Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2003, 17:07
3Doentje
3Doentje is offline
Wat mij opvalt bij ons op school, is dat je voor schut loopt, als je andere kleding aan hebt dan de meeste mensen.

Vandaag ben ik naar school gegaan in een net pak, en natuurlijk vond iedereen dat raar, het was ook voor een weddenschap. Maar nu krijg ik het volgende op MSN te horen:

je zag er niet uit man iedereen lachen voor op school is dat niet mooi man we zitten niet in egeleand

Dus met andere woorden: We mogen ons niet anders kleeden dan de meerder heid!

wat vinden jullie van deze stelling?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2003, 17:08
Pharmacon
Pharmacon is offline
niet meer orgineel
Oud 23-01-2003, 17:09
Qamra
Qamra is offline
Nee dat mag niet, stel je voor dat je je anders kleed dan de rest... Oeh...

Ik zou het trouwens wel saai vinden als iedereen in een wit blousje en zwarte broek rond loopt.. Maar das maar een mening
Oud 23-01-2003, 17:12
Rhinus
Rhinus is offline
Alles wat anders is valt op. Alles wat opvalt is K*T.

Zo gaat 't bij veel mensen. Waarom zou je daar een probleem van maken? 't Is begrijpelijk.

Ken je de uitdrukking:
"Wat een boer niet kent dat eet hij niet" (Maar dan op z'n Brabants.) Zo is het een beetje, alleen dan niet met eten, maar met verschijning.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 17:14
2young2live
2young2live is offline
Het is volgens mij nog steeds niet "toegestaan"om er echt anders uit te zien, kom je als jongen met een roze tutu aanzetten, dan word je uitgelachen, ook door de zogenaamde alternatievelingen die er ook anders uit willen zien...(terwijl ze niet uit elkaar te houden zijn, maar das weer een ander onderwerp) je mag er anders uit zien als er maar een flinke groep hetzelfde eruitziet als jou...jammer...
Oud 23-01-2003, 17:17
Rhinus
Rhinus is offline
Ik vind 't eerder begrijpelijk dan jammer.

Als ik zeg dat ik aan Poepsex doe word ik ook uitgelachen. Vind je dat dan ook raar? 't Is op zich 't zelfde.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 17:33
3Doentje
3Doentje is offline
Ja oke, dat je het niet mooi vind, dat kan ik nog goed begrijpen, maar dat je het niet mooi vind, omdat het anders is dan de rest, dat snap ik niet echt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 17:36
qghp
qghp is offline
Beetje uitgemolken discussie lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 17:41
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Er is ook werkelijk niks verandert.

Nee dat IS niet raar, maar er zijn mensen die dat wel raar VINDEN.
Dat zijn dingen waar je je hersens over kan kraken maar er verandert niks aan, mensen geven nou eenmaal graag af op wat ze niet snappen of niet willen snappen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 17:46
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
2young2live schreef:
Het is volgens mij nog steeds niet "toegestaan"om er echt anders uit te zien, kom je als jongen met een roze tutu aanzetten, dan word je uitgelachen, ook door de zogenaamde alternatievelingen die er ook anders uit willen zien...
Alsof iemand een jongen in een roze tutu op het eerste gezicht serieus neemt...
Oud 23-01-2003, 17:57
Verwijderd
Ja, balen. Je wordt in dit leven op je uiterlijk beoordeeld. That's life, if you don't like it go and hug the front end of a train.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:00
Evito
Evito is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ja, balen. Je wordt in dit leven op je uiterlijk beoordeeld. That's life, if you don't like it go and hug the front end of a train.
Je kunt ook zelf proberen wél het goede voorbeeld te geven.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:03
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Evito schreef:
Je kunt ook zelf proberen wél het goede voorbeeld te geven.
das een verstandig antwoord
Oud 23-01-2003, 18:13
RuffThugg
RuffThugg is offline
Tuurlijk, dat is nou eenmaal zo, dus ga op in de massa of heb schijt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:38
Verwijderd
Dit komt alleen omdat je nog op de midelbare zit..
ALs je naar het MBO gaat (of hoger) is dat niet meer,
als ze je al langer kennen zullen de meeste alleen zeggen dat ze het niet gewend zijn.
Jah, je hebt natuurlijk wel uitzonderingen, mensen die altijd kleine kinderen blijven.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:41
shanli
shanli is offline
Schat,ik snap niet dat je ervan opkijkt dat je uitlachen wordt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:43
GRRR
GRRR is offline
niet zeiken maar incasseren.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:52
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Ik vind het zoooooo raar... zoooo vreemd... echt raaaar...
dan moet je eens goffic kleren aantrekkuh. das pas raar
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 19:20
2young2live
2young2live is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Alsof iemand een jongen in een roze tutu op het eerste gezicht serieus neemt...
nee, ik zou hem niet serieus nemen omdat ik aanneem dat hij denkt zoals de meerderheid, anders is raar en dus fout ,maar ik zou 'm niet uitlachen, ik zou me alleen afvragen waarom die dat doet, of ben ik nou de enige die een beetje openminded is?
Oud 23-01-2003, 19:34
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Ik kan nu wel de hele theorie achter deze stelling zetten, maar ik begin en eindig maar gewoon met de conclusie:

NEDERLAND IS DOM.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 19:57
Shibby
Shibby is offline
Kom ff bij ons op school langs in pak Heeft een jongen bij ons op school ook een keer gedaan. Niemand die het raar vond. Eerder gaaf! Maar ja de boeren zeiken dan weer ... oh das echt dom.. maar ach
Oud 23-01-2003, 20:00
dreadlocks
dreadlocks is offline
ze zijn bang voor wat ze niet kennen, of niet durven te zijn.

laat ze maar lullen joh, trek gewoon aan wat jij wilt. wees jezelf :-D

kan jou t boeie wat andere mensen van jou denken? nee. je hebt vast vrienden en die nemen je zoals je bent. dat zijn de belangerijke mensen. echt.

enneh...man in pak is cool dus. haha
Oud 23-01-2003, 22:03
igfy
igfy is offline
hmmm. bij ons in de klas loopt ook iemand in pak rond... maar we hebben zeg maar ook kakkers, alto's breezah, luitjes en... nou ja gewoon alles.... Het wordt dus in mijn klas redelijk geaccepteerd... maar indeerdaad als je dan door de gang loopt en je ziet er niet helemaal hetzelfde uit dan de meerderheid, kijken ze je wel na enzo... maar dat heeft iedereen altijd.. mensen zijn nou eenmaal kuddedieren...
Oud 23-01-2003, 22:05
Stevill
Stevill is offline
Pak?

ALTO!
Oud 23-01-2003, 22:12
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
Dit komt alleen omdat je nog op de midelbare zit..
ALs je naar het MBO gaat (of hoger) is dat niet meer
Muhahaha

Ik zat laatst bij zo'n zootje van die MEAO-gasjes in de trein, ze hebben dan wel een mooi pakje aan maar voor de rest zijn ze net zo kinderlijk...een beetje elkaars broodtrommels afpakken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2003, 11:51
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
3Doentje schreef:
Wat mij opvalt bij ons op school, is dat je voor schut loopt, als je andere kleding aan hebt dan de meeste mensen.

Vandaag ben ik naar school gegaan in een net pak, en natuurlijk vond iedereen dat raar, het was ook voor een weddenschap. Maar nu krijg ik het volgende op MSN te horen:

je zag er niet uit man iedereen lachen voor op school is dat niet mooi man we zitten niet in egeleand

Dus met andere woorden: We mogen ons niet anders kleeden dan de meerder heid!

wat vinden jullie van deze stelling?
Draag lekker waar je zin in hebt!!!! Tot op een zekere hoogte natuurlijk! Breng het zo dat de rest het ook wil, zodra ze doorhebben dat het best wel cool staat ofzow !! Enne een pak kan best gaaf zijn!!!
Oud 24-01-2003, 11:52
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
igfy schreef:
hmmm. bij ons in de klas loopt ook iemand in pak rond... maar we hebben zeg maar ook kakkers, alto's breezah, luitjes en... nou ja gewoon alles.... Het wordt dus in mijn klas redelijk geaccepteerd... maar indeerdaad als je dan door de gang loopt en je ziet er niet helemaal hetzelfde uit dan de meerderheid, kijken ze je wel na enzo... maar dat heeft iedereen altijd.. mensen zijn nou eenmaal kuddedieren...
mee eens!!
Oud 24-01-2003, 16:32
3Doentje
3Doentje is offline
Vandaag had ikdus weer "gewoone" kleren aan, en ik kreeg wel hele leuke reacties van sommige vrienden en leraren, dat ik dat vaker aan moest trekken, en dat het wel heel goed stond.

greetzzzzzzzzzz
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 18:35
Verwijderd
als je je anders kleed kan je dit verw88 heh, dan kun je nog wel gaan zeggen dat het raar is, maja je weet het van te voren. gewoon normaal kleden dus als je neit tegen kritiek kan. en anders neit zeuren
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 09:44
Static Dollie
Static Dollie is offline
ik vin het ronduit achterlijk dat mensen je gaan uitlachen om hoe je bent kijk es naar je eige smoel!

magoed, op mijn school wordt ik redelijk geaccepteerd, ze hebben me nooit uitgelachen tot voor 2 dagen geleden alleen omdat ik met neonroze bonten beenwarmers aan kwam zette das toch ziek dat ze je dan uitlache, ik kan hen net zo hard uit gaan lachen om wat ze dragen, maar ik laat hen gewoon in hun waarde.

aaargh ik kan me dr heel kwaad om maken iig als mensen zoiets doen!
k ga er dan altijd nog meer tegen in door me nog extremer te kleden, automatisch...

dan loop ik maar lekker voor schut so what als ik dat wil dragen dan doe ik dat
Oud 25-01-2003, 10:06
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
heeft een vriendin eergisteren gedaan...is haar niet goed bevallen eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 10:10
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
hmm.. gister nog meegemaakt.. waren spider en ik op de bus aan het wachten en toen wilden 2 meisjes ineens ons gaan slaan en *blahblah*. ze maakten er een probleem van dat ik btje felle extensions heb (wel in combinatie met zwart ) . die liepen ineens allemaal te dreigen van "kschop jou dood" enz. enz.

ook weer zo dom, want wij zaten daar gewoon en deden nix verder.

tis idd nog niet geaccepteerd. opzich is het belachelijk dat terwijl nederland een vrij land is, er nog steeds mensen zijn die je in elkaar willen trappen omdat je niet zoals hen bent. maarjah, wat doe je eraan? bekrompen mensen blijf je altijd houden.. helaas in deze maatschappij zijn het er nogal veel..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 12:06
WolterB
WolterB is offline
ik kled me ook wel eens anders dan de 'massa', maar ze kunnen zeggen over me wat ze willen, ik ga me daar echt niet aanpassen, alleen omdat ik er nu af en toe anders bijloop dan hen.

zolang de kleren die je aandoet niet veel te groot, te stak of zwaar verkeerd bij elkaar passen moeten andere mensen niets te zeuren hebben, en zelfa al doen sommige mensen verkeerde kleren aan, dan nog, je mag je kleden zoals jij wilt en zolang jij je dr lekker in voelt moet je dat gewoon blijven doen
Oud 25-01-2003, 12:47
drama
drama is offline
wen er maar aan, buiten school is het precies hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 13:03
Sammz
Sammz is offline
Ik vind het belachelijk dat er zo naar je gekeken wordt! Ik had het ook om mijn vorige school. Ik kleed me altijd net iets anders en daar zeidden ze dan ook nooit zoiets als "Oh wat zie je er leuk uit vandaag" ofzo. Niet dat ik daar behoefte aan heb, maar dat zeidden ze wel als iemand iets normaals aan had.

Maar ik zou zeggen trek je er niets van aan en draag wat je zelf leuk vind, heb ik ook altijd gedaan! Het gaat er immers om of je jezelf prettig voelt in de kleding die je draagt.

Verder wil ik ook ff zeggen dat nu ik op de uni zit, mensen er heel anders tegenover staan. Mensen staan open voor je eigen stijl en vinden het ook leuk en interessant. Dusseh... snel door naar de volgende halte in je schoolcarrière! hahhaa
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 13:57
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
*gniffel gniffel* gothics!
junkies! kijk die zus!
het leven is "hard" als je niet aan de norm volstaat.
Heb soms het gevoel dat ik de eerste europeaan ben in een net ontdekte stam in een willekeurig derde wereldland, haha.
Maar op school eigenlijk niet, ik zit dan ook op het volwassenen onderwijs.
Oud 25-01-2003, 14:50
the exploding boy
the exploding boy is offline
ik heb nergens last van eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 14:51
Evito
Evito is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
ik heb nergens last van eigenlijk.
Vroeger wel?
Met alle respect; Je bent natuurlijk al een beetje een ouwe doos!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef:
Vroeger wel?
Met alle respect; Je bent natuurlijk al een beetje een ouwe doos!
Hoe kun je nou iemand met respect een ouwe doos noemen?

Rhinus heeft (weer eens) helemaal gelijk imho.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 15:02
Evito
Evito is offline
Citaat:
eXo schreef:
Hoe kun je nou iemand met respect een ouwe doos noemen?
Ik bedoel dat ze onze leeftijd en de tijd van het geven om anders-zijn-en-daarom-uitgelachen-worden ontgroeid is.

...Het was een grapje hoor.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 15:34
Verwijderd
ik wor altijd raar aangekeken omdat ik een bloemkool door mn onderlip heb gepiercd, maar ach, het went....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten