Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2003, 17:35
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Dit is de Hell, hiervoor was je in de hemel, maar omdat je je daar niet goed hebt gedragen, werd je hiernaar toegestuurd, want hier is oorlog, haat enz.

ik ben het hier wel mee eens, want als ik eerlijk moet zijn, heb ik niet echt het gevoel dat ik hier gelukkig leef...
Oud 07-02-2003, 17:37
Verwijderd
Ik ben het er niet mee eens. Er is ook liefde en geluk hier en zou dat er in de hel zijn? Dit zal voor geen mens het zelfde zijn, tis enkel gebaseerd op hoe je leven tot nog toe is geweest. Gelukkig heb je nog een aantal jaar de tijd er iets van te maken en/of te hopen dat het wel iets wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 01:50
Verwijderd
Whoa, vet.

Heb je die nieuwe van Dimmu al?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 10:10
Isa
Isa is offline
nonsens, ik ga liever voor de theorie dat je moet leren je zelfs in slechte omgevingen goed te gedragen en goedheid te verspreide en dat je daarom hier bent.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 15:22
Gatara
Gatara is offline
Dit leven is een droom van een groot monster en als ie wakker wordt zijn we er allemaal niet meer.

Ach.... theorieen zat, maar welke is waar?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 18:15
Upior
Upior is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Dit leven is een droom van een groot monster en als ie wakker wordt zijn we er allemaal niet meer.

Ach.... theorieen zat, maar welke is waar?
Ja precies. Het is nutteloos om het ermee eens of oneens te zijn. Het blijft speculatie.
Oud 08-02-2003, 18:24
Blenderhead
Blenderhead is offline
fuck that, mensen beseffen niet hoe goed ze het hebben. natuurlijk kan het altijd beter, maar d'r zijn maar weinig mensen in nederland die echt te klagen hebben....

tis meer zoiets van....damn it.... krijg ik weer de nieuwe nike air max niet.....
Oud 08-02-2003, 20:53
kane
kane is offline
ik ben het daar totaal niet mee eens,

1. omdat ik niet in een hel of hemel of wat dan ook geloof, je kan het leven niet zo makelijk indelen in goed en kwaad.
de hel is (vind ik) gewoon iets van vroeger om de mensen rustig te houden en bang te maken.

2. omdat er zo veel mogelijke theorien zijn, is het niet makkelijker om gewoon bezig te gaan met het denken om het hier zo goed mogelijk te maken, dus niet alleen voor jou maar voor iedereen op de wereld!

dus ik zou zeggen, maak er het beste van en geniet van de leuke dingen in het leven (doe ik ook niet )
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 13:35
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
kane schreef:
[de hel is van] vroeger om de mensen rustig te houden en bang te maken.
toch spreken openbaringen over een poel van vuur, en spreekt jezus over het buitenste waar het tandengeknars en het geween zal zijn
dus idd ietts van vroeger
de bijbelse vroeger
Oud 09-02-2003, 13:44
E-MAN
Hemel en Hel... tja ik respecteer dat er mensen zijn die hier in waarheid in zien.

- Mijn visie totale onzin, omdat hemel en hel niet bestaan (voor mij dan).

- Ik zie elk geloof als een psychologisch hou vast voor mensen die niet kunnen accepteren dat er dingen gebeuren en zijn die wij als mensheid niet kunnen oplossen ofwel beantwoorden.

- Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat de reden waarom het geloof is gecreërd, ook bedoeld is als eerste vorm van wetgeving. Kan je ook makkelijk opzoeken, zoek de defenitie van recht maar op.. Ik heb geen zin om dat hier neer te zetten zijn ~32pagina's dus vandaar...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 17:08
McCaine
McCaine is offline
Voor de duidelijkheid aangepast.
Oud 13-02-2003, 18:07
Isa
Isa is offline
Citaat:
birthmark schreef:
fuck that, mensen beseffen niet hoe goed ze het hebben. natuurlijk kan het altijd beter, maar d'r zijn maar weinig mensen in nederland die echt te klagen hebben....

tis meer zoiets van....damn it.... krijg ik weer de nieuwe nike air max niet.....
ik denk dat de meeste mensen toch wel ergere problemen hebben.

Kenny (die vandaag een krullend-blone-langharige vrouw bedreigd heeft zien worden door een zwartkortharige man.
nooit eerder gezien eigenlijk. )
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 19:36
Verwijderd
oh..

Ik ben anders heel gelukkig en heb het uitstekend naar me zin hier in de hel.
Natuurlijk zijn er grote problemen die er niet moeten zijn en ben ik daar tegen en voor oplossingen, maar ik kan er nu niet veel aan doen (heb er gewoon de mogelijkheden niet voor) en het is ver van me bed (cru, maar waar), dus veel hinder vind ik er niet van.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 22:28
chiaracatharina
chiaracatharina is offline
MOet je 'Het leven uit een dag' van A.F.Th. vd heijden (heb het volgensmij niet helemaal goed geschreven maargoed) een lezen....erg goed boek en sluit hierop aan!
Oud 18-02-2003, 12:34
LivingDeadDoll
LivingDeadDoll is offline
Leuke Theorie meid.Maare ik ben het er niet mee eens, misschien is jou leven gewoonweg KUT (sorry voor de ongepaste taal) maar ik heb het tamelijk goed ..
Omringd door vrienden waar ik zielsveel van hou, ouders die goed voor me zorgen, toekomst die (als alles goed gaat) PerfecT zal uitlopen ..
En dan nog m'n vriendje die alles voor me zou opgeven.

Zou je ook zo denken als je in MIJN leven zat ?
Denk van niet he .. dus als hel en 'leven' bijelkaar zaten , zou je gelijk kunnen hebben , want dan was dit jou hel en dit mijn leven.
Maar volgens de bijbel klopt dat ook niet, want hel komt ná leven.
(logischerwijs) dus , I disagree.

Greets ,

Rachel Sheldon.
Oud 18-02-2003, 17:59
FireCracker
FireCracker is offline
niet mee eens.
1. ik geloof niet in een hemel of hel
2. als dit wel de hel geweest zou zijn, zou iedereen zwaar ongelukkig zijn, en dan zou de wereld er veel erger aan toe zijn (de hel dan) de wereld is gewoon nog te mooi om een hel te zijn. Maar als ze mens zo doorgaat is het over 100 jaar wel een hel op aarde.
Oud 19-02-2003, 06:20
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Nee, hier zijn mensen.
Mensen hebben verschillende meningen.
En hebben weinig respect voor die van een ander.
Daarom is er oorlog.
Mensen zijn gewoon egoistisch.
En ze willen nooit luisteren.

Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 15:07.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 14:20
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Niet mee eens
Er is hier haat en oorlog inderdaad, maar er is hier ook liefde en geluk te vinden. Dit is geen hel of hemel, dit is gewoon een planeet met de naam aarde. Punt

Niet zo moeilijk denken
Oud 20-02-2003, 15:09
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
chiaracatharina schreef:
MOet je 'Het leven uit een dag' van A.F.Th. vd heijden (heb het volgensmij niet helemaal goed geschreven maargoed) een lezen....erg goed boek en sluit hierop aan!
Dat wou ik nou net gaan zeggen
Pas gelezen. Redelijk goed vond ik het, en inderdaad, dit is de hel.

"L'enfer, c'est le repetition"

...Is het motto van genoemd boek
Oud 20-02-2003, 16:39
[trm]
[trm] is offline
Dit de hel als in het prototype dat door het Christendom enzo gegeven wordt? Dat denk ik toch niet. Daarvoor is op aarde teveel geluk, hoop en liefde, bovendien be[ver]oordelen wij daden van andere mensen als zijnde goed of slecht en was dit de hel geweest, dan ging iedereen zo op in zijn eigen lijden dat dat be[ver]oordelen niet of veel minder zou gebeuren.

& er is de belofte van een beter leven na of in dit leven. Er is hoop. Het zou hier pas echt een hel worden als de mensheid massaal het existentialisme ging aanhangen.
Oud 20-02-2003, 19:41
moon
moon is offline
Dan moet je iets van het leven op deze aarde proberen te maken!Als je denkt dat je hier bent omdat het een straf is, moet je er wat van proberen te leren! Je kunt beter iets van een starf iets proberen te leren, dan er onder te lijden!

Overigens ben ik het niet met je eens, want hiermee zeg je dus eigenlijk dat mensen die in een land leven waar oorlog is, dat zelf over zich afgeroepen hebben,het is een straf die die mensen verdienen. Niemand verdient het om een oorlog mee te maken!

Als het zo zou zijn dat je hier op aarde bent omdat je je in de hemel misdragen hebt, dan ben ik blij dat ik hier op aarde ben en niet in de hemel, hier heb je de kans om iets van je fouten te leren!

Maar ik denk dat je het anders bedoelt, als het overkomt. Je bedoelt gewoon dat het leven op aarde voor jou op een hell lijkt. Je voelt je gewoon ongelukkig. Ik denk dat je wat met dat ongelukkige gevoel moet gaan doen, praat er bijvoorbeeld met mensen over. Geloof me, geluk bestaat ook,ook voor jou!

Sterkte en Liefs,
Rianne
Oud 20-02-2003, 20:02
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Dat wou ik nou net gaan zeggen
Pas gelezen. Redelijk goed vond ik het, en inderdaad, dit is de hel.

"L'enfer, c'est le repetition"

...Is het motto van genoemd boek
Poeh he, dat wou ik nou ook al noemen, ik moet hier toch weer wat vaker komen... Briljant boek trouwens.
Oud 20-02-2003, 20:04
Iotje
Iotje is offline
Als ik in een hemel en een hel zou geloven zou het wel kunnen, maar aangezien ik daar nie in geloof...is dit niet de hel...dit is LEVEN!!!
Oud 22-02-2003, 19:12
fil
fil is offline
Hemel en hel.......hel en hemel........Die 2 kunnen niet zo goed zonder elkaar...........want wanneer je ze gaat schijden.......is er geen flikker aan om 1 van de 2 te zijn..........want ze zijn dan namelijk PRECIES hetzelfde...........Wanneer er alleen maar mooie, lieve, schattige en weet ik allemaal nog meer niet wat voor goeie dingen.........dan kun je daar geen flikker aan ervaren......want er is niks anders.........Idem voor de hel.........alles is hetzelfde.....dus er is niks om die zogenaamde 'ellende' (of 'schoonheid') aan te refereren..........Dus het lijkt me ontiechelijk saai om in 1 van de 2 te komen........Okee...misschien is de eerste 1000 jaar lachen.....maar daarna zou ik me toch echt de pleures gaan vervelen.............
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 20:29
REIE
REIE is offline
Citaat:
fil schreef:
Hemel en hel, hel en hemel. Die 2 kunnen niet zo goed zonder elkaar want wanneer je ze gaat scheiden is er geen flikker aan om 1 van de 2 te zijn, want ze zijn dan namelijk PRECIES hetzelfde. Wanneer er alleen maar mooie, lieve, schattige en meer goeie dingen zijn dan kun je daar geen flikker aan ervaren want er is niks anders. Idem voor de hel; alles is hetzelfde dus er is niks om die zogenaamde 'ellende' (of 'schoonheid') aan te refereren, dus het lijkt me ontiegelijk saai om in 1 van de 2 te komen. Okee, misschien is de eerste 1000 jaar lachen, maar daarna zou ik me toch echt de pleures gaan vervelen.
fil vs het groene boekje 0-2

Ik geloof niet in de hemel of de hel, maar dat neemt niet weg dat deze twee per definitie een eeuwigheid hetzelfde zijn. De hemel is altijd leuk anders zou het de hemel niet zijn. Iets dat leuk is kan ook niet opeens niet leuk zijn. Natuurlijk kan je genoeg krijgen TV-kijken, iets dta normaal leuk is, maar als de bevredigings in verhouding daalt dan schakel je logischerwijs automatisch over op het naaste alternatief voor handen dat meer voldoening dan het tv-kijken geeft. Nu is het zo dat in de hemel de marginal utility van de tv niet negatief kan worden, doordat er een leuk alternatief aanwezig is.
Zelf zech je dar er geen flikker aan is in de hel, en dat klopt ook, want in de hel is het niet leuk.

Zelf geloof ik niet in de hemel en de hel, ik accepteer niet zo gauw dogma's .

REIE
Oud 22-02-2003, 21:47
Verwijderd
ik heb ook niet 't gevoel dat ik hier gelukkig leef... soms eventjes.. en dan word het gelijk weer afgepakt
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 00:02
fil
fil is offline
Citaat:
De hemel is altijd leuk anders zou het de hemel niet zijn. Iets dat leuk is kan ook niet opeens niet leuk zijn
Hoi Reie!........wat ik soort van bedoelde is dat je......(voor zover ik het me voor kan stellen).......niet echt kunt spreken van het woord 'leuk'........want dat woord gebruik je ten opzichte van iets wat 'niet leuk' is........Maar aangezien al het 'niet leuke' in de hel is........heb je niks meer in de 'hemel' om dat 'leuke' aan te refereren...........Met andere woorden......Zowel in de 'hemel' als in de 'hel' is er een toestand die noch leuk noch niet leuk is.........dus in ervaring exact hetzelfde............Maar goed........ik geloof ook niet in de hemel...of hel........Ik probeer zo min mogelijk te geloven......en dingen slechts van zoveel mogelijk kanten te bekijken..........wat overigens niet altijd mee valt.......doei......
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 14:30
Fortisi
Fortisi is offline
@darktish
Wat jij voelt is geen hel, maar puberteit
Oud 23-02-2003, 20:18
REIE
REIE is offline
Citaat:
fil schreef:
Hoi Reie!........wat ik soort van bedoelde is dat je......(voor zover ik het me voor kan stellen).......niet echt kunt spreken van het woord 'leuk'........want dat woord gebruik je ten opzichte van iets wat 'niet leuk' is........Maar aangezien al het 'niet leuke' in de hel is........heb je niks meer in de 'hemel' om dat 'leuke' aan te refereren...........
Je dient te refereren naar het aardse leven.
Oud 24-02-2003, 16:34
moonchild
Het maakt me niet uit of dit de hel is of niet, maar als dit de hel is zou je niet meer naar de hemel kunnen? Zou je hier dan voor altijd moeten blijven? En je gaat toch naar de hemel als je dood bent hoe kan je dan weer leven en waar was je dan eerst en waar ga je dan heen als je hier in de "hel" dood gaat? Volgens mij kan het niet want wat de hemel zou moeten zijn is leven na de dood maar nu is er dood na het leven . Als je dit de hel wil noemen moet je ook kunnen verklaren wat er dan met de levens gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:33
hajo
hajo is offline
Hel/hemel. (t is maar 2 letters verschil)

Als we nou Deepak Chopra erbij roepen is alles wat we meemaken perceptie van onze eigen ik. Dan is er helemaal geen ander, alleen jou perceptie van de ander. Dus als je het leven ziet als hemel, is dat toch mooi een schepping van jezelf.

Maar dat buiten beschouwing gelaten zou ik zelfs als het leven de hel was het niet willen weten. Je bent namelijk zelf verantwoordelijk voor een groot deel van je eigen geluk, en er dan vnuit gaan dat het leven een hel is lijkt me daar niet echt toe aan bij te dragen.

Probeer dr gewoon het beste van te maken, en forget about the hel-theory

see ya in heaven.
Oud 25-02-2003, 17:34
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Okidoki mensen, bedankt voor jullie reacties
(ze zijn nog steeds welkom)
Oud 28-02-2003, 09:14
VoRaZ
VoRaZ is offline
Volgens mij heeft dit hele topic geen zin.
Als je überhaupt in hel en hemel gelooft, betekent dat dat je ook in het christendom gelooft. Dus als je zegt dat dit de hel is, ga je tegen de bijbel in (daarin wordt voor zover ik me kan herinneren expliciet gezegd dat dit gewoon aarde is, meer niet). En je hele theorie baseer je op die bijbel.

Overigens... als je niet gelooft en deze wereld toch een hel vindt is dat een heel ander verhaal

Replies welkom, als ik 't duidelijk genoeg uitgelegd heb
Oud 28-02-2003, 22:22
WinterQueen
WinterQueen is offline
Citaat:
birthmark schreef:

welke mensen in nederland zouden dan volgens jou echt te klagen hebben ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten