Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
ik denk als mensen eerst de film zien en dan pas uit t boek bepaalde stukken eruit haalt t vele malen anders is dan andersom..en das bij mij t geval..ik heb de film 4x gezien en t eerste deel daarna gelezen..ja veel is er nie maar ik heb zo die film in mn hoofd dat ik t zo leuker vind om bepaalde punten eruit te halen..gister naar deel 2 geweest..echt top!!
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Vreemd dat veel mensen de film minder goed vonden omdat er veel dingen uit het boek weggelaten zijn. Volgens mij zou de film juist slechter geweest zijn als Jackson zich meer aan het boek had gehouden. Zie Harry Potter, ging ook ten onder aan teveel uit het boek in een film willen proppen.
Volgens mij heeft Jackson de juiste keuze gemaakt door de belangrijkste elementen uit het boek over te nemen en daar dieper op in te gaan.
||
Citaat:
![]() maar ik denk ook dat je gewoon niet alles moet gaan vergelijken. Want wat het boek niet heeft heeft de film wel en andersom. |
![]() |
||
Citaat:
|
Het boek is stukken beter dan de film omdat jij die wereld van tolkien in je hoofd schept. Verder heeft de film enkele mooie en vooral spannende scenes minder die ik in de film miste en voor mijn gevoel ook nog best cruciaal waren. Zoals het einde van boek twee dat in de film weg was gelaten......erg jammer.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jackson had gewoon zo dicht mogelijk bij het boek moeten blijven, maar dat is absoluut niet gedaan. Het is vanuit het punt van filmproductiekeuzes wel te begrijpen, maar toch erg zonde. Bovendien zijn er ook veel (naar mijn mening onzinnige) dingen bijverzonnen (voorbeeld: de orc-leider die wordt 'gemaakt', en de fellowship aanvalt aan het eind; een personage dat niet voorkwam in het boek). In plaats daarvan had er best een extra scene in kunnen zitten met bijvoorbeeld Tom Bombadil (die enkel voorkomt in het boek). Kortom, kleine details hadden best nageleefd kunnen worden, zonder daarbij een te lange filmlengte te krijgen... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
je hebt nu denk ik wel duidelijk genoeg gemaakt dat je het een slechte verfilming vind enzow. het lijkt nu nogal of je een beetje reclame zit te maken voor andere schrijvers over hoe goed die het wel niethebben gedaan enzow,ik bedoel je kannatuurlijk best zeggen wat je ervan vind enzow en hetmaakt me ook niet uit als jij het nietgeod vind, maar om nou steeds te blijven herhalen, hetis een slechte verfilming endieen die zijn veel beter..sja...dat hoeft nou ook weer niet denk ik (dit is mijn mening hoor en NIET lullig bedoelt) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Lord of the RIngs op tv. Hydrogen | 98 | 15-02-2005 10:32 | |
Games |
Lord of the rings 3 Puss in boots | 10 | 02-08-2004 13:14 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
HELP Filmverslag van Lord of the rings return of the king nodig x_ingetje | 1 | 23-01-2004 14:30 | |
Films, TV & Radio |
Lord of the Rings/Star Wars Ninja_Nina | 53 | 06-01-2003 13:52 | |
Verhalen & Gedichten |
Lord of the Rings / In de ban v.d. Ring: Literatuur of niet? Flexus | 45 | 07-10-2002 15:46 | |
ARTistiek |
Lord Of The Rings is slecht en fout ^AmArU^ | 73 | 25-04-2002 21:28 |