Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
*dit komt me dus zooo bekend voor*
Ik had het er met mijn vriendin ook over. We zitten in precies dezelfde sitatie en zij zit ook te twijfelen om ergens anders te gaan studeren of ergens dichtbij. Ik heb gezegt dat het niets uit hoeft te maken, dat het iig niets hoeft te betekenen voor onze relatie. Als alles goed gaat waarom zou dat het niet blijven doen. Als je realtie sterk genoeg is overleeft hij het wel! |
![]() |
|||||||
![]() |
![]() ![]() Citaat:
En ik weet niet als een je elkaar nooit ziet, of bijna nooit, dan kan het denk ik toch wel stuk lopen, hoe goed je relatie dan ook is. Staande houden kan ik wel hoor! Het is echt niet zo dat ik helemaal afhankelijk van hem ben, of dat ik nooit meer dingen doe met andere vriend(inn)en. Ja dan wordt het wel veel specialer ja om elkaar te zien... al is het nu ook wel altijd erg ![]() Citaat:
Hij wil het liefst dat ik in de buurt blijf, hehe, maar kan het ook begrijpen als ik wel in Nijmegen gaan wonen, en hij zegt dan ook dat het geen struikelblok hoeft te zijn. Hij vindt dat ik het helemaal zelf moet weten en dat hij me toch wel leuk blijft vinden. Maar die mensen hebben altijd een lange afstandrelatie gehad, ik ken ook een aantal mensen die dat hebben en dat gaat wel goed. Maar vaak weten die mensen zeg maar niet beter, dus ik denk dat het dan makkelijker is. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 20-01-2003 om 17:23. |
![]() |
|
Een studie en een vriendje zijn meestal moeilijk te combineren. Als ik jou was, zou ik naar Nijmegen gaan. Je moet aan je toekomst denken, en die toekomst is belangrijker dan jouw vriendje. En als je vriendje echt van je houdt, wil hij ook dat jij naar Nijmegen gaat, omdat hij het allerbeste voor je wil en dus wil dat je een goede toekomst tegemoet gaat.
En als het echte ware liefde is, houdt jullie liefde heus wel stand, en zal de afstand jullie niet in de weg staan. Iedere relatie komt vroeg of laat voor een beproeving te staan; bij jullie is dat het studeren in Nijmegen met de geografische afstand als gevolg. Jullie moeten je proberen door deze beproeving doorheen te slaan; er zijn kwade en goede tijden. En als je vriendje dat allemaal niet wil, en egoïstisch is door jou liever bij zich te houden en dus niet wil dat jij naar Nijmegen gaat, zou ik hem dumpen. Dan is hij je niet waard. Als ik in jouw situatie was, had ik mijn keuze snel gemaakt: naar Nijmegen gaan en zonodig dumpen die hap. Ik hoop dat je een verstandige keuze maakt. Groetjes, Ripper
|
Verwijderd
|
hey!
ik zit nu ook in m'n laatste jaar van het middelbaar, en ga dus volgend jaar ook op kot. ik ga hoogst waarschijnlijk naar leuven, dat is iets van een vijftig minuten rijden met de auto van hieruit. ik maak daar geen probleem van. momenteel zien ik en mijn vriend elkaar drie à vier keer in de week: woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag. soms vallen daar één of twee dagen tussenuit, af en toe zijn er weken waarin we elkaar maar één keer zien. als ik dan in leuven zit, zien we elkaar waarschijnlijk maar twee keer in de week, namelijk zaterdag en zondag (en af en toe vrijdag, maar ik zou ook graag het contact met m'n vrienden niet verwaarlozen, vandaar vrijdag op stap met de buddies. van mij mag hij mee op stap hoor, daar nie van, maar hij wil gewoon nie altijd). veel verandering zou daar dus niet in zitten. hij zou me dan ook NOOIT voorstellen van ergens meer in de buurt te blijven om te studeren. hij weet hoe belangrijk het voor mij is om te kunnen studeren, en omdat ik criminologische wetenschappen wil gaan doen, MOET ik wel naar leuven (ofwel naar gent ofwel naar brussel, en daar wil ik niet naartoe). en als hij volgend jaar gaat werken waar hij nu weekendwerk doet (wat dus het plan was) heeft hij donderdag vrij (sluitingsdag van de winkel) en kan hij dus woensdagavond naar leuven komen en eventueel zelfs blijven pitten (als ik donderdag niet al te vroeg naar de les moet ![]() we geraken er wel uit, en jullie ook!! ![]() afstand doet er niet toe, als je elkaar echt regelmatig wilt zien vind je er wel iets op. xxx |
![]() |
|
![]() |
Oi!
Lijkt net of je mijn verhaal schrijft... Ik wil idd ook naar Nijmegen, maar ben nu al anderhalf jaar samen met mij vriend... Ik ben er ook heel erg mee bezig en heb echt het gevoel dat ik moet kiezen tussen m'n vriend en mijn studie... Maar misschien gaat het ook wel samen... Ik weet het ook niet meer, maar wordt wel moe van het denken erover ![]() Kusje Gup
||
Verwijderd
|
Citaat:
het is toch niet zo dat je naar het andere einde van de wereld verhuist en dat je hem nooit meer zal zien? you still got the weekends girlies, en bellen kan je ook. je hebt trouwens je tijd hard genoeg nodig om te studeren... (tenzij je hyperintelligent bent natuurlijk.) het is gewoon niet goed voor je studies als je juist te dichtbij je vriendje woont... dan zou je toch maar elke avond naar hem willen, en daar dan ook de hele avond blijven en liefst ook nog blijven slapen, terwijl je je tijd wel nuttiger kan besteden. je wil toch een diploma? wel dan... en het is zoals 20marianne12 zei: als je elkaar niet zo dikwijls ziet wordt het juist speciaal! xxx |
![]() |
|
![]() |
Ga in Nijmegen studeren en op kamers, als je dat echt wil. Je gaat voor hem toch niet je hele toekomst omgooien?? Als alles goed gaat redden jullie het heus wel hoor!
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
De meeste mensen hier zeggen dat het het verstandigste is om naar Nijmegen te gaan. En opzich, als ik daar zeg maar nuchter over nadenk, vind ik dat ook wel. Ik wilde dat altijd, en idd als het echte liefde is, dan maakt afstand niet uit. Van de andere kant uitiendelijk maakt het weinig uit waar je studeert, overal is het waarschijnlijk wel gezellig! Maar ja in Nijmegen heb je ook nog een mogelijkheid die je verder nergens hebt (hbo in 3 jaar doen na je vwo), das dus nog een voordeel.
Maar toch, het zal heel anders worden dan nu, waarschijnlijk minder leuk, op het gebied van hem dan zeg maar. Van de andere kant, dichtbij huis studeren heeft ook nog meer voordelen, zoals; dan kan je even snel naar huis toe, even gezellig met mams babbelen ![]() ![]() Nou ja bedankt voor jullie reacties, ik moet uiteindelijk toch zelf bepalen wat ik doe, ik moet er nu niet teveel van wakker liggen, waarschijnlijk komt het allemaal wel goed.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Vriend krijgt nu pas bericht dat zijn inschrijving is afgewezen? Korpiklaani | 1 | 20-06-2014 07:51 | |
Liefde & Relatie |
Je vriend achterlaten.. Jahney | 20 | 09-05-2006 22:52 | |
Algemene schoolzaken |
sociaal leven middelbare school/studeren strawberry | 12 | 02-11-2004 14:43 | |
Liefde & Relatie |
Waar studeren?! Ivm vriend... Fluff-Ball | 51 | 04-09-2004 13:51 | |
Liefde & Relatie |
Studeren WB_Oud | 21 | 02-09-2004 22:04 | |
Liefde & Relatie |
Studeren combineren met vriendje?...hmmz... Gup | 39 | 15-12-2002 19:28 |