Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2003, 18:53
SuperS
SuperS is offline
dokter zei dat 'k dat heb, maar hoelang duurt zoiets voordat 't over gaat, want ik heb alleen maar pijnstillers gekregen, verder niets
Oud 23-01-2003, 18:58
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
k zou t nie weten maar als je klaarbent meot je zo n steuntje kopen.. gewoon zo n ding waar je je pols op legt. helpt tegen muisarmen gloof ik.. b
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 20:19
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
k zou t nie weten maar als je klaarbent meot je zo n steuntje kopen.. gewoon zo n ding waar je je pols op legt. helpt tegen muisarmen gloof ik.. b
Hangt er natuurlijk vanaf of het van het vele computeren is gekomen, of dat het een andere oorzaak heeft..! Een muisarm heeft een hele verschillende 'genezingsperiode'. Bij de een is het na een maand over, bij de ander na een jaar pas..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 20:30
SuperS
SuperS is offline
komt door computeren ja

maar 't gaat alweer wat beter met die pijnstillers
Oud 23-01-2003, 20:45
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef:
komt door computeren ja

maar 't gaat alweer wat beter met die pijnstillers
Je moet het niet gaan forceren met pijnstillers, dat je niets voelt wil niet zeggen dat er niets beschadigd raakt. Als jij nu doodleuk doorcomputert zit je er misschien wel jaren aan vast.
Maar kan die dokter van jou je niet beter adviseren ofzo? Zoals bijv. het varieren van de genezingstijd..
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 18:44
Ellun
Ellun is offline
je kunt er oefeningen voor doen.

Bijvoorbeeld:

knijpen in een stressballetje, dat versterkt de knijpkracht

je arm horizontaal, handpalm naar onder, vingers wijzen naar beneden. Duw vervolgens tegen je hand in de richting van je arm, daarmee versterkt je de buigers van de pols.

dezelfde oefening maar dan met je arm andersom, dus met de palm naar boven, maar met je vingers naar beneden. Duw weer tegen je hand in de richting van je lichaam. Hiermee versterk je de strekkers van de pols.

Hopelijk heb je er wat aan...
Oud 26-01-2003, 20:38
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
SuperS schreef:
dokter zei dat 'k dat heb, maar hoelang duurt zoiets voordat 't over gaat, want ik heb alleen maar pijnstillers gekregen, verder niets

Ik wil je niet bang maken of zo maar ik ken er ene die dat ook heeft en die kan bijna niks meer met die arm. Hij kan niet meer computeren, zelfs iets optillen doet pijn en zo.

Mijn oom heeft het pas ook gekregen die mag een maand niks doen maar heeft geen pijnstillers gekregen die moet hem laten rusten.

Misschien optie: i.p.v een muis zo'n pen kopen!! Hierdoor krijg je geen RSI.
Met deze pen kun je dan aanwijzen op zo'n blad wat je erbij krijgt wat die moet openen op het beeldscherm.
Oud 29-01-2003, 19:44
p-chez
p-chez is offline
Kan lang duren. Erg lang zelfs. Denk maar aan een jaar of 2 a 3. Als je t behoorlijk hebt natuurlijk. Maar dat zal wel, want anders zou de dokter je geen pijnstillers geven.

Pijnstillers.. ook nutteloos trouwens. Heeft helemaal geen nut.
Het enige wat je tegen RSI kunt doen is minder computeren, en een gezonde beweging aanhouden. That's all.
Oud 30-01-2003, 04:40
notbonefish
notbonefish is offline
een tip: gebruik een toetsenbord met zware aanslag. dit help behoorlijk veel. een groot deel van dit soort problemen wordt veroorzaakt door de goedkope klote toetsenborden van tegenwoordig
en mischien een trackbal ipv een muis? ik heb onlangs een logitech trackman wheel gekocht, omdat ik met beide handen echt veel problemen had om een muis te gebruiken, en ik zou er niet meer zonder willen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 09:53
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef:
Die pijnstillers zou ik weer teurg aan de apotheek geven (niet in de prullenbak gooien!!) Waarom ik dit adviseer is doordat je door de pijnstillers je het minder of niet meer voelt, daardoor ga je gewoon door en wordt het erger. Als het heel erg is en je de pijn niet meer kan verdragen, hooguit dan kan je in een kleine mate pijnstillers nemen.

Waardoor heb je het opgelopen denk je? Ik zou niet willen zeggen dat je de reden waardoor je het hebt opgelopen helemaal moet wegnemen, dat zal in veel gevallen haast onmogelijk zijn. Wel raad ik je aan het te verminderen.

Als je dus bijvoorbeeld voor je studie veel achter de computer zit en thuis ook nog eens voor je plezier bijvoorbeeld spelletjes achter de pc zit te spelen, dan raad ik je aan dat spelletjes spelen te verminderen. Ook raad ik je aan regelmatig even een korte pauze te houden met je activiteit.

De tijd voordat het over is varieert. Als je er eenmaal echt erge last van hebt gehad, dan zal het nooit meer compleet verdwijnen, dan zal je altijd weer iets merken als je een tijd weer eens lang dezelfde vergelijkbare handelingen uitvoert.
Hoelang heb je er al last van en hoe erg is het? Dan kan ik je een globaal idee geven van hoelang je er vanaf bent.

[edit]
Die middelen zoals een polssteun voor bij het muizen en andere dergelijke oplossingen zijn GEEN OPLOSSING, maar een middel om het te rekken. Hierdoor zal het minimaal verminderen, maar uiteindelijk heb er er in de meeste gevallen vrijwel geen baat bij.
[/edit]
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 12:06
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
rsi gaat nooit helemaal weg
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:
De tijd voordat het over is varieert. Als je er eenmaal echt erge last van hebt gehad, dan zal het nooit meer compleet verdwijnen, dan zal je altijd weer iets merken als je een tijd weer eens lang dezelfde vergelijkbare handelingen uitvoert.
Hoelang heb je er al last van en hoe erg is het? Dan kan ik je een globaal idee geven van hoelang je er vanaf bent.
Citaat:
MissKiss1985 schreef:
rsi gaat nooit helemaal weg
Waarom herhaal je mij?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 15:00
digitalbath
digitalbath is offline
hehe, nouw ik heb dus beide, per dag 8 uur achter me pc in in de zomer met buiten tennis dus ook nog 2 uur p/d tennis, me bovenarm is verneukt door tennisarm en bij me pols is rsi gekomen dat steeds verder naar boven trekt...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten