Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2002, 11:21
charly not
charly not is offline
Ik las het volgende artikel op de achterkant van de VPRO-gids, misschien heb je het zelf wel gelezen:

Op een beer
Toen ik klein was, een jaar of 8, ging ik altijd naar mijn vriendin. Bij haar speelden we vaak dat ik de man was en zij de vrouw. Ik zoende haar dan ook en ging bovenop haar zitten. Ik ging dan ook op en neer, net als bij seks. Maar nu ik 11 ben, heb ik dat nog steeds. Ik ga naakt op een beer zitten of iets anders en doe dan alsof ik het aan het doen ben. Ik zeg dan van die rare woorden zoals 'neuk me'. Ik doe dan dat de barbies of de andere dingen het aan het doen zijn. Ik vind dat lekker, maar ik schaam me rot. Ik krijg ook een gevoel om met mijn vingers in mijn kruis te gaan. Reageer alsjeblieft! Wat moet ik doen?
Een meisje van 11

Wat ik mij nu af vraag is, is dit serieus bedoeld??! Want ik vind et wel een beetje vreemd..
Maar als het serieus zou zijn... wat vindt je er dan van ?
Oud 08-11-2002, 11:25
the 6th gate
the 6th gate is offline
op de vpro gids ook nog
dalijk maar eens ff kijken
En als dit serieus is....sja weet niet echt wat k ervan moet denken
Oud 08-11-2002, 12:08
Boogie
Boogie is offline
9 % van de kinderen tussen 11 en 13 jaar heeft al geslachtsgemeenschap gehad, dus zo raar is het niet eens.
Oud 08-11-2002, 12:10
DeSSie
DeSSie is offline
dat mag ze ook op mij doen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 12:26
marlies
marlies is offline
Ik geloof het eigenlijk wel.
Oud 08-11-2002, 12:49
Evito
Evito is offline
Vast wel
Ik maakte vroeger ook altijd met een mes een 'vagina' in mijn grotere knuffelberen,
ik geloof niet dat ik hem er ook ooit in heb gestoken,
maar ik geloof wel dat ik het grappig vond en stout om erbovenop te gaan liggen. Toen had ik ook zo'n leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
9 % van de kinderen tussen 11 en 13 jaar heeft al geslachtsgemeenschap gehad, dus zo raar is het niet eens.
Dat is nog steeds raar. Die hele groep is raar en zou onder toezicht van een kinderpsychiater geplaatst moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 14:51
charly not
charly not is offline
Citaat:
Boogie schreef:
ja, maar dan hebben we het over kinderen van de mavo.
Havo en Vwo zijn over het algemeen later op seksueelgebied
Oud 08-11-2002, 14:55
Boogie
Boogie is offline
Eigenlijk gaat dit topic er eigenlijk niet over maar:

Citaat:
nare man schreef:
Dat is nog steeds raar. Die hele groep is raar en zou onder toezicht van een kinderpsychiater geplaatst moeten worden.
Kinderpsychiater is misschien wat overdreven, maar gezond is het niet inderdaad.

Citaat:
charly not schreef:
ja, maar dan hebben we het over kinderen van de mavo.
Havo en Vwo zijn over het algemeen later op seksueelgebied
9% van de hele groep tussen 11 en 13 jaar. Maar het zou kunnen dat de meerderheid daarvan op mavo-niveau zit.
Oud 08-11-2002, 15:00
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Boogie schreef:

*blurgh*
Oud 08-11-2002, 15:02
Gwen.
Gwen. is offline
IK vind het niet zo raar, dat meisje leert gewoon over seksualiteit.
Oud 08-11-2002, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
Kinderpsychiater is misschien wat overdreven, maar gezond is het niet inderdaad.
Wat mij intrigeert, is wat voor soort jongens dan met meisjes vanaf 11 naar bed gaat. Dat zullen ook wel zielige, kansloze achterbuurtbewoners zijn, die met geen mogelijkheid een normaal meisje kunnen versieren en 'm daarom maar in elfjarige Charissa van hiernaast steken.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 18:34
Roos
Roos is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Ja dat onderzoek ging alleen over VMBO leerlingen (tenminte ik neem aan dt je het meet recentelijke onderzoek bedoelt)
Oud 08-11-2002, 20:29
marlies
marlies is offline
Citaat:
rosi schreef:
Ja dat onderzoek ging alleen over VMBO leerlingen (tenminte ik neem aan dt je het meet recentelijke onderzoek bedoelt)
Ja inderdaad dat had ik ook begrepen, maar ik snap de link niet tussen seks hebben en dit meisje..
Er is overeenkomst maar toch ook weer niet.
Oud 08-11-2002, 20:38
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef:
Ja inderdaad dat had ik ook begrepen, maar ik snap de link niet tussen seks hebben en dit meisje..
Er is overeenkomst maar toch ook weer niet.
De link bestaat erin dat we via het seksuele gedrag van een elfjarig meisje vanzelf kwamen op het feit dat mensen gewoon steeds vroeger met seks beginnen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 20:44
marlies
marlies is offline
Citaat:
nare man schreef:
De link bestaat erin dat we via het seksuele gedrag van een elfjarig meisje vanzelf kwamen op het feit dat mensen gewoon steeds vroeger met seks beginnen.
Oh zo,
Ik kijk ervanop dat ze dat soort dingen roept van Neuk me etc. en dat ze er openlijk over praat, maar dat ze masturbeert met een beer dat is toch niet zo heel raar?
Oud 08-11-2002, 20:47
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef:
Oh zo,
Ik kijk ervanop dat ze dat soort dingen roept van Neuk me etc. en dat ze er openlijk over praat, maar dat ze masturbeert met een beer dat is toch niet zo heel raar?
Nee, op zich niet...ik kan me voorstellen dat elk mens vanzelf zijn of haar lichaam ontdekt, en dat kan best gepaard gaan met attributen...

Je hebt wel gelijk, dat het een beetje raar is dat ze dingen als 'neuk me' uitkraamt...maarja, misschien ziet ze daar zelf ook niet echt de implicaties van, en is het meer stoer napraten of zelfs onbewust napraten van dingen die ze ergens anders heeft opgepikt...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 20:49
marlies
marlies is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nee, op zich niet...ik kan me voorstellen dat elk mens vanzelf zijn of haar lichaam ontdekt, en dat kan best gepaard gaan met attributen...

Je hebt wel gelijk, dat het een beetje raar is dat ze dingen als 'neuk me' uitkraamt...maarja, misschien ziet ze daar zelf ook niet echt de implicaties van, en is het meer stoer napraten of zelfs onbewust napraten van dingen die ze ergens anders heeft opgepikt...
dat kan inderdaad ook heel goed.
Oud 08-11-2002, 20:56
Alet
Alet is offline
Citaat:
Evito schreef:
Vast wel
Ik maakte vroeger ook altijd met een mes een 'vagina' in mijn grotere knuffelberen,
ik geloof niet dat ik hem er ook ooit in heb gestoken,
maar ik geloof wel dat ik het grappig vond en stout om erbovenop te gaan liggen. Toen had ik ook zo'n leeftijd.
Eerlijk gezegt zou ik ontzettend schrikken als ik zou zien dat er in de knuffel van mijn zoon op die plaats een scheur zat. Maar misschien komt dat omdat ik het dan associeer met andere ziekelijke neigingen, waar het kind nog geen id van zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 21:45
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Ja ik vind het ook niet zo shocking eigenlijk, gewoon je lichaam leren kennen. Dit meisje doet toch verder niets kwalijks?
Oud 08-11-2002, 21:59
DarkRaven
DarkRaven is offline
niks op tegen maar met een beer??!

achja...als zij het leuk vind
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 22:20
DeSSie
DeSSie is offline
Is wel harig he
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 23:21
Verwijderd
Ja ik geloof er geen bal van van dit verhaal... maar jah.. dan nog, het staat wel op de achterkant van de VPRO-gids
Ik bedoel: HET KIND IS ELF!!!
Toen ik elf was wist ik nog geneens wat neuken was, en laat staan dat je dat op je beer kon doen en dat het lekker was.. Maar je kunt er maar niet vroeg genoeg bij zijn tegenwoordig he...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 00:08
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
rosi schreef:
Citaat:
nare man schreef:
Citaat:
marlies schreef:
Oh zo,
en ziehier: het verband tussen TV en gedrag van (makkelijk) beinvloedbare mensen.

Laatst gewijzigd op 09-11-2002 om 00:11.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 07:01
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
dat vind ik eigenlijk best normaal, zij brengt het alleen wat verder in praktijk

toen ik op de basisschool zat ging ik samen met vriendinnetjes altijd de barbies laten sexen, en echt niet alleen op elkaar we bouwden zelfs trio's, en maakten geluiden. dat was spannend en stiekem, gewoon iets onbekends waar je weinig van hoorde maar wist dat het bestond

kinderen weten echt meer dan je denkt en ze zijn echt wel nieuwsgierig, gewoon spelenderwijs leren heet dat.. en sex meot je ook leren, een kind van 5 denkt daar echt wel aan, dus waarom mag een elf jarige het niet wat meer in praktijk brengen
Oud 09-11-2002, 08:04
Hukkie
Hukkie is offline
Ze kan dan wel bezig zijn met 'ontdekken' maar ze heeft er duidelijk problemen mee en is onzeker, is het dan nog wel OK? Ik vind het sowieso een vreemd idee dat ze met 8 jaar al zulke dingen deed met vriendinnetjes, ik vraag me ook af waar ze zulke dingen vandaan haalt...
Oud 09-11-2002, 09:10
Evito
Evito is offline
Citaat:
Alet schreef:
Eerlijk gezegt zou ik ontzettend schrikken als ik zou zien dat er in de knuffel van mijn zoon op die plaats een scheur zat. Maar misschien komt dat omdat ik het dan associeer met andere ziekelijke neigingen, waar het kind nog geen id van zou hebben.
Hmm ja,
ik weet niet wat mijn moeder ervan vond
ze had het duidelijk wel eens gezien
maar ze is zelf ook zo seksueel gestoord als ik
dus het boeit niet zo
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 10:54
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Alet schreef:
Zou je er wel met hem over durven praten of zou je dat moeilijk vinden? Kun je misschien toelichten wat je met "andere ziekelijke neigingen" bedoelt en wat er naar jouw idee dan zo "ziekelijk" aan is?
Oud 09-11-2002, 12:38
Verwijderd
uhmm nee dit is niet normaal... die vingers in je kruis kan wel.. ga eens zoeken op het internet
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 14:29
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Ze kan dan wel bezig zijn met 'ontdekken' maar ze heeft er duidelijk problemen mee en is onzeker, is het dan nog wel OK? Ik vind het sowieso een vreemd idee dat ze met 8 jaar al zulke dingen deed met vriendinnetjes, ik vraag me ook af waar ze zulke dingen vandaan haalt...
mjah ze heeft waarschijnlijk wat dingen opgepikt van tv e.d. maar kinderen weten gewoon op die leeftijd al wat van sex af dat is gewoon zo.. toen ik klein was was dat ook.. ik heb ook de barbies laten sexen enzow.. mjah ik was er wel vroeg mee bezig maar niet dat ik met iemand sex zou willen hebben denk niet dat het een een gevolg van het ander hoeft te zijn..

jah ze zit ermee maar dat is omdat 'normaal' is dat je eerst de informatie krijgt en daarna daar iets mee doet... zij is er min of meer bij toeval achter gekomen dat ze dat fijn vind om te doen maar ze heeft geen flauw idee wat ze doet ofzow daardoor weet ze nie of wat ze doet normaal is...

Citaat:
saffie schreef:
Ja ik geloof er geen bal van van dit verhaal... maar jah.. dan nog, het staat wel op de achterkant van de VPRO-gids
Ik bedoel: HET KIND IS ELF!!!
Toen ik elf was wist ik nog geneens wat neuken was, en laat staan dat je dat op je beer kon doen en dat het lekker was.. Maar je kunt er maar niet vroeg genoeg bij zijn tegenwoordig he...
mjah waarom het op de achterkant van de vprogids staat weet ik ook nie en ik zeg ook nie dat dit perse een waargebeurd verhaal is maar het is zeker de realiteit.. jah het kind is elf jah, volgens mij weet ieder kind wel het een en ander van sex af hoor dat was toen ik klein was en nu waarschijnlijk nog meer..

Laatst gewijzigd op 09-11-2002 om 14:32.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 18:15
Verwijderd
Citaat:
charly not schreef:
Ik las het volgende artikel op de achterkant van de VPRO-gids, misschien heb je het zelf wel gelezen:

Wat ik mij nu af vraag is, is dit serieus bedoeld??! Want ik vind et wel een beetje vreemd..
JAAAAAAAH ik heb t ook gelezen.. k vond het wel vreemd maar ik denk wel dat het waar is.
Zo'n meisje heeft gewoon een aantal dingen gezien op televisie of gehoord... En dan gaat ze uit interesse het nadoen. Alleen is dit wat extremer.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 21:45
Sushigirl
Sushigirl is offline
Citaat:
DeSSie schreef:
dat mag ze ook op mij doen
Ben je wel goed?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 22:54
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Denken jullie dan niet dat bij het overgrote deel van deze groep de 'geslachtsgemeenschap' heeft bestaan uit seksueel misbruik en verkrachting?

Ik vind het belachelijk hoe hard mensen dingen roepen als: 'dat mag hij/zij toch zelf weten?', 'als hij/zij er klaar voor is dan maakt het toch niet uit?' en meer van dat soort dingen.

Er zijn gewoon echt meisjes van 11 die uit vrije wil met jongens naar bed gaan. Ik vind dat echt zo ontzettend te ver gaan en ik begrijp niet waar de corrigerende werking van de maatschappij (wat wij toch allemaal zijn volgens een zekere reclame) is gebleven.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 23:28
DeSSie
DeSSie is offline
Citaat:
Sushigirl schreef:
Ben je wel goed?
kinderen van 14 mogen die hier komen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 04:02
LM
LM is offline
is normaal.
Oud 10-11-2002, 12:16
igfy
igfy is offline
dat dat meisje die dingen met haar beer doet, wil toch nog niet meteen zeggen dat ze echt aan sex toe is..

ik had toen ik in groep acht of zeven van de basisschool zat ook wel vriendinnen waarmee ik speelde dat de barbies sex hadden, maar ik was toen zelf nog helemaal niet aan sex toe, ik had zoiets van: sex, dat is voor later als ik groot ben...
Oud 10-11-2002, 12:23
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Boogie schreef:
9% van de hele groep tussen 11 en 13 jaar. Maar het zou kunnen dat de meerderheid daarvan op mavo-niveau zit.
wat heeft dat er nou mee te maken??
Oud 10-11-2002, 12:37
Roos
Roos is offline
Citaat:
SuperS schreef:
Doe nou niet zo verschrikkelijk politiek correct, mensen op het vbo hebben eerder geslachtsgemeenschap dan mensen op het vwo. Het wordt daar belangrijker gevonden.
Oud 10-11-2002, 12:59
Verwijderd
Onze barbies hadden ook sex...? Hmtja het ligt er maar net aan wat je speelt. Een vriendin van mij op de basisschool vertelde dat een andere vriendin altijd bij het spelen (erm... soort van vadertje en moedertje, alleen dan moderner en zonder vadertjes) een dochter van achttien wou zijn en dan ging ze ook doen alsof ze sex had.... die vond dat toen interessant. God, wij vonden ongesteld zijn toen ook nog interessant.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 13:30
Jones
Citaat:
charly not schreef:

Op een beer
Toen ik klein was, een jaar of 8, ging ik altijd naar mijn vriendin. Bij haar speelden we vaak dat ik de man was en zij de vrouw. Ik zoende haar dan ook en ging bovenop haar zitten. Ik ging dan ook op en neer, net als bij seks. Maar nu ik 11 ben, heb ik dat nog steeds. Ik ga naakt op een beer zitten of iets anders en doe dan alsof ik het aan het doen ben. Ik zeg dan van die rare woorden zoals 'neuk me'. Ik doe dan dat de barbies of de andere dingen het aan het doen zijn. Ik vind dat lekker, maar ik schaam me rot. Ik krijg ook een gevoel om met mijn vingers in mijn kruis te gaan. Reageer alsjeblieft! Wat moet ik doen?
Een meisje van 11

als ik dit vergelijk met de 'normale' brieven die altijd op de achterkant van de VPROgids staan dan zou ik zeggen dat het niet serieus is bedoeld, 'normale' 11 jarigen hebben toch wel een ander taalgebruik..en zeggen ook geen dingen als "toen ik nog jong was"
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 15:06
'Sister Bliz
'Sister Bliz is offline
Citaat:
Boogie schreef:
In dit geval hoeft dat niet eens. Kinderen hebben genoeg fantasie (zeker door Internet, tv en boekjes) om in te beelden hoe seks is. En het dus te imiteren.
Oud 10-11-2002, 15:10
'Sister Bliz
'Sister Bliz is offline
Citaat:
rosi schreef:
Doe nou niet zo verschrikkelijk politiek correct, mensen op het vbo hebben eerder geslachtsgemeenschap dan mensen op het vwo. Het wordt daar belangrijker gevonden.
Hij weet niet beter.
Oud 10-11-2002, 15:20
Verwijderd
Sorry hoor, maar dat deed ik ook met mijn knuffels rond die leeftijd... 't is volgens mij gewoon dat je dat een beetje gaat ontdekken en jezelf wat dat betreft wat leert kennen...
Vind het echt helemaal niet raar... ik durfde het natuurlijk ook niet te zeggen en schaamde me rot, maar ja... echt raar is het niet hoor.. veel meisje ontdekken zichzelf rond die leeftijd...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Idd, ze heeft nog niet echt geslachtsgemeenschap gehad, ze is alleen aan het ontdekken...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 00:18
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
SuperS schreef:
dat
A) ze op mavo/vbo niveau over 't algemeen bang zijn om over te blijven. (en sowieso meer met sex, populair zijn bezig zijn.)
B) mensen die op 'n hogere opleiding zitten zich graag superieur willen voelen.
Oud 09-01-2003, 18:18
srananglady
srananglady is offline
hey ik geloof die verhaal wel, want ik deed dat altijd met een vriendin van me, dan gingen we ons uitkleden en dan op elkaar liggen en elkaar dan lekker beffen en vingeren!!!! echt lekker is dat xx
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 18:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Wat mij intrigeert, is wat voor soort jongens dan met meisjes vanaf 11 naar bed gaat.
Jongens van 11 en 12?
Incest?
Pedofielen?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 18:31
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
srananglady schreef:
hey ik geloof die verhaal wel, want ik deed dat altijd met een vriendin van me, dan gingen we ons uitkleden en dan op elkaar liggen en elkaar dan lekker beffen en vingeren!!!! echt lekker is dat xx
Sure en nu ff een zinnige nuttige post??
Oud 09-01-2003, 19:05
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef:
dat
A) ze op mavo/vbo niveau over 't algemeen bang zijn om over te blijven. (en sowieso meer met sex, populair zijn bezig zijn.)
klopt over t algemeen wel, heel erge vorm van kuddedieren nemen ze er aan,verschrikkelijk irritant gewoon
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
echt? in 1996 was t nog 2 %... in Nederland dan...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten