![]() |
|
je kan je hartspier niet 'trainen' het is een onwillekeurige spier. Dwz dat jij geen controle hebt op die spier.
Je kan alleen je conditie opbouwen. Cardiofitness is voor mensen met hartproblemen, dan kunnen ze goed gereguleerd trainen zondar dat het hart wordt overbelast. Het heeft nikt te maken met het trainen van je hart!
|
Verwijderd
|
ja conditie kan je ook trainen door gewoon te gaan fietsen met een hartslagmeter om, maar dat doe ik nooit aangezien mn fiets een btje euhm...buiten werking is zeg maar
![]() ![]() als je hartslag boven de 150 of 160 is dan werk je aan je conditie, maar dat is wel vreemd want ik kan gewoon 5km rennen met hartslag van 180?? hahah zonder moeite, toch vaag ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Je kan je hart wel trainen.. nee oke.. je hangt geen gewichten aan je hart.. maar door middel van elke keer je hartslag te checken kan je er voor zorgen dat je met een steeds rustigere slag meer kan presteren.... Cardio is niet voor hartproblemen...duh Als je op je hartslag traint dan train je tot een bepaalde snelheid ( wat je omgerekent hebt aan hand van leeftijd, lengt en gewicht etc ) elke keer tegen die ideale hartslag aan... duurtraining... Ik doe welles trainen tot 170 ofzo.. en dan terug laten zakken tot 140... meteen weer voluit tot 170.. rust.. opnieuw.. enzovoort... dan train je heel erg voor conditie/hart etc... |
![]() |
|
ik vind nog steeds dat je dan je conditie traint. Op een manier is dat natuurlijk ook je hartritme, maar dat geeft het een rare bijsmaak (voor mij dan)
Ik noem het gewoon conditie training! *ik lieg nooit ![]()
||
Citaat:
ergens daar tussen in... 80-90 is ook goed laten we 80 aan houden ![]()
|
oo
die van mij is rond de 80 (meestal tussen 70/80).. maar ik weet niet... vind het nogal hoog. Zeker omdat je vaker hoort dat normaal 60-80 is en bij sporters de hartslag tussen 60 en 70 is. Ik heb al eens eerder op dit forum gemeld dat ik een hartslag had ban circa 68. Maar daar ben ik met recent meten niet meer op terug gekomen.... ![]() Hebben gewicht en lengte overigens ook invloed op de snelheid van je hartslag? |
![]() |
|
![]() |
tsja ik heb hioer vrij weinig aan toe te voegen, hoe beter je conditie wordt (wat is conditie?) en dan met name het uithoudingsvermogen, hoe lager je hartslag per minuut.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Marathon lopen Verwijderd | 47 | 31-05-2007 20:35 | |
Lichaam & Gezondheid |
Zwemmen Muchacha | 19 | 27-06-2006 13:16 | |
Lichaam & Gezondheid |
Afvallen door zwemmen? Daryll | 25 | 25-05-2006 09:37 | |
Lichaam & Gezondheid |