Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2003, 22:08
Snippie
Snippie is offline
Ik vraag me iets af er knaagt iets aan mij. Ik kan mij bijna niets van vroeger herinneren, hetgene wat ik herinner is negatief en toch heb ik het idee dat er meer moet zijn. Waarom krijg ik zo´n naar gevoel tegenover mijn vader? Ik heb eens gehoord dat een persoon je terug in de tijd kan brengen door je te laten slapen. Ik twijfel of ik dit ook wil want het knaagt aan mij. Een puzzelstukje van mezelf heb ik verdrongen...?
Oud 11-01-2003, 22:10
Verwijderd
Je mist dus een deel van je eigen geschiedenis?
Je kunt je inderdaad dingen weer herinneren die je onbewust nog weet door je te laten hypnotiseren.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 22:13
Snippie
Snippie is offline
Weet jij waar ik dat zou kunnen doen?
Oud 11-01-2003, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Snippie schreef:
Bij een hypnotiseur uiteraard ..

Nee sorry, weet ik niet. Gouden gids?

[edit]

misschien heb je hier iets aan?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 10:15
Verwijderd
Bedenk wel dat er ook onderzoek is geweest waaruit is gebleken dat de 'terug gekomen' herinneringen vaak niet klopten of niet waar waren..

Het kan echter ook heel goed zijn dat er wel verdrongen herinneringen zijn, beetje moeilijk te bepalen en te zeggen.

Ik zou sowieso met iemand (huisarts bijvoorbeeld) gaan praten, en die om advies vragen en eventueel advies voor mensen die je dus inderdaad onder hypnose kunnen brengen.. Laat je goed informeren!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 15:26
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Citaat:
Er zijn ook en aantal psychotherapeuten die aan hypnotherapie doen. Voor een betrouwbaar adres kun je het beste even naar je huisarts gaan.
Oud 12-01-2003, 18:04
Verwijderd
Regressietherapie. Moet je wel in geloven. (Doe ik in ieder geval wel.)

Ik heb het zelf nog nooit gehad of zo, maar je kunt het heel makkelijk vinden. Gewoon ff op internet zoeken, of in de gouden gids
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 18:17
Snippie
Snippie is offline
Hoi Perseus,

De internet site die je opgaf had ik idd wel wat aan, tenminste 1 site leek me wel aardig maar dat is in delft, ik woon in dronten.
In ieder geval bedankt!! kijk nog wel verder op internet. ik weet in ieder geval al waarvoor je een hypnose kunt gebruiken.

Groetjes karina,

Hoi dusjcrib,

Ik vind het ook moeilijk want welke risico´s zijn er aan verbonden. ik laat me zeker goed informeren en hoop niet dat je herinnering verdraaid is want dat is niet best, ben ik meerdere puzzelstukjes van mezelf kwijt.

Groetjes karina,

Hoi wondersbestaan,

Tja ik denk ook dat het handig is om naar de huisarts te gaan, maar zouden ze dat niet raar vinden? En hoe leg ik het uit???

Groetjes karina,

Hoi Myself,

Klinkt misschien stom hoor maar ik heb nooit van een regressietherapie gehoord, mag ik vragen wat dat is?

Groetjes karina
Oud 12-01-2003, 18:34
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Snippie schreef:
Klinkt misschien stom hoor maar ik heb nooit van een regressietherapie gehoord, mag ik vragen wat dat is?

Groetjes karina
Hallo, Karina,
Onder regressie verstaat men in de psychoanalyse en de psychopathologie het verschijnsel dat iemand een terugval naar een eerdere ontwikkelingsfase heeft. Regressie is daarbij net als bijvoorbeeld verdringing een afweermechanisme. Even een voorbeeld: als een kind bijvoorbeeld moeite heeft met het accepteren van een nieuw broertje of zusje kan zo'n kind zich plotseling weer gaan gedragen alsof het zich nog steeds in een eerdere ontwikkelingsfase bevindt, bijvoorbeeld door weer te gaan bedplassen of weer met duimzuigen te beginnen. Ik vermoed dan ook dat een regressietherapie er op gericht is om zo als het ware weer een vorige ontwikkelingsfase te kunnen beleven. Kijk voor nadere informatie maar eens op http://www.regressietherapie.nl/

Laatst gewijzigd op 12-01-2003 om 18:41.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 08:29
wondersbestaan
[QUOTE] Snippie schreef: Hoi wondersbestaan,

Citaat:
Tja ik denk ook dat het handig is om naar de huisarts te gaan, maar zouden ze dat niet raar vinden? En hoe leg ik het uit???
Als je een goede huisarts hebt, kijkt hij daar helemaal niet raar van op en gaat hij er serieus mee om. Ik weet niet of jij goed met je huisarts op kan schieten, maar als dat wel zo is, zou ik het zeker vragen (maar ik snap wel dat dat moeilijk is).

En wat betreft dat uitlegggen...Ik zou hem gewoon hetzelfde vertellen als dat je hier geplaatst hebt. Voor ons is het iig wel duidelijk en als de huisarts nog meer gegevens nodig heeft, dan vraagt hij dat wel denk ik. Succes!!
Oud 13-01-2003, 15:07
Sannetje
Sannetje is offline
realiseer je wel dat je het niet voor niks vergeten bent, als er iets gebeurd is. Misschien kun je het nog helemaal niet aan om nu te weten wat er precies is.
Je zou ook kunnen wachten tot het vanzelf komt en tot die tijd accepteren dat je het niet weet.

(En als je dit niet wilt: zorg dan in elk geval dat je een professioneel therapeut hebt die de grenzen van je onderbewuste niet overschreidt)
Oud 19-01-2003, 19:57
Snippie
Snippie is offline
Weet je wat zo vaag is? Aan de ene kant wil ik het wel en aan de andere kant heb ik zo´n idee, griezelig en wat zijn de gevolgen? Ik heb er nog verder niet over gesproken omdat ik nog niet weet wat ik ga doen
Oud 19-01-2003, 20:20
wondersbestaan
Citaat:
Snippie schreef:
Ik heb er nog verder niet over gesproken omdat ik nog niet weet wat ik ga doen
Het belangrijkste is dat je er goed over na denkt en dat je de tijd neemt die je nodig hebt. Ga pas iets ondernemen als je er voor je eigen gevoel aan toe bent. Als je er eerder mee begint, sta je er nog niet voor open of kun je het misschien nog niet aan en gaat het alsnog mis. Dus denk vooral even aan jezelf en neem rustig de tijd!!
Oud 24-01-2003, 18:33
Snippie
Snippie is offline
Citaat:
wondersbestaan schreef:
Het belangrijkste is dat je er goed over na denkt en dat je de tijd neemt die je nodig hebt. Ga pas iets ondernemen als je er voor je eigen gevoel aan toe bent. Als je er eerder mee begint, sta je er nog niet voor open of kun je het misschien nog niet aan en gaat het alsnog mis. Dus denk vooral even aan jezelf en neem rustig de tijd!!
Ja dat is zo, maar het probleem is misschien dat ik er te veel over na denk en dat is ook weer niet goed denk ik. Ik weet niet...misschien zeur ik wel.
Reageren

Regels voor berichten