Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2003, 13:45
Verwijderd
behalve hacken toch nix eigenlijk?
Advertentie
Oud 25-01-2003, 14:06
Stijn
Stijn is offline
Met jouw IP kan hij enkel connecten naar jouw machine. Hij kan ook inschatten waar die bak zich ergens bevindt en dat is alles denk ik.
Oud 25-01-2003, 14:15
Verwijderd
Proberen te hacken en traceren. Maar met een beetje firewall die goed ingesteld is is er niets aan de hand.
Oud 25-01-2003, 14:20
TIGEK
TIGEK is offline
Je kunt via een je IP adress in breken het is een klas genoot bij mij bijna gelukt (dit doormiddel van hacksoftware). Ook kun je via Netbus (een virrus) je USB poort af sluiten je CD-rom drive openen enz. Dus het is niet slim om hem te geven. Maar pas op als je bijvoorbeeld Startpagina of een dochter bezoekt (eindigd .pagina.nl) worden alle IP-adress standaard op geslagen. En met de tijdstip van bezoeken kan achter jouw ip-adress komen en jouw gaan hacken.
Oud 25-01-2003, 14:24
niemand
niemand is offline
Citaat:
TIGEK schreef:
Je kunt via een je IP adress in breken het is een klas genoot bij mij bijna gelukt (dit doormiddel van hacksoftware). Ook kun je via Netbus (een virrus) je USB poort af sluiten je CD-rom drive openen enz. Dus het is niet slim om hem te geven. Maar pas op als je bijvoorbeeld Startpagina of een dochter bezoekt (eindigd .pagina.nl) worden alle IP-adress standaard op geslagen. En met de tijdstip van bezoeken kan achter jouw ip-adress komen en jouw gaan hacken.
als je een goede firewall hebt, is netbus e.d. geblockt
Oud 25-01-2003, 14:47
Verwijderd
Citaat:
TIGEK schreef:
Ik ben op de hoogte van werkingen als Netbus en Sub7, daarvoor moet hij toch eerst iig een trojan in m'n computer zien te krijgen
Oud 25-01-2003, 14:52
Verwijderd
een ip kun je niet hacken
Oud 25-01-2003, 15:01
TIGEK
TIGEK is offline
Maar doormiddel van een IP weet je waar de comuterstaat en dan kan je die computer Hacken
Oud 25-01-2003, 15:17
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
TIGEK schreef:
Maar doormiddel van een IP weet je waar de comuterstaat en dan kan je die computer Hacken
om te kunnen hacken hoef je de locatie van de computer niet te weten...
Oud 25-01-2003, 15:29
Martin
Martin is offline
Lol, je kan OVERAL ip`s verzamelen. Bijvoorbeeld op http://stats.**********.nl en nog een hoop anderen. Maar als je er gewoon voor zorgt dat je een goede firewall hebt draaien is er niets aan de hand.
Oud 25-01-2003, 16:08
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
om te kunnen hacken hoef je de locatie van de computer niet te weten...
ik weet dat jouw pc in jouw huis staat....nu kan ik je hacken
Oud 25-01-2003, 16:22
Verwijderd
Citaat:
TIGEK schreef:
Nee, dan weet je waar de server staat waar dat IP op aagesloten is.
Oud 25-01-2003, 16:41
LB06
LB06 is offline
Als iemand z'n firewall open heeft staan (of er geen heeft) en al dan niet bewust een stel daemons heeft draaien op bepaalde poorten (netBios) is het gemakkelijk om een pc binnen te dringen. En hiervoor heb je dus wel iemands ip nodig.
Oud 25-01-2003, 17:09
Koen
Koen is offline
Citaat:
TIGEK schreef:
Maar met een IP alleen begin je niks. Veel mensen doen heel huiverig om hun IP weg te geven, meestal nergens voor nodig.
Oud 25-01-2003, 17:29
Verwijderd
okeej, er kan je dus ook niet opeens een onwijs hoge downstream ofzow worden toegestuurd. Zodat i-net langzamer gaat?
Oud 25-01-2003, 17:29
Martin
Martin is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
okeej, er kan je dus ook niet opeens een onwijs hoge downstream ofzow worden toegestuurd. Zodat i-net langzamer gaat?
Je zou een ddos kunnen uitvoeren op dat ip...
Oud 25-01-2003, 18:44
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
hacken is echt niet zo dat als ik je ipadres heb dat ik je dan kan hacken, maar je kan dus wel een ddos aanval uitvoeren maar wat je daarmee opschiet weet ik niet
Oud 25-01-2003, 19:04
SuperS
SuperS is offline
met een ip kun je niet zoveel denk ik

'k weet alleen dat als je mijn ip hebt, dat je dan nog niet bij mijn pc bent
Oud 25-01-2003, 19:34
p-chez
p-chez is offline
Al jullie IP's worden zelfs hier gelogd.. boeiend?
Met een IP begin je niet zoveel. Als je echt bang bent installeer je een firewall, of zet je een hardwarematige op oid.

Overigens heb ik 90% van de tijd geen eens een firewall, en m'n PC doet 't nog steeds....
Oud 25-01-2003, 23:20
Verwijderd
Citaat:
chatfreak schreef:
Je zou een ddos kunnen uitvoeren op dat ip...
En dat houd in? of btr: hoe verkom je dat?
Oud 25-01-2003, 23:29
Martin
Martin is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
En dat houd in? of btr: hoe verkom je dat?
Wat houd het in, ik geef even wat quotes uit een ander topic:
Citaat:
dystopia schreef:
Nee, niet gehacked. Zie het als een file en een stad. Amsterdam is normaal redelijk bereikbaar met de auto. Ineens komen er allemaal vrachtwagens aan. Zelfs zoveel dat het zo vol is dat er geen enkele normale auto meer in Amsterdam kan komen. 'smiddags heeft men omdat het zo erg was de stekker eruit getrokken.
Citaat:
perseus schreef:
Iemand heeft gewoon heel veel computers gehackt, en daar software op geinstalleerd, zodat de hacker de gehackte computers aan kan sturen met een ander proggie. De mensen die gehackt zijn weten hier zelf niets van, maar als de hacker opdracht geeft aan alle gehackte computers (die dus een programma in zich hebben die de opdracht uitvoeren), vallen alle proggies tegelijkertijd de server aan. Daarom wordt de datastroom naar de server toe dus groter, wat dus gevolgen heeft, die zijn toegelicht door enkele anderen...
Citaat:
p-chez schreef:
een heleboel data op de s.com service idd, dat kan de lijn niet aan, vandaar .. denial of service ... DoS.
Hoe is het te voorkomen?
Citaat:
Jon schreef:
Deze aanval was dus niet gericht op hostnaam, maar op IP. De IP-wissel was nodig om de laatste restjes op te ruimen zodat de rekening voor het dataverkeer niet te hoog werd. Anders had het nog wel dagen, misschien weken, aan kunnen houden.
Citaat:
Jon schreef:
Ik had het over deze aanval. Die is met het wisselen van het IP opgehouden. Dat bewijst mijns inziens dat ie gericht was op IP, en niet hostnaam. Eventuele volgende aanvallen zouden best op hostnaam gericht kunnen zijn. Maar we willen niemand hints geven, now do we?
Kortom, het is niet te voorkomen maar wel op te lossen

Overige info:
http://www.fefe.de/ddos.html
Oud 26-01-2003, 01:22
Suqeunse
Suqeunse is offline
* Gewijzigd wegens teveel comentaar van scriptkidies *

Laatst gewijzigd op 26-01-2003 om 11:35.
Oud 26-01-2003, 03:27
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
*knip*
MOEWHAHAHAHA

Oud 26-01-2003, 06:29
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
MOEWHAHAHAHA

Omg wat een noob, geef me eens jou ip adres, niet die van het internet maar gewoon jou computer's ip adres.
Oud 26-01-2003, 09:10
Koen
Koen is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
Omg wat een noob, geef me eens jou ip adres, niet die van het internet maar gewoon jou computer's ip adres.
Grappenmakert. M'n IP is 213.51.118.136 en m'n lokale IP 192.168.1.12. Succes met het 'hacken'. Ik wil 't wel eens zien. Als je vanavond m'n pc nog niet 'onder controle' hebt, vermoed ik dat je maar wat uit je nek lult. (Al weet ik dat nu ook al wel zeker)
Advertentie
Oud 26-01-2003, 10:11
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
Ik kan dit allemaal met je pc doen als ik je IP adres heb:

1. Jou computer mollen
2. Jou computer formatteren
3. Jou computer virussen versturen
4. Over jou computer controle krijgen.

Ik doe dat doormiddel van msdos, met een hack Programma, gekregen op CD, dus je kan het ook nergens op het net halen.

Dat kan ik tenminste, kweet niet of andere mensen dat ook kunnen, ik weet veel van programmeren enzo daarom.

Maar als het je klasgenoot is en die weet zelfs geeneens hoe je met HTML werkt hoef je echt niet bang te zijn.

ps: Ik kan ook door je firewall heen gaan. ook al heb je d'r 2 , en ook al heb je Black Ice.

Dus uitkijken.
wat een vette onzin, geloof je het zelf
Oud 26-01-2003, 10:12
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Koen schreef:
Grappenmakert. M'n IP is 213.51.118.136 en m'n lokale IP 192.168.1.12. Succes met het 'hacken'. Ik wil 't wel eens zien. Als je vanavond m'n pc nog niet 'onder controle' hebt, vermoed ik dat je maar wat uit je nek lult. (Al weet ik dat nu ook al wel zeker)
jij woont in feventer en hebt @home klopt dat
Oud 26-01-2003, 10:49
Martin
Martin is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
jij woont in feventer en hebt @home klopt dat
213.51.118.136 cc12490-a.deven1.ov.home.nl

Right!
Oud 26-01-2003, 11:15
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Koen schreef:
Nou wens me succes,, btw; ik heb niet gezegd dat ik het ga doen, ik KAN het doen.

Ik zal er ff over nadenken of ik je ga hacken of niet. Niet gaan huilen he?
Oud 26-01-2003, 11:19
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
Nou wens me succes,, btw; ik heb niet gezegd dat ik het ga doen, ik KAN het doen.

Ik zal er ff over nadenken of ik je ga hacken of niet. Niet gaan huilen he?
ow dus jij zegt dat jij volledige contole hebt als je iemand ip hebt, dan moet je op koens bureaublad een textbestnadje planten en erin zetten dat je er bent geweest, we horen van koen wel of het is gebeurd
Oud 26-01-2003, 11:22
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
ow dus jij zegt dat jij volledige contole hebt als je iemand ip hebt, dan moet je op koens bureaublad een textbestnadje planten en erin zetten dat je er bent geweest, we horen van koen wel of het is gebeurd
Shut the fuck up
Ik praat niet met jou.
Jou tijd komt nog wel.
Oud 26-01-2003, 11:25
Martin
Martin is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
Shut the fuck up
Ik praat niet met jou.
Jou tijd komt nog wel.
Op dit deelforum zijn wij NIET gediend van dit taalgebruik. Een beetje vriendelijk tegen elkaar doen mag wel. En ook IK geloof niet dat jij bij Koen binnen kan komen.
Oud 26-01-2003, 11:28
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
Op dit deelforum zijn wij NIET gediend van dit taalgebruik. Een beetje vriendelijk tegen elkaar doen mag wel. En ook IK geloof niet dat jij bij Koen binnen kan komen.
Misschien niet bij Koen maar wel bij OEN
Oud 26-01-2003, 11:28
Suqeunse
Suqeunse is offline
btw: als ik zijn pc hack en alles formatteer, weet hij dat ik dat was, dus.
Oud 26-01-2003, 11:29
Martin
Martin is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
Misschien niet bij Koen maar wel bij OEN
Hó! Net zei je nog dat je het kon en nu zeg je ineens dat je het niet kan. Een beetje dubbel nietwaar?
Citaat:
Suqeunse schreef:
btw: als ik zijn pc hack en alles formatteer, weet hij dat ik dat was, dus.
En je denkt dat hij dan niet jouw IP kan achterhalen?
Oud 26-01-2003, 11:33
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
chatfreak ( mensaap ) schreef:
Hó! Net zei je nog dat je het kon en nu zeg je ineens dat je het niet kan. Een beetje dubbel nietwaar?
Heb ik ergens gezegd dat ik het niet kan? Je ziet idd dubbel eikel.

Citaat:
chatfreak ( mensaap ) schreef:

En je denkt dat hij dan niet jouw IP kan achterhalen?
Nee, ik kan zo alles instellen dat hij het niet kan zien. Maarja en dan als ie erachter komt? Mijn ip adres verandert steeds nerd. Blijft niet contstant zodat mensn achter mijn ip adres komen.
Oud 26-01-2003, 11:34
Suqeunse
Suqeunse is offline
chatfreak, jij moet gewoon ff gaan chatten in het tmf webchat, daar koel je je wel ff af.
Oud 26-01-2003, 11:37
Martin
Martin is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
Heb ik ergens gezegd dat ik het niet kan? Je ziet idd dubbel eikel.
*kuch*, dit gedrag pleit echt voor jou ja...
Citaat:
Suqeunse schreef:
Nee, ik kan zo alles instellen dat hij het niet kan zien. Maarja en dan als ie erachter komt? Mijn ip adres verandert steeds nerd. Blijft niet contstant zodat mensn achter mijn ip adres komen.
OK, jouw ip-adres verandert steeds, maar jouw provider weet precies wie welk ip-adres heeft gehad op welk tijdstip.
Citaat:
Suqeunse schreef:
chatfreak, jij moet gewoon ff gaan chatten in het tmf webchat, daar koel je je wel ff af.

Martin trekt zich maar even terug uit dit topic, ik heb geen zin in een flame.
Oud 26-01-2003, 11:40
Koen
Koen is offline
Luister ff kerel. Ik loop al iets te lang mee in de computerwereld om te geloven dat jij dat daadwerkelijk kan. Je komt niet eens langs m'n router heen, laat staan dat je m'n Pc kan 'hacken'. Volgens mij loop je maar wat te flamen.

Voordat hier een hele verdere flame ontstaat over of meneer 't wel of niet kan, gaat dit topic dicht. Mocht je toch per sé willen bewijzen dat je 't wel kan, dan mail je me maar.

Gesloten.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten