Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Om te beginnen die toon waarop te veel mensen daar praten, zo uit de hoogte dat je er gewoon misselijk van wordt als je er naar luistert. Verder is het sowieso heel vervelend om naar een stel krijsende (soms haast hysterische) jonge mensen te kijken waarvan de meeste zichzelf (onterecht) als bovenmatig intelligent inschatten. Ze laten zich vaak leiden door emotie en hebben zelf niet door dat ze compleet irrelevante "argumenten" aan het schreeuwen zijn. |
![]() |
||
Citaat:
ik rodenborch ![]()
|
VUILE KUT STREEK VAN ME SCHOOL!
Ik heb total 3 keer gewonnen in zo'n discussie.En daarin tegen een andere klasgenoot met 2 keer,en hij mag vervolgens wel gaan naar de eerste proef ronde whatever. Maar anders zouden jullie mij zien op tv. PeaCe
|
![]() |
Ik vind het wel een heel leuk programma!
Mijn school (het Pantarijn) doet maandag mee aan de voorrondes van gelderland. Ik zou ook wel mee willen doen, maar ik zit niet in de debat groep van mijn school en volgens mij zou ik het ook niet heel goed kunnen. Hopelijk wint mijn school, dan zie ik ze straks misschien wel op tv lijkt me wel lache. |
![]() |
||
Citaat:
maar nog het ergste vind ik dat ze totaal niet luisteren naar wat een ander zegt. Inzien dat het best wel klopt wat een ander zegt lijkt zo ongeveer het meest vreselijke te zijn wat je kan gebeuren. Het gaat er puur om dat je jouw mening zo lang mogelijk beargumenteerd, of dat nou terecht is of niet. De functie van het luisteren naar een ander z'n mening en argumenten en zo nodig je eigen mening bijstellen lijkt al totaal niet meer van toepassing. En oh, wat vind ik die ik-heb-altijd-gelijk-kop van Marcel van Dam toch irritant!
|
het goede van dat programma vind ik dat jongeren zich meer bezighouden met die vraagstukken en dat je soms een stelling moet verdedigen waar je het totaal niet mee eens bent... ik denk dat je dan in het dagelijks leven ook meer begrip hebt voor andermans mening.. verder heb ik er nooit aan meegedaan ofzow... geloof ook nie dat onze school daar aan deed..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ontgroend... hoe oud? FastDuck | 144 | 30-06-2007 21:17 | |
Eten & Drinken |
een 'vette tax' op en 'vette hap' LucyWillow | 43 | 27-10-2004 16:35 | |
Films, TV & Radio |
Jongeren Lagerhuis Co | 31 | 23-06-2004 19:21 | |
Lifestyle |
Onderzoekje voor school, help mij :) Mindfields | 8 | 03-09-2003 18:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Er moet een serieus debat-programma voor jongeren komen. Rabbi Daniel | 1 | 09-01-2003 22:13 | |
Algemene schoolzaken |
'Op weg naar'; De dag van het Jongerenlagerhuis Hannibal | 21 | 15-01-2002 22:06 |