Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2003, 14:37
druiveke
druiveke is offline
wat vinden julie van dit onderwerp?

voor of tegen en waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2003, 15:12
Warsocket
Warsocket is offline
voor
dan kan het nog beter gecontroleerd worden door de overheid

en nog eens voor want als je het afschaft gaan mensen het illegaal kopen bij dealers en dan komen ze nog sneller in aanraking met harddrugs en zullen ze dat ook eerder probeeren

vb: he jaap(dealer) hebbie een joint voor mij
jaa": nee zijn op ik heb nog wel een beetje cocaine voor dezelfde prijs is eigelijk wel leuk spul
koper: ja doe maar lijkt me wel leuk voor een keer
Oud 26-01-2003, 15:40
]{ing
]{ing is offline
voor, lijkt me duidelijk

iemand met een beetje iq begrijpt dat legalisering beter is dan het huidige gedoogbeleid wat het criminele karakter rondom cannabis in nederland veroorzaakt
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 15:53
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Mja in Belgie is het dus nog erger:

je mag (als je 18+ bent) een strikte (lage) hoeveelheid bezitten en in 'privé-sfeer' gebruiken, maar niet in het 'openbaar', dus zelfs niet in een park waar niemand zit ofzo...

En nu gaan ze waarschijnlijk zelfs festivals (waar het voorheen nog (niety officieel natuurlijk) gedoogd werd) extra controleren, terwijl er nooit overlast is als gevolg van weed, en elk jaar weer zoveel meer overlast door alcohol Begrijpe wie begrijpe kan...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 16:01
DEChengst
DEChengst is offline
Tegen, levert te veel weerstand van de landen om ons heen op.
Oud 26-01-2003, 16:36
Isa
Isa is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Tegen, levert te veel weerstand van de landen om ons heen op.
wat een kutargument! we moeten regeren omdat onze rationele geest ons zegt dat gedogen een onzinnige tijdslurpende en ineffectieve manier is, we moeten ons niet zeker leiden dor de emoties, ook (of vooral) niet de emoties van andere landen!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 16:42
Verwijderd
Tegen, denken ventjes van 12 jaar dat het normaal is dat ze blowen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 17:06
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
wat een kutargument! we moeten regeren omdat onze rationele geest ons zegt dat gedogen een onzinnige tijdslurpende en ineffectieve manier is, we moeten ons niet zeker leiden dor de emoties, ook (of vooral) niet de emoties van andere landen!
Dat de ratio ook zegt dat andere landen dan mogelijk geen handel meer willen drijven met Nederland doet niet terzake dus ?
Oud 26-01-2003, 17:08
Iotje
Iotje is offline
Voor met als voornamelijkste reden dat 't blowen uit de verdomhoek wordt gehaald en net zo gewoon als drinken wordt!
Oud 26-01-2003, 17:08
Copeland
Copeland is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Dat de ratio ook zegt dat andere landen dan mogelijk geen handel meer willen drijven met Nederland doet niet terzake dus ?
dat zal nooit gebeuren......
Oud 26-01-2003, 17:15
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Copeland schreef:
dat zal nooit gebeuren......
Daar zal ik maar niet zo zeker van zijn. Als een ander land het produkt voor dezelfde prijs kan leveren gaan dit soort zaken weldegelijk meespelen.
Oud 26-01-2003, 17:57
Julian
Julian is offline
Citaat:
wouszer schreef:
Tegen, denken ventjes van 12 jaar dat het normaal is dat ze blowen.
Denken sommige ventjes van 14 nu ook denk ik
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Xtuv schreef:
Denken sommige ventjes van 14 nu ook denk ik
ps. ik blow niet
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 19:16
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
]{ing schreef:
voor, lijkt me duidelijk

iemand met een beetje iq begrijpt dat legalisering beter is dan het huidige gedoogbeleid wat het criminele karakter rondom cannabis in nederland veroorzaakt
ja zeker en xtc moeten ze ook legaliseren ,t ' word toch op elk feest gebruikt
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 19:42
Mike
Mike is offline
voor, mits er goede voorlichtig blijft over drugs (in het algemeen) en dat er een leeftijdslimiet (eigelijk alleen voor de vorm, maja) blijft gelden.
Oud 26-01-2003, 20:40
Zappa
Zappa is offline
Voor, ik heb het recht om te doen met mijn bewustzijn wat ik wil.

(ontken dat maar eens)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 21:28
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Zappa schreef:
Voor, ik heb het recht om te doen met mijn bewustzijn wat ik wil.

(ontken dat maar eens)
Ook kinderen van 5?

Zo nee, waarom niet.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 10:45
Isa
Isa is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
dat zal denk ik niet gebeuren. onze haven is belangrijk en bovendien heeft portugal ook het bezit (niet de verkoop) van alle drugs gelegaliseerd.
bovendien willen tegenwoordig veel eurpopese landen ons beleid overnemen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 08:02
henrie
henrie is offline
voor...gedogen sucks
Oud 28-01-2003, 08:08
Günther
Günther is offline
alles wat Kenny McCormick hier heeft gezegd ben ik mee eens (scheelt mij typwerk )
Oud 28-01-2003, 18:23
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
dat zal denk ik niet gebeuren. onze haven is belangrijk
Antwerpen heeft ook een grote haven, die zal met plezier de schepen van Rotterdam overnemen.

Citaat:

en bovendien heeft portugal ook het bezit (niet de verkoop) van alle drugs gelegaliseerd. bovendien willen tegenwoordig veel eurpopese landen ons beleid overnemen.
Er zijn ook veel landen die nu al niks met het Nederlandse beleid te maken willen hebben. Juist op het moment dat ander landen het Nederlanse beleid gaan overnemen moet je ze niet tegen je in het harnas jagen door weer een stap verder te gaan.
Oud 28-01-2003, 20:24
Isa
Isa is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Antwerpen heeft ook een grote haven, die zal met plezier de schepen van Rotterdam overnemen.

ik bedoel maar dat Nederland best wel wat voordelen heeft voor Amerika, in tegenstelling tot Irak.
en het zal gewoon niet snel gebeuren dat een democratisch, westers land met westerse normen en waarden en een goed lopende westerse economie sancties krijgt van de VS. Ik denk dat zelfs de VN e.d. zich daamee zouden gaan bemoeien als de VS dat flikt. en dan nog, als er iets is waar ik niet tegen kan is het chantage. En sancties tegen nederland wegens legalisatie is pure chantage. De VS moet koste wat het kost niet de mogelijkheid hebben om hun macht te misbruiken. ik zou daarvoor maar wat graag honger lijden.
Citaat:
Er zijn ook veel landen die nu al niks met het Nederlandse beleid te maken willen hebben.
ik zeg niet dat we er geen problemen mee krijgen internationaal maar sancties zullen er echt niet komen.
en zolang er ook landen zijn die ons beleid wel zien zitten
hebben we macht om die anderen te bestrijden.
we're not alone.
Citaat:
Juist op het moment dat ander landen het Nederlanse beleid gaan overnemen moet je ze niet tegen je in het harnas jagen door weer een stap verder te gaan.
landen die ons beleid willen overnemen jaag je toch niet in het harnas door een stap verder te gaan dan hun?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 21:20
Griller
Griller is offline
tegen ..... dan zou het te normaal worden om te blowen .. en de overheid zo er weer accijnzen op gaan zetten waardoor het uiteindelijk weer duurder wordt....
Oud 30-01-2003, 06:33
bong
bong is offline
TEGEN want dan gaan ze ook van die accijns opleggen net zo als bij alchol en sigaretten dus... doe maar zo als het is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten