Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je moet doen wat jíj wilt en waar jij 100% achter staat. Ik heb dat bij mn beste vrienden gehad. Zij gingen alle drie naar Groningen en ik naar Enschede, maar dat is wat ik wilde en dat heb ik gedaan. Het resultaat is dat we elkaar minden zien, maar de vriendschap is er zeker neit op achteruit gegaan ![]()
||
Citaat:
![]() Bedankt voor jullie adviezen.. Ik zie dat heel veel mensen naar Leiden gaan. Ik heb me nadat ik met mijn vriend kreeg wat meer geinteresseerd in Groningen en het valt idd best mee, gezellig enzo. Ook heb ik al een studentenvereniging gezien die me bevalt. Maarja, toch een beetje twijfels. Maar ik wil mijn vriend echt niet kwijt, dus ik denk dat het toch verstandiger is om naar Groningen te gaan. Als het alsnog fout gaat zal ik me waarschijnlijk niet vervelen. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
( ![]() |
![]() |
||
Citaat:
hobbel niet achter je vriend aan, echt niet je krijgt er spijt van. je bent pas 17 en je weet niets zeker in je leven, en al helemaal niets zeker over hoe de relaties in je leven zullen verlopen. Als jij en je vriend werkelijk een goede relatie hebben die 'meant to be' is dan maakt het geen flikker uit of je heel ver weg van elkaar vandaan woont. en als het wel uitmaakt kun je niet verwachten dat je relatie uberhaupt een lang leven zal zijn beschoren. stem je keuzes af op JOUW leven dat je voor je hebt liggen... en ook nog dit: Groningen is niet supergroot. als je er woont en het gaat uit en je studeert er allebei, geloof me, je komt elkaar elke week minstens een keer tegen en zit dus ook met je neus er boven op als hij 'verder gaat met zijn leven' of hij bij jou natuurlijk. ik heb mijn vriendje ooit geadviseerd over waar hij moest studeren en ik had de keuze tussen een stad dicht bij mij of een aan de andere kant van nederland. de opleiding aan de andere kant van nederland alleen, was echt echt zijn ding, dus heb ik hem geadviseerd daarheen te gaan. hij woont nu 3 uur treinen van mij vandaan maar het gaat al die tijd lang gewoon hartstikke goed. Ik denk dat een grote afstand juist wel een gezonde verhouding creeert in een relatie, je ziet elkaar minder vaak dus er blijft veel meer om steeds maar weer aan elkaar te ontdekken en het is spannend en je bent altijd blij als je elkaar ziet. je krijgt niet zo snel 'genoeg van elkaar' want hoeveel je ook van iemand houdt, téveel elkaar zien is ook niet gezond. al is het alleen omdat je dan geen tijd meer hebt voor je vrienden. jaaaa.... je vrienden en vriendinnen, hoe staat het daarmee? waar studeren zij volgend jaar? heb je niet iemand met wie je eigenlijk ook heel graag in dezelfde stad zou willen wonen? dat gestaar naar vriendjes altijd...
||
Citaat:
je hebt ov, dus je kan elkaar echt nog wel zien...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() En verder wil ik even zeggen dat de afstand niet dodelijk hoeft te zijn voor een relatie ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet dus niet alleen kijken naar je Groningen in de zin van 'mijn vriend zit daar', maar ook als leuke stad. Als je vriend het uitmaakt zijn daar zeker nog genoeg andere leuke mensen, dus dan zit je heus niet alleen met je huidige vriend opgescheept. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
@ TS: waarom komt hij eigenlijk niet gewoon achter jou aan??
@ TS2: nah nu ongeveer iedereen hier zegt dat je naar leiden moet gaan, beinvloed dat je keuze?? ...ow btw, toen k nog iets had met mn ex was voor haar ook de keuze: in nijmegen blijven & in de stad wonen waar ik woon of naar utrecht gaan. ze wou eerst in nijmegen blijven maar ik adviseerde dat ze beter naar utrecht kon gaan, wat dus gebeurde (uhm...niet alleen door wat ik zei natuurlijk maar wel mede daardoor). en dat was maar beter ook want nu is t uit en anders zat ze hier ipv daar
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb nooit mn studie keuze af laten hangen van waar mn vriend woont. Het gaat toch om mn toekomst en als jij heel graag naar Leiden wil, moet je gewoon naar Leiden gaan.
Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar bij ons in huis is opleiding voor onszelf heel belangrijk en ik moet echt iets van mn ouders doen wat ik zelf wil en niet af laten hangen van waar mn vriendinnen en mn vriend zitten |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |