Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2004, 14:31
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Hey.. Ik ga volgend jaar studeren, maar nou ben ik ontzettend aan het twijfelen waar ik dat wil gaan doen. Ik wilde vroeger altijd naar Leiden, en ik dacht altijd dat ik daar ook naartoe zou gaan. Nou heb ik sinds een half jaar een vriend, die 160 km ver van mij vandaan woont en zelf in Groningen studeert waar hij volgend jaar op kamers gaat. Groningen was voor mij nooit een optie geweest (leek me saai) maar het is logisch dat ik dichter bij mijn vriend wil zijn en dus daar naartoe ga om te studeren. Toch ben ik een beetje onzeker omdat dus niet kan kiezen tussen Groningen of Leiden. Mijn vriend zegt dat ik hem er niet bij moet betrekken, maar dat als ik in Leiden ga wonen (nog verder bij hem vandaan) onze relatie waarschijnlijk gedoemd is om te mislukken (ik citeer ). Ik heb hem daarom ook 'soort van beloofd' dat ik naar Groningen ga, maar ben bang dat ik wellicht later ooit spijt krijg, dat ik me afvraag hoe Leiden geweest zou zijn.

Maarja, ik denk dus dat ik naar Groningen ga, ben alleen nieuwsgierig wat jullie zouden doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2004, 14:35
Nannel
Nannel is offline
jee, das een moeilijke beslissing.. Ik zou eigenlijk zelf niet weten wat ik zou doen. Van de ene kant zou ik zeggen; kies voor jezelf, je weet niet wat die relatie je allemaal nog gaat brengen, en als jullie echt willen zouden jullie het ook best vol kunnen houden als hij in Groningen zit en jij in Leiden (het zou wel moeilijk worden denk ik). Van de andere kant kan ik me heel goed voorstellen dat je voor je vriend wilt gaan..zou ik ook hebben.. Ik help je geloof ik niet echt verder zo he..Wat zeggen je ouders ervan? Misschien is dat ook wel belangrijk voor je?

Nou ja succes met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 14:44
luchtballon
luchtballon is offline
Ik ken het probleem een beetje . Ik heb havo gedaan, en heb dus ook wel over een hbo opleiding nagedacht, maar doe nu vwo. Ik hoef de keuze voorlopig dus nog niet te maken. Mijn vriend zegt wel dat ik ook niet met hem rekening moet houden. Maar de stad die mij eerst erg leuk leek is wel ver weg, en dat wil ik niet.
Ik hou er dus wel rekening mee, al weet ik dat dat 'slecht' is. Het liefst wil ik gewoon dichtbij hem zijn. Nu heb ik het geluk dat hij in amsterdam studeert en daar zoveel gegeven wordt (en voor mij ook wel het dichste bij is) dat daar ook gegeven wordt wat ik ws wil doen.
Oud 02-09-2004, 14:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zat daar ook een beetje mee. Ik was altijd al van plan om in Leuven in Belgie te gaan studeren maar nu heb ik een vriend die in de buurt van Leiden woont dus toen heb ik ook zitten twijfelen om toch daarheen te gaan. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan, ik hoop dat onze relatie sterk genoeg is om ook deze afstand te overleven, nu wonen we ook ruim 250 km van elkaar vandaan en dat gaat ook al meer dan een half jaar goed.
Oud 02-09-2004, 14:53
Verwijderd
omg tutje! Je studententijd is de leukste tijd van je leven! En wat doe jij? Jij gaat je vriendje achterna. Daar ga je echt zo'n spijt van krijgen. Of wil je gelijk met hem gaan samenwonen en na je studie kinderen van hem krijgen? Ga naar Leiden en geniet van je studententijd, daar heb je echt geen vaste vriend voor nodig
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 14:53
never mind
never mind is offline
hee ik zou hier maar niet te veel over inzitten, ten eerste: het duurt nog een jaar voordat je deze beslissing moet nemen. Ten tweede: je hebt een ov, dan kan je gratis met de trein naar je vriendje toe.
Maar wat ik nog wel eventjes wou zeggen: groningen is helemaal niet saai hoor het is echt een hele leuke studentenstad.
Oud 02-09-2004, 15:06
bracelance
bracelance is offline
je moet je studie nooit afstemmen op je vriend of vriendin. Als het stukloopt verwijt je jezelf vanalles. Als je een vriend(in) hebt dan past ie zich wel aan.
Oud 02-09-2004, 15:09
Snuitermans
Snuitermans is offline
Wtf, sel het gaat volgend jaar uit, zit jij in Groningen bij je ex.
Oud 02-09-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Snuitje goes .. schreef op 02-09-2004 @ 16:09 :
en dat is niet leuk
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 15:15
filia dei
filia dei is offline
ik zou als ik jouw was gewoon naar Leiden gaan. Dat was je immers al van plan.

Ik zelf zou wel voor me zelf kiezen. Als ik in maastricht of londen ofzo wordt aangenomen. Zou ik daar écht wel heen gaan. Ook al is dat 200 km hier vandaan. En me vriendje kiest ook gewoon voor zichzelf. En als we niet genoeg van elkaar houden voor een lange afstands relatie dan zijn we toch niet voor elkaar gemaakt. Bovendien weet je niet hoe 't gaat. Die school heeft misschien een langere toekomst dan je vriendje....
Oud 02-09-2004, 15:19
Verwijderd
Je moet naar de stad gaan waar jíj naar toe wil. Niet naar een stad gaan omdat dat toevallig praktisch is met je vriend, daar krijg je spijt van nml. Wanneer jij in Leiden woont, en je vriend in Groningen, kunnen jullie elkaar toch best nog zien? Als dat niet werkt, dan is het wel erg makkelijk gedaan.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 15:21
Verwijderd
Ga lekker naar Leiden!
Dat je vriend zegt dat jullie relatie 'gedoemd is te mislukken' als je naar Leiden gaat, geeft mij het idee dat hij er blijkbaar niet zoveel waarde aan hecht.
Je krijgt een OV dus je kunt lekker gratis naar hem toe reizen!

En idd, stel nou dat het uitgaat dan zit je daar, met je ex in een stad waar je eigenlijk al helemaal niet heen wilde.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:10
Verwijderd
ik had de keuze tussen alkmaar, amsterdam en Leiden. ik ben naar Leiden gegaan, hoewel dat het verst weg is voor mij. en ook ik heb een vriend. maar het gaat om jouzelf. je bent jong, jij moet het naar je zin krijgen, en je vriend zie je heus wel. jij moet genieten hoor! en als jij altijd al naar Leiden hebt gewild, dan mag niets jou tegenhoudn.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:11
miro
miro is offline
Je moet studeren waar het je het leukste en het beste lijkt. Het gaat hier wel om je toekomst en je moet je niet tegen laten houden door liefde, hoe moeilijk dat ook mag zijn. Dat je relatie gedoemd is te mislukken is natuurlijk onzin. Het is maar hoeveel waarde je beide aan je relatie hecht. Je ov kaart maakt het juist alleen maar makkelijker
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:13
Verwijderd
ik zou zelf kiezen voor leiden omdat je dat zelf altijd gewild hebt, want t is niet zeker dat jullie jaren bij elkaar blijven en dan zit je opgezadelt in een stad wat je misschien niet eens leuk vind..

en groningen-leiden is vast wel te overbruggen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:14
Gothic
Gothic is offline
niet doen, je eigen leven leiden, je bent nog jong...
Oud 02-09-2004, 16:18
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Orienteer je het komende jaar gewoon op beide steden. Als je je alleen op Leiden hebt georienteerd, weet je niet waar je voor kiest als je toch naar Groningen gaat. Bovendien moet je bedenken dat er altijd een kansje inzit dat het uitgaat, en dan zit je wel voor jaren aan Groningen vast.

Maar stel nou dat Groningen je ook een leuke stad lijkt (net zo leuk als Leiden), dan kan het feit dat je vriend daar woont de doorslag geven, en daar is niets mis mee.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Dawn15 schreef op 02-09-2004 @ 15:31 :
*knip*

Maarja, ik denk dus dat ik naar Groningen ga, ben alleen nieuwsgierig wat jullie zouden doen...
Ik zou het niet doen... Ben van mening dat je voor je vriendje niet alles wat jijzelf leuk vind hoeft op te geven..
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 18:02
Konijn
Konijn is offline
Ik zou zeker weten naar Leiden gaan.
Nou weet ik ook zeker dat mijn vriend geen opmerking zou maken dat onze relatie dan zou mislukken .
Beetje raar van hem, hij dwingt je in een onmogelijke positie dan..
Doe gewoon lekker wat je zelf wil, als je relatie al niet tegen wat afstand bestand is..
Oud 02-09-2004, 18:07
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-09-2004 @ 17:14 :
niet doen, je eigen leven leiden, je bent nog jong...
idd
Je moet doen wat jíj wilt en waar jij 100% achter staat. Ik heb dat bij mn beste vrienden gehad. Zij gingen alle drie naar Groningen en ik naar Enschede, maar dat is wat ik wilde en dat heb ik gedaan. Het resultaat is dat we elkaar minden zien, maar de vriendschap is er zeker neit op achteruit gegaan
Oud 02-09-2004, 18:20
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Mijn vriend gaat vanaf oktober 10 maand in Duitsland studeren, en hij houdt veel van me ,en ik gun het hem.

Je moet gaan studerne waar je dat wil, want idd; als je spijt krijgt...

Trouwens; ik kan het mis hebben, maar als je op voorhand al zegt dat de relatie tot mislukken gedoemd is...
Een sterke relatie/liefde kan veel aan hoor
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 18:35
Bravo
Bravo is offline
Ik snap heel goed dat je dicht bij je vriendje wilt zijn (ik denk dat ik daar zelf ook wel rekening mee zou houden) Maar... aan de andere kant moet je ook realistisch zijn: hoe groot is de kans dat jullie ´voor altijd´ samen zijn? Je bent nog zo jong, er gaan nog zoveel dingen in je leven gebeuren, je moet je dus niet naar Groningen laten ´lokken´ vanwege hem.

Alleen wanneer het jou ook heel erg leuk lijkt, moet je het doen. Maar niet vanwege hem. (ik ben het dus eigenlijk eens met *sunrise1986*) Draai de vraag ook eens om: zou hij bereid zijn om voor jou in Leiden te gaan studeren of moet het van jouw kant komen?
Oud 02-09-2004, 20:34
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wat je studie betreft: je moet gewoon doen wat je het leukst vindt, anders ga je met tegenzin naar colleges en zo. Dan zou ik gewoon Leiden kiezen.
Daarbij komt het nog eens dat jullie het al een half jaar en 160 kilometer afstand met elkaar uithouden, waarom zou studeren in Leiden dan een probleem zijn?
Trouwens, wie zegt dat jullie bij elkaar blijven?
Oud 02-09-2004, 20:40
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 02-09-2004 @ 21:34 :
Trouwens, wie zegt dat jullie bij elkaar blijven?
Ik!

Bedankt voor jullie adviezen.. Ik zie dat heel veel mensen naar Leiden gaan. Ik heb me nadat ik met mijn vriend kreeg wat meer geinteresseerd in Groningen en het valt idd best mee, gezellig enzo. Ook heb ik al een studentenvereniging gezien die me bevalt. Maarja, toch een beetje twijfels. Maar ik wil mijn vriend echt niet kwijt, dus ik denk dat het toch verstandiger is om naar Groningen te gaan. Als het alsnog fout gaat zal ik me waarschijnlijk niet vervelen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 20:46
spemmey
spemmey is offline
Ik zou gewoon voor Groningen kiezen hoor. Beide steden zijn superleuke studentensteden dus spijt zal je in geen geval krijgen; het is maar net waar je je vrienden maakt en waar je eventueel bij een vereniging zit. En als Groningen dan nu wat mkkelijker uitkomt, waarom niet dan? Hoe dan ook wordt je studententijd gewoon tof, of je nou naar Leiden gaat of naar Groningen. In beide steden bouw je een nieuw leven op en mocht het met je vriend alsnog misgaan (weetnie hoe serieus het is, ik neem aan redelijk serieus) dan is Groningen groot genoeg en heb je genoeg vrienden gemaakt en je eigen leven opgebouwd om daar verder te gaan. Succes meis!
Oud 02-09-2004, 20:48
groovy
groovy is offline
Ik vind het een beetje flauw dat je vriend zegt, dat dan de relatie gedoemd is om te mislukken. Zo dwingt hij je stiekem toch een beetje om voor Groningen te kiezen, hij manipuleert je in ieder geval wel een beetje. En hoezo zou de relatie dan slechter gaan? Jullie hebben nu beiden OV, en gaan beiden op kamers, dus dan kunnen jullie op elk moment van de dag naar elkaar toe reizen en bij elkaar blijven slapen.

Ik zou voor Leiden kiezen, het gaat heus nog wel een keer uit tussen jullie, en dan blijf je je toch afvragen, 'wat als'..

Maarja, het blijft jouw keuze!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 20:48
Luna
Luna is offline
Citaat:
Snuitje goes .. schreef op 02-09-2004 @ 16:09 :
precies.
Oud 02-09-2004, 22:06
Verwijderd
Ik zou naar Eindhoven gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 23:24
Verwijderd
(Waarom zou jij wel naar Groningen moeten? Laat hem lekker naar Leiden komen. Als hij dat niet wil, moet hij niet van jou verwachten dat jij achter hem aan huppelt. )
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 23:54
Chimera
Chimera is offline
Waarom vraag je het in hemelsnaam als je toch je keuze al gemaakt heeft? Een meerderheid raad je geheel terecht aan naar Leiden te gaan, en toch ga je naar Groningen? Vraag het dan niet
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 10:06
Skyrise
Skyrise is offline
je bent 17,

en je wil je keuze voor de toekomst af laten hangen van waar je vriendje woont

lekker verstandig *NOT*
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 10:51
Nuck
Nuck is offline
Groningen is natuurlijk een superleuke studentenstad, maar als jij graag naar Leiden wilt, moet je dat gewoon doen. Beetje naïef om je vriend achterna te hobbelen...
Oud 03-09-2004, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 03-09-2004 @ 00:54 :
Waarom vraag je het in hemelsnaam als je toch je keuze al gemaakt heeft? Een meerderheid raad je geheel terecht aan naar Leiden te gaan, en toch ga je naar Groningen? Vraag het dan niet
Tegen jou moet het gezegd worden... ehm... je ziet het zelf wel, waarschijnlijk...
( )
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 11:31
coecie
coecie is offline
Citaat:
Dawn15 schreef op 02-09-2004 @ 21:40 :
Ik!

Bedankt voor jullie adviezen.. Ik zie dat heel veel mensen naar Leiden gaan. Ik heb me nadat ik met mijn vriend kreeg wat meer geinteresseerd in Groningen en het valt idd best mee, gezellig enzo. Ook heb ik al een studentenvereniging gezien die me bevalt. Maarja, toch een beetje twijfels. Maar ik wil mijn vriend echt niet kwijt, dus ik denk dat het toch verstandiger is om naar Groningen te gaan. Als het alsnog fout gaat zal ik me waarschijnlijk niet vervelen.
groningen is echt ver afgezonderd van de rest van nederland... als studentenstad is het misschien wel superleuk, maar je zit wel vast aan de stad. leiden daarentegen ligt helemaal centraal in de randstad. je kan overal heen waar je heen wil. en daarbij is het OOK een leuke studentenstad. en eigenlijk jouw eerste keuze

hobbel niet achter je vriend aan, echt niet je krijgt er spijt van. je bent pas 17 en je weet niets zeker in je leven, en al helemaal niets zeker over hoe de relaties in je leven zullen verlopen. Als jij en je vriend werkelijk een goede relatie hebben die 'meant to be' is dan maakt het geen flikker uit of je heel ver weg van elkaar vandaan woont. en als het wel uitmaakt kun je niet verwachten dat je relatie uberhaupt een lang leven zal zijn beschoren.

stem je keuzes af op JOUW leven dat je voor je hebt liggen...

en ook nog dit: Groningen is niet supergroot. als je er woont en het gaat uit en je studeert er allebei, geloof me, je komt elkaar elke week minstens een keer tegen en zit dus ook met je neus er boven op als hij 'verder gaat met zijn leven' of hij bij jou natuurlijk.

ik heb mijn vriendje ooit geadviseerd over waar hij moest studeren en ik had de keuze tussen een stad dicht bij mij of een aan de andere kant van nederland. de opleiding aan de andere kant van nederland alleen, was echt echt zijn ding, dus heb ik hem geadviseerd daarheen te gaan. hij woont nu 3 uur treinen van mij vandaan maar het gaat al die tijd lang gewoon hartstikke goed.
Ik denk dat een grote afstand juist wel een gezonde verhouding creeert in een relatie, je ziet elkaar minder vaak dus er blijft veel meer om steeds maar weer aan elkaar te ontdekken en het is spannend en je bent altijd blij als je elkaar ziet. je krijgt niet zo snel 'genoeg van elkaar' want hoeveel je ook van iemand houdt, téveel elkaar zien is ook niet gezond. al is het alleen omdat je dan geen tijd meer hebt voor je vrienden.

jaaaa.... je vrienden en vriendinnen, hoe staat het daarmee? waar studeren zij volgend jaar? heb je niet iemand met wie je eigenlijk ook heel graag in dezelfde stad zou willen wonen? dat gestaar naar vriendjes altijd...
Oud 03-09-2004, 11:36
Verwijderd
Groningen is gewoon een hartstikke toffe studentenstad, maar als je er alleen heengaat omdat je vriendje daar zit ben je gewoon dom.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 12:25
Dzjes
Dzjes is offline
Als ik jou was zou ik toch naar Leiden gaan hoor ,je kan in het weekend toch nog altijd de trein nemen?
Volg gewoon wat je echt het liefste wilt, zonder even aan je vriend te denken.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 13:05
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Hey.. Ik ga volgend jaar studeren, maar nou ben ik ontzettend aan het twijfelen waar ik dat wil gaan doen. Ik wilde vroeger altijd naar Leiden, en ik dacht altijd dat ik daar ook naartoe zou gaan. Nou heb ik sinds een half jaar een vriend, die 160 km ver van mij vandaan woont en zelf in Groningen studeert waar hij volgend jaar op kamers gaat. Groningen was voor mij nooit een optie geweest (leek me saai) maar het is logisch dat ik dichter bij mijn vriend wil zijn en dus daar naartoe ga om te studeren. Toch ben ik een beetje onzeker omdat dus niet kan kiezen tussen Groningen of Leiden. Mijn vriend zegt dat ik hem er niet bij moet betrekken, maar dat als ik in Leiden ga wonen (nog verder bij hem vandaan) onze relatie waarschijnlijk gedoemd is om te mislukken (ik citeer ). Ik heb hem daarom ook 'soort van beloofd' dat ik naar Groningen ga, maar ben bang dat ik wellicht later ooit spijt krijg, dat ik me afvraag hoe Leiden geweest zou zijn.

wat ik zou doen toen ik moest kiezen waar ik ging studeren zou groningen zijn..maar uit ervaring weet ik dat je dat beter niet kan doen...ga gewoon waar je het liefst wil zijn, los van hem en dat is leiden.

je hebt ov, dus je kan elkaar echt nog wel zien...
Oud 03-09-2004, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Dawn15 schreef op 02-09-2004 @ 21:40 :
Ik!

geëmancipeerd hoor
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 13:37
Daboman
Daboman is offline
Citaat:

Absoluut niet je beslissing laten leiden door iemand anders. Stel dat hij het uitmaakt? Dan zit je wel mooi in Groningen en niet in Leiden. Als je ook andere overwegingen hebt om naar groningen, tja, dan moet je zelf beslissen, maar ik vind dat je absoluut niet om 1 persoon naar groningen moet gaan, want als het eenmaal uitgaat zit je wel mooi vast in groningen. En daar ga je spijt van krijgen en al helemaal als Groningen een saaie stad voor jou blijkt te zijn. Een verre kennis heeft zich daar wel door laten leiden en toen bleek dat z'n vriendin hem gewoon had gebruikt?! En toen moest hij gewoon een studie doen in een stad die hij helemaal niet leuk vond!

En verder wil ik even zeggen dat de afstand niet dodelijk hoeft te zijn voor een relatie Kijk maar naar die persoon die een vriend 250 km verderop heeft wonen. Ergens anders op dit forum kwam ik zelfs het getal 1500 tegen! Het kan misschien ook juist wel versterkend werken. Door de afstand kun je misschien wel minder bij elkaar zijn, maar dat maakt volgens mij wel dat je meer uitkijkt naar de momenten dat het wel kan. En zo hebben die momenten veel meer waarde. Het is vooral wat je er zelf van maakt
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:49
groovy
groovy is offline
ja, als we daarover bezig zijn, een vriendin van mij heeft al 3 jaar dezelfde vriend, deze woont in Italië..En dat gaat echt supergoed tussen die 2, dus 2 mensen in hetzelfde kikkerlandje, gaat dan helemaal goed

Doe echt wat jij wilt, als de relatie dan alsnog minder mocht gaan, is het volgens mij niet jouw 'schuld' omdat je een grotere afstand hebt, maar zijn schuld, omdat hij dan niet genoeg energie in jullie relatie stopt.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 17:13
Verwijderd
Toch uiteindelijk kiezen waar jezelf het liefst heen wil, en dan pas kijken hoe het met je vriendje zit. Ik zou dus als ik jou was echt naar Leiden gaan!!! Mss is het allang je vriendje niet meer... en dan zit je daar alleen in Groningen voor hem... Niet echt handig.

Zelf heb ik er voor gekozen om in Nijmegen te gaan "studeren", terwijl ik hier een vriendje had (aan de andere kant van Nederland). Ik heb hier lang over moeten nadenken, omdat ik hem toch wel achter liet... Toch heb ik daarvoor gekozen, en ik denk als ik dat niet gedaan had, ik daar altijd spijt van gehad zou hebben (hoe zou het geweest zijn om daar te wonen etc.). Ben dus blij dat ik heel "asociaal" voor mezelf gekozen heb.

En dat vriendje ... die heb ik nog steeds, na nu een jaar daar op kamers gewoond te hebben (en weg van hem), gaat alles nog steeds super goed... Dus als het echte liefde is, dan blijft het toch wel wat... En denkt hij dat dat gaat mislukken, dan is je vriendje toch niet de "ware"" kots kots...

Daarnaast waar wonen je ouders? Wat bedenk wel dat Groningen erg ver weg is van alles...

Nee ik zou echt naar Leiden gaan... Maar je hebt toch nog wel even de tijd om hier over na te denken??
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 19:56
Verwijderd
Citaat:
...Groningen was voor mij nooit een optie geweest (leek me saai)...
Ik vind ook dat je je vriend niet moet betrekken bij je beslissing, maar ik wil je wel zeggen dat Groningen geen saaie stad is, het zit daar vol met studenten en als je een beetje sociaal ingesteld bent is het daar volgens mij (!) toch wel minstens net zo leuk als in Leiden. In Leiden ben ik ook een paar keer geweest, maar daar vond ik het maar saai, maar dat is natuurlijk mijn mening en daar hoef je niet per se naar te luisteren.
Je moet dus niet alleen kijken naar je Groningen in de zin van 'mijn vriend zit daar', maar ook als leuke stad. Als je vriend het uitmaakt zijn daar zeker nog genoeg andere leuke mensen, dus dan zit je heus niet alleen met je huidige vriend opgescheept.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 23:08
Jordi
Jordi is offline
Ik snap alle mensen die roepen dat ze vast zit in Groningen als je relatie uit gaat niet zo. Net alsof het zo'n ramp is om in Groningen te studeren. Ik spreek niet echt uit ervaring ofzo, maar volgens mij is Groningen een hartstikke leuke studentenstad en als ze daar gaat studeren, zal ze het daar ongetwijfeld hartstikke leuk hebben. En als dat niet zo is, vraag ik me ten zeerste af of het dan in Leiden wel zo fantastisch was geweest.

Ik vind dat je vooral moet nadenken over je eigen toekomst. Dat betekent dus dat je m.i. eerst een studie moet kiezen die je wilt doen en daarna pas moet gaan kijken waar je dat kunt studeren. Als je dat in zowel Groningen als Leiden kunt, kun je verder gaan kiezen tussen die twee plaatsen.

Ik heb ook een beetje het idee dat je je niet echt heel erg verdiept hebt in deze verschillende steden, maar dat kan ik natuurlijk fout hebben. Maar als je dat inderdaad nog niet hebt gedaan, zou ik daar toch maar eens mee beginnen. Als je kiest voor Leiden, dan lijkt het mij dat een serieuze relatie dat best moet kunnen overleven. Als je kiest voor Groningen, moet je denk ik wel uitkijken dat je je niet teveel aan je vriendje vasthoudt. Je moet daar gewoon apart van hem allemaal vrienden enzo gaan maken en een leventje opbouwen.

Maar goed, volgens mij heb je nog een jaar om er over na te denken of niet?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Hey..
Hoi.

Citaat:
Ik ga volgend jaar studeren, maar nou ben ik ontzettend aan het twijfelen waar ik dat wil gaan doen. Ik wilde vroeger altijd naar Leiden, en ik dacht altijd dat ik daar ook naartoe zou gaan. Nou heb ik sinds een half jaar een vriend, die 160 km ver van mij vandaan woont en zelf in Groningen studeert waar hij volgend jaar op kamers gaat. Groningen was voor mij nooit een optie geweest (leek me saai) maar het is logisch dat ik dichter bij mijn vriend wil zijn en dus daar naartoe ga om te studeren.
Als je pas VOLGEND jaar gaat, in godsnaam.., kan je toch zelfs wel bedenken dat als het binnen nu en.. nou.. wil niet rot wezen maar.. 8 maanden uitgaat, jij dus naar Groningen gaat, waar je tijdens de colleges, ertussendoor, erna, ervoor, tijdens uitgaan, in de stad.. waar dan ook.. vast wel je ex tegen komt. En ik wil wedden dat jij je dan voor je hoofd slaat dat jij naar Groningen bent gegaan.

Citaat:
Toch ben ik een beetje onzeker omdat dus niet kan kiezen tussen Groningen of Leiden. Mijn vriend zegt dat ik hem er niet bij moet betrekken, maar dat als ik in Leiden ga wonen (nog verder bij hem vandaan) onze relatie waarschijnlijk gedoemd is om te mislukken (ik citeer ). Ik heb hem daarom ook 'soort van beloofd' dat ik naar Groningen ga, maar ben bang dat ik wellicht later ooit spijt krijg, dat ik me afvraag hoe Leiden geweest zou zijn.

Ten tweede.. vind je niet dat hij je een klein beetje chanteerd? Hij zegt indirect: kom naar Groningen, want anders mislukt onze relatie omdat 160 km te ver is om af te leggen ook al krijg ik een OV-kaart.

Dus.. Ga for your own sake.. naar Leiden..

Je hebt elk weekend om hem gratis te bezoeken, en hij kan dat ook. Hij zou gewoon je keuze moeten respecteren dat jij naar Leiden wil om te gaan studeren. Kom op.. Wie is hij om te zeggen van: tsja.. voor mij hoef je t niet te doen.. maar onze relatie mislukt er wel door..

Just.. think before you act..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 08:58
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2004 @ 12:36 :
Groningen is gewoon een hartstikke toffe studentenstad, maar als je er alleen heengaat omdat je vriendje daar zit ben je gewoon dom.
Juist.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 10:10
little nemo
little nemo is offline
@ TS: waarom komt hij eigenlijk niet gewoon achter jou aan??

@ TS2: nah nu ongeveer iedereen hier zegt dat je naar leiden moet gaan, beinvloed dat je keuze??

...ow btw, toen k nog iets had met mn ex was voor haar ook de keuze: in nijmegen blijven & in de stad wonen waar ik woon of naar utrecht gaan. ze wou eerst in nijmegen blijven maar ik adviseerde dat ze beter naar utrecht kon gaan, wat dus gebeurde (uhm...niet alleen door wat ik zei natuurlijk maar wel mede daardoor). en dat was maar beter ook want nu is t uit en anders zat ze hier ipv daar
Oud 04-09-2004, 11:02
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 04-09-2004 @ 11:10 :
(...)

en dat was maar beter ook want nu is t uit en anders zat ze hier ipv daar
...en wij kunnen beamen dat je het niemand toewenst om in Nijmegen te studeren.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 11:05
Verwijderd
Ik heb nooit mn studie keuze af laten hangen van waar mn vriend woont. Het gaat toch om mn toekomst en als jij heel graag naar Leiden wil, moet je gewoon naar Leiden gaan.

Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar bij ons in huis is opleiding voor onszelf heel belangrijk en ik moet echt iets van mn ouders doen wat ik zelf wil en niet af laten hangen van waar mn vriendinnen en mn vriend zitten
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 11:07
Verwijderd
Misschien is bij haar in huis opleiding wel niet zo belangrijk en heeft ze vooral geleerd burgerlijk te zijn en snel te settelen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-09-2004 @ 12:07 :
Misschien is bij haar in huis opleiding wel niet zo belangrijk en heeft ze vooral geleerd burgerlijk te zijn en snel te settelen.
dat kan inderdaad, maar ik krijg het idee dat ze haar keuze toch wel gemaakt heeft en het haar eigenlijk alleen tegenvalt dat we niet zeggen dat ze als een kip zonder kop naar Groningen moet verkassen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten