Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2003, 19:05
Somberjoch
Somberjoch is offline
Ik voel me helemaal waardeloos..

Ik ben autistisch, heb pdd-nos, adhd, dyspraxie, gts, en ga zo maar door..
Ik vind het al een fout van psychologie dat ze er namen voor geven, en betekenissen...
Maar ik heb dat gevoel dus,
En bij alles wat ik zeg of denk, denk ik meteen aan hoe "gewone mensen" dat doen..
Want ik ben dus zo'n gestoord jochie,
Die niks begrijpt, en altijd moet geholpen worden.
Zo zien de mensen mij.
Dus tja,
Het word met de dag erger,
Het interesse in alles word voor mij ook steeds minder,
ik zit dus ook op zo'n VoortgezetSpeciaalOnderwijs,
en dat vind ik ook al helemaal niks,
het is gewoon puur om 'Waar het allemaal om draait',
Nou dat ik gek ben dus..

Ik weet dat nooit iemand een antwoord kan geven, maar...
wat zou ik kunnen doen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2003, 19:12
Verwijderd
Nou ik wil sowieso even zeggen dat niemand normaal is.. Elk mens heeft eigenaardigheden, en je kan ze allemaal wel een naam gaan geven.. zoals voor de extreme eigenaardigheden dus ook wordt gedaan..

Het is heel vervelend dat mensen jou door die termen als 'gek' zien want je blijft een mens, een mens met complicaties, zoals iedereen die heeft.

Jij bent niet anders dan anderen, iedereen is anders, en dus hetzelfde.. Het is jammer dat mensen zo een stempel op jouw voorhoofd zetten want daarmee maken ze het jou wel erg moeilijk om je normaal te voelen.

Je zegt dat je denkt aan wat de normale mensen doen, maar er is geen normaal gedrag. Er is geen normale handeling, en er zijn geen normale mensen..

Ik kan inderdaad geen antwoord geven op je vraag, behalve dat je jezelf zult moeten accepteren zoals je bent.. Als jij het accepteert, zullen andere mensen dat ook sneller doen.

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:17
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Somberjoch schreef:
Ik voel me helemaal waardeloos..

Ik ben autistisch, heb pdd-nos, adhd, dyspraxie, gts, en ga zo maar door..
Ik vind het al een fout van psychologie dat ze er namen voor geven, en betekenissen...
Maar ik heb dat gevoel dus,
En bij alles wat ik zeg of denk, denk ik meteen aan hoe "gewone mensen" dat doen..
Want ik ben dus zo'n gestoord jochie,
Die niks begrijpt, en altijd moet geholpen worden.
Zo zien de mensen mij.
Dus tja,
Het word met de dag erger,
Het interesse in alles word voor mij ook steeds minder,
ik zit dus ook op zo'n VoortgezetSpeciaalOnderwijs,
en dat vind ik ook al helemaal niks,
het is gewoon puur om 'Waar het allemaal om draait',
Nou dat ik gek ben dus..

Ik weet dat nooit iemand een antwoord kan geven, maar...
wat zou ik kunnen doen??
tis best moeilijk om hier wat op te zeggen...
maar denk nou ook eens wat is normaal? niemand hier op deze wereld is normaal of perfect!
dat alles maakt je juist speciaal en zeker niet gestoord
ik zeg altijd normaal is zo saai!
je bent niet waardeloos dat moet je nooit denken...
ik denk altijd bij mezelf als ik weer in zo'n bui ben (dat ik denk dat ik niks kan en me af vraag wat ik op deze wereld doe) ik ben niet voor niks op deze wereld gezet alles gebeurd met een rede, dus ik ook!
heel veel succes, probeer minder te twijfelen, zie de goede kanten van jezelf en van jou leventje want ook jij bent belangrijk, als je wilt praten!
liefs me
Oud 13-01-2003, 19:17
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Ja, Precies,

Je moet niet over dat Autisme-gedoe nadenken,
Dat maakt het alleen maar erger,
Je bent zoals je bent, klaar...

Niemand is volmaakt ,

En de mensen die zeggen dat jij gek bent,
Zijn zelf gek,

Nooit kan een mens weten wat je voelt en wat je echt bent,
duzz..
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:28
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
je moet inderdaad onthouden dat niemand normaal is...,
niemand in deze wereld is perfect...,

het is moeilijk om dat in je hoofd te houden, omdat mensen je bestempelen met niet-normaal..., maar die mensen weten niet wat ze zeggen omdat ze je niet kennen, dat is een gewoonte van veel mensen.

ik vind dat ieder mens evenveel waard is, wat voor persoon ie ook mag zijn..., want iedereen is zoals ie is!!!

liefs Anne
Oud 13-01-2003, 21:25
marlies
marlies is offline
Ik heb altijd het idee dat ieder mens een gelijk aantal punten hebt.

Dus waar jij het laat afweten moeten er andere gebieden zijn waar je heel erg goed in bent. Waarom ga je die niet eens zoeken.

En wat de anderen ook al zeiden..Niemand is normaal. En gek zo zou ik je niet willen noemen.

Het is zo makkelijk gezegd, want dat is wat je niet kan, maar accepteer jezelf want je bent wie je bent.
Je bent pas een slecht persoon als je andere mensen expres het leven zuur maakt. Je klinkt niet als iemand die gemeen tegen anderen is of iets in de geest. Probeer voor jezelf te denken.. ben ik een goed mens?
Oud 13-01-2003, 22:20
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
ffe over al die ziektes van jou.. klinkt msschien beetje vreemd maar zou je anders leven als je zou weten dat je t niet had???
ik bedoel.. mensen schrijven tegenwoordig elke afwijking een ziekte toe terwijl mensen dr meestal toch best wel mee kunnen leven.. als je gewoon alle dingen die je hebt weglaat en je voorhoud dat jij ook normaal bent en dr net zo goed bij hoort.. zou t dan misschien beter gaan??
ik bedoel , ik heb ook iets, k gebruik t soms ookwel als excuus om onder sommige dingen uit te komen.. als excuus om anders te zijn terwijl ik toch ook een 'gewoon mens' ben.... in de ogen van anderen is iedereen een gewoon mens.. in je eigen ogen is iedereen gestoord,.. iedereen noemt zich gestoord terwijl dr maar een paar zijn die t ook echt zijn..

enne ffe vraagje: heb je t al x tje zonder hulp geprobeerd want bij mij hebben de medicijnen die ik kreeg mij veel zieker gemaakt dan dat ik daarvoor was.. tis maar voorbeeld maar umm tja.. zoiets bedoel ik dus

dat de interesse minder word is normaal.. zoiets heet sleur.. of d8 je nou echt dat al die 'gewone mensen' het boeiend vonden wat de ABC formule is?? school hoort niet interessant te zijn.. tuurlijk is t dat voor sommigen wel maar voor de meeste niet.. dus daarin ben je ook normaal.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 09:04
Verwijderd
Je moet zelf wat van je leven maken, anderen doen het niet voor je. Zoek zelf dingen die je wel leuk vind en waar je jezelf kunt zijn. School is iets dat moet, voor iedereen. Maak die opleiding af met je verstand op nul (behalve op schoolgebied dan ), dan heb je iig een diploma. En accepteer jezelf, dan kunnen anderen je ook gaan accepteren. Zolang jij jezelf ziet als 'de jongen met autistisch, heb pdd-nos, adhd, dyspraxie, gts, en ga zo maar door..' zullen anderen jou ook eerder zo zien. Zie jij je zelf als '...' (<- vul je eigen naam maar in), dan zullen anderen jou ook eerder zo zien. Laat zien dat je wel iets bent en iets kunt, dan gaan anderen dat vanzelf wat vaker overnemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten