Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Voor mijn werkstuk over déjà-vu (een deel daarvan tenminste), zie hier.
Het is wel op Onzin, dus alleen de originele post is serieus. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja ik heb ook wel eens deja vu's.. en soms dan ben ik met iemadn aan het praten die mij advies geeft over iets of iemand legt mij een probleem voor ofzo en dan weet ik gewoon precies wat en op welke manier de persoon iets gaat zeggen, de gebeurtenissen, bijvoorbeeld een leraar loopt langs of iemand kijkt naar ons en ik zie dat ofzo.... dat weet ik dan ook al.. ik heb de laatste tijd vaak dat ik een deja vu heb en dan denk ik dat het is afgelopen en een minuut of 5 later gaat het gewoon weer verder
![]() Ik denk wel dat je hersenen er iets mee te maken hebben, maar hoe kan mijn hoofd nou verzinnen, als het een droom zou zijn, dat de persoon PRECIES alles het zelfde doet en dezelfde kleren aan heeft enzo.. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Met kogelstoten moet je gewoon opletten dat er niemand opeens naar voren loopt; dat ligt grotendeels bij jezelf en je eigen gedrag voorspellen is niet het moeilijkste wat je kunt doen. |
![]() |
||
Citaat:
Dus het zal wel te verklaren zijn, zoals alles tegenwoordig in cijfertjes en lettertjes verklaart moet worden door iedereen. Niemand gelooft nog in toeval of iets hogers... Soms heb ik daar echt schoon genoeg van ![]() Maja wie ben ik dan weer he..
|
Volgens mij vangen jullie gewoon onbewust informatie op die tijdens jullie dromen worden verwerkt.
Wellicht 'voelde' je al enige tijd aan, vanwege handelingen, dat er iets mis was (zoals de scheiding). Het lijkt mij eerder dat bij sommige mensen de informatie anders verwerkt word in de hersenen waardoor ze wanen dat ze voorspellende dromen hebben. Een Deja-vu is een neurologische 'stottering'. Niks paranormaals. Het gehele woord is een wetenschappelijke.
|
Ach boeien, dan is het maar wetenschappelijk. Het blijft vreemd. En ik ga me er niet in verdiepen.
![]()
Laatst gewijzigd op 27-01-2003 om 16:44. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Anyway, Deja vu's zijn dus wel paranormaal. Tenminste, ik moet zeggen dat ik het niet helemaal normaal vind dat ik dat hele gedoe om 11 sept 2001 al een keer had meegemaakt. In een droom, en die droom kan ik me nog wel herinneren trouwens. (1 vd weinigen). Verder heb je wel ijzersterke meningen en goed onderbouwde ook, maar ik vind het beetje jammer dat je steeds hetzelfde zegt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik bedoel echt zinnen voorspellen die helemaal niet met het onderwerp te maken hebben bijvoorbeeld: "Mjah, maar Tjardo en Shiffra zijn wel goede fretten hoor, alleen is Tjardo veel te dik" en TIJDENS die zin wist ik dat z'n volgende zin zou zijn. "Wij zouden trouwens nog es naar de bioscoop gaan naar LotR" |
![]() |
||
Citaat:
wat anderen erover doen of denken boeit me niet.
|
Deja vu's heb ik ook al dikwijls gehad maar meestal ging het dan om iets stoms bv dat ik in de les natuurkunde zat en dat er mij een opmerking werd gemaakt en dat dan ook de volgende dag zo was, zo van die dinge maar niet zoals jij zegt van dat van 11 sept. brrrrrr lijkt me nog al vies!!!
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() en dan zie je op 11 september dat het echt gebeurt, en nog met hetzelfde gebouw ook ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
dit Citaat:
Wíl je het soms zo graag dat je het tegendeel niet horen wil? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Legatus komt met een mogelijke verklaring voor jou en Bazz' deja-vu's en "voorspellende" dromen.
Vervolgens reageert Bazz met Citaat:
Citaat:
Ben je zo overtuigd van je eigen gelijk dat je geen andere (wetenschappelijke) verklaringen horen wil? Ik denk persoonlijk deja-vu's te verklaren zijn zoals hierboven al is aangegeven. De voorspellende dromen waar jullie het over hebben zijn volgens mij niets meer dan interpretaties van één of meer gebeurtenissen in een droom die achteraf gezien enigzins overeenkwamen met iets in het echt. Droomde Bazz echt dat twee vliegtuigen het WTC in New York binnenvlogen of waren het 2 vliegtuigen in een onbekend gebouw in een onbekende omgeving? Misschien praat je jezelf onbewust aan dat het precies zo is gebeurd als in je droom? Misschien wil je graag dat je het echt zo hebt gedroomd, zodat je nu kunt vertellen dat je paranormaal begaafd bent. En vooral de tegendelen niet willen horen. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
|