Je verhaal begint leuk, spannend. Het boeit, zorgt er voor dat ik meer wil lezen. Ga je nog meer schrijven en dat hier posten?

Het is een erg toegankelijk verhaal, wat het meer dan fijn maakt om te lezen. Ga zo door.
Wel heb ik een aantal opmerkingen over bepaalde dingen, het zijn stijldingen en dergelijke.
"De kleuren zijn zo fel, zo mooi, dat het onmogelijk is zijn ogen ervan af te houden."
Dit klinkt alsof de kleuren zijn ogen erop houden.
Hinderlijke herhaling qua zinsdelen: sommige zinnen hebben allemaal dezelfde samenstelling-> onderwerp - persoonsvorm - ander zinsdeel of geen zinsdeel meer. Dit is niet erg, normaal zelfs. Je moet er echter wel op letten dat die zinsdelen af worden gewisselt met andere zinsconstructies.
Om het wat duidelijker te maken een voorbeeld, wat leest fijner:
Toen ik vanochtend opstond ging ik de honden zo snel mogelijk uitlaten. Jazz en Sam, ze stonden al te kwijlen op mijn kussen. De eerste verkocht ik een rotschop, omdat het kleine schattige pupje dondersgoed weet dat hij niet op MIJN kussen mag kwijlen. Ik schoot in mijn spijkerbroek en hield mijn T-shirt, waar ik de hele nacht in had geslapen, aan. Toen de honden me naar buiten trokken sloeg de kou me om mijn oren. Het was winter, geen zomer. Verdoem het leven op de Mont-Blanc.
Ik stond vanochtend op en ging de honden zo snel mogelijk uitlaten. Jazz en Sammy stonden bovenop mijn kussen te kwijlen. Ik verkocht de eerste een rotschop, omdat het pupje dondersgoed weet dat hij niet op MIJN kussen mag kwijlen. Ik schoot in mijn spijkerbroek en hield mijn T-shirt, waar ik de hele nacht in had geslapen, aan. De honden trokken me naar buiten en de kou sloeg me om mijn oren. Het was winter, geen zomer. Verdoem het leven op de Mont-Blanc.
De meeste mensen kiezen meteen het eerste stukje, omdat het goed wordt afgewisselt.
(lees het maar eens na in jouw eerste alinea)
"vervaald, en vol met krassen"
Voor "en" hoort geen komma.
"en vol met krassen en vingerafdrukken"
Dit staat niet mooi, die twee keer "en" in een zin.
"Gaat het meisje?"
Na "het" hoort een komma.
"Sommigen kennen Philip wel. Maar wat is kennen?"
Die twee zinnen staan samengevoegd mooier.

Schrijf cijfers languit.
"lookalike"
Volgens mij is het look-a-like
"en het doet hem heel weinig"
"Het" hoort hier, geloof ik, "dat" te zijn.
"Het staat in de keuken" roept hij"
Na "keuken" hoort een komma.
"Wat is hier aan de hand?" gromt hij."
Vraagteken vervangen door een komma.
"ik hoef dit niet te zien"
Ik
"zegt zijn Veronica fel."
Zijn Veronica?