Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2003, 18:47
Hukkie
Hukkie is offline
Ik ben benieuwd wie er wel eens een vrouwencondoom heeft gebruikt en hoe dat beviel. Is het handiger dan een 'gewoon' condoom of juist niet...enz.
Oud 30-01-2003, 18:51
Evito
Evito is offline
Ik heb het wel eens gebruikt,
maar het was een beetje groot.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef:
Ik heb het wel eens gebruikt,
maar het was een beetje groot.
ben je grappig? of wat?!

ontopic: heb er zelf geen ervaring mee, maar wel van een aantal meisjes gehoord dat het érg makkelijk is...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 19:39
Verwijderd
ik heb er geen ervaring mee...

voordeel is dat je dan zelf de anticonceptie kunt bepalen, zonder dat je meteen de pil moet gaan gebruiken, en dat het ook tegen SOA's beschermt... het is even dun als een gewoon condoom en schijnt hetzelfde te voelen tijdens sex... geloof ik...
het kan wel lastig zijn om in te brengen
(ik heb nog best veel opgestoken van sexuele voorlichting op school)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 21:42
Qimm
Qimm is offline
Het grote voordeel van vrouwen condooms is dat je um van te voren in kunt brengen, dus geen gekloot tijdens de sex
Oud 30-01-2003, 22:37
Verwijderd
Ik hou niet zo van condooms maar vrouwencondooms lijken me helemaal vreselijk... Bij verzorgingsles op de middelbare school hadden we een x zo'n les waarin alle voorbehoedmiddelen werden geshowd. Zo'n vrouwencondoom is vrij groot, echt een plastic zak... Doe mij dan toch maar de pil..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 22:52
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Hermione schreef:
Ik hou niet zo van condooms maar vrouwencondooms lijken me helemaal vreselijk... Bij verzorgingsles op de middelbare school hadden we een x zo'n les waarin alle voorbehoedmiddelen werden geshowd. Zo'n vrouwencondoom is vrij groot, echt een plastic zak... Doe mij dan toch maar de pil..
ja oke, maar die beschermt je niet tegen SOA's bovendien moet je dan iedere dag zo'n pilletje wegwerken, en als je het vergeet jah dan kan je weer met de gebakken peren zitten.
En dat alleen maar omdat je het een plastic tas vind
Oud 31-01-2003, 09:20
Hukkie
Hukkie is offline
Op zich heb ik geen probleem met plastic zakken , ik wou gewoon even weten of het nou handiger was dan 'het reguliere' condoom. We hebben het eerst een hele poos zonder gedaan, maar ik vond het toch een prettiger idee de kans op een evt. zwangerschap te verminderen. En aangezien we nogal wat probleempjes hadden met het gewone condoom leek me dit ook wel een optie.
Oud 31-01-2003, 09:31
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef:
ik heb er geen ervaring mee...

het kan wel lastig zijn om in te brengen
ik heb er dus ook geen ervaring mee, maar volgens mij is t al een beetje afknappend als je t voor de eerste keer gebruikt(je verwacht toch meer een mannen condoom als t over condooms gaat) en als je dan een half uur zit te moeilijken om dat ding in je muts te proppen is ook niet erg charmant
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 09:38
Evito
Evito is offline
Citaat:
Qimm schreef:
ja oke, maar die beschermt je niet tegen SOA's bovendien moet je dan iedere dag zo'n pilletje wegwerken, en als je het vergeet jah dan kan je weer met de gebakken peren zitten.
En dat alleen maar omdat je het een plastic tas vind
Ik denk niet dat het vrouwencondoom beschermt tegen SOA's hoor. De vagina en de penis maken immers wel vel-op-vel contact met elkaar.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef:
Ik denk niet dat het vrouwencondoom beschermt tegen SOA's hoor. De vagina en de penis maken immers wel vel-op-vel contact met elkaar.
nee hoor volgens mij niet, want de ene ring gaat bij der baarmoeder, en de andere die moet eruit steken geloof ik.

Misschien aan t de top als je te ver stoot
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 09:50
Evito
Evito is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
nee hoor volgens mij niet, want de ene ring gaat bij der baarmoeder, en de andere die moet eruit steken geloof ik.

Misschien aan t de top als je te ver stoot
Echt waar? Die steekt er helemaal uit? Ik dacht dat het echt dieper in de vagina bleef
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef:
Echt waar? Die steekt er helemaal uit? Ik dacht dat het echt dieper in de vagina bleef
ik meen dat t om de ingang heen moest
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 10:08
Evito
Evito is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ik meen dat t om de ingang heen moest
Ik weet er ook niet veel van
wat jij zegt klinkt logischer!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 11:09
Qimm
Qimm is offline
jullie hebben het nou over een pessarium, das weer iets heel anders. Das een half bolletje wat over de baarmoedermond heen gaat.
Een vrouwen condoom bestaat uit 2 losse ringen en de beruchte plastic zak de ene ring breng je in je vagina en gaat eigenlijk vanzelf om de baarmoedermond heen liggen. De andere ring blijft aan de buiten kant. Je kan hem gewoon vante voren in brengen, het hoeft dus niet tijdens de sex!!!
En het inbrengen is gewoon een kwestie van oefenen denk ik
Oud 31-01-2003, 11:42
Whuzz
Whuzz is offline
Het grootste probleem bij vrouwencondooms lijkt mij (heb er nog nooit een gebruikt. Nou ja, m'n vriendind dan ) dat je de factor 'vaginaal vocht' compleet uitschakelt. Al het vocht dat je vriendin produceert blijft immers buiten het condoom en beinvloed de wrijving die je met je penis maakt dus niet meer.
En dat is juist een van de dingen die seks zo lekker maakt. Als m'n vriendin klaarkomt produceert ze ineens meer vocht, en dat voel ik en da's heel erg lekker. Met een vrouwencondoom heb je dat dus niet meer, want je merkt er nix van
Oud 31-01-2003, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef:
jullie hebben het nou over een pessarium, das weer iets heel anders. Das een half bolletje wat over de baarmoedermond heen gaat.
Een vrouwen condoom bestaat uit 2 losse ringen en de beruchte plastic zak de ene ring breng je in je vagina en gaat eigenlijk vanzelf om de baarmoedermond heen liggen. De andere ring blijft aan de buiten kant. Je kan hem gewoon vante voren in brengen, het hoeft dus niet tijdens de sex!!!
En het inbrengen is gewoon een kwestie van oefenen denk ik
ik had t dus niet over de pessarium maar over wat jij dus zegt
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Whuzz schreef:
Het grootste probleem bij vrouwencondooms lijkt mij (heb er nog nooit een gebruikt. Nou ja, m'n vriendind dan ) dat je de factor 'vaginaal vocht' compleet uitschakelt. Al het vocht dat je vriendin produceert blijft immers buiten het condoom en beinvloed de wrijving die je met je penis maakt dus niet meer.
En dat is juist een van de dingen die seks zo lekker maakt. Als m'n vriendin klaarkomt produceert ze ineens meer vocht, en dat voel ik en da's heel erg lekker. Met een vrouwencondoom heb je dat dus niet meer, want je merkt er nix van
nee hoor vaginale vocht wordt gemaakt door de bartolini klier en dat bevind zich aan de buitenkant van t "gat"zeg maar, en doordat een jongen daar eerst door komt neemt t dat mee naar binnen.

Maar over t algemen heb je wel gelijk, de wand van t meisje is ook glad,dat wordt wel uitgeschakelt
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 13:46
Hukkie
Hukkie is offline
Zijn ze een beetje makkelijk te verkrijgen..?
Oud 31-01-2003, 13:55
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
nee hoor vaginale vocht wordt gemaakt door de bartolini klier en dat bevind zich aan de buitenkant van t "gat"zeg maar, en doordat een jongen daar eerst door komt neemt t dat mee naar binnen.

Maar over t algemen heb je wel gelijk, de wand van t meisje is ook glad,dat wordt wel uitgeschakelt
Maar de condoom bedekt die klier toch? (mja, ben niet zo op de hoogte)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Maar de condoom bedekt die klier toch? (mja, ben niet zo op de hoogte)
geen idee ik heb t nooit gebruikt dus ik zou t niet weten
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 14:17
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
Bedoel je nou dat vaginaal vocht aan de buitenkant vd vagina wordt geproduceerd?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Bedoel je nou dat vaginaal vocht aan de buitenkant vd vagina wordt geproduceerd?
ja
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 14:33
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
ja
huh.... dan klopt er bij mij iets niet ofzo...
of het moet zich naar boven verplaatsen...?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
huh.... dan klopt er bij mij iets niet ofzo...
of het moet zich naar boven verplaatsen...?
ik dnek dat er wel meer klieren zijn die vocht produceren hoor, maar mij is vertelt dat de bartholinie klier de vagina vochtig houdt
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 15:06
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
ik dnek dat er wel meer klieren zijn die vocht produceren hoor, maar mij is vertelt dat de bartholinie klier de vagina vochtig houdt
*gaat zoeken*
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
*gaat zoeken*
dat is goed, maar er moeten meer kleieren zijn dat vocht af scheiden anders hebben vrouwen geen afscheiding

tenmisnte dat lijkt me wel logisch
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
*gaat zoeken*
Mja, tot nu toe nog niet veel gevonden. Alleen een regeltje dat wanneer je opgewonden raakt, het kan voorkomen dat er vocht uit je vagina tot je binnenste schaamlippen vloeit.. Mja, ik zal nog verder zoeken..

De vrouwencondoom zit over de buitenste schaamlippen en dus zal de penis geen vocht mee kunnen nemen, vond het sowieso al raar, anders lijkt me dat een vrouwencondoom toch niet beschermt tegen SOA's...

Maar ik zoek nog even verder...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 18:51
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
Vaginaal vocht wordt uitsluitend in de vagina zelf geproduceerd en niet daarbuiten. Dit is via onderzoek van het sexuologenechtpaar Masters en Johnson vastgesteld. De klieren van Bartholin(i) scheiden zelf niet meer dan een paar druppeltjes vloeistof af en spelen wat dat betreft dus een ondergeschikte rol. Wat er gebeurt is het volgende: bij sexuele opwinding stroomt er meer bloed naar de geslachtsdelen (dus ook naar de vagina) waardoor er weefselvocht door de vaginawanden in de vagina wordt geperst, zodat deze vochtig genoeg wordt om de penis te kunnen ontvangen.
Oud 31-01-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Vaginaal vocht wordt uitsluitend in de vagina zelf geproduceerd en niet daarbuiten. Dit is via onderzoek van het sexuologenechtpaar Masters en Johnson vastgesteld. De klieren van Bartholin(i) scheiden zelf niet meer dan een paar druppeltjes vloeistof af en spelen wat dat betreft dus een ondergeschikte rol. Wat er gebeurt is het volgende: bij sexuele opwinding stroomt er meer bloed naar de geslachtsdelen (dus ook naar de vagina) waardoor er weefselvocht door de vaginawanden in de vagina wordt geperst, zodat deze vochtig genoeg wordt om de penis te kunnen ontvangen.
god wat zijn we slim, ik denk niet dat artsen en chirurgen daarover gaan liegen wel?

toen ik daar een cyste had, werdt daar beneden dus echt niet nat hoor, sterker nog t scheurde zo erg dat t nog meer pijn deed op ten duur, ookal was ik geil(alleen kon er niks gebeuren) en ik ben toch meestal behoorlijk nat als ik sex heb
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 21:56
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
god wat zijn we slim, ik denk niet dat artsen en chirurgen daarover gaan liegen wel?
Ik heb ook niet beweerd dat artsen en chirurgen dat wel zouden doen, dus leg me alsjeblieft geen woorden in de mond die ik niet gebruikt heb. Ik heb mijn informatie ontleend aan het boek Moderne Seksualiteit van Dr. Michael Carrera (pagina 48 en 221 als je het toevallig wilt weten). Ik ben overigens niet slim (niet slimmer dan jij althans), maar ik geef er alleen maar de voorkeur aan om dingen op te zoeken en ze op geordende wijze aan anderen door te geven omdat ik dat nu eenmaal graag doe. Er is dus, althans wat mij betreft, geen reden om te reageren zoals je hier doet, maar ik stel voor om dat verder te laten rusten.

Citaat:
spacegirl schreef:
toen ik daar een cyste had, werdt daar beneden dus echt niet nat hoor, sterker nog t scheurde zo erg dat t nog meer pijn deed op ten duur, ookal was ik geil(alleen kon er niks gebeuren) en ik ben toch meestal behoorlijk nat als ik sex heb
Dat kon ik niet weten omdat je dat niet had verteld, dus je opmerking dat artsen en chirurgen daar niet over zouden liegen is wat dat betreft niet terecht, zoals ik al opmerkte. Dat een cyste de vochtigheid kan belemmeren is iets wat ik in ieder geval voor mogelijk houd. Laten we het er, om verdere onnodige discussies te vermijden, op houden dat de vaginawand onder normale omstandigheden vocht afscheidt in een hoeveelheid die aanzienlijk groter is dan de hoeveelheid die door de klieren van Bartholin(i) wordt afgescheiden.

Laatst gewijzigd op 31-01-2003 om 22:41.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 16:21
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Ik heb ook niet beweerd dat artsen en chirurgen dat wel zouden doen, dus leg me alsjeblieft geen woorden in de mond die ik niet gebruikt heb. Ik heb mijn informatie ontleend aan het boek Moderne Seksualiteit van Dr. Michael Carrera (pagina 48 en 221 als je het toevallig wilt weten). Ik ben overigens niet slim (niet slimmer dan jij althans), maar ik geef er alleen maar de voorkeur aan om dingen op te zoeken en ze op geordende wijze aan anderen door te geven omdat ik dat nu eenmaal graag doe. Er is dus, althans wat mij betreft, geen reden om te reageren zoals je hier doet, maar ik stel voor om dat verder te laten rusten.

Dat kon ik niet weten omdat je dat niet had verteld, dus je opmerking dat artsen en chirurgen daar niet over zouden liegen is wat dat betreft niet terecht, zoals ik al opmerkte. Dat een cyste de vochtigheid kan belemmeren is iets wat ik in ieder geval voor mogelijk houd. Laten we het er, om verdere onnodige discussies te vermijden, op houden dat de vaginawand onder normale omstandigheden vocht afscheidt in een hoeveelheid die aanzienlijk groter is dan de hoeveelheid die door de klieren van Bartholin(i) wordt afgescheiden.
nee je hebt gelijk,sorry, maar bij mij kwam zo min of meer over dat t van mij ongelijk was en dat van jou wel goed was, ik was niet boos maar een beetje sarcastisch sorry dat t zo over kwam.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 16:54
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
nee je hebt gelijk,sorry, maar bij mij kwam zo min of meer over dat t van mij ongelijk was en dat van jou wel goed was, ik was niet boos maar een beetje sarcastisch sorry dat t zo over kwam.
Al goed. Het spijt me dat ik bij jou door mijn reply een verkeerde indruk heb gewekt en bied je daarvoor (en ook voor mijn tamelijk felle manier van reageren op je vorige reply) mijn excuses aan.
Oud 01-02-2003, 16:57
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:

Nou, volgens mij komt het bij mij van de binnenkant ook hoor....
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Nou, volgens mij komt het bij mij van de binnenkant ook hoor....
dat zei ik in een andere replay ook, maar dat is aan mij verteld dat alleen de bartoloni klier t doet, maar er moet ook wel vanuit de binninkant komena nders hadden vrouwen geen afscheiding, dat is bedoelt om de vagina te reinigen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 17:12
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
dat zei ik in een andere replay ook, maar dat is aan mij verteld dat alleen de bartoloni klier t doet, maar er moet ook wel vanuit de binninkant komena nders hadden vrouwen geen afscheiding, dat is bedoelt om de vagina te reinigen
Heh, ik las het. Nadat ik dat had gezegd
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 13:19
Hukkie
Hukkie is offline
Okee, ik heb er wat ingeslagen Ik zit alleen wel met een vraagje; de gebruiksaanwijzing geeft aan dat de plastic zak gebruikt met worden aan het eind van de pil-strip. Ik zie het verband niet helemaal

Regels voor berichten