Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
@darkshooter: Je vermoeden dat het chloride-ion een te zwakke base is om waterstofionen op te kunnen nemen is juist.
|
![]() |
Sorry voor mijn wat late reactie, maar beter laat dan nooit
![]() Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben weer wat wijzer. Ik heb er zelf nog eens naar gekeken en heb dan tot slot nog één vraagje over mijn redenering. Ik redeneer zo: eerst kijk ik of de stof organisch of anorganisch is. Als de stof organisch is kijk ik of er een COOH-groep is en of deze in zijn karakteristieke vorm aanwezig is. Zo ja, dan kan de stof een H+ ion afstaan. Zo nee, dan kan het geen ion afstaan. Is de stof anorganisch, dan kijk ik bij BINAS tabel 49. Staat de stof daar bij, dan kan de stof een H+ ion afstaan, zo niet, dan niet. Klopt dit? Als het niet klopt zou ik toch nog graag lezen wat ik dan fout doe en hoe het anders moet. Nogmaals alvast bedank ![]() Overigens: Wat ik hier boven schreef over het Cl- ion ("(2) Volgens mijn antwoorden verlaagt Cl- de pH van water als je die stof in water oplost. Maar een Cl- ion bevat geen H'tje, dus kan er toch ook geen H30+ worden aangemaakt? Hoe zit dat?") klopt inderdaad niet. Ik had het verkeerd gelezen, was dus mijn fout ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] Scheikunde zuren en basen Emmé | 6 | 24-11-2011 15:19 | |
VWO |
Scheikunde Examen - hoe ging het? Radijs | 44 | 28-05-2006 13:04 | |
VWO |
scheikunde 1,2!!! TopDrop | 123 | 24-05-2006 12:47 | |
zuren en basen saraatje1 | 1 | 15-05-2006 19:25 | |
Eindexamens 2005 |
Zwakke zuren en basen? Hydrogen | 3 | 21-05-2005 16:15 | |
(sk) help aub, ik heb dinsdag sk toets: basen en zuren halilo | 2 | 29-11-2004 17:04 |