Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2002, 19:40
Bird
Bird is offline
Ik heb een klein dillemma:

ik ben een eerstejaars student economie en nu ben ik door mijn vroegere middelbare school gevraagd daar voor een paar uur per week les te gaan geven aan avo-onderbouw.

Ik heb mijn twijfels, al die opstandige kids enzow.. Heeft iemand dit wel eens gedaan?

Advies deze kant op graag...
Thanx!

Bird
Oud 14-02-2002, 19:45
Balance
Balance is offline
geen ervaring, zit pas in de vierde, maar het lijkt me echt heel moeilijk hoor!
kheb hier al zat beginnende docenten langs zien gaan en ook weer zien vertrekken..

als docent moet je er niet alleen voor zorgen dat informatie wordt overgebracht, maar je moet het ook boeiend weten te brengen! daarnaast moet je ook nog orde weten te houden en dat is vrij lastig hoor, als je een klas van 30 (zoals jij zegt opstandige) kinderen voor je hebt!!!

nou ja, het is natuurlijk ook wel leuk en zeker omdat het op je oude school is! Maar ja, dit was alleen even mijn visie
Oud 14-02-2002, 19:52
Bird
Bird is offline
lijkt mij dus ook. ik denk wel dat ik redelijk orde zou kunnen houden, maar dat weet ik dus niet zeker. Het is natuurlijk wel een supermooi bijbaantje...
Oud 15-02-2002, 08:29
heumen
heumen is offline
Ik studeer natuurkunde en heb in mijn tweede jaar wiskunde les gegeven op een middelbare school voor drie uur in de week. Op zich is het best leuk, maar je moet echt respect afdwingen bij de klas want anders wordt je helemaal gek gemaakt. Zelf heb ik op havo en vwo in de bovenbouw gewerkt. Je hebt een voordeel en dat is dat je nog erg jong bent. Scholieren vinden het vaak leuk dat je ze les komt geven want je bent maar een paar jaar ouder en de verhouding leraar/scholier is dan toch heel anders. Ik had in mijn klas twee ettertjes en die heb ik hard moeten aanpakken. Dat was denk ik nog het moeilijkst. Je hebt daar zelf ook gezeten en je kan je dus nog wel voorstellen dat ze zo af en toe ff geen zin meer hebben, maar toch moet je ze hard aanpakken omdat anders de rest van de klas ook niets meer doet. Ik vond het al met al een leuke ervaring ( en natuurlijk is het salaris ook niet verkeerd). Wat ik je echt kan afraden is surveilleren bij studieuren: dan ben je echt het hele uur politieagent aan het spelen(mensen vier keer waarschuwen dat ze hun walkman af moeten zetten etc.). Mijn advies: doen.

Mocht je nog vragen hebben kun je me ook mailen.

[Dit bericht is aangepast door heumen (15-02-2002).]
Oud 15-02-2002, 10:51
virus1824
virus1824 is offline
ik niet maar ik zou het zelf niet doen, maken ze me pissig wordt ik aggresief enzo
en ik zweer ze kunnen de angst van de nieuwe leraar ruiken
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 11:14
heumen
heumen is offline
Citaat:
virus1824 schreef:
ik niet maar ik zou het zelf niet doen, maken ze me pissig wordt ik aggresief enzo
en ik zweer ze kunnen de angst van de nieuwe leraar ruiken
Waarom zou je de angst kunnen ruiken???? Je staat tegenover een groep jochies en meisjes die je met een woord (eruit) weg kan sturen. Ik ben nooit bang geweest, de eerste keer wel zenuwachtig maar dat is iets heel anders dan bang.
Oud 15-02-2002, 11:40
ilsy
ilsy is offline
Ik zou het zeker doen! Lijkt me een onwijs leuke ervaring. Je bent bezig met een vak dat je zelf (uiteraard) interessant vind en probeert het aan die 'kids' over te brengen. Het lijkt mij een toffe ervaring en het is ook nog eens een errug origineel bijbaantje!

DOen dus! Je kunt er altijd nog mee stoppen als het je achteraf absoluut niet zou bevallen!

Suc6 met je keuze! Greetz
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 11:49
Bird
Bird is offline
Thanx voor jullie advies!

Ik denk dat ik het maar doe, het lijkt me onwijs tof en ik kan het toch gewoon proberen. Als het helemaal niet wil lukken (waar ik natuurlijk niet van uitga) kan ik er altijd nog mee stoppen.

Nogmaals bedankt en duim maar voor me!

Kuz,
Bird
Oud 15-02-2002, 14:07
heumen
heumen is offline
Succes
Oud 15-02-2002, 15:54
Bird
Bird is offline
Citaat:
heumen schreef: