Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2003, 13:21
dewdrop
dewdrop is offline
Ik zat geschrokken te kijken naar Barend en Van Dorp, waar wouter bos onder vuur genomen werd over het paarse kabinet!
Wat Barend wilde weten was of er oud ministers terug zouden komen die ook in Paars hadden gezeten?? Uiteraard wilde Bos daar geen antwoord op geven en gaf toch zeker duidelijke argumenten!!

Het gaat mij erom, over de vraagstelling van deze 2 heren, Het kwam er gewoon op neer dat als je in paars hebt gezeten, fout bent?? Hoezo, iedereen zit nu te zeuren over wat voor puinhopen paars ervan gemaakt heeft!!! Terwijl er naar mijn mening 2 jaar geleden (toen ik me ook al met politiek bezighield) ik weinig kritiek hoorde, dus ik vraag me nu af waar dit over gaat??

Het komt er nu op neer dat als je in paars hebt gezeten je bij wijze van spreken fout in de oorlog bent geweest!! Alsof je moet opgenomen in een TBS kliniek omdat je in Paars hebt gezeten!! Dat als die ministers hun kinderen later vertellen aan hun kleinkinderen dat ze in Paars hebben gezeten, hun opa aanzien als landverrader!! Damnn dat is toch absurt
Oud 22-01-2003, 13:25
Gatara
Gatara is offline
de puinhopen van PIMpelpaars hebben we ook al gezien.....

maar die worden niet zo als "fout" bestempeld als de paarsen.

Ach...

ik vond het best wel te leven onder paars; hoewel het niet mijn favouriet landsbestuur was.

(en imo een mens is pas fout als deze de ander zijn/haar rechten schaadt. Dat zag ik paars niet meteen doen)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 13:30
Escapism
Escapism is offline
ik wordt er wel een btje moe van dat alleen de pvda onder handen wordt genomen als t gaat om paars en niet de vvd (en d66 for that matter)
Oud 22-01-2003, 14:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Escapism schreef:
ik wordt er wel een btje moe van dat alleen de pvda onder handen wordt genomen als t gaat om paars en niet de vvd (en d66 for that matter)
Inderdaad. Het meest hypocriete vind ik nog de opmerking: ja, maar PvdA was de grootste en had de meeste macht.

Kan wel zo zijn, maar tijdens Paars kwamen er tig kritieken van links (SP en GL) dat de PvdA teveel beinvloed werd door de VVD.

Waaruit mijn inziens blijkt dat beide partijen elkaar beinvloed hebben en dus bij deze ook allebei schuldig zijn aan bepaalde zaken en ook allebei furore hebben gemaakt op bepaalde punten (waarvan D66 vaak de boventoon had maar goed, dat wil men nog wel eens vergeten...... )
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 14:10
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Als Paars zon slecht kabinet is geweest, betekent dat dan dat het buitenland gek is?

Laatst gewijzigd op 22-01-2003 om 14:21.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 14:15
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
wat is er dan zo slecht geweest aan paars
Oud 22-01-2003, 14:20
naam onbekend
naam onbekend is offline
Waar liggen de puinhopen van 8 jaar Paars eigenlijk? Oh, ergens achter die enorme berg rotzooi van 3 maanden CDA/VVD/LPF!

Het is inderdaad belachelijk. Toen Paars regeerde hoorde je niemand, maar nu lijkt het ineens alsof ze niets goeds gedaan hebben. Natuurlijk heeft Paars een aantal betreurenswaardige besluiten genomen (ik noem bijvoorbeeld de privatisering van de NS), maar het valt allemaal in het niets bij de puinhoop die het kabinet Balkenende-1 ervan gemaakt heeft ('Kom, we laten weer eens een proefballonnetje op!'). Ik ben dan ook van mening dat met name LPF en CDA eerst de hand in eigen boezem moeten steken, voordat ze beginnen te blaten over puinhopen van Paars!
Oud 22-01-2003, 14:23
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Waar liggen de puinhopen van 8 jaar Paars eigenlijk? Oh, ergens achter die enorme berg rotzooi van 3 maanden CDA/VVD/LPF!

Het is inderdaad belachelijk. Toen Paars regeerde hoorde je niemand, maar nu lijkt het ineens alsof ze niets goeds gedaan hebben. Natuurlijk heeft Paars een aantal betreurenswaardige besluiten genomen (ik noem bijvoorbeeld de privatisering van de NS), maar het valt allemaal in het niets bij de puinhoop die het kabinet Balkenende-1 ervan gemaakt heeft ('Kom, we laten weer eens een proefballonnetje op!'). Ik ben dan ook van mening dat met name LPF en CDA eerst de hand in eigen boezem moeten steken, voordat ze beginnen te blaten over puinhopen van Paars!
Elk kabinet maakt fouten.

Er bestaat geen perfect kabinet.

Van je fouten kun je leren.

Leren doe je door te ervaren.
Oud 22-01-2003, 14:30
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:

Zeer mee eens, paars had ook heus wel zijn goede dingen, hoor!!! Er zijn enkele dingen misgegaan, ja, maar daar kun je ze toch niet gelijk volledig op afrekenen?
Oud 22-01-2003, 14:59
Verwijderd
Ik vind het net als bovenstaande mensen onzin dat alleen de PvdA erop wordt afgerekend, D66 in mindere mate en de VVD amper tot niet. En dat terwijl VVD ook in het vorige rampkabinet heeft gezeten.

ik ben het met Aragnabite eens:
Citaat:
Aragnabite schreef:

En paars was niet door en door slecht hoor.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:10
rene-gn
rene-gn is offline
Ik vind dit zo'n onzin....Tot aan Pim Fortuyn hoorde je niemand een negatief woord over paars zeggen, maar tegenwoordig heeft Paars niets goeds gedaan. Ik blijf het raar vinden. En: als men zo zeurt (lees: het CDA) waarom zaten Hans Hoogervorst en Johan Remkes, en niet te vergeten Benk Korthals dan in Balkenende (1)??? Zij hadden toch ook een paarse achtergrond?

Ik vind dat er best wel mensen uit de paarse kabinetten inmogen, als zij het dualisme maar inzien, en nog belangrijker: er de capaciteiten voor hebben!

René
Oud 22-01-2003, 15:39
Tox
Tox is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Ik ben dan ook van mening dat met name LPF en CDA eerst de hand in eigen boezem moeten steken, voordat ze beginnen te blaten over puinhopen van Paars!
Precies want het vallen van het kabinet heeft ons gezamelijk 3 miljard euro gekost (de economische impact ervan) dat hadden mooi aan andere dingen kunnen besteden.
Oud 22-01-2003, 18:47
NN
NN is offline
Paars heeft heel veel goede dingen gedaan. Maar helaas is iedereen dat vergeten door de praatjes van Fortuyn.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:58
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
de pvda is gewoon slecht geweest. zij liepen achter kok aan en lieten mensen gewoon het land binnen. en er ontstonden meer problemen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 19:02
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Paars was echt niet slecht...
Naar mijn mening was het juist een van de sterkste coalities die het toch maar ff 8 jaar lang heeft volgehouden zonder dat de bevolking ook maar een beetje begon te zeiken.
Dat gezeik kwam pas achteraf (waar t vandaan kwam weet niemand maar de rechtse partijen begonnen er ineens over).
Onder paars heeft Nederland het gewoon goed gedaan, en nu zit er een half jaartje 3 andere partijen aan de top en wat zie je... De economie gaat omlaag, en er is ontzettend veel politieke onrust.
Oud 22-01-2003, 19:06
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Pibbo schreef:
de pvda is gewoon slecht geweest. zij liepen achter kok aan en lieten mensen gewoon het land binnen. en er ontstonden meer problemen
heerlijke nuance... fantastisch

overigens is onder paars het asielbeleid aangesgerpt... dus...
Oud 22-01-2003, 19:12
faith666
faith666 is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef:
Paars was echt niet slecht...
Naar mijn mening was het juist een van de sterkste coalities die het toch maar ff 8 jaar lang heeft volgehouden zonder dat de bevolking ook maar een beetje begon te zeiken.
Dat gezeik kwam pas achteraf (waar t vandaan kwam weet niemand maar de rechtse partijen begonnen er ineens over).
Onder paars heeft Nederland het gewoon goed gedaan, en nu zit er een half jaartje 3 andere partijen aan de top en wat zie je... De economie gaat omlaag, en er is ontzettend veel politieke onrust.

Helemaal mee eens, paars heeft het 8 jaar volegehouden en die "nieuwe" partijen kunnen alleen maar commetaar geven terwijl ze het zelf neit kunnen. Natuurlijk valt er na 8 jaar regeren wel iets op ej aan te merken maar vergeet het goede niet!
Oud 22-01-2003, 19:13
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Citaat:
Escapism schreef:
heerlijke nuance... fantastisch

overigens is onder paars het asielbeleid aangesgerpt... dus...
jah en toch kwamen er steeds meer mensen binnen

ook iemand ontslaan gaat nu veels te moeilijk de arbeider wordt overdreven beschermd.
De arbeider heeft hierdoor bijna geen respect meer voor de directie en dat is zwaar fout
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 19:37
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Pibbo schreef:

ook iemand ontslaan gaat nu veels te moeilijk de arbeider wordt overdreven beschermd.
De arbeider heeft hierdoor bijna geen respect meer voor de directie en dat is zwaar fout
ja ik vind ook dat we terug moeten naar de industriele tijd waar arbeiders niets te zeggen hadden en de rijke ondernemers alles bepaalde
Oud 22-01-2003, 19:45
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Pibbo schreef:
Ja, makkelijk he? Schuif het maar weer af op de buitenlanders! Jullie rechtse rukkers lijken af en toe wel xenofoob, man!

Citaat:
Pibbo schreef verder nog:
ook iemand ontslaan gaat nu veels te moeilijk de arbeider wordt overdreven beschermd.De arbeider heeft hierdoor bijna geen respect meer voor de directie en dat is zwaar fout
De arbeider kan nooit, maar dan ook nooit te veel beschermd worden! Anders gaat die directie, waar die arbeiders zoveel respect voor moeten hebben volgens jou, die arbeiders schaamteloos uitbuiten (zie 1880-1940)
Oud 23-01-2003, 11:07
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Pibbo schreef:
Ja, bijvoorbeeld de dalende werkloosheid
Oud 23-01-2003, 14:42
Verwijderd
Mensen vergeten nogal snel dat de huidige Vreemdelingenwet het werk is van Paars-II. Al bijna twee jaar vóór het eindigen van de kabinetsperiode Kok-II, daalde de instroom van asielzoekers al. Het is dus helemaal niet iets nieuws, wat Pimmie heeft aangesneden, en wat nu ineens op het program staat alsof niemand er nog nooit van gehoord heeft.

Paars heeft meer voor het land gedaan dan die dode kale en die christenhond ooit zullen bereiken.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:30
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Pibbo schreef:
Eh, na de nieuwe asielwetgeving van Paars-II daalde de instroom van asielzoekers.
Oud 23-01-2003, 18:36
WolterB
WolterB is offline
als deze stelling zou kloppen dan zou de VVD niet in kabinet Balkenende I gezeten hebben, ook zij water in paars I & II, dus dan hadden zij ook fout moeten zitten.

waarom de VVD minder bekritiseerd is dan de PvdA in weet ik niet, maar ik denk dat het komt (wat hierboven ook al genoemd is) doordat zij de grootste partij waren en D66 al 'gestraft' was in 1998
Oud 24-01-2003, 12:14
owlbeer
owlbeer is offline
Ik heb mij nooit geergerd aan Paars en ik heb ook nooit begrepen waarom iedereen ineens zo tegen Paars was. Ik heb deze keer Klaas de Vries gestemd, één van de boegbeelden van Paars.
Reageren

Regels voor berichten