Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2003, 15:40
20marianne12
20marianne12 is offline
Al een hele tijd heb ik in Nijmegen willen studeren. Mijn zus studeert daar en als ik daar ben, het is altijd super gezellig! Met uitgaan, maar ook gewoon bij haar in huis, op haar kamer, gewoon alles. Daarom had ik echt zoiets van daar ga ik ook heen als ik klaar ben met mijn middelbare school...

Nu komen we steeds meer tegen het eind van de middelbare school aan, maar nu is er een probleem. Want ik weet nu niet meer waar ik wil studeren, omdat ik hier nu een vriendje heb, al 4 maanden, en het is ook best wel seriues. Ik wil sowieso op kamers, maar nu zit ik er toch wel aan te denken om een stad dichtbij te zoeken...

Van de ene kant heb ik zoiets van ik ga gewoon naar Nijmegen ik bedoel dan hoeft het toch niet uit te gaan, en stel dat het van te voren al uitgaat (al kan ik me dat niet voorstellen hoor), of na een tijdje dan heb ik er misschien altijd spijt van dat ik niet naar Nijmegen ben gegaan...

Van de andere kant, als ik naar Nijmegen ga is de kans wel erg groot dat het uitgaat, om welke reden dan ook. Je kan elkaar dan wel in het weekend zien, maar hij zwemt heel erg fanatiek en hij heeft hier ook zijn studie enzo, en waarschijnlijk groei je dan wel uitelkaar, ik leer daar nieuwe mensen kennen dus ik denk dat de kans dan groot is dat het uitgaat, terwijl als ik hier in de buurt blijf is het makkelijk om elkaar vaker te zien. Ik bedoel dan kan hij na zijn colleges even snel langskomen, of blijven slapen ofzo, terwijl als ik in Nijmegen zit, zit dat er niet in...

Omdat ik hier echt nachten van kan wakker liggen, heb ik het hier vaak met mijn vriend over, maar ja hij weet het natuurlijk ook niet. Hij wil het liefst dat ik in de buurt blijf, hehe, maar kan het ook begrijpen als ik wel in Nijmegen gaan wonen, en hij zegt dan ook dat het geen struikelblok hoeft te zijn. Alleen ja elkaar minder vaak zien... maar goed als ik nu denk, als ik hem een dag niet zien heb ik atlijd wel een beetje sip gevoel. En dan zou ik hem een week niet zien, of langer...

Mijn zus roept altijd van, ja het kan wel een factor zijn die je keuze bepaald, maar het moet niet alleen maar afhankelijk zijn van hem. Kijk dat vind ik opzich ook wel van de ene kant, maar toch, nou ja ik weet het allemaal niet

Wat zouden jullie in zo'n geval doen???
Oud 20-01-2003, 15:50
Verwijderd
Dat probleem heb ik gelukkig niet. Ik zit juist nu in de situatie dat ik hem alleen in het weekend kan zien. Dit houden we al ruim een jaar vol. Als ik ga studeren zal ik hem waarschijnlijk meer kunnen zien dan ik hem nu zie. Ik wil misschien ook in Nijmegen gaan studeren, maar dat zou ook geen probleem zijn. Mijn ouders zijn nu de dwarsliggende factor. Die beslissen het dan allemaal niet meer, dus zou ik zelf kunnen kiezen wanneer ik hem zie.

Maar anyway, als ik in jouw schoenen had gestaan, dan had ik het waarschijnlijk ook heel moeilijk gevonden. Je bent gewend om hem vaak te zien, dus het zal dan ook heel moeilijk worden als je hem opeens een hele week niet ziet. IK ben daarom persoonlijk heel blij om te weten dat het alleen maar beter kan gaan in mijn relatie, als het gaat om afstand en tijden waarop we elkaar kunnen zien

Ik zou me niet zo druk maken. Als afstand jullie zou opbreken, zit de relatie denk ik sowieso al niet zo goed. Het is misschien ook wel goed om die afstand te krijgen. Zo leer je ook om je de hele week 'staande te houden' zonder hem. Je wordt minder afhankelijk en leert dingen in je eentje (of met andere vrienden) te doen. Onthoud gewoon dat hij veel van je houdt, en jij van hem. Dan moet die afstand helemaal geen probleem zijn. En er is één voordeel: Als het gebeurt worden de tijden waarop je elkaar kunt zien meteen een stuk specialer, omdat het dan niet meer zo vanzelfsprekend is

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 15:50
twim
twim is offline
Wat een kutsituatie zeg om het maar platvloers te zeggen.
Wat vind hij ervan???
Motiveert hij jou om te gaan of verlangt ie dat jij bij hem blijft.

Ik kan je verder niet echt helpen.
Er zijn genoeg mensen hier op dit forum die een (lange) afstand relatie hebben/hebben gehad.

Waarschijnlijk kunnen zij je beter helpen.
Ikzelf denk dat je het er echt met hem over moet hebben.

Wat ik zou doen zou ik echt niet weten.

Liefs en veel suc-6.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 15:53
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Als je bang bent dat je relatie kapot gaat omdat je ergens anders gaat studeren, dan is je relatie waarschijnlijk niet zo serieus dan dat je zelf denkt / wilt.

Als jullie wat verder van elkaar wonen houdt dat in dat jullie beide het wat moelijker krijgen om elkaar te zien. Daar moeten nu eenmaal "offers" voor worden gemaakt....
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 16:05
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Als je bang bent dat je relatie kapot gaat omdat je ergens anders gaat studeren, dan is je relatie waarschijnlijk niet zo serieus dan dat je zelf denkt / wilt.

Als jullie wat verder van elkaar wonen houdt dat in dat jullie beide het wat moelijker krijgen om elkaar te zien. Daar moeten nu eenmaal "offers" voor worden gemaakt....
Hier ben ik het mee eens. Ga gewoon in Nijmegen studeren. Jouw leven zal waarschijnlijk best veranderen, maar als jullie bij elkaar willen blijven moet je gewoon hard je best doen. Meer kun je niet doen.
Oud 20-01-2003, 16:13
JerkOfAllTrades
JerkOfAllTrades is offline
ik denk als je relatie sterk genoeg is (en het is echt serieus) Dat hij begrip moet opbrengen voor jouw keuze..welek die dan ook mag zijn...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 16:19
Thomas
Thomas is offline
*dit komt me dus zooo bekend voor*

Ik had het er met mijn vriendin ook over. We zitten in precies dezelfde sitatie en zij zit ook te twijfelen om ergens anders te gaan studeren of ergens dichtbij.

Ik heb gezegt dat het niets uit hoeft te maken, dat het iig niets hoeft te betekenen voor onze relatie. Als alles goed gaat waarom zou dat het niet blijven doen. Als je realtie sterk genoeg is overleeft hij het wel!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 17:20
20marianne12
20marianne12 is offline
Heey, bedankt voor jullie reacties

Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Je bent gewend om hem vaak te zien, dus het zal dan ook heel moeilijk worden als je hem opeens een hele week niet ziet.

Ik zou me niet zo druk maken. Als afstand jullie zou opbreken, zit de relatie denk ik sowieso al niet zo goed. Het is misschien ook wel goed om die afstand te krijgen. Zo leer je ook om je de hele week 'staande te houden' zonder hem. Je wordt minder afhankelijk en leert dingen in je eentje (of met andere vrienden) te doen. Onthoud gewoon dat hij veel van je houdt, en jij van hem. Dan moet die afstand helemaal geen probleem zijn. En er is één voordeel: Als het gebeurt worden de tijden waarop je elkaar kunt zien meteen een stuk specialer, omdat het dan niet meer zo vanzelfsprekend is
Ja idd, ik ben gewend om hem vaak te zien, ik zie hem eigenlijk iedere dag wel ff, maar nu wonen we ook echt 4 min fietsen, dus nu ga ik soms nog ff om elf uur langs s avonds als ik verder geen tijd heb gehad zeg maar.
En ik weet niet als een je elkaar nooit ziet, of bijna nooit, dan kan het denk ik toch wel stuk lopen, hoe goed je relatie dan ook is.
Staande houden kan ik wel hoor! Het is echt niet zo dat ik helemaal afhankelijk van hem ben, of dat ik nooit meer dingen doe met andere vriend(inn)en.
Ja dan wordt het wel veel specialer ja om elkaar te zien... al is het nu ook wel altijd erg om hem te zien!

Citaat:
Neophyte schreef:
Wat vind hij ervan???
Motiveert hij jou om te gaan of verlangt ie dat jij bij hem blijft.

Er zijn genoeg mensen hier op dit forum die een (lange) afstand relatie hebben/hebben gehad.

Hij wil het liefst dat ik in de buurt blijf, hehe, maar kan het ook begrijpen als ik wel in Nijmegen gaan wonen, en hij zegt dan ook dat het geen struikelblok hoeft te zijn. Hij vindt dat ik het helemaal zelf moet weten en dat hij me toch wel leuk blijft vinden.
Maar die mensen hebben altijd een lange afstandrelatie gehad, ik ken ook een aantal mensen die dat hebben en dat gaat wel goed. Maar vaak weten die mensen zeg maar niet beter, dus ik denk dat het dan makkelijker is.

Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Nee maar ik ben er niet bang voor, maar opzich, je woont uit elkaar, hebt dan beide een heel ander leven dus dan is de kans natuurlijk wel aanwezig dat het niet helemaal goed gaat.

Citaat:
JerkOfAllTrades schreef:
ik denk als je relatie sterk genoeg is (en het is echt serieus) Dat hij begrip moet opbrengen voor jouw keuze..welek die dan ook mag zijn...
Hij heeft ook wel begrip hoor voor de keuze die ik maar

Citaat:
Studentje schreef:
Ga gewoon in Nijmegen studeren. Jouw leven zal waarschijnlijk best veranderen, maar als jullie bij elkaar willen blijven moet je gewoon hard je best doen. Meer kun je niet doen.
Ja dat is ook waar, zo denk ik er dus ook vaak over, alleen soms heb ik dan wel zoiets van hmmm ik bedoel juist omdat je ver weg woont en omdat mijn leven verandert, is de kans toch wel erg aanwezig dat het niet goed gaat... Maar ja van de andere kant, het kan wel goed gaan, zeker als je dat allebei wilt.

Citaat:
Wawl schreef:
*dit komt me dus zooo bekend voor*

Ik had het er met mijn vriendin ook over. We zitten in precies dezelfde sitatie en zij zit ook te twijfelen om ergens anders te gaan studeren of ergens dichtbij.

Ik heb gezegt dat het niets uit hoeft te maken, dat het iig niets hoeft te betekenen voor onze relatie. Als alles goed gaat waarom zou dat het niet blijven doen. Als je realtie sterk genoeg is overleeft hij het wel!
Gelukkig, ben ik tenminste niet de enigste Mijn vriendin zegt ook altijd van je wilde altijd naar Nijmegen, dus misschien is het het slimste om dat gewoon te doen. En met je vriendje, dat komt wel goed, want het zit super goed tussen jullie, en er is altijd wel een oplossing. Bovendien kom je waarschijnlijk heel veel thuis als 1e-jaars, en dan kan je hem zien! Daarnaast, hij heeft een ov en als hij een keertje een dag geen of weinig colleges heeft kan hij s aovnds komen en de volgende dag weer weg gaan! En ja dat is misschien ook wel waar ja... Altijd fijn, met je vriendin praten over zulke dingen ! Maar ook fijn om jullie reacties te lezen! bedankt

Laatst gewijzigd op 20-01-2003 om 17:23.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 17:38
marlies
marlies is offline
Ga naar Nijmegen, dat klinkt hard, is het misschien ook maar ik zou mijn studie boven mijn vriend laten gaan..Jij wilt graag in Nijmegen studeren dan zou ik dat doen.
Oud 20-01-2003, 18:33
Severus
Severus is offline
Een studie en een vriendje zijn meestal moeilijk te combineren. Als ik jou was, zou ik naar Nijmegen gaan. Je moet aan je toekomst denken, en die toekomst is belangrijker dan jouw vriendje. En als je vriendje echt van je houdt, wil hij ook dat jij naar Nijmegen gaat, omdat hij het allerbeste voor je wil en dus wil dat je een goede toekomst tegemoet gaat.

En als het echte ware liefde is, houdt jullie liefde heus wel stand, en zal de afstand jullie niet in de weg staan. Iedere relatie komt vroeg of laat voor een beproeving te staan; bij jullie is dat het studeren in Nijmegen met de geografische afstand als gevolg. Jullie moeten je proberen door deze beproeving doorheen te slaan; er zijn kwade en goede tijden.

En als je vriendje dat allemaal niet wil, en egoïstisch is door jou liever bij zich te houden en dus niet wil dat jij naar Nijmegen gaat, zou ik hem dumpen. Dan is hij je niet waard.

Als ik in jouw situatie was, had ik mijn keuze snel gemaakt: naar Nijmegen gaan en zonodig dumpen die hap.

Ik hoop dat je een verstandige keuze maakt.

Groetjes,

Ripper
Oud 20-01-2003, 19:23
Verwijderd
hey!

ik zit nu ook in m'n laatste jaar van het middelbaar, en ga dus volgend jaar ook op kot. ik ga hoogst waarschijnlijk naar leuven, dat is iets van een vijftig minuten rijden met de auto van hieruit. ik maak daar geen probleem van. momenteel zien ik en mijn vriend elkaar drie à vier keer in de week: woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag. soms vallen daar één of twee dagen tussenuit, af en toe zijn er weken waarin we elkaar maar één keer zien. als ik dan in leuven zit, zien we elkaar waarschijnlijk maar twee keer in de week, namelijk zaterdag en zondag (en af en toe vrijdag, maar ik zou ook graag het contact met m'n vrienden niet verwaarlozen, vandaar vrijdag op stap met de buddies. van mij mag hij mee op stap hoor, daar nie van, maar hij wil gewoon nie altijd). veel verandering zou daar dus niet in zitten. hij zou me dan ook NOOIT voorstellen van ergens meer in de buurt te blijven om te studeren. hij weet hoe belangrijk het voor mij is om te kunnen studeren, en omdat ik criminologische wetenschappen wil gaan doen, MOET ik wel naar leuven (ofwel naar gent ofwel naar brussel, en daar wil ik niet naartoe).
en als hij volgend jaar gaat werken waar hij nu weekendwerk doet (wat dus het plan was) heeft hij donderdag vrij (sluitingsdag van de winkel) en kan hij dus woensdagavond naar leuven komen en eventueel zelfs blijven pitten (als ik donderdag niet al te vroeg naar de les moet )
we geraken er wel uit, en jullie ook!!
afstand doet er niet toe, als je elkaar echt regelmatig wilt zien vind je er wel iets op.

xxx
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 19:27
Gup
Gup is offline
Oi!

Lijkt net of je mijn verhaal schrijft...
Ik wil idd ook naar Nijmegen, maar ben nu al anderhalf jaar samen met mij vriend... Ik ben er ook heel erg mee bezig en heb echt het gevoel dat ik moet kiezen tussen m'n vriend en mijn studie... Maar misschien gaat het ook wel samen...
Ik weet het ook niet meer, maar wordt wel moe van het denken erover

Kusje Gup
Oud 20-01-2003, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Gup schreef:
Oi!

Lijkt net of je mijn verhaal schrijft...
Ik wil idd ook naar Nijmegen, maar ben nu al anderhalf jaar samen met mij vriend... Ik ben er ook heel erg mee bezig en heb echt het gevoel dat ik moet kiezen tussen m'n vriend en mijn studie... Maar misschien gaat het ook wel samen...
Ik weet het ook niet meer, maar wordt wel moe van het denken erover

Kusje Gup
waar maakt iedereen zich toch zo'n zorgen over?!
het is toch niet zo dat je naar het andere einde van de wereld verhuist en dat je hem nooit meer zal zien?
you still got the weekends girlies, en bellen kan je ook. je hebt trouwens je tijd hard genoeg nodig om te studeren... (tenzij je hyperintelligent bent natuurlijk.) het is gewoon niet goed voor je studies als je juist te dichtbij je vriendje woont... dan zou je toch maar elke avond naar hem willen, en daar dan ook de hele avond blijven en liefst ook nog blijven slapen, terwijl je je tijd wel nuttiger kan besteden. je wil toch een diploma? wel dan...

en het is zoals 20marianne12 zei: als je elkaar niet zo dikwijls ziet wordt het juist speciaal!

xxx
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 09:32
mausi
mausi is offline
Ga in Nijmegen studeren en op kamers, als je dat echt wil. Je gaat voor hem toch niet je hele toekomst omgooien?? Als alles goed gaat redden jullie het heus wel hoor! Jij hebt een OV, hij ook heen en weer, weekendjes thuis, alles prima toch??? Heb ik ook een heeeeele tijd volgehouden (tot het uitging, maar dat lag niet daaraan hoor... )
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 09:33
20marianne12
20marianne12 is offline
De meeste mensen hier zeggen dat het het verstandigste is om naar Nijmegen te gaan. En opzich, als ik daar zeg maar nuchter over nadenk, vind ik dat ook wel. Ik wilde dat altijd, en idd als het echte liefde is, dan maakt afstand niet uit. Van de andere kant uitiendelijk maakt het weinig uit waar je studeert, overal is het waarschijnlijk wel gezellig! Maar ja in Nijmegen heb je ook nog een mogelijkheid die je verder nergens hebt (hbo in 3 jaar doen na je vwo), das dus nog een voordeel.

Maar toch, het zal heel anders worden dan nu, waarschijnlijk minder leuk, op het gebied van hem dan zeg maar.

Van de andere kant, dichtbij huis studeren heeft ook nog meer voordelen, zoals; dan kan je even snel naar huis toe, even gezellig met mams babbelen Nee maar als ik dan in een bui denk van ik wil hier blijven, dan ga ik allemaal van dat soort voordelen er ook nog bij halen...

Nou ja bedankt voor jullie reacties, ik moet uiteindelijk toch zelf bepalen wat ik doe, ik moet er nu niet teveel van wakker liggen, waarschijnlijk komt het allemaal wel goed.
Reageren

Regels voor berichten