Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik loop ook met een pentagram rond op school, hijs bijna niet te missen..
![]() Sommige denken dat ik jood ben (hahahaha). En sommigen vragen zich af wat het is paar klasgenoten bijv. Ik heb niet letterlijk gezegt dat ik een wicca of heks ben want dat zou een beetje verkeerd vallen.. Laatst werd ik buiten nog aangesproken voor jood, daar ben ik op ingegaan en heb uitgelegd dattet geen jodenster maar een pentagram is, en toen kreeg ik te horen dat die persoon gothics haatte.. toen had ik zoiets van krijg maar de klere, klote vooroordelen.. Maarja... zoiets is het wel.. Blessed Be en Merry Part, Outdated Spirit |
![]() |
|
ik vind het knap dat jullie er open over durven doen op school. Ik weet zelf ook hoe moeilijk het is om om te gaan met mensen die je proberen onderuit te halen omdat ze je niet geloven. Met mijn eerste Reiki-inwijding had ik hier nog wel eens problemen mee. Ik heb bewondering voor de mensen die zich er niets van aan trekken, maar gewoon uitkomen voor wat ze geloven.
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ten tweede, je moet 18 zijn om een opleiding te kunnen volgen. En ik raad je ook nog aan om voorzichtig te zijn in bij wie je de opleiding kiest. Helaas duiken er steeds meer mensen op die beweren een traditionele heks te zijn maar het eigenlijk niet zijn. Zij zien geld in het heks zijn, dus zij geven tegen een enorm hoge vergoeding een opleiding over iets waar ze eigenlijk niks tot nauwelijks iets van weten. Wees daar dus ook voorzichtig mee. Ben je nog geen 18 maar wil je toch al leren, op het internet en in boeken is genoeg informatie te vinden over traditionele hekserij, haal het op, en leer. Als je dan eenmaal 18 bent, heb je meteen al een grote voorsprong in je opleiding. De opleiding zelf is op sommige momenten erg zwaar. Zelfbeheersing en bewustwording zijn de 2 belangrijkste woorden die je goed moet begrijpen en goed moet beheersen. Je gaat 101 dagen in training bij een heks, waar je alles leert over de religie, de levensstijl, runen, kruiden etc etc... en als je na die 101 dagen (die niet per se achter elkaar aan hoeven, kan ook 1 keer in de week ofzow) door je leraar of lerares wordt erkent als heks wordt je ingewijd en mag je jezelf officieel traditionele heks noemen. De rest moet je zelf doen, verder kan ik je niet helpen.
||
Citaat:
Later was ik met mijn paard een buitenrit aan't maken en liep langs een afgelegen weg net buiten het dorp, en liep ik langs de Heksehoeve. Ik dacht altijd dat het gewoon een theehuis voor oude beppes was die niks beters te doen hebben. Toevallig op dat moment kwam Margarita (eigenaresse en traditioneel heks) naar buiten lopen om de post te halen. Ik zag haar niet eens, maar mijn paard wel en besloot eens even naar haar toe te lopen. Dus ik keek al wat vreemd, want ik wist niet wat mijn paard nou aan't doen was. Toen stond vlak voor m'n neus Margarita op en ik schrok me helemaal dood en hing dus zo'n beetje naast mijn paard. Margarita moest wel lachen en ik later ook wel en ze bood me een kop thee aan en mijn paard een emmer wortels. Nou, beiden sloegen we dat niet af. Dus we raakten aan de praat en ik vertelde haar het verhaal van die verongelukte vriendin van mij. Zij heeft mij toen een aantal dingen verteld die me altijd zijn bijgebleven en die ik ook liever voor mezelf hou. Na een half uur ofzo begon mijn paard toch wel erg hard te mekkeren dat ie naar stal wou (was bijna etenstijd), dus ik heb haar bedankt en ben teruggelopen. Later ging ik toch eens denken over wat ze mij allemaal verteld had en hoe zweverig het in het begin ook klonk, er werd me van alles duidelijk. Toen ben ik gaan lezen en lezen en lezen. Ik raakte steeds meer geinteresseerd in het oude geloof en merkte dat het erg bij mij paste. Ben toen eens gaan vergelijken met Wicca en dat is toch een heel verschil. Dus ik besloot dat ik traditioneel heks wou worden zo gauw ik 18 was. (in die tijd was ik 16). Later ontmoette ik haar weer voor een interview wat ik haar graag af wou nemen voor mijn profielwerkstuk van school. Ik heb m'n paard dit keer maar niet meegenomen dus ik kon wat langer blijven. Het interview zelf duurde iets van een half uurtje, maar we hebben daarna nog 2 uur zitten kletsen tot we toch allebei echt weg moesten. En nu ben ik trots de opleiding aan't volgen bij diezelfde Margarita.
|
![]() |
Ik ben ook een wica, maar niet zoveel mensen weten dat.
Een paar klasgenoten enzo. Ik val ook wel op op school met m'n Gotische kleding en dan gaan ze je vragen of je een satanist bent enzo. Ik doe heel veel aan natuurlijke rituelen en spreuken. Soms proberen mensen het alleen voor de grap uit, maar het lukt alleen als je er echt in gelooft.... =XXX= Ikkuh
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Blessed be.. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kwaad arPos | 33 | 07-07-2009 15:14 | |
wat is hekserij/satanisme/e.a. Hernuel Fan | 46 | 09-08-2005 21:25 | |
Psychologie |
enquete Judy2 | 69 | 16-05-2005 08:42 | |
Mijn Geloof??? Tangle | 52 | 18-12-2004 14:04 | |
Verhalen & Gedichten |
donker en licht niña | 7 | 23-08-2003 16:05 | |
[filosofie] Afschaffen van goed en kwaad Ander Daglicht | 8 | 21-08-2002 18:21 |