Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2013, 08:57
Verwijderd
Ik ben een jongen uit 1997, maar voel mij meer een meisje en ik heb het best wel moeilijk mee want zou er graag een geweest willen zijn.
Maar is het raar als ik mij er naar ging gedragen kleden enzo
Maar ik wil mij ook niet laten verbouwen, want dan ben je geen echt meisje.

Ik praat hier al heel lang over maar het helpt niet.

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2013, 09:26
Vowel
Vowel is offline
Als je je niet laat "verbouwen" (wat een kutwoord) ben je ook geen echt meisje. Ik snap niet waarom je liever in een verkeerd lichaam zou blijven zitten.

En wat maakt het nou uit of andere mensen het raar vinden? Als wij allemaal zeggen dat het raar is, blijf je dan maar lekker ongelukkig zijn wie je niet bent?

Ook vraag ik me af waar je je tijdmachine hebt verstopt. Of heb je een DeLorean?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 09:46
Verwijderd
Als ik mij laat verbouwen ben ik transexuweel en geen meisje snapje
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 09:49
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Als ik mij laat verbouwen ben ik transexuweel en geen meisje snapje
Ik denk dat veel transgenders dat absoluut niet met je eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 09:51
Nienna*
Nienna* is offline
Tsja, theoretisch ben je pas een meisje met een baarmoeder en eierstokken, maar dat zal niemand ooit aan de buitenkant aan je kunnen zien. Je kunt eruit zien als een meisje en een V in je paspoort krijgen in plaats van een M. Is dat niet voldoende?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 09:58
Verwijderd
Ja, maar mijn ouders zijn christenen en je hebt geen vagina en geen borsten dus dan denken ze aan paspoort vervalsing
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 10:03
Vowel
Vowel is offline
...Denk jij dat transvrouwen geen vagina hebben?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 10:12
Verwijderd
Nee geen echte, maar gemaakt door zo'n arts
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 10:13
Vowel
Vowel is offline
Oh god. Gast, dan blijf je fijn in het verkeerde lichaam zitten. Als je er zo raar tegenaan kijkt is er inderdaad geen hulp voor je.

Er is niemand die voor jou kan beslissen of je een man of een vrouw bent, maar er zijn wel wetten die bepalen wanneer je M of V in je paspoort kunt zetten. Wanneer je volgens de wet een vrouw bent (transgender dus), kun je een V laten zetten. Daarvoor niet.

Maar wat "echt" is of "nep" maakt in dit geval geen fuck uit, want er is geen enkele transvrouw of transman die vindt dat zij/hij geen echte vrouw/man is, want dat zijn ze wel.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 10:27
Verwijderd
iedereen heeft zijn eigen mening.
ik denk zo en jij denk iets anders, en dat maakt niks uit
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 10:31
Vowel
Vowel is offline
Nee, dat maakt niets uit, maar het is jouw probleem hier. Jij zegt dat je liever een meisje wilt zijn. Dat betekent dus dat je ook niet "echt" een jongen bent, wanneer je in het verkeerde lichaam zit. Dus dan kun je wel een "echte" piemel hebben, maar je voelt je een meisje (en dus BEN je een meisje).

Dan kun je tegen je zin een jongenslichaam houden omdat je denkt dat het "nep" is wanneer je transgender bent, maar je kunt ook eindelijk besluiten er iets aan te doen.

Je bent namelijk al een meisje, je ziet er alleen nog niet zo uit. En dát is tegenwoordig heel goed te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 11:11
bloodyb
bloodyb is offline
Met wie praat je hier al heel lang over? Met je ouders? En wat vinden die er van?
Oud 24-03-2013, 12:23
Verwijderd
Ja met mijn ouders.

En wat bedoel je pressies met dit dat ik al een meisje ben alleen er nog niet zo uit zie.
Het liefste zou ik het willen doen met een toverspreuk ofzo
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 12:24
Verwijderd
troll.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 12:34
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ja met mijn ouders.

En wat bedoel je pressies met dit dat ik al een meisje ben alleen er nog niet zo uit zie.
Het liefste zou ik het willen doen met een toverspreuk ofzo
Je voelt je toch al een meisje? Je wilt een meisje zijn? Dus eigenlijk bén je een meisje in het verkeerde lichaam. Dan kun je wel in het verkeerde lichaam blijven, maar dan ben je nog steeds een meisje.

Wat echt is of niet echt hangt niet alleen af van wat er op je paspoort staat en of je een lul tussen je benen hebt hangen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Je voelt je toch al een meisje? Je wilt een meisje zijn? Dus eigenlijk bén je een meisje in het verkeerde lichaam. Dan kun je wel in het verkeerde lichaam blijven, maar dan ben je nog steeds een meisje.

Wat echt is of niet echt hangt niet alleen af van wat er op je paspoort staat en of je een lul tussen je benen hebt hangen.
Dus ik kan mij gewoon kleden enzo als meisje
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 13:28
Vowel
Vowel is offline
Iedereen kan zich kleden als meisje.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 13:32
Pluis
Pluis is offline
even verplaatst naar het goede subforum want dit heeft natuurlijk niks met seks te maken.
Oud 24-03-2013, 16:51
Verwijderd
Waarmee wil je nou hulp dan? je wilt je niet ombouwen, maar een toverstpreuk dan kan je lang wahten want die bestaan niet.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 16:52
Verwijderd
Misshien kan je beter met psyholoog praten
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 17:06
Verwijderd
Nou gewoon wat anderen er van vinden.

Ik praat al met een spygoloog
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 17:15
Verwijderd
Wat wij er van vinden dat jij een meisje voelt of dat je je kleed en gedraagt als meisje?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 20:08
heeeiiixx3
heeeiiixx3 is offline
Als je je fijner voelt als meisje en in meisjes kleren moet je het gewoon doen, je leeft maar 1x. Het klinkt heel stom en ik snap ook niet waarom mensen het doen maar mensen kunnen je er wel mee gaan pesten. En ik snap dat je bij jezelf verbouwen je geen echt meisje voelt maar dat ben je dan wel. Ik zal er nog maar eens goed over nadenken want als je je echt fijner voelt in het lichaam van een meisje kan je je het best laten verbouwen, succes! xx
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 20:22
Verwijderd
Beiden, want ik heb geen zin omgepest teworden.

En ik schaam mij er wel heel erg voor als ik er over praat.

Ik ben druk bezig om mijn haar te laten groeien (ben er al 1,5jaar mee bezig) maar het gaat niet zo snel het is nog geen eens langer dan mijn nek.

Als ik lang haar heb. (tot mijn onder rug) en zelf
ver zelfverzekerd ben dan wil ik mij gaan uiten als meisje
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 21:42
Verwijderd
Ik snap dit echt niet, wat wil je nou eigelijks?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2013, 15:00
Heer Wil
Heer Wil is offline
Ik heb er wel begrip voor dat je de omgebouwden geen echte meisjes vind want ik vind ze zelf ook neit echt heel vrouwelijk als ik ze op tv zie, maar je moet daarbij wel onthouden dat die mensen op tv vaak ook de minst vrouwelijken zijn omdat men nou eenmaal graag aanstellers op de tv ziet en niet de echt geslaagde operaties...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 17:50
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee, jij vindt Kelly niet echt vrouwelijk? Om even een bekende transgender te noemen.

Jullie zouden eens op MtF (in dit geval) moeten Googelen, en kijk eens wat filmpjes op YT voordat je dat soort uitspraken doet.
Oud 25-03-2013, 18:17
Verwijderd
Je ziet dat het een man is, en geen biologisch vrouw
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Ik zie er geen man in..

Laatst gewijzigd op 26-03-2013 om 12:26.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 19:50
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik heb er wel begrip voor dat je de omgebouwden geen echte meisjes vind want ik vind ze zelf ook neit echt heel vrouwelijk als ik ze op tv zie, maar je moet daarbij wel onthouden dat die mensen op tv vaak ook de minst vrouwelijken zijn omdat men nou eenmaal graag aanstellers op de tv ziet en niet de echt geslaagde operaties...
Ik denk dat je onderschat hoe góed het resultaat kan zijn. Kijk, als je als man een avondje hoge hakken aan doet, je scheert en een dosis lippenstift op je gezicht gooit - dan zie je eruit als een man op hoge hakken met lippenstift, maar dat is dan iets anders dan dat een transgender er ook maar meteen uitziet als iemand met lippenstift en hoge hakken - of als een vrouw in een bouwvakkersoutfit. Waarschijnlijk vallen deze gewoon niet op, omdat je niet wéét dat ze transgender zijn, tenzij ze je het vertellen. Paranoďde had er in een ander topic een hele mooie post over, klik! En vergeet niet verder door het topic te scrollen voor meer mooie voorbeelden.

En zouden naar jouw mening dan ook meisjes die er niet heel vrouwelijk uitzien, geen echte meisjes zijn? En jongens geen echte jongens? Wat bepaalt volgens jou dan of je écht een geslacht bent? En maakt het uit? Het is niet zo van 'dit zijn jongens' ENORME DIKKE VETTE GRENS 'dit zijn meisjes'. Je hebt énorm mannelijke mannen met testosteron tot en met en prachtige Y-chromosomen en enorm 'typisch mannelijk' gedrag, je hebt énorm vrouwelijke vrouwen met borsten, heupen, en 'typisch vrouwelijk gedrag' en het merendeel zit er tussenin, en is niet helemáál 100% mannelijk en niet helemaal 100% vrouwelijk, hoewel ze over het algemeen wel duidelijk een man/vouw lichaam/chromosomen hebben en zich daar ook bij thuis voelen, maar je hebt nu eenmaal ook een groep die niet duidelijk een man/vrouw lichaam heeft, je hebt mensen met XXY in plaats van XY of XX, je hebt mensen die een vrouwlichaam hebben en zich man voelen en andersom. En ook daartussen zit, vermoed ik, verschil. Ik heb ook wel eens een verhaal gelezen van iemand die het uiteindelijk maar in het midden gehouden heeft en noch echt man, noch echt vrouw is. Kan ook. Maakt het uit? Moet iemand "helemaal" man zijn of "helemaal" vrouw en waarom?
Oud 25-03-2013, 22:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Oh oké. Dan moet ik vast een bril, want als ik het niet zou weten, zou ik het nooit hebben gezien. Maar jij ziet natuurlijk dat ze hormonen krijgt en een geslachtsoperatie heeft ondergaan, en niet hoe geweldig het is dat de dokters een ongelukkige jongeman in een gelukkige, mooie vrouw hebben weten te veranderen.

Ik probeer je te helpen (net als iedereen in dit topic) en jij zit alleen maar te zeiken dat het niet echt is en dat je het blijft zien. Sorry hoor, maar wat wil je dan horen? Dat je dan maar lekker ongelukkig moet blijven met jezelf? Dokters kunnen tegenwoordig veel meer dan je denkt, maar het is blijkbaar allemaal niet goed genoeg voor je. Nou, dan toch lekker niet.

Ik wilde nog een foto plakken van een vagina na een geslachtsoperatie, maar dat mag hier denk ik niet. Gelukkig weet je zelf wel hoe Google werkt, gebruik het eens.
Oud 25-03-2013, 22:37
Verwijderd
Was er niet zo'n spelletje met identificeer de transgender? Paranoide?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 22:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, in dat topic waar Em. naar linkt edit: Of bedoel je een echt online spelletje?
Oud 25-03-2013, 22:52
Verwijderd
O Ik had in mijn hoofd dat je ook echt online een spelletje deed maar ik denk dat het dit was.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 05:31
Verwijderd
Kijk naar het ge zicht van hem en kijk naar het ge zicht van een meisje dan zie ik duidelijk een man op de foto die jij mij stuurt
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 10:19
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja hoor, je hebt helemaal gelijk.
Oud 26-03-2013, 12:15
Verwijderd
Citaat:
O Ik had in mijn hoofd dat je ook echt online een spelletje deed maar ik denk dat het dit was.
Ik denk ook dat je die post bedoelde. Er is wel deze.

Verder heb ik niets toe te voegen aan wat al gezegd is. Behalve dat, anoniem2208, als jij geen hormoontherapie en operaties wil dan is dat ook prima, hoor. Uiteindelijk gaat het erom dat iedereen vrij is om te zijn wie ze zijn, dus doe gewoon lekker waar je zin in hebt. Ik zou alleen uitkijken met uitspraken over wie er 'geen echt meisje' is, want dat is een beetje dom.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Kijk naar het ge zicht van hem en kijk naar het ge zicht van een meisje dan zie ik duidelijk een man op de foto die jij mij stuurt
En deze?

Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Die Foto van Kelly?
Niet elke vrouw ziet er hetzelfde uit.. ik vind haar gewoon een zij
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 12:29
Verwijderd
Waar wil je nu nog hulp bij eigelijks?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Zijn butchy lesbiennes dan ook geen echte meisjes? Zoals Ellen DeGeneres:

Of deze mevrouw die ik van Google geplukt heb:

Of fanatieke vrouwelijke bodybuilders?

En is Justin Bieber dan bijvoorbeeld geen echte jongen? Serieuze vraag. Hij is duidelijk vrouwelijker dan alle bovenstaande vrouwen.

Er is een groot verschil tussen vrouwelijk gedrag, een vrouwelijk uiterlijk of vrouwelijke kleren en een 'echte vrouw' zijn. Over het eerste kun je subjectieve uitspraken doen: Bieber is verwijfd, butchy lesbiënnes kleden zich vaak mannelijk, sommige MtF's komen nooit van hun mannelijke gelaatstrekken af. Over het tweede niet: Bieber is een jongen, je wordt geen man als je een broek aantrekt en alle MtF's zijn vrouwen.

In mijn ervaring verwarren mensen hun sterke meningen over het echtheidsgehalte van mannen/vrouwen gewoon met of zij die mannen/vrouwen aantrekkelijk vinden. Maar of jij iemand in je bed wil is verder niet relevant voor of diegene man of vrouw is.

Laatst gewijzigd op 26-03-2013 om 13:28.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 12:50
Verwijderd
'Ik heb niets toe te voegen aan wat al gezegd is,' zei ze.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 14:20
Turk February
Turk February is offline
Als je geďnteresseerd bent in wie er 'echt' en jongen en een meisje zijn, lees dan even deze parafrasering van een lezing van Dick Swaab: http://www.transman.nl/nieuws_bericht.php?p=1083.

Fragment:

In de baarmoeder ontwikkelen de organen (het lichaam) zich in de eerste twee maanden van de zwangerschap. Het brein ontwikkelt zich pas in de tweede helft van de zwangerschap. Omdat de ontwikkeling van organen en brein op een ander moment plaats vindt, komt het voor dat ze niet dezelfde kant op gaan. Dat gebeurt bij transseksuelen: de organen worden vrouwelijk, maar de hersenen mannelijk (of andersom).
Dit is ook in de hersenen aan te tonen: de bed nucleus van de stria terminalis (BSTc) is bij mannen groter dan bij vrouwen. De BSTc van transvrouwen [dus: mensen die met een mannelijk lichaam geboren zijn, maar zich als vrouw identificeren; TF] is even groot als van biologische vrouwen. (Seksuele voorkeur heeft geen effect op de grootte van de BSTc.)

Verder is er onderzoek gedaan naar feromonen. Dit zijn geurstoffen die je onbewust waarneemt, maar die grote invloed hebben op gedrag. Transmannen blijken hetzelfde te reageren op feromonen als biologische mannen (en andersom).

Transseksualiteit hangt af van verschillende mogelijke factoren:
- Genetische factoren
- Medicijnen, zoals fenobarbitol en difantoďne
- Hormonen, zoals CAH en DES
- Aantal oudere broers: hoe meer jongens een moeder heeft gebaard, hoe groter de kans dat de volgende zoon transseksueel is
- Mogelijk ook omgevingsfactoren, zoals ftalaten

Laatst gewijzigd op 26-03-2013 om 14:56.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 14:27
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 15:01
Verwijderd
Ik hen nu overal antwoord op, en ik zal geen uitspraken waar de meningen sterk over bedeelt zijn.

Hoe verwijder ik dit bericht? Ik ben nieuw en heb nu antwoord op mijn vraag.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 17:11
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
'Ik heb niets toe te voegen aan wat al gezegd is,' zei ze.
<3
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 21:19
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Als je geďnteresseerd bent in wie er 'echt' en jongen en een meisje zijn, lees dan even deze parafrasering van een lezing van Dick Swaab: http://www.transman.nl/nieuws_bericht.php?p=1083.

Fragment:

In de baarmoeder ontwikkelen de organen (het lichaam) zich in de eerste twee maanden van de zwangerschap. Het brein ontwikkelt zich pas in de tweede helft van de zwangerschap. Omdat de ontwikkeling van organen en brein op een ander moment plaats vindt, komt het voor dat ze niet dezelfde kant op gaan. Dat gebeurt bij transseksuelen: de organen worden vrouwelijk, maar de hersenen mannelijk (of andersom).
Dit is ook in de hersenen aan te tonen: de bed nucleus van de stria terminalis (BSTc) is bij mannen groter dan bij vrouwen. De BSTc van transvrouwen [dus: mensen die met een mannelijk lichaam geboren zijn, maar zich als vrouw identificeren; TF] is even groot als van biologische vrouwen. (Seksuele voorkeur heeft geen effect op de grootte van de BSTc.)

Verder is er onderzoek gedaan naar feromonen. Dit zijn geurstoffen die je onbewust waarneemt, maar die grote invloed hebben op gedrag. Transmannen blijken hetzelfde te reageren op feromonen als biologische mannen (en andersom).

Transseksualiteit hangt af van verschillende mogelijke factoren:
- Genetische factoren
- Medicijnen, zoals fenobarbitol en difantoďne
- Hormonen, zoals CAH en DES
- Aantal oudere broers: hoe meer jongens een moeder heeft gebaard, hoe groter de kans dat de volgende zoon transseksueel is
- Mogelijk ook omgevingsfactoren, zoals ftalaten
Hoe kan het nou afhangen van het aantal oudere broers? De moeder heeft helemaal geen effect op of het nou een jongetje of een meisje wordt, dus wat heeft het dan voor invloed op de kans op transgender zijn? Daar snap ik werkelijk niks van.
Oud 27-03-2013, 21:26
Verwijderd
De moeder immuniseert steeds meer tegen XY's.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 21:38
Verwijderd
Ik wist dat de moeder de testosteronproductie in toenemende mate kon saboteren en dan ontwikkel je je basic/vrouw, maar het is wel grappig dat dat ook op meerdere manieren kan.

Citaat:
Psychological Medicine 2000 (4) pp 789-795
Birth order and ratio of brothers to sisters in transsexuals

Hypotheses explaining the extension of prior findings to this large sample of transsexual males include a progressive maternal immunization to the male foetus either through the H-Y antigen or protein-bound testosterone or alterations in foetal androgen levels in successive pregnancies, all modifying male psychosexual development.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Maar ik wil mij ook niet laten verbouwen, want dan ben je geen echt meisje.
gelukkig ben je wel een echte jongen als je je als een meisje wilt kleden ;9
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten