Advertentie | |
|
![]() |
|
als je wilt relativeren moet je maar eens "one" luisteren van metallica. Die gast kan niet meer praten, heeft geen armen meer en geen benen. Dit komt door de oorlog. Hij wil dood, maar hij kan het niemand zeggen...
If I had arms, I could kill myself If I had legs I could run away If I had a voice I could talk and be somekind of company to myself Lager kun je niet gaan denk ik... en nu mijn mening: ik relativeer niet omdat ik het slecht vind....Ik probeer mezelf niet beter te maken door naar slechtere te kijken, ik probeer mezelf wel beter te maken door naar mezelf te kijken en daaraan te werken. Want het is heel leuk hoor dat je meer eten hebt dan iemand in afrika, maar dat verandert verder niks voor jou, hier en nu... |
![]() |
|
Ik heb het hele lange tijd gedaan en doe het nu nog steeds wel...
Maar het is goed dat je je er bewust van bent, want ik heb lange tijd gehad dat ik mezelf echt ging geloven...Dat het echt goed met me ging terwijl het echt slecht ging... Zorg dat dat jou niet gebeurt!!
|
Verwijderd
|
op school kreeg k altijd te horen dat ik goed kon relativeren.. hihi
ik vind het noodzakelijk, je weet niet wat licht is als je nooit het donker hebt gezien, je weet niet wat zwart is als je wit niet hebt gezien.. het 1 kan niet zonder het ander je beseft pas hoe goed je het hebt als je aan arme kiendjes denkt in afrika.. daarom ben ik blij dat er elke dag nieuws op tv is. Teveel is natuurlijk nooit goed. Je moet jezelf niet wegcijferen hierdoor of wat dan ook. Ik denk ook dat het met je eq te maken heeft, als je je niet laat meeslepen door je emoties kan je situaties goed overzien. (dat is ook wat relativeren is toch) |
![]() |
||
Citaat:
Mja deels dan ![]() Je weet wel of het goed met je gaat, omdat je met JEZELF kan vergelijken in vroegere tijden. Ik kom een beetje terug op mijn mening en vind dat je in ZEER BEPERKTE mate maar moet relativeren...Meer als een soort controle dan jezelf er echt boven op te helpen |
![]() |
||
Citaat:
Ik word er echter vaak depri van en mensjes vinden me vaak negatief tegenover dingen; niets heeft immers nut en niets doet er immers toe wanneer je alles relativeert..
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik relativeer wel, maar ik vergelijk niet. Hoe kan ik nou mijn leven gaan vergelijken met het leven van een arm kindje in Afrika? Er zijn zoveel verschillen dat dit gewoon geen dingen zijn die je met elkaar kunt vergelijken en ik dus ook niet ga roepen van, ik moet niet zeuren want zij hebben het zoveel slechter.
Ik los hiermee helemaal niets op. Liever werk ik eraan om er zelf bovenop te komen want dan pas kan ik iets betekenen voor mensen die het inderdaad slechter hebben dan ik. Luxe is iets wat ik heb, maar dat betekent niet dat ik daarom niet ongelukkig mag zijn of iets dergelijks. Relativeren met mate is goed, maar zover relativeren dat je eigenlijk je eigen problemen gaat ontkennen (ze zijn toch niet zo erg), daar maak je het jezelf alleen maar moeilijker mee, zoals Blackdolfin bijvoorbeeld al beschreef. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar waarom zou je dat niet doen zo af en toe? Als je heel ontevreden bent is het soms best goed om jezelf te vergelijken met anderen. Ik denk dat mensen die dit niet durven gewoon een beetje egoistisch zijn.. (oeps watzeg k nou) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Egoïsme staat daar volgens mij echt helemaal los van, wat heeft dat er nu weer mee te maken? Tuurlijk, je moet waarderen wat je hebt, maar daarvoor hoef je niet te vergelijken, ieder heeft een eigen leven, een eigen verleden, en een eigen toekomst. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik schijn heel slecht te kunnen relativeren, ik zie dingen dus neit in de goede proporties. ik kijk meteen naar de wereldproblemen zonder eerst om me heen te kijken ed. |
![]() |
|
![]() |
ik kan totaal niet relativeren. ik kon ontzettend zenuwachtig zijn voor een gymles terwijl iemand uit mijn naaste omgeving op sterven lag. natuurlijk vond ik dat laatste erger, maar ik kon niet denken, kom op daf, er is meer aan de hand in de wereld waarom maak je je druk om die twee uurtjes sporten. ik kan van een mug een olifant maken en mezelf oppeppen door te zeggen ''er zijn ergere dingen'', lukt echt niet. ik blijf toch met mn eigen rotgevoelens zitten...
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De dingen die voor mij beter zijn dan voor een kind in Afrika zijn de dingen die het kind in Afrika mist, maar door hoe mijn leven eruit ziet en is ingericht mis ik heel andere dingen en heb behoefte aan heel andere dingen, en daarom vind ik het niet te vergelijken. Er is toch totaal geen garantie dat wanneer ik was geboren als arm kind in Afrika en ik daar nu leefde ik dan ongelukkiger zou zijn dan ik nu ben in dit leven? De behoeftes zijn toch totaal anders? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
egoistisch ? Dus als ik mezelf niet beter wil doen laten lijken dan ik eigenlijk ben, door mezelf te vergelijken met een hongerlijdende afrikaan, dan ben ik egoistisch? rofl de bofl |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
zwarte piet grutje | 40 | 05-02-2015 20:48 | |
Psychologie |
wat is relativeren???? Verwijderd | 4 | 29-05-2011 19:10 | |