![]() |
|
Verwijderd
|
Het virus kan zich bevinden in: bloed, sperma, vaginaal vocht, voorvocht en moedermelk. Bij iemand die geďnfecteerd is met hiv bevatten bloed en sperma een hoge concentratie van het virus. In vaginaal vocht en voorvocht is deze concentratie beduidend lager, maar overdracht via deze lichaamsvochten is wel mogelijk.
In andere lichaamsvochten kan het virus wel aanwezig zijn, maar in een veel te lage concentratie om een infectie te kunnen veroorzaken. Speeksel, zweet, traanvocht, urine en ontlasting zijn alleen gevaarlijk als er zichtbaar bloed in zit, en er risico is dat dit rechtstreeks in de bloedbaan van de ander terecht kan komen. In de dagelijkse omgang met seropositieve mensen loop je geen enkel risico. De kans op infectie bestaat bij onveilige handelingen met bloed, sperma, vaginaal vocht en voorvocht. In de onderstaande informatie wordt uitgelegd om welke onveilige handelingen het gaat. wat shezbaeron zegt |
![]() |
||
Citaat:
komt dat vaginale vocht dan écht zó ver in de penis? Ik vind het nameelijk een beetje een onlogisch verhaal...
|
![]() |
Die waarschuwing was meer voor de grap, zal er aan denken een smiley erbij te typen de volgende keer. Maar het is vooral theorie indedaad, het is alleen bijzonder ongelukkig als het je overkomt. Er wordt zoveel met seropositieve mensen gecopuleerd, dat er wel vrouw-op-manbesmettingen zijn. Net als met neerstortende vliegtuigen enzo, maar da's weer een heel ander verhaal
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat men veelal beweerd en ook probeerd duidelijk te maken is dat het niet door gewoon lichamelijk contact en contact door het lichaamsvocht speeksel (zoenen en tongen dus ![]() Het is echter NOOIT wetenschappelijk bewezen dat dit niet kan gebeuren. Het zal mij niet verbazen als men er ooit achter komt dat het op deze manier wel degelijk mogelijk is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Doordat mannelijke homoseksuelen vaker sexuele gemeenschap hebben dan vrouwelijke homoseksuelen in AIDS onder homoseksuele mannen nou eenmaal vaker voorkomend dan onder de andere groepen. |
![]() |
|
![]() |
Om eens een anti-homo-standpunt aan te hangen: De anus is, in tegenstelling tot de vagina, niet bedoeld voor seksueel contact. Bij penetratie gaat er eerder wat stuk in de achteruitgang, waardoor er bloed met het geslachtsdeel van de penetrerende partij in aanraking komt. De penis van de penetrator loopt ook meer risico op kleine wondjes, door schuren dan. Bloedcontact is gewoon handiger voor het HIV om zich over te dragen.
Dus, ook daarom hebben homoseksuele mannen een grotere kans op het overdragen van SOA's, in deze AIDS.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat 'openhalen' zoals jij beschrijft zal toch wel meevallen? Maargoed, misschien heb je er ervaring mee, dus daar oordeel ik dan amar niet over ![]() ![]() Kan je met beffen/pijpen eigenlijk een soa krijgen, volgens de huidige wetenschappelijke mening? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ja, das een ander verhaal. Ik was alleen het anti-homo-standpunt van tacidvs aan het tegenspreken, wat betreft het 'schuren' bij anale sex. Maar als je bij het poepen je anus verwondt (bv door harde poep), kunnen er natuurlijk wel (open) wondjes ontstaan. Denk ik. Ook al ben ik geen arts. En dán is het hiv-virus inderdaad via het bloed uit het wondje en via anale sex overdraagbaar.
||
![]() |
Citaat:
Bezint eer ge typt, da...
||
![]() |
Citaat:
Hmm dat klinkt niet erg aardig. Verder zie ik een verschil tussen 'gemaakt voor seksueel contact' en 'gemaakt voor voortplanting'. Maar zoals jij het nu uitlegt, ben ik het totaal met je eens. En je had het duidelijk over "schuren?". Zo duidelijk was dat dus voor mij niet, je typt pas aan het einde van je stukje "door schuren dus". Maar goed, zoals je het nu uitlegt klinkt het logisch. Hoef je niet gelijk te doen alsof ik dom ben. En ik kan heus wel een flinke dosis ironie hebben, ik heb ook nooit gezegd dat ik dat "anti-homo" serieus opvatte, heb ik je daar op aangevallen? Nee. Dus kom eens van die kast af..
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|