niet 'in de natuur' aanwezig, of je moet met honing gaan klieren ofzo. Verder. Als je van mening ben dat ik zo achterlijk ben te denken dat een penis scherp is, zegt dat meer over jou dan over mij. Ik had het duidelijk over schuren, mmm? schuren, van die dingen die bij huizen staan, jeweetwel... En misschien het belangrijktste, dat 'anti-homo' was ironisch, maar dat is natuurlijk moeilijk te bevatten voor zoiets als jij.

Bezint eer ge typt, da...
Oud 05-01-2003, 17:28
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Unique schreef:
[Denk ik. Ook al ben ik geen arts.
Niet alleen arsten kunnen denken, huckleberry-honey...
Oud 05-01-2003, 18:09
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Lieve schat, ontspan. Biologisch gezien is de anus niet bedoeld om een penis in te stoppen, voortplanting is dan onmogelijk. En voorts is glijmiddel ook niet 'in de natuur' aanwezig, of je moet met honing gaan klieren ofzo. Verder. Als je van mening ben dat ik zo achterlijk ben te denken dat een penis scherp is, zegt dat meer over jou dan over mij. Ik had het duidelijk over schuren, mmm? schuren, van die dingen die bij huizen staan, jeweetwel... En misschien het belangrijktste, dat 'anti-homo' was ironisch, maar dat is natuurlijk moeilijk te bevatten voor zoiets als jij.

"Zoiets als jij?"
Hmm dat klinkt niet erg aardig.

Verder zie ik een verschil tussen 'gemaakt voor seksueel contact' en 'gemaakt voor voortplanting'. Maar zoals jij het nu uitlegt, ben ik het totaal met je eens.

En je had het duidelijk over "schuren?". Zo duidelijk was dat dus voor mij niet, je typt pas aan het einde van je stukje "door schuren dus". Maar goed, zoals je het nu uitlegt klinkt het logisch. Hoef je niet gelijk te doen alsof ik dom ben.

En ik kan heus wel een flinke dosis ironie hebben, ik heb ook nooit gezegd dat ik dat "anti-homo" serieus opvatte, heb ik je daar op aangevallen? Nee.

Dus kom eens van die kast af..
Oud 05-01-2003, 18:53
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Unique schreef:
[BVerder zie ik een verschil tussen 'gemaakt voor seksueel contact' en 'gemaakt voor voortplanting'. Maar zoals jij het nu uitlegt, ben ik het totaal met je eens. [/B]
De evolutietheorie houdt volgens mij geen rekening met anale seks, mmm? Niet nuttig in prorecreatieve zin.

Citaat:
Unique schreef verder:
Dus kom eens van die kast af..
Ik zit niet op een kast, maar op een ivoren torentje, héél hoog.
Oud 06-01-2003, 14:38
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:

Waar hebben we het eigenlijk over? Ik ben toch nooit van plan om dit te gaan doen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten