Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als je je fijner voelt als meisje en in meisjes kleren moet je het gewoon doen, je leeft maar 1x. Het klinkt heel stom en ik snap ook niet waarom mensen het doen maar mensen kunnen je er wel mee gaan pesten. En ik snap dat je bij jezelf verbouwen je geen echt meisje voelt maar dat ben je dan wel. Ik zal er nog maar eens goed over nadenken want als je je echt fijner voelt in het lichaam van een meisje kan je je het best laten verbouwen, succes! xx
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Beiden, want ik heb geen zin omgepest teworden.
En ik schaam mij er wel heel erg voor als ik er over praat. Ik ben druk bezig om mijn haar te laten groeien (ben er al 1,5jaar mee bezig) maar het gaat niet zo snel het is nog geen eens langer dan mijn nek. Als ik lang haar heb. (tot mijn onder rug) en zelf ver zelfverzekerd ben dan wil ik mij gaan uiten als meisje |
![]() |
|
![]() |
Ik heb er wel begrip voor dat je de omgebouwden geen echte meisjes vind want ik vind ze zelf ook neit echt heel vrouwelijk als ik ze op tv zie, maar je moet daarbij wel onthouden dat die mensen op tv vaak ook de minst vrouwelijken zijn omdat men nou eenmaal graag aanstellers op de tv ziet en niet de echt geslaagde operaties...
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En zouden naar jouw mening dan ook meisjes die er niet heel vrouwelijk uitzien, geen echte meisjes zijn? En jongens geen echte jongens? Wat bepaalt volgens jou dan of je écht een geslacht bent? En maakt het uit? Het is niet zo van 'dit zijn jongens' ENORME DIKKE VETTE GRENS 'dit zijn meisjes'. Je hebt énorm mannelijke mannen met testosteron tot en met en prachtige Y-chromosomen en enorm 'typisch mannelijk' gedrag, je hebt énorm vrouwelijke vrouwen met borsten, heupen, en 'typisch vrouwelijk gedrag' en het merendeel zit er tussenin, en is niet helemáál 100% mannelijk en niet helemaal 100% vrouwelijk, hoewel ze over het algemeen wel duidelijk een man/vouw lichaam/chromosomen hebben en zich daar ook bij thuis voelen, maar je hebt nu eenmaal ook een groep die niet duidelijk een man/vrouw lichaam heeft, je hebt mensen met XXY in plaats van XY of XX, je hebt mensen die een vrouwlichaam hebben en zich man voelen en andersom. En ook daartussen zit, vermoed ik, verschil. Ik heb ook wel eens een verhaal gelezen van iemand die het uiteindelijk maar in het midden gehouden heeft en noch echt man, noch echt vrouw is. Kan ook. Maakt het uit? Moet iemand "helemaal" man zijn of "helemaal" vrouw en waarom?
||
Citaat:
Ik probeer je te helpen (net als iedereen in dit topic) en jij zit alleen maar te zeiken dat het niet echt is en dat je het blijft zien. Sorry hoor, maar wat wil je dan horen? Dat je dan maar lekker ongelukkig moet blijven met jezelf? Dokters kunnen tegenwoordig veel meer dan je denkt, maar het is blijkbaar allemaal niet goed genoeg voor je. Nou, dan toch lekker niet. Ik wilde nog een foto plakken van een vagina na een geslachtsoperatie, maar dat mag hier denk ik niet. Gelukkig weet je zelf wel hoe Google werkt, gebruik het eens.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder heb ik niets toe te voegen aan wat al gezegd is. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Of deze mevrouw die ik van Google geplukt heb: Of fanatieke vrouwelijke bodybuilders? ![]() En is Justin Bieber dan bijvoorbeeld geen echte jongen? Serieuze vraag. Hij is duidelijk vrouwelijker dan alle bovenstaande vrouwen. ![]() Er is een groot verschil tussen vrouwelijk gedrag, een vrouwelijk uiterlijk of vrouwelijke kleren en een 'echte vrouw' zijn. Over het eerste kun je subjectieve uitspraken doen: Bieber is verwijfd, butchy lesbiënnes kleden zich vaak mannelijk, sommige MtF's komen nooit van hun mannelijke gelaatstrekken af. Over het tweede niet: Bieber is een jongen, je wordt geen man als je een broek aantrekt en alle MtF's zijn vrouwen. In mijn ervaring verwarren mensen hun sterke meningen over het echtheidsgehalte van mannen/vrouwen gewoon met of zij die mannen/vrouwen aantrekkelijk vinden. Maar of jij iemand in je bed wil is verder niet relevant voor of diegene man of vrouw is. Laatst gewijzigd op 26-03-2013 om 13:28. |
![]() |
|
Als je geďnteresseerd bent in wie er 'echt' en jongen en een meisje zijn, lees dan even deze parafrasering van een lezing van Dick Swaab: http://www.transman.nl/nieuws_bericht.php?p=1083.
Fragment: In de baarmoeder ontwikkelen de organen (het lichaam) zich in de eerste twee maanden van de zwangerschap. Het brein ontwikkelt zich pas in de tweede helft van de zwangerschap. Omdat de ontwikkeling van organen en brein op een ander moment plaats vindt, komt het voor dat ze niet dezelfde kant op gaan. Dat gebeurt bij transseksuelen: de organen worden vrouwelijk, maar de hersenen mannelijk (of andersom). Dit is ook in de hersenen aan te tonen: de bed nucleus van de stria terminalis (BSTc) is bij mannen groter dan bij vrouwen. De BSTc van transvrouwen [dus: mensen die met een mannelijk lichaam geboren zijn, maar zich als vrouw identificeren; TF] is even groot als van biologische vrouwen. (Seksuele voorkeur heeft geen effect op de grootte van de BSTc.) Verder is er onderzoek gedaan naar feromonen. Dit zijn geurstoffen die je onbewust waarneemt, maar die grote invloed hebben op gedrag. Transmannen blijken hetzelfde te reageren op feromonen als biologische mannen (en andersom). Transseksualiteit hangt af van verschillende mogelijke factoren: - Genetische factoren - Medicijnen, zoals fenobarbitol en difantoďne - Hormonen, zoals CAH en DES - Aantal oudere broers: hoe meer jongens een moeder heeft gebaard, hoe groter de kans dat de volgende zoon transseksueel is - Mogelijk ook omgevingsfactoren, zoals ftalaten
Laatst gewijzigd op 26-03-2013 om 14:56. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Ik wist dat de moeder de testosteronproductie in toenemende mate kon saboteren en dan ontwikkel je je basic/vrouw, maar het is wel grappig dat dat ook op meerdere manieren kan.
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
een erg vervelend probleem .. problemenenzo | 16 | 10-04-2010 20:10 | |
Psychologie |
ik voel me enorm klote, ik trek het niet meer.... SimplyABoy19 | 37 | 07-10-2004 16:10 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
nederlands boekverslag ard16slot | 2 | 22-05-2003 18:51 | |
Liefde & Relatie |
contact leggen met een leuke meid Dotcom | 13 | 05-03-2002 16:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Meisjes uit Zwolle Ringmaster | 10 | 31-08-2001 17:06 | |
ARTistiek |
Meisjes uit Zwolle Ringmaster | 9 | 25-08-2001 18:55 |