Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Mijn bedoelingen is dat de zelfverdediging lessen de leerlingen leren hoe ze met met geweld moeten omgaan, het hoeft niet dat ze echt net als tot zwarte band karate moet leren ofzo. En ze moeten ook leren de waarde en normen van die vechtsport. Dus ze mogen het niet zomaar gebruiken als middel om iemand beter te slaan maar gewoon alleen gebruiken als het dringend nodig is.
En zo kunnen de leerlingen meer zelftandig en onafhankelijk worden. Die lessen moeten dan ook gegeven worden door iemand met goede ervaring en met die waarden en normen, zodat die kinderen meer dicipline hebben met hun krachten. Zoals ik zei meeste kinderen doen stoer en bluffen maar wat, maar als ze verslagen worden gaan ze altijd meer mensen erbijhalen. Dat weet iedereen wel, dat heet SCHIJTERD. |
![]() |
|
Het is natuurlijk wel nuttig enzo, maar ik doe tijdens gym liever voetbal, basketbal, enz
Ik vind het wel een goed punt dat ze dit bij gym leren. Ja bij iemand met een pistool heeft het natuurlijk geen nut, maar als iemand je aan valt heeft die lang niet altijd een pistool. Je kunt de vechttechnieken idd misbruiken, maar vaak zijn het juist verdedigingstechnieken die je aanleerd, en minder aanvalstechtnieken. Ook is het niveau (hier iig) van de technieken niet zo heel hoog dus heb je er ook minder aan om ze als aanvaltechniek te gebruiken
|
![]() |
Ik heb pas een paar lessen schermen gehad met gym, dat vond ik echt leuk om te doen. (wel moeilijk)
Op zich ook wel goede zelfverdediging, alleen loop je niet bepaald snel met een degen over straat ![]()
||
![]() |
Citaat:
verder heb ik in 5havo vorig jaar een half jaar lang jiu jutsi les gegeven, das pas leuk
||
Citaat:
Dus reken maar dat als jij met je mes komt dat je dan 'n probleem heb.
|
't is trouwens ook heel goed voor je zelfvertrouwen. Toen 'k nog zo'n klein kruppeltje was stak 'k altijd over als er 'n groepje jongens op mijn kant van de stoep stond 's avonds of zo. "k heb nu een zwarte band in 4 verschillende vechtsporten en enkele nationale titels. Ik ben nie meer bang, voel me echt veel zekerder van mezelf. En ook 't valbreken is handig om te kunnen, ben 'n keer door 'n auto geschept maar door goed val te breken heb 'k er nix aan overgehouden, 'k had net zo goed m'n nek kunnen breken of zo. En 't is gewoon heerlijk om te doen, 'k train nu 8 a 9 keer per week, lekker als 'n baaldag op school heb gehad, kan je je ff helemaal afreageren. heerlijk!
||
![]() |
Citaat:
Conan... die denkt dat de helft daarvan ook nog eens slim genoeg is om niets te doen tegen mr. mes |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vechtsporten worden verkeerd gebruikt door sommigen. Maar als het goed is krijg je er discipline door, je coordinatie verbeterd, je concentratie, je doorzettingsvermogen, fysieke kracht. Omgang met mensen. Ik kan eigenlijk geen negatieve dingen noemen. Ja de mensen die er op zitten. En over zelfverdediging. Wat kan je van je gymleraar nou leren over zelfverdediging als ie dat alleen gehad heeft op zijn opleiding of een snelle cursus. Mijn sportschool heeft gewoon elk jaar een cursus zelfverdediging. Daar leer je echt wat van! [Dit bericht is aangepast door Mr. Chaos (30-01-2002).] |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Helemaal mee eens!!!!!! Goed zo Aries |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Vechtsport op school Verwijderd | 12 | 16-03-2012 18:24 | |
Liefde & Relatie |
karate ==mii_girlii== | 17 | 17-02-2009 16:00 | |
Vrije tijd |
(Oosterse) vechtsporten Diary of Dreams | 242 | 24-05-2006 14:16 | |
Algemene schoolzaken |
Zelfverdediging T-ijsje? | 20 | 20-11-2003 01:21 | |
Psychologie |
[Pesten] Mijn broertje gaat hieraan onderdoor Tuinkabouter !! | 55 | 13-10-2003 15:53 | |
Vrije tijd |
karate Agnès | 37 | 01-06-2003 19:29 |