Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
betere, leukere tijden komen. Je bent nu 18, en ja, het zal nog ff duren voordat je je diploma hebt, maar dan hèb je ook iets bereikt. En -volgens mij- kan je met een diploma betere banen ed krijgen.. Probeer te genieten van de dingen die je wèl hebt, hoe weinig het er ook zijn, hoeveel rotte dingen er ook tegenover staan. Nja, weet t niet, maar sterkte ermee.. (en veel succes als je weer met school begint!)
|
Verwijderd
|
Soms denk ik dat weleens ja. Maar als ik dan bekijk wat er de afgelopen jaren allemaal gebeurd is, weet ik haast zeker dat er ook weer nieuwe ontwikkelingen zullen gaan komen.
En tsja, wat is 'bereiken'? De vraag is altijd welke eisen je aan jezelf stelt. Wat is wenselijk en wat is redelijk? |
![]() |
|
![]() |
k heb t heel vaak.. vooral nu,. k vraag me af of ik ooit alleen al zou kunnen werken.. en das dan niet omdat ik zo achterlijk ben maar omdat ik zo moe ben.. k ga nu ook gem maar 2 uur naar school toe. k loop heel erg 8er maar veel langer trek ik t niet.. ook dankzij mn medicijnen kan ik bv pas veel later weg (iets met reactievermogen.. je laat een dronken iemand toch ook niet autorijden )en loop ik er de hele dag bij als een zombie..
k weet dat dr ook baantjes zijn die ik wel kan doen.. al is t maar heel weinig en heb ik eigenlijk geen flauw id wat dat is.. zoek gewoon een baantje. je hoeft toch pas in september naar school. dan kan je ook gewoon nu alvast ergens werken., voel je je weer wat nuttiger,, je kan dr heel veel aan doen.. je hebt niet voor alle baantjes een diploma nodig. ok voor de best betaalde banen wel.. tja als je perse een goede baan wil en met minder niet tevreden bent tja.. dan blijft t moeilijk.. maar als je echt wat wil bijdragen kan dat ook gewoon.. |
![]() |
|
Ik heb dat zo enorm erg!!!!!! Maar ik ben ook bang dat ik nooit wat zal bereiken en njah...dat maakt het nog erger.
Ik werk nu zelf dus, omdat ik geen school aan kan en er zijn altijd were leuke mensen die je nog een trap nageven door te zeggen, dat je zonder diploma geen toekomst hebt. Ik haat die mensen serieus!
|
Nou, ik ben pas gestopt met school. En nog even aan het kijken wat ik nu eigenlijk wil.
Ik zal waarschijnlijk binnenkort wel in de supermarkt of in de snackbar beginnen. Maar voorlopig houd ik gewoon FF de rust. Ik zie wel waar ik uitkom.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik denk dat als je je zelfrespect af laat hangen daarvan je het gevoel krijgt dat niets lukt in je leven, omdat je wacht op het schouderklopje van je moeder.. Ik stond bijna op straat, omat mijn moeder me niet terug wou in huis en mn vader wou dat ik totaal zelfstandig was (ook financieel) maar als je 18 jaar bent kan dat gewoon niet (allen vbo diploma) ze wou me nooit steunen (vooral financieel) pas toen het echt niet anders kon, en hulpverleners af was geweest, jeugdzorg etc. heeft e me terug in huis genomen. Maarja.. je ouders zijn ook mensen.. ze maken ook hun fouten.. waar is trouwens je echte moeder, want je had het over je schoonmoeder? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 |