Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2003, 16:32
Andromeda
Andromeda is offline
weten de leerlingen uit je klas dat je een wicca bent (als je nog op school zit dan) en als ze dat weten lachen ze je niet uit ofzow?
Oud 08-01-2003, 17:01
Sask!a
Sask!a is offline
Sommigen weten het wel, doen er wel vrij normaal over.
Maar mensen waarvan ik weet dat ze er kinderachtig over doen, weten het niet.

Ach, ik ben zoals ik ben, kan me er niet druk om maken of iemand me uitlacht...

B*B Saskia
Oud 09-01-2003, 16:11
FireCracker
FireCracker is offline
van mij weten ze het wel, en ik word soms uitgelachen, soms proberen ze me te bekeren mja... het shceelt me niet zo heel veel eigenlijk wat ze denken
Oud 11-01-2003, 13:13
Verwijderd
ik weet niet of ze het weten. ze zien me iig wel altijd met mijn sterretje rondlopen. sommigen weten het wel, omdat ze weten wat de wicca is en waarvoor dat sterretje is en anderen besteden er geen aandacht aan omdat ze het domweg niet aan mij zien.
ik word op school trouwens wel vaak uitgescholden voor domme heks, jomanda of freak oid, maar dat heeft niks met mijn wicca geloof te maken.
Oud 11-01-2003, 15:58
dark_poetry
dark_poetry is offline
meeste weten wel dat ik aan wicca doe(ik noem mij zelf nog geen wiccan).
Ze doen er vrij normaal over,boeit ze niet.
sommige gaan altijd vragen of ikde laatste tijd nog vreemde dingen heb mee gemaakt. nahja k let er ook niet op wat ze denken of zeggen,
Oud 12-01-2003, 13:27
Jordana
Jordana is offline
waar vind je daar eigenlijkk meer info over?ik ben daar echt in geïnteresserd maar ik vind er nauwelijks iets over!
Oud 13-01-2003, 18:44
AngelLena
AngelLena is offline
Ik ben geen wicca maar traditionele heks, en ik schaam me daar niet voor. Omdat ik vaak net iets anders gekleed ben (ligt niet aan het heks zijn, maar aan mijn smaak, draag pentagram om nek, ben vaak in zwart etc), vragen ze wel eens of ik satanist ben ofzo. Dan lach ik, en kom ik er openlijk voor uit dat ik niks met het satanisme te maken wil hebben, maar dat ik een heks ben.
Eerst kijken ze je dan vreemd aan, dan loop ik door, dan hoor je wat gesmoes, dan lachen ze een keer en beginnen ze te gillen dat ze je niet geloven. Maar het valt me dan wel op dat als ze een opmerking over mij maken en ik hoor het en kijk ze eens een keer aan, dat ze heel schijnheilig beginnen te lachen, dan zeg ik altijd voor de grap boe of murmel ik wat in een taal die ik ter plekke verzin, en schrikken ze zich soms helemaal lam. Dan lig ik al in een deuk joh! Maar ik doe ze niks, ik kijk wel uit.
Oud 13-01-2003, 19:04
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
AngelLena schreef:
Ik ben geen wicca maar traditionele heks, en ik schaam me daar niet voor. Omdat ik vaak net iets anders gekleed ben (ligt niet aan het heks zijn, maar aan mijn smaak, draag pentagram om nek, ben vaak in zwart etc), vragen ze wel eens of ik satanist ben ofzo. Dan lach ik, en kom ik er openlijk voor uit dat ik niks met het satanisme te maken wil hebben, maar dat ik een heks ben.
Eerst kijken ze je dan vreemd aan, dan loop ik door, dan hoor je wat gesmoes, dan lachen ze een keer en beginnen ze te gillen dat ze je niet geloven. Maar het valt me dan wel op dat als ze een opmerking over mij maken en ik hoor het en kijk ze eens een keer aan, dat ze heel schijnheilig beginnen te lachen, dan zeg ik altijd voor de grap boe of murmel ik wat in een taal die ik ter plekke verzin, en schrikken ze zich soms helemaal lam. Dan lig ik al in een deuk joh! Maar ik doe ze niks, ik kijk wel uit.
dit klopt ook voor mij, ik houd mensen zo ook wel eens voor de gek echt vette lol ,maar k heb spreekbeurt gehouden in de klas en ze wisten niet eens dat dr nog heksen wicca's waren en wat dat precies inhoudt, verder weet bijna niemand dat van mij. ik vindt dat ook niet nodig om aan de grote klok te hangen, of om stoer te doen, als ze t me vragen ga ik dr niet om liegen.
Oud 13-01-2003, 20:27
Jordana
Jordana is offline
hey angelLena, ik ben echt heel geïnteresserd in de traditionele heksen, en ik ben zelfs geïnteresseerd om zelf een heks te worden, maar ik weet er nog te weinig over.Hoe wordt je een traditionele heks?En wat houdt het eingelijk in?
Oud 13-01-2003, 20:35
Jordana
Jordana is offline
En hoe zijn jullie voor het eerst in contact gekomen met heksen?
Oud 14-01-2003, 09:58
Andora
Andora is offline
Sommigen weten het wel (vrienden enzo) en die lachen me niet uit. Sommige zijn zelf heel erg geintesseert erin en willen er alles over weten.
Oud 18-01-2003, 22:06
Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Ik loop ook met een pentagram rond op school, hijs bijna niet te missen..

Sommige denken dat ik jood ben (hahahaha).
En sommigen vragen zich af wat het is paar klasgenoten bijv.
Ik heb niet letterlijk gezegt dat ik een wicca of heks ben want dat zou een beetje verkeerd vallen..

Laatst werd ik buiten nog aangesproken voor jood, daar ben ik op ingegaan en heb uitgelegd dattet geen jodenster maar een pentagram is, en toen kreeg ik te horen dat die persoon gothics haatte.. toen had ik zoiets van krijg maar de klere, klote vooroordelen..

Maarja... zoiets is het wel..

Blessed Be en Merry Part,

Outdated Spirit
Oud 20-01-2003, 08:51
Flamma Varga
Flamma Varga is offline
no flame inteded but: wrom zie ik hier de meeste wicca vrouwtjes 18- zijn? weten julie ut wel zeker?
Oud 20-01-2003, 09:00
The Chameleon
The Chameleon is offline
ik vind het knap dat jullie er open over durven doen op school. Ik weet zelf ook hoe moeilijk het is om om te gaan met mensen die je proberen onderuit te halen omdat ze je niet geloven. Met mijn eerste Reiki-inwijding had ik hier nog wel eens problemen mee. Ik heb bewondering voor de mensen die zich er niets van aan trekken, maar gewoon uitkomen voor wat ze geloven.

Oud 20-01-2003, 09:01
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
Outdated Spirit schreef:
Ik loop ook met een pentagram rond op school, hijs bijna niet te missen..

Sommige denken dat ik jood ben (hahahaha).

Oud 21-01-2003, 19:56
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Jordana schreef:
hey angelLena, ik ben echt heel geïnteresserd in de traditionele heksen, en ik ben zelfs geïnteresseerd om zelf een heks te worden, maar ik weet er nog te weinig over.Hoe wordt je een traditionele heks?En wat houdt het eingelijk in?
Het is altijd wel verstandig om voordat je ergens aan begint er vooral veel over te lezen. Wie weet bevalt het je toch niet zo erg als je dacht. Dus zoek informatie over traditionele hekserij, dan vind je vanzelf ook wel heksen waar je terecht kunt voor een opleiding. Ik ken er zelf maar 1 die de opleiding geeft en die woont toevallig bij mij in het dorp Appelscha(nou ja, in...er iets buiten...). Maar ze zullen niet bij iedereen in de buurt wonen, dus je moet bereid zijn om eens in de zoveel tijd een lange afstand af te leggen.
Ten tweede, je moet 18 zijn om een opleiding te kunnen volgen.
En ik raad je ook nog aan om voorzichtig te zijn in bij wie je de opleiding kiest. Helaas duiken er steeds meer mensen op die beweren een traditionele heks te zijn maar het eigenlijk niet zijn. Zij zien geld in het heks zijn, dus zij geven tegen een enorm hoge vergoeding een opleiding over iets waar ze eigenlijk niks tot nauwelijks iets van weten. Wees daar dus ook voorzichtig mee.

Ben je nog geen 18 maar wil je toch al leren, op het internet en in boeken is genoeg informatie te vinden over traditionele hekserij, haal het op, en leer. Als je dan eenmaal 18 bent, heb je meteen al een grote voorsprong in je opleiding.

De opleiding zelf is op sommige momenten erg zwaar. Zelfbeheersing en bewustwording zijn de 2 belangrijkste woorden die je goed moet begrijpen en goed moet beheersen. Je gaat 101 dagen in training bij een heks, waar je alles leert over de religie, de levensstijl, runen, kruiden etc etc... en als je na die 101 dagen (die niet per se achter elkaar aan hoeven, kan ook 1 keer in de week ofzow) door je leraar of lerares wordt erkent als heks wordt je ingewijd en mag je jezelf officieel traditionele heks noemen.

De rest moet je zelf doen, verder kan ik je niet helpen.
Oud 21-01-2003, 20:09
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Jordana schreef:
En hoe zijn jullie voor het eerst in contact gekomen met heksen?
Nou, de eerste heks die ik zag was een Wicca. Ik kwam haar tegen in een diskotheek, en zij merkte of zag dat ik met mezelf in de knoop zat. Ik ben goed bevriend met haar geraakt, tot zij 2 jaar terug overleed aan een auto ongeluk. Daar was ik flink kapot van. Ik wou ook meteen niks meer met heksen te maken hebben.

Later was ik met mijn paard een buitenrit aan't maken en liep langs een afgelegen weg net buiten het dorp, en liep ik langs de Heksehoeve. Ik dacht altijd dat het gewoon een theehuis voor oude beppes was die niks beters te doen hebben. Toevallig op dat moment kwam Margarita (eigenaresse en traditioneel heks) naar buiten lopen om de post te halen. Ik zag haar niet eens, maar mijn paard wel en besloot eens even naar haar toe te lopen. Dus ik keek al wat vreemd, want ik wist niet wat mijn paard nou aan't doen was. Toen stond vlak voor m'n neus Margarita op en ik schrok me helemaal dood en hing dus zo'n beetje naast mijn paard. Margarita moest wel lachen en ik later ook wel en ze bood me een kop thee aan en mijn paard een emmer wortels. Nou, beiden sloegen we dat niet af.

Dus we raakten aan de praat en ik vertelde haar het verhaal van die verongelukte vriendin van mij. Zij heeft mij toen een aantal dingen verteld die me altijd zijn bijgebleven en die ik ook liever voor mezelf hou. Na een half uur ofzo begon mijn paard toch wel erg hard te mekkeren dat ie naar stal wou (was bijna etenstijd), dus ik heb haar bedankt en ben teruggelopen.

Later ging ik toch eens denken over wat ze mij allemaal verteld had en hoe zweverig het in het begin ook klonk, er werd me van alles duidelijk. Toen ben ik gaan lezen en lezen en lezen. Ik raakte steeds meer geinteresseerd in het oude geloof en merkte dat het erg bij mij paste. Ben toen eens gaan vergelijken met Wicca en dat is toch een heel verschil. Dus ik besloot dat ik traditioneel heks wou worden zo gauw ik 18 was. (in die tijd was ik 16).

Later ontmoette ik haar weer voor een interview wat ik haar graag af wou nemen voor mijn profielwerkstuk van school. Ik heb m'n paard dit keer maar niet meegenomen dus ik kon wat langer blijven. Het interview zelf duurde iets van een half uurtje, maar we hebben daarna nog 2 uur zitten kletsen tot we toch allebei echt weg moesten. En nu ben ik trots de opleiding aan't volgen bij diezelfde Margarita.
Oud 28-01-2003, 20:03
Wicca-Witch
Wicca-Witch is offline
Ik ben ook een wica, maar niet zoveel mensen weten dat.
Een paar klasgenoten enzo.
Ik val ook wel op op school met m'n Gotische kleding en dan gaan ze je vragen of je
een satanist bent enzo. Ik doe heel veel aan natuurlijke rituelen en spreuken.
Soms proberen mensen het alleen voor de grap uit,
maar het lukt alleen als je er echt in gelooft....

=XXX= Ikkuh
Oud 29-01-2003, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Andromeda schreef:
weten de leerlingen uit je klas dat je een wicca bent (als je nog op school zit dan) en als ze dat weten lachen ze je niet uit ofzow?
Sommigen weten dat wel, anderen niet... Ik draag normale kleding, ben geen gothic, alto ofzo.. (eerder nog een kakker.. maar dat moet niet uitmaken vind ik), dus het valt ook niet op bij mij.. de meesten die het weten doen er vrijwel normaal over.. (behalve met gs als het over heksen gaat.. rare mensen.. ), maar dan moet je er wel bij zeggen dat het je geloofsovertuiging is, en niet alleen magie.. dan vinden ze het net zo normaal als joods of christen zijn.. en de rest.. ja.. daar moet je gewoon geen aandacht aanbesteden.. als je jezelf er maar goed bijvoelt..

Blessed be..
Advertentie

Regels voor berichten