Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2002, 00:25
silenz
silenz is offline
De enigste LEUKSTE vak is gewoon Gym dat vinden de sportieve mensen.
Wat vinden jullie dan over ZELFVERDEDIGING of VECHTSPORT of school?
Als iemand niet weet wat dat is ...
Dat is net als KARATE, TAE KWANDO of BOXEn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2002, 00:38
PV
PV is offline
zelfverdediging is goed, dat dat wordt gegeven op school. altijd handig als je enkele dingen weet om je weren als iemand je echt lastig valt. alhoewel sommige dingen ook wel zelf te verzinnen zijn..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 00:43
silenz
silenz is offline
ok als een man jou aanvalt met een mes, wat kan je verzinneh?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 00:49
PV
PV is offline
een keiharde trap tussen zn benen geven (dat krijg je dan natuurlijk niet bij gym beetje moeilijk oefenen, maar dat lijkt mij t meest praktisch)
of een arm beetpakken en die achter zn rug omhoog doen *beetje moeilijk uit te leggen*, dat schijnt héél erg pijn te doen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 00:53
silenz
silenz is offline
sang .. maar ja je krijgt mooie shows te zien als je kan zelfverdedigen, dus niet van die "Punch, Kick RUNAWAY" en dan gaan ze meer mense bijhalen enzo("ja, je gaat morgen zien ik breng grote groep mee om jou te slaan) dat is tog dom en mietjeuh? alleen omdat ze stoer ginge doen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 07:53
Doruforos
Doruforos is offline
Nou, zelfverdediging op school.
Zelf heb ik 12 jaar op judo en 5 jaar op kobudo (een vechtsport met wapens) en zit nu al 10 jaar op karate, maar de lesjes die wij krijgen daar kan je echt niet op straat je zelf mee verdedingen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 11:01
Verwijderd
Het heeft geen nut om het op school te geven...ook al kun je goed judo-en, als er twee man met een pistool jou opwachten nadat je gepind hebt begin je ook niks met je freaky techniekjes. Bovendien kan vechttechniek op school misbruikt worden door asociale leerlingen.

Ik ben sowieso ook tegen vechtsporten.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 11:33
Aries
Aries is offline
Doe al Jaren Hapkido en ik zou niet weten wat daar Tegen is.ik kan me niet herrineren dat bij ons ooit iemand geblesseerd is geraakt. en da's met andere sporten wel anders.

Bovendien houden wij ons aan een erecode die bij bv voetbal ver te zoeken is.
daar schoppen ze elkaar gewoon kreupel!
Bij hapkido krijg je ook "normen en waarden aangeleerd" zoek eerst eens wat informatie voor dat je je mening geeft foei !!!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 11:49
loekie_v
loekie_v is offline
ik vind gym het leukste van en vechtsport op school lijkt me gaaf!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 11:50
PV
PV is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het heeft geen nut om het op school te geven...ook al kun je goed judo-en, als er twee man met een pistool jou opwachten nadat je gepind hebt begin je ook niks met je freaky techniekjes. Bovendien kan vechttechniek op school misbruikt worden door asociale leerlingen.

Het heeft wel nut.. je zou kunnen proberen het pistool af te pakken, als je daar het lef voor hebt. Al is de situatie (geld pinnen) nu niet zo ernstig, ik zou dan gewoon maar mn geld geven en de daders goed onthouden + aangifte doen. Met poging tot aanranding/verkrachting is het wel iets anders, dan heb je er echt wel wat aan (hoop ik). Je hoort vaak genoeg dat meisjes/vrouwen door hard gillen + schoppen en slaan weten te ontkomen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 12:48
silenz
silenz is offline
Mijn bedoelingen is dat de zelfverdediging lessen de leerlingen leren hoe ze met met geweld moeten omgaan, het hoeft niet dat ze echt net als tot zwarte band karate moet leren ofzo. En ze moeten ook leren de waarde en normen van die vechtsport. Dus ze mogen het niet zomaar gebruiken als middel om iemand beter te slaan maar gewoon alleen gebruiken als het dringend nodig is.
En zo kunnen de leerlingen meer zelftandig en onafhankelijk worden.
Die lessen moeten dan ook gegeven worden door iemand met goede ervaring en met die waarden en normen, zodat die kinderen meer dicipline hebben met hun krachten.
Zoals ik zei meeste kinderen doen stoer en bluffen maar wat, maar als ze verslagen worden gaan ze altijd meer mensen erbijhalen.
Dat weet iedereen wel, dat heet SCHIJTERD.

Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 12:48
autodropje
autodropje is offline
Het is natuurlijk wel nuttig enzo, maar ik doe tijdens gym liever voetbal, basketbal, enz

Ik vind het wel een goed punt dat ze dit bij gym leren.

Ja bij iemand met een pistool heeft het natuurlijk geen nut, maar als iemand je aan valt heeft die lang niet altijd een pistool.

Je kunt de vechttechnieken idd misbruiken, maar vaak zijn het juist verdedigingstechnieken die je aanleerd, en minder aanvalstechtnieken.
Ook is het niveau (hier iig) van de technieken niet zo heel hoog dus heb je er ook minder aan om ze als aanvaltechniek te gebruiken
Oud 23-01-2002, 17:05
Verwijderd
Het idee is leuk maar bij ons op school werkte het voor geen reet. Niemand had er zin in, en bijna niemand heeft er uiteindelijk iets van geleerd.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 20:08
freakie
freakie is offline
Ik heb pas een paar lessen schermen gehad met gym, dat vond ik echt leuk om te doen. (wel moeilijk)

Op zich ook wel goede zelfverdediging, alleen loop je niet bepaald snel met een degen over straat
Oud 23-01-2002, 20:20
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:
Je hoort vaak genoeg dat meisjes/vrouwen door hard gillen + schoppen en slaan weten te ontkomen.
Maar daar heb je geen cursus voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 08:06
emmy1985
emmy1985 is offline
wij hebben dat ook gehad, voorig jaar,
ik vond het tenmisnete leuker dan iets anders
( ik vind gym so stom!!!)
ik ben het eigenlijk al weer vergeten maar t was wel leuk!

Oud 24-01-2002, 08:06
emmy1985
emmy1985 is offline
wij hebben dat ook gehad, voorig jaar,
ik vond het tenmisnete leuker dan iets anders
( ik vind gym so stom!!!)
ik ben het eigenlijk al weer vergeten maar t was wel leuk!

Oud 28-01-2002, 17:52
Verwijderd
gym zuigt!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 17:53
sebazz
sebazz is offline
Wij hebben Zelfverdediging
Oud 29-01-2002, 16:42
WorldWideErroR
WorldWideErroR is offline
Citaat:
PV schreef:
een keiharde trap tussen zn benen geven (dat krijg je dan natuurlijk niet bij gym beetje moeilijk oefenen, maar dat lijkt mij t meest praktisch)
of een arm beetpakken en die achter zn rug omhoog doen *beetje moeilijk uit te leggen*, dat schijnt héél erg pijn te doen.
moet je wel de goede beweging maken, kan je makkelijk tegen houden

verder heb ik in 5havo vorig jaar een half jaar lang jiu jutsi les gegeven, das pas leuk
Oud 30-01-2002, 11:21
Egyptian
Egyptian is offline
Citaat:
silenz schreef:
ok als een man jou aanvalt met een mes, wat kan je verzinneh?
bij de exameneisen Jiu-Jitsu 1e dan moet je er zo'n 15 verschillende verdedegingen tegen kennen, bij verschillende aanvallen.

Dus reken maar dat als jij met je mes komt dat je dan 'n probleem heb.

Oud 30-01-2002, 11:25
Egyptian
Egyptian is offline

't is trouwens ook heel goed voor je zelfvertrouwen.

Toen 'k nog zo'n klein kruppeltje was stak 'k altijd over als er 'n groepje jongens op mijn kant van de stoep stond 's avonds of zo.

"k heb nu een zwarte band in 4 verschillende vechtsporten en enkele nationale titels. Ik ben nie meer bang, voel me echt veel zekerder van mezelf.

En ook 't valbreken is handig om te kunnen, ben 'n keer door 'n auto geschept maar door goed val te breken heb 'k er nix aan overgehouden, 'k had net zo goed m'n nek kunnen breken of zo.

En 't is gewoon heerlijk om te doen, 'k train nu 8 a 9 keer per week, lekker als 'n baaldag op school heb gehad, kan je je ff helemaal afreageren. heerlijk!
Oud 30-01-2002, 17:54
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Egyptian schreef:
bij de exameneisen Jiu-Jitsu 1e dan moet je er zo'n 15 verschillende verdedegingen tegen kennen, bij verschillende aanvallen.

Dus reken maar dat als jij met je mes komt dat je dan 'n probleem heb.
En hoeveel mensen (zeker scholieren) dacht je nou dat er een zwarte band in welke vechtsport/-kunst dan ook hebben? Nog niet eens een tiende procent van de mensen < 20 denk ik.

Conan... die denkt dat de helft daarvan ook nog eens slim genoeg is om niets te doen tegen mr. mes
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 20:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

Beetje nare praat, man. Tegen vechtsporten zijn is echt achterlijk, je bent waarschijnlijk tegen sommigen die een vechtsport beoefenen. Ik heb zelf zwarte band judo en bezig voor mijn zwarte band jiu-jitsu. Maar met vechtpartijen tijdens het voetballen ben ik de enige die niet mee doet. Ik ben zowieso tegen vechten.
Vechtsporten worden verkeerd gebruikt door sommigen. Maar als het goed is krijg je er discipline door, je coordinatie verbeterd, je concentratie, je doorzettingsvermogen, fysieke kracht. Omgang met mensen. Ik kan eigenlijk geen negatieve dingen noemen. Ja de mensen die er op zitten.

En over zelfverdediging. Wat kan je van je gymleraar nou leren over zelfverdediging als ie dat alleen gehad heeft op zijn opleiding of een snelle cursus. Mijn sportschool heeft gewoon elk jaar een cursus zelfverdediging. Daar leer je echt wat van!

[Dit bericht is aangepast door Mr. Chaos (30-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef:
Doe al Jaren Hapkido en ik zou niet weten wat daar Tegen is.ik kan me niet herrineren dat bij ons ooit iemand geblesseerd is geraakt. en da's met andere sporten wel anders.

Bovendien houden wij ons aan een erecode die bij bv voetbal ver te zoeken is.
daar schoppen ze elkaar gewoon kreupel!
Bij hapkido krijg je ook "normen en waarden aangeleerd" zoek eerst eens wat informatie voor dat je je mening geeft foei !!!

Helemaal mee eens!!!!!! Goed zo Aries
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten