Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(jadie, uw bijbel en koran expert aan forum ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat die boeken zijn geschreven omdat de schrijvers aan anderen wilden nalaten wat ze geloofden, waar ze in hun leven van overtuigd waren geraakt. Blijkbaar wilden ze anderen die blijkbaar tot tevredenheid stemmende overtuiging niet onthouden
![]()
||
![]() |
Citaat:
Dat laatste wat Gatra zegt: "Op tig keer anders kan interpeteren" is niet echt duidelijk voor veel mensen. Of ze staan er niet bij stil. Een paar honderd geloven denken allemaal dat er slechts 1 ware god bestaat. Ergens moeten er honderden geloven dus fout zitten. "Maar wij niet" |
![]() |
||
Citaat:
Het is onlogisch als je gelooft dat religies, profeten en dergelijke er zijn om iedereen naar God en het Paradijs te leiden. Als je minder naïef denkt is het geheel vanzelfsprekend dat religies vastliggen in boeken.
||
Citaat:
(nee,..... dat staat er niet,.... zo staat het er in...... ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij zat er best een tijdje tussen de openbaring en het opschrijven ervan. wawl schreef: Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-01-2003 om 21:51. |
![]() |
|||
Citaat:
Ik bedoelde dan ook tijdens het opschrijven ![]() Citaat:
Daar dacht ik dan ook aan. Want ik kan me best voorstellen dat wanneer iemand iets niet citeert, maar wanneer je later iets naverteld van wat diegene heeft gezegd, niet de juiste weergave zou zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
En je kwam op school en de leraar zei, 'we gaan vandaag jullie creativiteit stimuleren, jullie gaan dit boek lezen'. Stel je voor. Dan zou ik zeggen 'bekijk het maar'.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eindexamens 2013 |
[ALG] Klaar met je examen? Schrijf mee aan een boek! MaaikeSinds1883 | 0 | 04-06-2013 10:28 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Literatuur]Structuur van een boek blubblubblub | 3 | 05-01-2006 20:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Verhalen & Gedichten |
schriif een boek lawallan | 19 | 28-06-2004 10:29 | |
Verhalen & Gedichten |
Boek: Islamitisch meisje doet het met Leraar Silvia19 | 25 | 01-05-2004 16:06 | |
Verhalen & Gedichten |
seks in een boek voor 10-13 jarigen? Teetee | 38 | 27-02-2004 19:04 |