Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2003, 19:55
Verwijderd
Wat versta je eronder? Luister je ernaar? Zoja, op welke momenten.. vertel

Laatst gewijzigd op 12-01-2003 om 20:02.
Advertentie
Oud 13-01-2003, 21:20
Icheb
Icheb is offline
Wat versta je onder intuïtie ?

Ik zou zeggen, dat gevoel wat ik vaak wel eens heb dat ik iets weet wat ik niet zou moeten weten; hoe het in elkaar zit of hoe iets zou moeten. Of heel soms ook zonder echt veel contact te hebben hoe een persoon zich voelt...

Nu moet ik toegeven dat ik er vaker naar zou moeten luisteren, maar ik wil het eigenlijk te vaak voor mezelf nakijken of het wel klopt... dat het ook wel doet meestal...

Dit bovenstaande stuk tekst is natuurlijk vreselijk onsamenhangend en ik wil ook niet zeggen dat ik er veel vanaf weet; ik weet niet of het iets paranormaals zou zijn, dit omdat intuïtie misschien ook wel onder andere diersoorten voorkomt (we zijn en blijven een diersoort; al vinden wij ons als diersoort in ons perspectief natuurlijk wel heel erg intelligent... Welke andere diersoort zou op het geniale idee komen om zijn leefomgeving te vernietigen en te vervuilen ? (ja, ik ben ik een gek humeurtje))
Oud 15-01-2003, 09:27
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Icheb schreef:
Wat versta je onder intuïtie ?

Ik zou zeggen, dat gevoel wat ik vaak wel eens heb dat ik iets weet wat ik niet zou moeten weten; hoe het in elkaar zit of hoe iets zou moeten. Of heel soms ook zonder echt veel contact te hebben hoe een persoon zich voelt...

Nu moet ik toegeven dat ik er vaker naar zou moeten luisteren, maar ik wil het eigenlijk te vaak voor mezelf nakijken of het wel klopt... dat het ook wel doet meestal...

Dit bovenstaande stuk tekst is natuurlijk vreselijk onsamenhangend en ik wil ook niet zeggen dat ik er veel vanaf weet; ik weet niet of het iets paranormaals zou zijn, dit omdat intuïtie misschien ook wel onder andere diersoorten voorkomt (we zijn en blijven een diersoort; al vinden wij ons als diersoort in ons perspectief natuurlijk wel heel erg intelligent... Welke andere diersoort zou op het geniale idee komen om zijn leefomgeving te vernietigen en te vervuilen ? (ja, ik ben ik een gek humeurtje))
JA IDD!!!!!!!!!!!!!!!!!! haha. Andere dieren hebben ook intuitie. Maar anyway, ik moet ook es meer naar mijn intuitie luisteren denk ik
Oud 15-01-2003, 10:43
legatus
legatus is offline
Citaat:
Welke andere diersoort zou op het geniale idee komen om zijn leefomgeving te vernietigen en te vervuilen ?
Onlangs was er nog een man die zijn huisdier meenam naar een afgelegen oord en daar te laat tot de ontdekking kwam dat zijn lieve kat een gehele diersoort heeft uitgeroeid.

Ook dieren moorden. En er zijn zelfs dieren die voor hun plezier moorden.

Intuitie is instinct. Een gevoel dat er iets goed of iets mis is. Niet dat wij plots een bovennatuurlijk signaal doorkrijgen maar dat wij daadwerkelijk iets doorhebben uit levenservaring.

Je vertrouwd iemand niet? Misschien is het zijn uiterlijk, zijn gedrag of het feit dat je bijna niemand vertrouwd die aardig tegen je is.

Je intuitie laat je wel eens in de steek, je hebt niet altijd gelijk. Iedereen luistert er naar en soms handel je tegen beter weten in. Maar iedereen 'hoort' het.
Oud 15-01-2003, 12:09
The Chameleon
The Chameleon is offline
Let even op dat je intuitie, instinct en vrije wil niet door elkaar haalt.
Oud 15-01-2003, 21:41
legatus
legatus is offline
Citaat:
Let even op dat je intuitie, instinct en vrije wil niet door elkaar haalt.
Intuitie valt onder instinct. Vrije wil is een illusie.
Oud 15-01-2003, 21:58
Icheb
Icheb is offline
Citaat:
legatus schreef:
Intuitie valt onder instinct. Vrije wil is een illusie.
Hoe kom je daar precies op, dat vrije wil een illusie is ?
Wil je zeggen dat er van te voren een groot plan met ieder detail dat een persoon in zijn/haar leven doet is geschreven of iets in de richting ?

*heeft ff geen zin meer om verder te typen...*
Oud 15-01-2003, 22:46
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Icheb schreef:
Hoe kom je daar precies op, dat vrije wil een illusie is ?
Wil je zeggen dat er van te voren een groot plan met ieder detail dat een persoon in zijn/haar leven doet is geschreven of iets in de richting ?

*heeft ff geen zin meer om verder te typen...*
ik denk niet dat legatus dat bedoelt. Je laat je altijd leiden door je ervaringen en indrukken om je heen, je hebt eigenlijk geen 'echte' vrije wil, maar deze is altijd afhankelijk van andere factoren.
Oud 16-01-2003, 11:30
legatus
legatus is offline
Citaat:
Je laat je altijd leiden door je ervaringen en indrukken om je heen, je hebt eigenlijk geen 'echte' vrije wil, maar deze is altijd afhankelijk van andere factoren.
Dank u.
Oud 16-01-2003, 14:49
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
legatus schreef:
Dank u.
you're welcome
Oud 16-01-2003, 16:24
Icheb
Icheb is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
ik denk niet dat legatus dat bedoelt. Je laat je altijd leiden door je ervaringen en indrukken om je heen, je hebt eigenlijk geen 'echte' vrije wil, maar deze is altijd afhankelijk van andere factoren.
Oh, op die manier...
(Mijn vaagheid leefde weer hoogtij )
Maar krijg je hierbij eigenlijk ook niet een 'vrije wil' doordat je je beslissingen vanuit je eigen (dus beperkte) referentiekader doet waardoor het wel een beslissing van jou persoonlijk is maar dat er toch andere factoren inzitten, dus het uiteinderlijk toch vrije wil is ?
Oud 16-01-2003, 16:30
legatus
legatus is offline
Citaat:
vanuit je eigen (dus beperkte) referentiekader
Die weer door externe factoren beslist word. Er bestaat simpelweg geen échte vrije wil. Je kunt dat beperkte unieke referentiekader best vrije wil noemen...
Oud 16-01-2003, 18:05
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ik zie intuitie meer als wat zwakke instinct dat nog is achtergbleven in ons.
Oud 17-01-2003, 09:44
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
legatus schreef:
Die weer door externe factoren beslist word. Er bestaat simpelweg geen échte vrije wil. Je kunt dat beperkte unieke referentiekader best vrije wil noemen...
je hebt gelijk. Echte echte vrije wil bestaat niet nee. maar de meeste mensen noemen dat 'unieke referentiekader' wel vrije wil. Omdt het erop lijkt.

Regels voor berichten