Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2003, 11:10
Gatara
Gatara is offline
Hoewel ik 1 keer per week intensief zwem en ik wel iedere dag fiets (niet veel km, maar wel in een hoog tempo), is mijn hartslag nu niet bepaald lager geworden dan toen ik niks deed.

Nu zou ik dus mijn hartslag willen trainen en heb ik gehoord van cardio-fitness. Maar ik zie mezelf nog niet aan die apparaten hangen,.....beugh is er niet iets anders waarmee ik mijn hartslag kan trainen?

En zijn er ook nadelen aan verbonden?

En welke oefeningen zijn het best om kracht te krijgen in de borst, schouder, bovenarmspieren, buik, bil en bovenbeenspieren? (behalve zwemmen, want dat doe ik al )
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 13:28
Verwijderd
ik doe ook cardio, das gewoon fietsen en rennen op een loopband enzo, alleen dan met hoge hartslag van 160 tot 180 ofzow, daar hoef je niet voor aan allemaal apparaten te gaan hangen , voor kracht in je armen enzo moet je gewoon naar zon fitnesszaal gaan en aan zon instructeur uitlegge wat je wil dan krijg je gewoon een schema
ik vind zelf gewichten meer werken dan die apparaten, maarja, tis maar wat je wilt
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 14:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
ik doe ook cardio, das gewoon fietsen en rennen op een loopband enzo,

Maar dat kan ik toch ook gewoon op straat doen? Fietsen en rennen?
(en dmv pols en een horloge de hartslag meten)

Citaat:

voor kracht in je armen enzo moet je gewoon naar zon fitnesszaal gaan en aan zon instructeur uitlegge wat je wil dan krijg je gewoon een schema
ik vind zelf gewichten meer werken dan die apparaten, maarja, tis maar wat je wilt
Hmpf.... ik heb echt een hekel aan fitnessruimten Maar goed,.. om in betere vorm te zijn, moet dat dan maar misschien.

(wil spieren sterker laten worden voor zwemmen,.. hoewel ik liever hard zwem door middel van een goede techniek en conditie, dan door pure spierkracht. Daarom vind ik het trainen van mijn conditie iets beter,.. maar bij waterpolo bv. moeten je bovenbenen en borstspieren sterk zijn.)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 15:24
Qimm
Qimm is offline
je kan je hartspier niet 'trainen' het is een onwillekeurige spier. Dwz dat jij geen controle hebt op die spier.
Je kan alleen je conditie opbouwen. Cardiofitness is voor mensen met hartproblemen, dan kunnen ze goed gereguleerd trainen zondar dat het hart wordt overbelast. Het heeft nikt te maken met het trainen van je hart!
Oud 15-01-2003, 16:34
Verwijderd
ja conditie kan je ook trainen door gewoon te gaan fietsen met een hartslagmeter om, maar dat doe ik nooit aangezien mn fiets een btje euhm...buiten werking is zeg maar
als je hartslag boven de 150 of 160 is dan werk je aan je conditie, maar dat is wel vreemd want ik kan gewoon 5km rennen met hartslag van 180?? hahah zonder moeite, toch vaag
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 16:41
Verwijderd
en wie heeft het hier over een hartspier , hoe beter je conditie hoe lager je hartslag bij fietsen en rennen ofzo, das wat ik weet
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 19:01
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Qimm schreef:
je kan je hartspier niet 'trainen' het is een onwillekeurige spier. Dwz dat jij geen controle hebt op die spier.
Je kan alleen je conditie opbouwen. Cardiofitness is voor mensen met hartproblemen, dan kunnen ze goed gereguleerd trainen zondar dat het hart wordt overbelast. Het heeft nikt te maken met het trainen van je hart!
Je kan je hartslag wel degelijk omlaag krijgen als je dat wil hoor (d.m.v. denken).
Oud 15-01-2003, 19:17
Marsel
Marsel is offline
Citaat:
Qimm schreef:
Je liegt

Je kan je hart wel trainen.. nee oke.. je hangt geen gewichten aan je hart.. maar door middel van elke keer je hartslag te checken kan je er voor zorgen dat je met een steeds rustigere slag meer kan presteren....
Cardio is niet voor hartproblemen...duh

Als je op je hartslag traint dan train je tot een bepaalde snelheid ( wat je omgerekent hebt aan hand van leeftijd, lengt en gewicht etc ) elke keer tegen die ideale hartslag aan... duurtraining...

Ik doe welles trainen tot 170 ofzo.. en dan terug laten zakken tot 140... meteen weer voluit tot 170.. rust.. opnieuw.. enzovoort... dan train je heel erg voor conditie/hart etc...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 22:45
Qimm
Qimm is offline
ik vind nog steeds dat je dan je conditie traint. Op een manier is dat natuurlijk ook je hartritme, maar dat geeft het een rare bijsmaak (voor mij dan)
Ik noem het gewoon conditie training!

*ik lieg nooit ik verdraai de waarheid zodat ie mij uitkomt!*
Oud 17-01-2003, 20:26
Gatara
Gatara is offline
Wat is overigens een normale hartslag (voor een vrouw) in rusttoestand?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 20:57
Qimm
Qimm is offline
hmmm 60-70 per minuut
Oud 17-01-2003, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef:
hmmm 60-70 per minuut
eerder 70-80 per minuut. 60 is al aan de lage kant.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 22:02
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
perseus schreef:
eerder 70-80 per minuut. 60 is al aan de lage kant.
ach het is maar net hoe rustig je zit, maar 60 is wat laag
ergens daar tussen in... 80-90 is ook goed
laten we 80 aan houden iedereen blij
Oud 17-01-2003, 23:06
Gatara
Gatara is offline
oo

die van mij is rond de 80 (meestal tussen 70/80).. maar ik weet niet... vind het nogal hoog.
Zeker omdat je vaker hoort dat normaal 60-80 is en bij sporters
de hartslag tussen 60 en 70 is. Ik heb al eens eerder op dit forum
gemeld dat ik een hartslag had ban circa 68. Maar daar ben ik
met recent meten niet meer op terug gekomen....

Hebben gewicht en lengte overigens ook invloed op de snelheid van
je hartslag?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 00:23
notbonefish
notbonefish is offline
zou mischien handig voor mij zijn.. mijn hartslag wisselt ontzettend. als ik bijv denk aan ademhalen, of mijn adem inhou voor een tel, gaat mijn hart harder kloppen, of juist zachter..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 10:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
bonefish schreef:
zou mischien handig voor mij zijn.. mijn hartslag wisselt ontzettend. als ik bijv denk aan ademhalen, of mijn adem inhou voor een tel, gaat mijn hart harder kloppen, of juist zachter..
Ik denk dat dat wel vrij normaal is
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 10:47
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
tsja ik heb hioer vrij weinig aan toe te voegen, hoe beter je conditie wordt (wat is conditie?) en dan met name het uithoudingsvermogen, hoe lager je hartslag per minuut.
Oud 19-01-2003, 14:08
Marsel
Marsel is offline
Citaat:
Qimm schreef:
ik vind nog steeds dat je dan je conditie traint. Op een manier is dat natuurlijk ook je hartritme, maar dat geeft het een rare bijsmaak (voor mij dan)
Ik noem het gewoon conditie training!
Jah. dat zeg ik
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten