![]() |
|
wordt volgend jaar zomer uitgebracht.
Hij heet "Finding Nemo". En dit is het eerste officiele shot: http://story.news.yahoo.com/news?tmp...161/1fivg.html |
Advertentie | |
|
![]() |
|
er zijn alweer 3 films in de planning bij PIxar...
![]() tjek: http://www.simasystem.com/basement/royas.htm |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
sorry, maar je ziet de nieuwste PIXAR net zo 2dimensionaal op het scherm als Bruce allmighty, the matrix, lion king, quake-spelletjes en tiktak.
ik snap de clue van de X,Y en Z-as (ik heb ook wiskunde gehad hoor) maar wat heeft dat met deze film te maken? dat ze in de computer gebruik maken van een xyz-stelsel? zal best, maar ik kan de Sesamstraat-studio ook verdelen in die drie assen - op het scherm is en blijft het allemaal even 2d! 3d films (die je vast ook wel kent) werken (meestal) met 2 vermengde beelden die in je hoofd echte diepte(illusie) creeren |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
goed CLICHE voorbeeld tussen 2d en 3d:
2D ![]() 3D: http://disney.go.com/disneypictures/...o/index2.html? als je nu het verschil niet ziet.. ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik snap je wel hoor, maar ik bedoel dat het begrip (3d) vaak totaal verkeerd wordt gebruikt...
de tekeningen zijn gewoon meer geavanceerd en gelikter, omdat de computer een derde dimensie SUGGEREERT/gebruikt in zijn berekeningen als je dit 3d (animatie) noemt, hoe heet een hologram dan? 'unreal' of 'quake' is bijv ook geen 3d spel; tikkertje is een 3d spel ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als men het heeft over een 3d-animatiefilm, dan heeft men het over de productiewijze, NIET over het zichtbare effect. Dus het wordt helemaal niet totaal verkeerd gebruikt, jij snapt gewoon niet dat 3d alleen op de productiewijze slaat. (Overigens, die films die jij bedoelt, met een 3d-brilletje, zijn vaak helemaal niet geanimeerd. Die zijn 'gewoon' opgenomen, ipv van de grond af opgebouwd.) Unreal en Quake zijn wél 3d-vechtspelletjes, omdat je je in een 3-dimensionale omgeving kan bewegen. Je kan naar voren en naar achter, links en rechts, en op en neer. Dat zijn drie dimensies. Dat dat dan weer geprojecteerd wordt op een min of meer 2-dimensionale wijze, boeit geen hol. Daar slaat dat 3d niet op, want dat slaat weer op de productiewijze en dit keer ook op het interactieve gedeelte. Ghehe, dit klinkt wel héél erg stom: als je dit 3d (animatie) noemt, hoe heet een hologram dan?. Als je dit 3d-animatie noemt, noem je dat gedoe met die brilletjes en dubbele beelden een hologram. Je geeft antwoord op je eigen vraag met je vraag... ![]() (Overigens, met die brilletjes creeert men geen echt hologram, maar een illusionair hologram. Het blijft een 2-dimensionale projectie, dus in jouw termologie géén 3d, en de derde dimensie is alleen een illusie die zich in jouw hersenen afspelen. Een echt hologram is waar de projectie ook 3-dimensionaal is. Een soort lasershow dus.)
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
brilletjes zijn WEL 3d (*zucht*) het gaat juist om dat effect dat ze in je hoofd creëren DAT heet 3D, en dat is NIET het effect dat pixar bijv bereikt in zn films je ziet hopelijk het verschil tussen de genoemde film en een ‘brilletjesfilm’? dat is dus het verschil tussen 2- en 3d als je dit niet gelooft kijk je maar in een biologieboek: de mens kan alleen 3 dimensies waarnemen door 2 licht verschillende gezichtspunten te hebben (zoals je ogen en de 2lagen van een 3d film) een gewoon scherm is maar 1 gezichtspunt (ook al kijk je met 2 of meer ogen) Citaat:
Citaat:
bij ‘handanimatie’ wordt ook gebruik gemaakt van 3d-modellen, dus dat heeft ook een 3d-productieproces bij de spelletjes heb je het trouwens weer WEL over het zichtbare effect (het kunnen bewegen in de ruimte) en niet over de productie *krijgt het idee dat dit allemaal errug offtopic gaat en dat de discussie hier escaleert ![]() Laatst gewijzigd op 22-07-2003 om 14:57. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
jamaarjamaarjamaar...
ok ik zal niet meer lopen zaniken over terminologie maar als rasechte mierenneuker wil ik nog even zeggen dat hologrammen wel degelijk bestaan en het resultaat van 3d brilletjes is natuurlijk niet echt, maar in je hoofd werkt het hetzelfde als een echt beeld een (afbeelding van een) mens in een brilletjesfilm ziet er uit als een echt mens (ok?) een (afbeelding van een) mens in een '3d'computerspelletje kun je met geen mogelijkheid zien als een echt mens (biologisch simpelweg onmogelijk) dat bedoel ik te zeggen met het verschil tussen een 3d-film en de films en spelletjes die 3d suggereren |
![]() |
|
|