Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
het is gebleken dat hoe groter de welvaart hoe minder kinderen per vrouw. truck is dus om alle mensen aan betere welvaart te helpen. En dat kan ons europa, erg gemakkelijk zelfs... Het is nog niet direct een toverstokje, en het duurt ook minstens 10 jaar voordat het op een respectabel doch laag niveau komt. Maar het openen van onze grenzen voor producten, voornamelijk voedsel, uit de derde wereld. Is erg idioot; wij geven hier subsidies aan landbouw om hem levend te houden terwijl we alles net zo goed kunnen kopen in derde-wereldslanden. Als we het daar komen dan komt er dus meer kapitaal in die landen en dan kunnen ze zelf ook meer. Voor economische groei zijn afnemers nodig en die bieden we ze niet. Enige wat we bieden zijn hier en daar wat zielige hulpprojectjes. Daarbij zeg ik overigens wel dat het op termijn ten koste zal gaan van onze economie... simpelweg omdat er geld van ons wegstroomt naar die landen. Maar alles blijft op een goed niveau. Ook zou deze maatregel tot een hogere efficiëntie leiden = minder eenheden welvaartverlies per eenheden economisch verlies. Als dit allemaal is gebeurd dan is welvaart voornamelijk te verbeteren door de efficientie te verhogen. VVD is overigens voor het openen van onze grenzen voor die derdewereldslanden. Misschien ook andere partijen maar dat weet ik niet. bron voor VVD: http://www.vvd.maaktwerkvannederland.nl/punt7.htm
|
Ik denk dat het zo is dat we als mensheid eens moeten ophouden met al die medische ontwikkelingen, waardoor de mens steeds ouder wordt. De medische wetenschap leek in eerste instantie een heel goed iets, maar nu blijkt dat het een nagel aan de doodskist van onze soort en de wereld wordt.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Dat is echt weer een voorbeeld van hoe 10 mensen het voor 500 verknallen, " Want er wordt echt teveel beslist door te weinig mensen " en dat is zeker geen goede houding want zo krijgt deze wereld een menselijk ras van in plaats 6 miljard opeens 5 miljoen mensen.
Samenwerking,Eerlijke kansen, Democratie, niet te bekennen! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het klopt inderdaad dat mensen langer leven door allerlei pillen, medicijnen enzovoorts, maar daar staat tegenover dat bacterien en virussen steeds verder immuun worden voor die medicijnen in kwestie. Over enkele tientallen jaren zal zich waarschijnlijk een dodelijke variant vormen van influenza (griep ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
de wereld is helemaal niet vol. slechts 1/4 van het oppervlakte van de aarde bestaat uit land; ruimte zat, dus! het grootste probleem is dat de mensen teveel bij elkaar kluisteren. men zou zich een beetje uit moeten spreiden.
op den duur raakt de aarde natuurlijk wel vol, de enige oplossing is dan ook: ad astra! |
![]() |
||
Citaat:
Maar punt is niet vol; anders hadden we allang zelfmoord gepleegd. Het punt is meer bevolking dan we voedsel voor produceren. Maar de medische wetenschap weet niet alleen zoals kortzichtigen graag zeggen de dood uit te stellen maar ook de productieve levensperiode te verlengen. En die productie werkt beter dan doodgaan tegen overbevolking.
|
Pak het zo aan als in China en het zal wat beter gaan...er zijn nu zat families met zo'n 7 kinderen...en dat is simpelweg te veel...
Als het maximum gestelt wordt op 2 kinderen dan zal het een stuk beter gaan...maar hoe overtuig je de hele wereld...dat is gewoon niet haalbaar....
|
Imho daalt de wens om kinderen te verwekken als de "ouders" zien dat ze bijna geen lap grond hebben om op te leven. Dan kinderen verwekken getuigt wel van redelijk weinig verstand en verantwoordelijkehid.
Dit is dus imo een hypothetische stelling, en eerder sci-fi dan een getrouw toekomstbeeld? En er zijn hier wel enkele zinnige reply's geweest, maar war me meer zou bezighouden in dat toekomstbeeld is hoe je zoeits aan de bevolking aanpraat, want dan moet de werkloosheidsgraad zeer hoog zijn en het heel moeilijk zijn de mensen (en vooral de criminaliteit) in bedwang te houden... |
![]() |
|
![]() |
Misschien zal de golfoorlog in irak wel een uitkomst bieden ...
![]() sorry... heb me even laten gaan... Ik denk niet dat je de hele wereld kan overtuigen maar 2 kinderen te hebben... Ik denk dat het trouwens ook alleen maar nodig is in de derde werld landen... want in de westerse landen zakt het geboortecijfer ieder jaar! misschien moeten ze wel een soort van kinderbelasting gaan invoeren... denk wel dat als je moet betalen voor kinderen ipv geld ontvangen dat er meer mensen gaan zijn die zich wat gaan inhouden... of meer specifiek --> vanaf het derde kind --> belastingen ofzo... anders gaan er misschien te veel mensen zijn die geen kinderen meer willen... da zou dan ook nie goed zijn, zitten we over 50 jaar niet meer met een toenemende vergrijzing, maar met een complete vergrijzing... It's only an idea... greetz
Laatst gewijzigd op 13-01-2003 om 01:34. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En waarom zou het moeilijk zijn de wereldbevolking zoiets aan te praten? in China werkt het toch ook?
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Zie daarvoor mijn eerste post hier. Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gedwongen sterrilisatie voor een beter ras? Magican | 149 | 17-05-2007 08:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
De Kantine |
Zwartboek van de wereld niceman1984 | 29 | 29-03-2004 19:08 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Turkije is wachten op EU beu! e r t a njunior | 114 | 26-02-2004 12:54 | |
Verhalen & Gedichten |
donker en licht niña | 7 | 23-08-2003 16:05 |