Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat moet bestraft worden! |
![]() |
|
Ik denk dat ze gelijk heeft maar als je bedoelt te vragen of ik het qua uitspraak te ver vind gaan en of ik het dom vind: Ja zeker.
Natuurlijk heeft ze gelijk als ze zegt: 'Mohammed is gemeten naar onze Westerse maatstaven' etc., maar een groot deel van de mensen die het hier niet mee eens zijn zullen dat niet zijn omdat ze deze nuancering er niet uithalen. Stom stom stom van haar. |
![]() |
|
Dit is trouwens geen discriminatie. Er wordt hier namelijk geen onderscheid gemaakt op basis van een soortelijke eigenschap, om het even heel letterlijk te zeggen, maar op basis van het karakter van iemand. Bovendien komt er dan nog bij dat ze het nuanceert met 'naar onze Westerse maatstaven gemeten'. Als men zich op het nieuws verontwaardigd mag uitlaten over het opeten van Pygmeeen, is dit zeker geen discriminatie.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als EEN KAMERLID zulke dingen over Jezus ofzo zou zeggen zou t hele land in rep en roer zijn, maar nu t om de islam gaat hoor je er niemand over!! |
![]() |
||
Citaat:
Ik hoop dat er ooit een kamerlid komt dat wel het lef heeft ook het Christelijke geloof harder aan te vallen. Jezus zelf was trouwens geen slechte vent hoor, denk ik. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mohammed ook niet, denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
Van Jezus is wel bekend dat hij meer hamerde op gelijkwaardigheid en naastenliefde. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mohammed ook, maja niemand die dat als moslim zo in t nieuws kan brengen. Is heel moeilijk, maar voor zo een kamerlid niet natuurlijk. Bovendien misbruiken veel mensen de Islam... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
ff maar wat quotes uit koran.
9.5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol. 9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign. 8.60 En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan. 5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet. 4.34 Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot. Dit zijn ff vijf snelle grepen uit een boek waar 1,2 miljard mensen hun leven op baseren. Aangezien dit geschreven zou moeten zijn door mohammed vind ik dat iemand best wel commentaar zou mogen hebben op deze persoon. Citaat:
Wat jij zegt hoort niet thuis op dit forum , wat jij zegt moet je thuis met je moeder dr theeclubje bespreken , die mensen zijn misschien nog wel bereid om het te geloven. Citaat:
Dat is niet beledigen , dat is realisme. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind dit te ver gaan, ja. Niet omdat het inhoudelijk en feitelijk onjuist zou zijn, daar kan ik geen uitspraken over doen want ik heb Mohammed niet gekend.
Waar het om gaat is dat je door dit soort uitspraken niks bereikt. Wat denkt Hirsi Ali te bereiken met het belachelijk maken van Mohammed? Het enige effect is dat je de moslimbevolking van Nederland nog meer tegen je in het harnas jaagt. Verder niets. Deze uitspraak is totaal irrelevant, heeft alleen maar negatieve gevolgen en is derhalve dom. |
![]() |
|
Verwijderd
|
hahaha, ik vind het geloven in een god hetzelfde als geloven in sprookjes...
![]() en die moslimpjes hier die mogen volgens hun ALLES over ONS zeggen, en dan zegt iemand wat terug, en huppa we discrimeren, en dat geeft hun (Volgens hun) het recht om weer een paar man dood te trappen... o ja, ik zal wel weer lekker afwijken van het onderwerp, maar het moest er ff uit ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 25-01-2003 om 18:14. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ayaan Hirsi Ali is niet gek, in tegendeel. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik vind dat het tyd wordt dat iedereen is wakker wordt, en stopt met het geloven van goden enzo, die bestaan gewoon niet, sorry hoor, 'dat kan je niet bewijzen' hoor je dan, ja goh ieder logisch nadenkend mens snapt dat....
en vooral ophouden met die domme geloofsregeltjes, jezus hey en dan noemen ze deze wereld 'ontwikkeld' , dus niet..als we nog steeds in dingen geloven omdat 3000 jaar geleden een paar onderontwikkelde mensjes dingen niet konden verklaren, wat we nu dus wel kunnen, en dan nog steeds geloven , omg, WAKE UP ![]() 'ja allah wil dat' of 'zo heeft god het gewild' o ja, heeft ie t je geSMSt dan? ![]() ik vind het echt dom... en nee ik discrimineer niet, ik geef mijn mening.. ![]() Laatst gewijzigd op 25-01-2003 om 18:35. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Fortuin werd niet vervolgt omdat hij dat zei in verkiezingstijd, als campagne. Citaat:
Hirsi Ali is overigens sowieso een opmerkelijk persoon. Onbegrijpelijk die argumentatie waarom zij van de PvdA naar de VVD is gegaan.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
als je het zo gaat relativeren, is religie zowiezo achterlijk.
je hebt nog nooit IETS gezien van die "hogere" macht, en toch geloof je erin ![]() daarom ben ik zelf niet gelovig, me ma heeft het wel geprobeerd, ben wel gedoopt, maar ik ben toch te nuchter ervoor. eerst zien dan geloven. als er een god was, waarom grijp hij dan niet ook maar een klein beetje in in afrika enzo? nee, in mijn ogen is god gewoon verzonnen door mensen om op terug te kunnen vallen als iets niet te begrijpen/mee om te gaan valt ![]() alleen moet je je dan afvragen, is dat achterlijk? heh, als ik eerlijk ben, is de hele mensheid achterlijk, gelovig of niet. en dan doel ik niet op oorlog, dat is iets wat we voor lief moeten nemen met de politiek en het groter worden van onze soort. en het houd ons scherp en vasterberadener om vrede te houden. wij in europa hebben 60 jaar geleden een grote gehad. die hebben ze in afrika eigenlijk nooit gehad. het probleem met kleine conflicten is dat ze eidneloos doorgaan. kijk naar regen, motregen kan dagen duren. een wolkbreuk duurt enkele minuten, daarna: zon. zo is het ook met oorlog, het opent de ogen van mensen. ik zeg neit dat goed goed is, eerder een noodzakelijk kwaad dat in ons bloed zit. niks is perfect, ook de mens niet, en die bereiken we ook niet, daarvoor verschillen we teveel van elkaar. in levensovertuiging, politieke ideeen, persoonlijke achtergronden, karakters... alles ![]() er zullen altijd mensen zijn die niet mee willen gaan, die eht anders willen, en mensen dat willen opdringen, dat gebeurt op de middelbare school, dat gebeurt op het werk, dat gebeurt in de verkiezingen, en het gebeurt ook op internationale besprekingen. de aardkloot is gewoon te klein voor onze soort ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar ik ben, net als kenny mccormick ook wel nieuwsgierig naar het verschil tussen de jezus zoals die door de christenen word opgevat en zoals jij denkt als hij was. ik ben het overigens volkomen met je bovenstaande reply eens
||
Citaat:
Bullshit wat je zegt |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |