Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
In hoogste resoluties denk ik niet, maar in normale moet da wel te doen zijn denk ik. (Ken de specs van die games niet)
||
Citaat:
Maar goed, je zou voor de GF4 Ti4200 kunnen gaan. 185,- Je hebt wel een kans dat Sommige spellen niet te soepel zullen gaan met een Geforce3, aangezien je een Athlon 1 gHz hebt. ![]() Update: Geforce 3 kost ca. 125,- ![]()
|
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=332666
hier kan je ook zien trouwens, topic van dreams over net 't zelfde ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
|
Morrowind is een erg zwaar spel en eist hoge systeeneisen, Ik denk dat je met je 1Ghz Athlon het nooit vloeiend kan spelen, welke videokaart je er ook inpropt. Met mijn Athlon XP 1800+, 512 DDR en Radeon 8500 kaart loopt het spel nog lang niet optimaal en zeker niet op hogere resoluties met alle details open.
Voor een goede, betaalbare nieuwe videokaart zou ik kijken naar een Radeon 9500 Pro of een Geforce 4 Ti-4200, dan kom je al een heel eind ![]()
Laatst gewijzigd op 11-01-2003 om 14:41. |
![]() |
|
enne, vergeet ook je intern geheugen niet hè. ik weet nie wat je nu hebt, maar een dure videokaart kopen lost niet alle problemen zomaar even op. op mijn 1100Mhz athlon en geforce 2 MX met 256 mb intern SDram draaide RTCW prima.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
altyd maar geforce 4 ti ... vergeet iedereen die geforce 3 ti ofzo?? dies goedkoper en bijna net zo goed!!
ik heb een geforce 3 ti 200 van 140 euro, nou ik zie het verschil niet met een geforce 4 ti hoor...(een vriend van me heeft die) en die zijn toch echt een stukkie duurder.. |
![]() |
|
Ik zou in jou plaats toch gaan voor de 4200
Je doet toch aardig wat profijt tov een geforce 3 ti denk ik zo Je zou vast wel spijt kunnen krijgen van een geforce 3 ti, aangezien die nog te traag is...De 4200 zou heel goed meegenomen zijn, en -net- goed voor je proc denk ik zo
||
Citaat:
![]() ik zou voor een goedkope Geforce 4 Ti4200 gaan. PoV Ti4200 64MB, voor € 143,- bij pricewatch
|
Verwijderd
|
nou ik merk het verschil echt niet, en er zijn heel weinig spellen die om een geforce 4 vragen, geforce 3 is ook heel goed dus waarom duur kopen
![]() bij bijv. SOF2, zodra de framerate boven de 90/100 komt is zo ongeveer wat ons oog kan zien, dus het verschil tussen 90 en 400 merk je dus echt gewoon niet... 90 en 30 wel weer, maar met de gf3 gaat ie 90, en geforce 4 soms 200 en om nou zo veel geld uit te gaan geven aan iets wat je toch niet merkt.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn advies: koop een tweedehands GeForce2 Ti of Ultra. Veel wordt je systeem niet van een GF3 of 4Ti: ik heb zelf een GeForce3 Ti200 overgeklokt op 215/515 (da's ongeveer de klok van een Ti500) in een XP1700+ systeem, en ik merk nu al in spellen als Unreal Tournament 2003 dat de CPU de beperkende factor is. Als ik mijn kaart in de snellere Pentium-4 2.4 van een vriend zet gaat de performance gewoon lineair mee omhoog met de processorsnelheid.
Het lijkt me dus behoorlijke overkill om een GF3 in een Athlon 1000 te zetten. Ik zou voor een GF2 Ti gaan, bijv. de Club3D die standaard op 250/400 loopt maar (uit ervaring van mij) makkelijk op 265/450 te krijgen is en daarmee vrijwel gelijk presteert aan een GeForce4 MX440. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
eg ik heb een 1900+, maar als ik mijn videokaart in een P4 2,4 ghz systeem stop, dan is het verschil maar ongeveer 1500 punten in 3dmark, en dat komt dan denk ik nog meer door de hogere fsb en sneller geheugen dan door de processor
|
Verwijderd
|
Dat hoop ik dan maar, want eigenlijk is de performance van die kaart in mijn systeem wel uitermate triest...
3DMark2001SE score: 7400 punten ![]() Mn systeem: Epox 8KHAL+ (Via KT266a), 512mb CAS2 PC2100 DDR, AMD Athlon XP1700+, Asus V8200 T2 Pure GF3 64mb zoals gezegd op 215/515, IBM Deskstar 60GXP. Kheb alles aanstaan: AGP Fastwrites en sideband adressing, volledige hardwareversnelling overal, AGP4x is aan, etc., geen gedeelde IRQs...en nog die lage score. Ik begin er echt heel triest van te worden... ![]() (En ja, VSync staat op Always off ![]() |
![]() |
|
![]() |
Radeon is niet zo'n beste keuze met een 1ghz proc.
Dit omdat hij wat meer proc-afhankelijk is, maar wel weer beter meer schaalt, mooi als je een snelle proc hebt, hier niet het geval. Ik zou een proberen een geforce 3 goedkoop proberen te kopen, een ti4200 zou al aardig bekneld worden door je cpu. Wat meer ram icm een goede videokaart zou ook een goede upgrade zijn, zeker met c&c generals en doom3 die binnekort uitkomen is 512mb zeker niet overdreven. |
![]() |
||
Citaat:
ontopic --> kijk hier eens. hier word gebenched op een 1000mhz amd (en ter vergelijking ook met een xp 2700+) bijna alle nieuwe vga kaarten zijn van de partij. ![]() -de postbode-
Laatst gewijzigd op 27-01-2003 om 17:57. |
![]() |
||
Citaat:
(nooit eerder gehoord hoor wat bartje zegt ![]() edit/ klemTOON lag verkeerd
|
ja denk het ook niet, ze zijn idd wel iets duurder, anders mishien een albatron ti4200 , zijn ook ietsie hoger geklokt en niet echt duurder d8 ik , mijn albatron ti4200 128 mb ddr 3,3ns loop nu @ 303/670.. dus hij kan ook goed overklokken, alleen maakt de koeler wel een pokke herrie [die heb ik er dan ook al afgehaalt:waterkoeling
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
met een 1800+ kom je best boven de 8000-8250 alleen heb je dan wel een betere video kaart nodig. 2. het gaat in die bench ook niet om cpu benches maar om 3d acties. daarbij is een proc natuurlijk belangrijk. maar de grootste factor blijft bij de video kaart liggen. -de postbode
||
Citaat:
![]() -de postbode-
|
als het niet aan de processor ligt dat je een hogere score haalt in 3dmark dan moet het liggen aan het geheugen of de fsb ofzo, in ieder geval scheelt het 2000 punten hier, een pov ti4200xp @ 310/660 in een 1900+ systeempje met 768 mb pc2400 geheugen en een P4 2,4 GHz met 512 mb ram, scheelt wel 2000 3dmark punten
![]()
|
![]() |
|
|